Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- FreudeamFahren
- ///Joost
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Aaaahhh, het kwartje valt. Ja, dat verhaal kennen we natuurlijk. De catch is nu dus gevonden. 
Erg lullig als je als nieuwe eigenaar hierachter komt. Nog lulliger om de historie te verzijgen door de verkoper. Het blijkt maar weer dat goed onderzoek bij aankoop geen overbodige luxe is.

Erg lullig als je als nieuwe eigenaar hierachter komt. Nog lulliger om de historie te verzijgen door de verkoper. Het blijkt maar weer dat goed onderzoek bij aankoop geen overbodige luxe is.
- FreudeamFahren
Gewoon EdB laten googlen en alles sal regh kom 

- Arthur
- Auto: Nr.51
@Joost: Ken jij de huidige verkoper dan? En je weet ook dat hij de historie van deze auto kent?
- ///Joost
Nope, die ken ik niet. Maar als je de advertentie al leest, en dan 1,5 maand in bezit gehad (ik citeer: "van een liefhebber"). Dit nieuw, dat nieuw, aan het ex- en interieur zie je de km stand af...yada yada... Komop zeg, dat ding heeft gewoon in de sloot gelegen. Het kan zijn dat hij het niet weet, maar het ruikt toch wel een beetje dit hele verhaal.Arthur schreef:@Joost: Ken jij de huidige verkoper dan? En je weet ook dat hij de historie van deze auto kent?
Maar goed, misschien heb ik het ook wel totaal mis...Maar ja, dat is Internet he.

- Joy
En daarbij komt nog de motorschade (drijfstanglagers zijn eruit gelopen) die provisorisch is gerepareerd.
- GTRene
ze zijn er wel druk mee geweest...
zo op de foto's kan je er zo voor vallen
zou je het ruiken of zouden ze echt heel veel uit elkaar hebben gehaald.
zo op de foto's kan je er zo voor vallen

zou je het ruiken of zouden ze echt heel veel uit elkaar hebben gehaald.
-
Het kan toch niet anders dan dat je hier altijd storingen mee blijft houden? Als alles blank gestaan heeft....
-

Zag het al helemaal zitten, zo'n mooie m3..
Ziet er op het oog gewoon erg goed uit voor dat geld..
Daarnaast veel onderhoud aan gedaan, dus leek me ook nog wel een tijd voor redelijk geld mee te kunnen rijden..
Waar zo'n forum dan al niet goed voor is

- Knot
Hebben ze het complete interieur, kabelboom etc er dan uitgehaald? Kan me neit voorstellen dat de electrische stoelen enz ook nog naar behoren werken na zo'n duik met alleen dak nog boven water.
Aan de andere kant, als alles werkt en je pakt de drijfstanglagers nog aan dan kan je voor 5k wel een lekkere burnoutbeul hebben.
Aan de andere kant, als alles werkt en je pakt de drijfstanglagers nog aan dan kan je voor 5k wel een lekkere burnoutbeul hebben.
- MartijnGizmo
Met het "te koop"-A4'tje erin zelfs...

-
Inclusief kenteken 

-
Ik heb die M3 destijds van Han ("Spijkerhard") overgenomen, en samen met een engelse RHD donor M3 doorverkocht aan een goede bekende.
De auto is na een week in een droogcabine, compleet gedemonteerd en opnieuw opgebouwd met delen van de donor. Heeft totaal iets van 2 maanden geduurd.
Motor zat vol water en is vervangen door de M3 motor van de donor.
De motorschade (drijfstanglagers/krukas) is dus niet meer van toepassing.
In principe vanaf de kale carosserie weer opgebouwd, dus ja die waterschade lijkt me niet veel uit te maken.... (maarja ik weet het precieze ook niet)
De auto is na een week in een droogcabine, compleet gedemonteerd en opnieuw opgebouwd met delen van de donor. Heeft totaal iets van 2 maanden geduurd.
Motor zat vol water en is vervangen door de M3 motor van de donor.
De motorschade (drijfstanglagers/krukas) is dus niet meer van toepassing.
In principe vanaf de kale carosserie weer opgebouwd, dus ja die waterschade lijkt me niet veel uit te maken.... (maarja ik weet het precieze ook niet)
- Knot
Wat was er mis met de donerauto, alleen omdat het stuur aan de verkeerde kant zat?
Kan best een goede klus geweest zijn maar zoals het in de advertentie staat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
Kan best een goede klus geweest zijn maar zoals het in de advertentie staat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
-
Heb de 2 M3's samen destijds gelijk doorverkocht voor 7500 euro haha, dus veel zal er niet verdiend worden gok ik. Hoewel er een hoop overblijft om los te verkopen natuurlijk.....
Donor was eigenlijk niks mis mee, ja RHD engels, en dus ook bekende E36 roest plekken. Blokje liep perfect, wat nu dus in deze Nederlandse M3 zit
Donor was eigenlijk niks mis mee, ja RHD engels, en dus ook bekende E36 roest plekken. Blokje liep perfect, wat nu dus in deze Nederlandse M3 zit

- Bert ///M3
Ik kon me eigenlijk al niet voorstellen dat het een winstgevend zaakje zou zijn, aangezien er behoorlijk wat uren in gaan zitten om zo'n auto vanaf een kale koets weer op te bouwen naast allerlei andere kosten zoals alle vloeistoffen die vernieuwd moeten worden enz.
Trouwens in dat geval zal een sluitende NAP misschien op papier op gaan, maar er zit een andere motor in dus die km stand klopt eigenlijk niet.
Trouwens in dat geval zal een sluitende NAP misschien op papier op gaan, maar er zit een andere motor in dus die km stand klopt eigenlijk niet.
- Niels
- Auto: Prius+
Voor de handel hoef je dat niet te doen dus is de grote vraag waarom de auto te koop staat voor zo weinig....
- Reind
Twee maanden werk voor x euro per uur en dan voor zo een laag bedrag weer te koop zetten. Met vakkenvullen verdien je meer zegmaar. En een kale m3 opbouwen gaat helaas ook niet voor wisselgeld. Geloof me, ik kan er over meepraten. Je loopt gewoon leeg.
De mix klopt niet echt.
De mix klopt niet echt.
- ///Joost
Ik zie nu pas de kleine letters op de nummerplaathouder...Ruud schreef:Inclusief kenteken

- Peter-Paul
Zag deze vandaag nog door Den Bosch rijden.
-
@b46, ik meende dat jij die verkoper was op mp.. ? dit omdat je elders op een andere forum (weet zo even niet welke meer) e46 interieurs te koop had met dezelfde naam als nu die m3-duikboot verkoper.
- Erik dB
Idd:Ashley schreef:@b46, ik meende dat jij die verkoper was op mp.. ? dit omdat je elders op een andere forum (weet zo even niet welke meer) e46 interieurs te koop had met dezelfde naam als nu die m3-duikboot verkoper.
http://lmgtfy.com/?q=0638280370
Bovenste link. Lekker verhaal!
- FreudeamFahren
- Erik dB
Er zijn vast weinig goede fotolocaties daar in de buurtFreudeamFahren schreef:De fotolocatie *klik* komt ook overeen*klik* met de fotolocatie*klik* die b46 regelmatig gebruikt.

-
Echt geniaal zeg hoe goed jullie opletten! Who needs an aankoopkeuring when you got DF