GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Update!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: GT5 Info~Tips Tricks, Car lists, Trophy, Photo Guide Upd

Bericht door Richardt. » 21 apr 2012, 16:17

Om in de stijl van dit forum te blijven. Koop de 120d en/of 120i als je ze tegenkomt. Staan volgens mij nog in de online car shop.

Alles kopen wat er te kopen valt. Gewoon de standaard meuk banden eronder en je hebt een drift machine waar niks tegen op kan!

Okee, de snelheid ligt niet altijd even hoog waardoor je bij drift evenementen soms je best moet doen om de punten te halen. Maar je hebt er echt heel veel fun mee!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 apr 2012, 16:22

Ah, goeie tip.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 apr 2012, 18:23

Een van de mooiste driftauto's out-of-the-box is een 190 2.5-16 EVO II.

Robin, 599 is standaard ook super. Minder spectaculair dan een 458, maar balans is geweldig.

Elco

Bericht door Elco » 22 apr 2012, 00:38

Haha mooie post Robin! :thumbup: Heb je de m3, m5 en de honda nsx-r '02 uit de premium dealer al? Must have auto's. Allemaal standaard laten, sport hard.
LFA viel tegen vond ik.
Gaaf hoe al die auto's verschillen in handling.

Ben ooit begonnen met dit spel. Moet je kijken waar we nu zijn.
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 12 jun 2012, 16:10

Na 'n maand ofzo niet gespeeld te hebben toch deze week wer even wat geGT5ed.

Zit sinds begin deze maand de FR challenge online in. Alles gewonnen maar Tokyo nog niet gespeeld(haat 's nachts in GT5) .

Die baan 'DE ASO(?)' ofzo wat is dat irritant met die bochten en banking verloop voor 'n FR auto vooral.

Begon in alles(want max 500 punten en harde sportbanden) met 'n C63 AMG die toch wat te beweeglijk(lees koppel/powerful was) uit sommige bochten(ook andere tracks in die Challenge)
en ging toen naar 'n M3 E92 standaard. Toch minder wild en strakker, beter de power op de weg krijgen. Dus daar punten mee pakken en de C63(fan van, meer dan van de M3 E92 eigenlijk) vergeten.....

Toen denken dat ik op Autumn Ring(dramatische baan als je een zwaardere (1400kg Plus) FR auto op harde sportbanden hebr die nogal wat power heeft) met 'n M3 CSL E46 beter de strijd aankon. Even terugtunen naar 360pk origineel en 1350(?) kg. Zodat je met 490 prestatiepunten ook nog centen pakt voor het onder de 500 punten blijven. Dat ging aardig, maar geen slagkracht tov de E92 M3. Wel gewonnen. At last. Maar tussendoor probeerde ik 'n Benz:

Ik dacht: Er moet 'n lager ingeschaalde auto qua prestatiepunten zijn die strak rijdt en waar je door minder kilos het verhaal kunt winnen. 190 2.5 16 E2. 380(?) pk en 1150kg. Dat lijkt erop. Dat wordt winnen geblazen. Maar niet met harde sportbanden op die Autumn Ring. VRESELIJk hoeveel wielspin en gezwabber overstuur mijn deel was. Dus terug naar de CSL waar 't wel mee ging.

Maar alles nog eens gereden met de E92 M3 en dat is voor mij toch THE WEAPON OF CHOICE in de FR Challenge want:
-Beweeglijker/strakker/minder houwen en keren dan de C63
-Sneller/meer slagkracht in rechte lijn dan de CSL en vooral de 190.
-Niet eens zoveel trager op 't rechte stuk dan de C63(457pk tegenover 429) , zelfs vaak sneller want bochtenwerk van de M3 snelheid hoger.

Kortom. Wat is jullie weapon of choice in de FR Challenge?

