Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wouter81 » 20 jun 2012, 10:11

Let wel, ik vind het ook niet goed wat die agenten doen en van mijn mogen ze ervoor gestraft worden maar ik vind het tegelijkertijd ook niet een heel belangrijk iets. Zelfs de staatssecretaris moest alweer zijn zegje erover doen. Het is niets meer en niets minder dan een incident en we moeten het ook niet groter maken dan het is. Er zijn ergere dingen in Nederland en helemaal in de wereld.

En om het toch enigszins voor de agenten op te nemen: ik kan me ook wel voorstellen dat je jezelf soms wat minder in de hand hebt als agent. Grote werkdruk, constant bezuinigingen, veel gezeik van burgers, geweld tegen agenten, een schamel salarisje, een justitieel systeem wat als soft bekend staat en die misdadiger die je met pijn en moeite hebt opgespoord en opgepakt snel weer op vrije voeten stelt, de nodige verschrikkelijke berichten die je in je functie als agent soms moet doorgeven (bij ouders aanbellen dat hun kind is verongelukt oid., ik geef het je te doen). Het vak van agent is zeker niet makkelijk en vaak ondankbaar werk voor weinig geld. Het zijn ook mensen die dan soms uit de bocht vliegen. Niet goed te keuren maar wel begrijpelijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jun 2012, 10:35

goede post.

dvh

Bericht door dvh » 20 jun 2012, 10:43

Eerste deel eens, tweede oneens.
Al die argumenten doen niet ter zaken.
Als de druk, slecht salaris, constant gezeik , ect. je zodanig beinvloed tijdens je werkzaamheden dan moet je gewoon een andere baan gaan zoeken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 jun 2012, 11:11

dvh schreef:Eerste deel eens, tweede oneens.
Al die argumenten doen niet ter zaken.
Als de druk, slecht salaris, constant gezeik , ect. je zodanig beinvloed tijdens je werkzaamheden dan moet je gewoon een andere baan gaan zoeken.
+1

350 Z

Bericht door 350 Z » 20 jun 2012, 12:30

+1

Luco

Bericht door Luco » 20 jun 2012, 12:42

Ach, iedereen maakt fouten, uiteindelijk zijn agenten ook maar mensen met emoties en mankementjes, kan me voorstellen dat ze ook een keer de fout ingaan.
Dan maar roepen dat ze een andere baan moeten zoeken is wel erg gemakkelijk.

Als iedere werkende die een fout maakt maar ander werk moet gaan zoeken wordt het erg druk bij het uwv.

Robin

Bericht door Robin » 20 jun 2012, 13:01

Luco schreef:Ach, iedereen maakt fouten, uiteindelijk zijn agenten ook maar mensen met emoties en mankementjes, kan me voorstellen dat ze ook een keer de fout ingaan.

Als iedere werkende die een fout maakt maar ander werk moet gaan zoeken wordt het erg druk bij het uwv.
Je hebt 'fouten' en fouten. Een zich niet verwerende persoon 'n trap in z'n kruis geven omdat je 'n uniform draagt en er zo mee weg kan komen is iets anders dan dat ik uitschiet bij 't graveren van 'n kinderbestekje. Dan polijst ik 'm en graveer ik opnieuw. Even twee voorbeelden. :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 20 jun 2012, 13:21

Is zo maar je weet ook niet wat aan dat filmpje vooraf is gegaan. Misschien zat die dronken gast die agente wel constant uit te schelden voor crackhoer en haar het bloed onder de nagels vandaan te halen. Was ook niet de eerste keer dat hij voor overlast zorgde begreep ik.

Maakt het allemaal nog niet ok wat ze deed maar in zo'n geval wel iets beter verklaarbaar.

Robin

Bericht door Robin » 20 jun 2012, 13:30

Wouter81 schreef:Is zo maar je weet ook niet wat aan dat filmpje vooraf is gegaan. Misschien zat die dronken gast die agente wel constant uit te schelden voor crackhoer en haar het bloed onder de nagels vandaan te halen. Was ook niet de eerste keer dat hij voor overlast zorgde begreep ik.

Maakt het allemaal nog niet ok wat ze deed maar in zo'n geval wel iets beter verklaarbaar.
Tja 'alles' valt te verklaren. Ook van haar kant. Maar professioneel is dit niet(understatement).