Met mekaar 1,5 miljoen credits verdiend en mezelf getrakteerd on 'n sjieke hemelsblauwe Maserati GT Coupé. Totaal getuned naar 670 NA pk's en 1350kg. Super.

indobesar

Bericht door indobesar » 12 jun 2012, 16:46

Kortom. Wat is jullie weapon of choice in de FR Challenge?
Toevallig gisteren ook de FR challenge gedaan met een E92 M3 (stage 1 weight). Komt precies op 500PP. Dat gaat 'te makkelijk'. Vervolgens een GT86 gepakt met ca. 430PP Heerlijke auto, zeker door de lage massa (1220Kg) kun je veel tegenstanders uitremmen. Tractie is ook goed, dus meer vermogen kan. :df:

De 8C Competizione is overigens heerlijk, Robin. Sound is geweldig. Wel wat onderstuurd, maar dat is redelijk goed te verhelpen met een 'slappe' stabi vóór.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 12 jun 2012, 21:53

Volgens mij hè. Ik hem deels met de M3 en deels met de 8C gedaan.

De C63 is leuk om lekker te zwabberen, maar niet voor strakke lijnen.

Voor die nacht races. Druk tijdens de race eens op start, dan bij beeld instellingen oid. Daar kun je de helderheid hoger zetten, zie je net een fractie meer ;)

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 12 jun 2012, 23:39

Zijn er hier nog mensen die de GT Academy gespeeld hebben? Een maandag ben ik in de laatste race 47e geworden, maar dat zal wel komen doordat het de eerste dag was dat die race beschikbaar kwam, maar vind het het toch wel leuk.

Als je de GT Academy uitspeelt krijg je ook een aantal extra autos beschikbaar voor GT5! Gratis auto's altijd leuk, zeker als bijvoorbeeld een GT-R of een 370-z enz. Alle auto's waar je mee rijd tijdens de GT Academy.

Robin

Bericht door Robin » 13 jun 2012, 16:21

Jongens bedankt voor de 8C tip.

Over GT Academy 12. Zondag jl even gedaan. Maar wat 'n gedoe weer van voren af aan met zo'n Nissan Leaf sneue dingen doen. Niks voor mij op dit moment.

En ik wil zo graag dat ik die TopGear Track unlocken kan, maar ksan me er niet toe zetten na >5 keer in die Lotusjes dat ik de Hammerhead weer 'n voorligger aantikkend inga en ik weer 'af'ben en opnieuw moet. Wat frustrerend gvd :(

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 13 jun 2012, 16:46

Ik doe die Acadamy races alleen voor de auto's :D
Ben bezig om alle auto's in GT5 te verzamelen.
Heb er al 1200

Thomas911

Bericht door Thomas911 » 13 jun 2012, 16:55

Hallo, ik zit nal een tijdje op df, maar post nooit wat. Ik heb ook gt5 en een godsvermogen aan auto's. Mijn psn naam is Verhoek als je een auto wilt uitproberen, wilt hebben of ruilen zeg je het maar, u vraagt, wij draaien! :tong:

Robin

Bericht door Robin » 13 jun 2012, 17:01

@KGroot: 1200 auto's? :shock:

Ik heb er 70 ofzo.

Thomas911 schreef:Hallo, ik zit nal een tijdje op df, maar post nooit wat. Ik heb ook gt5 en een godsvermogen aan auto's. Mijn psn naam is Verhoek als je een auto wilt uitproberen, wilt hebben of ruilen zeg je het maar, u vraagt, wij draaien! :tong:

Welkom. :D

Doe maar een Ferrari P4 aub.

Ben SUBMARINER_70 (geloof ik)

Indo, WJ etc weten dat wel.

Kun je ook tracks aan iemand cadeau doen? :kikker:

Richardt.

Bericht door Richardt. » 13 jun 2012, 18:05

Robin schreef:Jongens bedankt voor de 8C tip.

Over GT Academy 12. Zondag jl even gedaan. Maar wat 'n gedoe weer van voren af aan met zo'n Nissan Leaf sneue dingen doen. Niks voor mij op dit moment.

En ik wil zo graag dat ik die TopGear Track unlocken kan, maar ksan me er niet toe zetten na >5 keer in die Lotusjes dat ik de Hammerhead weer 'n voorligger aantikkend inga en ik weer 'af'ben en opnieuw moet. Wat frustrerend gvd :(
Frustrerend maar heerlijke races dat! Heb ik echt van genoten :D
TG track vind ik verder weinig bijzonder eigenlijk.