Als die twee er met 'n reprimande vanaf komen, zegt mij dat ook weer genoeg. Een Robert M en Volkert vd G krijgen straffen waar ik 't dan weer niet mee eens ben, en deze onzin is 't misschien ook niet waard om uit te vergroten, maar mag en kan in NL ook niet natuurlijk. Wat ik gisteren al zei van die bewoner die die inbreker wat hardhandig aanpakt en daarvoor moet boeten.

Ik vind 't allemaal wat scheef.

Luco

Bericht door Luco » 20 jun 2012, 14:01

Robin schreef:
Luco schreef:Ach, iedereen maakt fouten, uiteindelijk zijn agenten ook maar mensen met emoties en mankementjes, kan me voorstellen dat ze ook een keer de fout ingaan.

Je hebt 'fouten' en fouten. Een zich niet verwerende persoon 'n trap in z'n kruis geven omdat je 'n uniform draagt en er zo mee weg kan komen is iets anders dan dat ik uitschiet bij 't graveren van 'n kinderbestekje. Dan polijst ik 'm en graveer ik opnieuw. Even twee voorbeelden. :D
Ja en als een hartchirurg even uitschiet begint die bij de volgende ook opnieuw.

Appels met peren vergelijken dus, dus jij bent tegen elke klant even vriendelijk, want dat is dan volgens jouw professioneel.

Ik hoor je wel eens anders hier.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 20 jun 2012, 14:02

Ja en als een hartchirurg even uitschiet begint die bij de volgende ook opnieuw.

Appels met peren vergelijken dus, dus jij bent tegen elke klant even vriendelijk, want dat is dan volgens jouw professioneel.

Als ik een klant sla kan ik ook opzoek naar een ander baantje. Soms heb ik ook wel eens de neiging om een klant een tik te geven, maar ik bedenk me dan altijd maar dat ik dan m'n baan kwijt ben en dat dat het niet waard is. Had zij ook moeten doen.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 jun 2012, 14:05

Riceaux schreef:

Als ik een klant sla kan ik ook opzoek naar een ander baantje. Soms heb ik ook wel eens de neiging om een klant een tik te geven, maar ik bedenk me dan altijd maar dat ik dan m'n baan kwijt ben en dat dat het niet waard is. Had zij ook moeten doen.
Volgende keer je politie pet op doen, dan mag het wel :police:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 20 jun 2012, 14:08

Volgende keer je politie pet op doen, dan mag het wel
:tooth: En die gast die geschopt werd had gewoon de politie moeten bellen.

Robin

Bericht door Robin » 20 jun 2012, 14:12

Luco schreef:
Robin schreef:

Een weerloos persoon in 't kruis trappen is even wat anders dan een klant al dan niet goed/slecht helpen.

Dat van die hartchirurg is 'n goeie. Die mag ook voor 'n tuchtcomissie/berisping, dit soort zaken heb ik met m'n ma(RIP) meegemaakt.

Dus tja ik blijf bij mijn stelling.

@Rico: Inderdaad en Richard LOL, maar eigenlijk niet in dit geval....

Shakes

Bericht door Shakes » 20 jun 2012, 14:51

Snap niet dat mensen hier een excuus voor bedenken. Bezuinigen? Ja weet je wat de volgende keer ga je dealers rippen.

Punt is dat ze een weerloze man zonder enige reden in elkaar trappen. Ik verbaas me er meer over dat buitenstaanders niet ingrijpen dan iets anders.

gedachtengang agent slaat>buitenlander>dronken>ok gaat er bij mij niet in. Erg bijzonder.

Tom

Bericht door Tom » 20 jun 2012, 15:14

Van mij mag de politie gewoon geweld gebruiken als mensen niet meewerken. Paar pagina's terug met die krakers vond ik het terecht, die lui werden verzocht weg te gaan en weigerden dat.. wie niet horen wil moet maar voelen.
Ik krijg de indruk dat ze deze kerel prima mee konden nemen... er was al pepperspray gebruikt las ik... moet niet al te lastig zijn om em te boeien en mee te nemen. Geweld is dan overbodig.

Emiel

Bericht door Emiel » 20 jun 2012, 15:33

Er is geen reden voor een Politie agent/agente om een man in zijn kloten te trappen.
Fikse waarschuwing, volgende misstap ontslag. Klaar.