Ik zal hem zo ook weer eens aanslingeren. Maar zal wel weer een update moeten binnenhalen en dan ben ik er gelijk klaar mee vaak :S

Thomas911

Bericht door Thomas911 » 13 jun 2012, 18:49

Robin schreef:@KGroot: 1200 auto's? :shock:

Ik heb er 70 ofzo.

Thomas911 schreef:Hallo, ik zit nal een tijdje op df, maar post nooit wat. Ik heb ook gt5 en een godsvermogen aan auto's. Mijn psn naam is Verhoek als je een auto wilt uitproberen, wilt hebben of ruilen zeg je het maar, u vraagt, wij draaien! :tong:

Welkom. :D

Doe maar een Ferrari P4 aub.

Ben SUBMARINER_70 (geloof ik)

Indo, WJ etc weten dat wel.

Kun je ook tracks aan iemand cadeau doen? :kikker:

Ik heb geen idee kzal is kijken, een ferrarri p4 heb ik niet, vind ik ook njet zo veel aan

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2012, 12:17

Andere, misschien stomme, vraag, maar je wint nogal wat accessoires met die wedstrijden, zoals racepakken en helms etc. Nu wilde ik m'n poppetje veranderen(heb 'm al eens veranderd) met 'n andere helm en racepak, maar die kan ik alleen aanmaken in B Spec? Wat ik niet wil.

Hoe verander ik de look van m'n poppetje en wat zie ik over 't hoofd. Ben al bij de handleiding geweest. En bij Accesoires. Zie je al die helms/pakken, maar je kunt ze niet kiezen voor je poppetje.

???

:bag:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 19 jun 2012, 13:03

Volgens mij gewoon in je coureurs menu.

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2012, 13:10

Chris van S. schreef:Volgens mij gewoon in je coureurs menu.
Ik snap weat je nu schrijft, maar ik kan niet vinden wáár dus in dat of 'n ander menu.....

Bij Profiel niet bij Accessoires en KIEZEN niet etc etc.

Thanx anyway, maar heeft iemand 'n tutorial :D

indobesar

Bericht door indobesar » 19 jun 2012, 13:14

Linksboven op je avatar klikken. :)

Jurrian

Bericht door Jurrian » 19 jun 2012, 13:31

Die Mt ASO is echt een fantastisch circuit. Heerlijk om je auto op het fijnste af te stellen. En met deze challenge echt leuk om met zo weinig mogelijk pp toch te proberen winnen. Ik sta op het moment op 390 pp tegen de shelby.

Dan verdien je over de miljoen per race! Met die nieuwe Toyota trouwens, de GT86. Ietwat gedowntuned, valt gewoon terug in snelheid op dat steile stuk na bocht 1.

Begon gewoon met een snelle auto, en dan steeds wat pk's er af halen. En omdat je de baan dan beter leert kennen rij je op een gegeven moment sneller met 190pk als dat je eerder deed met 240.

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2012, 16:40

@ indo: Thanx.

En ik heb de TG track. Vind ik leuk. :zwijntje:

@ Jurrian: ASO is inderdaad bijzonder, die laatste bocht voor 't rechte stuk off camber met 'n standaard rwd bak is traaaaaag, maar wel kicken in 't algemeen.

Deed gisteravond tijdrit Le Mans 2009 toch maar de LM open auto BMW V12 genomen met race hard. Eerlijk is eerlijk TC op 2... :bag:

Toch nog 'n 3:58 ofzo. Gold dus.

Wat 'n circuit is dat en die snelheden en chicanes. Pfff. Wel mooi.

De Sauber Mercedes C9 LM racer is nog steeds niet in de online en gewonev 2e hands dealershit voorbij gekomen. Ik wil dat ding zo graag. :hungry:

Jurrian

Bericht door Jurrian » 20 jun 2012, 10:50

Robin schreef:@ indo: Thanx.

@ Jurrian: ASO is inderdaad bijzonder, die laatste bocht voor 't rechte stuk off camber met 'n standaard rwd bak is traaaaaag, maar wel kicken in 't algemeen.