De agente is alles behalve professioneel, ongeacht wat er gebeurd is.

Shakes

Bericht door Shakes » 20 jun 2012, 15:37

@ Tom ben ik wel eens hoor maar dit? Weerloze man ligt op de grond en krijgt zonder reden een aantal flinke schoppen. Echt niet van deze wereld dat dat mokkel niet eens geschorst is.

PD power

Bericht door PD power » 20 jun 2012, 22:43

Shakes schreef:@ Tom ben ik wel eens hoor maar dit? Weerloze man ligt op de grond en krijgt zonder reden een aantal flinke schoppen. Echt niet van deze wereld dat dat mokkel niet eens geschorst is.
"Overdrijven" moet je in een luchtballon, doen, ten eerste, zoals meermalen aangegeven, kennen we de feiten niet, dus de opmerking "zonder reden" valt al af, het is iig bekend, dat het zegmaar een vervelende man is en iig "bekend" is.

Hebben we eindelijk een agent die het met "straattaal" wat te ondersteunen, begint iedereen weer te zeiken, zonder de feiten te kennen.
Hadden we maar meer agenten, die er een wat steviger aanpak op na houden, houden we die bloedzuigende niksnutten iig uit ons papier en geldverslinde systeem, omdat ze dan wel uitkijken, of hun bek dichthouden.

Want met knuffellen en theedrinken, kom je binnen bepaalde groepen niet verder.

Shakes

Bericht door Shakes » 20 jun 2012, 22:54

Je hebt gelijk. Hadden we maar meer agenten die mensen die al op de grond liggen wat trappen na geven.
En niet verder komen met thee drinken. Nee dit is een stuk effectiever. :thumbup:

Had ze dit in ZO gedaan had ze het niet overleefd.

Luco

Bericht door Luco » 20 jun 2012, 22:57

Shakes schreef:
Had ze dit in ZO gedaan had ze het niet overleefd.
Zegt dat wat over de agente of over de bewoners van ZO :tooth:

Tom

Bericht door Tom » 20 jun 2012, 23:05

Shakes schreef:@ Tom ben ik wel eens hoor maar dit? Weerloze man ligt op de grond en krijgt zonder reden een aantal flinke schoppen. Echt niet van deze wereld dat dat mokkel niet eens geschorst is.
Lees m'n tweede zin even.. in dit geval vond ik het ook niet nodig (van wat ik gezien heb).

Maar als het wel nodig is mogen ze van mij best eens de wapenstok pakken of een keer meppen... ik heb geen medelijden met criminelen en ander uitschot.

Shakes

Bericht door Shakes » 20 jun 2012, 23:06

Het zegt dat die CRACKSL&& niet zo onverstandig is om het te doen in de buurt van mensen waar ze van weet dat ze het niet nemen, en terecht!

HansD

Bericht door HansD » 21 jun 2012, 07:50

"Overdrijven" moet je in een luchtballon, doen, ten eerste, zoals meermalen aangegeven, kennen we de feiten niet, dus de opmerking "zonder reden" valt al af, het is iig bekend, dat het zegmaar een vervelende man is en iig "bekend" is.

Hebben we eindelijk een agent die het met "straattaal" wat te ondersteunen, begint iedereen weer te zeiken, zonder de feiten te kennen.
Hadden we maar meer agenten, die er een wat steviger aanpak op na houden, houden we die bloedzuigende niksnutten iig uit ons papier en geldverslinde systeem, omdat ze dan wel uitkijken, of hun bek dichthouden.
Dus ze mogen jou als je een overtreding maakt -want dat is openbare dronkenschap en verder kennen we de feiten niet- met 2 agenten in elkaar trappen?
Mooie maatschappij sta je voor.

Dat agenten stevig optreden indien nodig prima maar geweld is een uiterste sanctie. De filmpjes die hierboven gepost zijn laten in ieder geval niet zien dat de lijdende voorwerpen gewelddadig zijn.

Robin

Bericht door Robin » 21 jun 2012, 08:19

Anyway.

Hoe kén dit? Hoe kleiner 'n dichtbevolkt land is, hoe meer files? Of wat?
http://www.nu.nl/binnenland/2840533/ned ... lijst.html

Plaats reactie