Deed gisteravond tijdrit Le Mans 2009 toch maar de LM open auto BMW V12 genomen met race hard. Eerlijk is eerlijk TC op 2... :bag:

De Sauber Mercedes C9 LM racer is nog steeds niet in de online en gewonev 2e hands dealershit voorbij gekomen. Ik wil dat ding zo graag. :hungry:
laatste bocht is ideaal om je diff op af te stellen. Bij het insturen even terugschakelen, en vervolgens vol gas overstuurd de bocht uit. heb je dan wielspin van je binnenste wiel, moet je accel omhoog.
Heb je wielspin van je buitenste wiel je accel omlaag. init en decel zet ik vaak zo laag mogelijk, tenzij je stabiliteit problemen hebt met remmen, dan kan je decel wat opschroeven.

Robin

Bericht door Robin » 21 jun 2012, 09:54

Jurrian schreef:
Robin schreef:@ indo: Thanx.

laatste bocht is ideaal om je diff op af te stellen. Bij het insturen even terugschakelen, en vervolgens vol gas overstuurd de bocht uit. heb je dan wielspin van je binnenste wiel, moet je accel omhoog.
Heb je wielspin van je buitenste wiel je accel omlaag. init en decel zet ik vaak zo laag mogelijk, tenzij je stabiliteit problemen hebt met remmen, dan kan je decel wat opschroeven.
Goed verhaal/uitleg. Ik prutste d'r vaak wat mee, maar had nooit het idee verder te komen, dus hield ik 't sperdiff maar voor wat 't is en deed de klassieke manier van stabis voor/achter/camber negatiever naar gelang, ,maar in dat soort langzamere bochten maakt 'n goed sperdiff het verschil(irl ook trouwens)

Er is per vandaag 'n nieuwe 4wd challenge uit, max 530PP harde sportbanden. Zal 't vanavond met m'n 205 T16 uit '85 met <500pp eens proberen voor de nodige $$$$.

Over de standaard LFA. Ik vind 'm goed rijden, realistisch qua bochtenuitaccelleratie, snel en mooi klinken. Wat was er dan mis met de LFA?

Richardt.

Bericht door Richardt. » 21 jun 2012, 11:39

Met die LFA is weinig mis, klinkt heerlijk. Net als dat andere zwarte Lexus race geval :thumbup:

De ASO baan is even wennen. Ik heb hem gereden met mijn BMW 320i cup auto. Niet heel veel vermogen, maar ligt wel lekker op de weg. Eigenlijk de afstelling niet veranderd.

Die lange doordraaier na het rechte stuk geeft wel een kick als je die goed neemt. Met een juist lijn en een snelheid van 160km/u kom ik dan bovenaan net niet los van de baan en lukt het net. Daar loop ik dan ongehoord hard in op voorliggers.

Jurrian

Bericht door Jurrian » 21 jun 2012, 12:38

Dat is wel tof, dan merk je echt het verschil van downforce, ik moet echt niet veel harder gaan als 150 de heuvel knik op en dan is het echt alle zeilen bij.

Als je dan klaar bent met rommelen aan je diff ;) probeer dan je toe out eens in te stellen op de voorwielen, toe in (-) voor mee stabiliteit, toe out (+) voor scherper instuur gedrag. Vaak is 0 al goed genoeg voor stabiliteit, maar toe out op van die bochtige circuits vind ik erg prettig. Ik heb dan ook vooral een hekel aan zware auto's die niet insturen, een klein beetje onderstuur is wel prettig voor als je echt wilt pushen, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van je lichtvoetigheid.

Als je met een nascar over een oval gaat, zorg dan iig dat je geen toe out hebt, of probeer het juist, het word iig een stuk ehmm... interessanter. ;)

Richardt.

Bericht door Richardt. » 21 jun 2012, 12:50

Pff, zo fanatiek met afstellen ben ik helemaal niet. Kost me vaak teveel tijd.
Alhoewel ik sommige auto's wel erg gaaf vind, maar die nog net wel een beetje fine tuning kunnen gebruiken. Zo zou de weglligging van m'n race uitgevoerde Ferrari F430 en 458 nog wel wat beter kunnen om ze écht lekker te laten rijden.

Plaats reactie