Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Die zwaar doorgetunde speedsters hebben nu bijna allemaal speciale bodykits nodig om de bredere banden kwijt te kunnen.
(en sommigen rossen er gewoon wielkastverbreders op, maar bovenstaand is mooier)
(en sommigen rossen er gewoon wielkastverbreders op, maar bovenstaand is mooier)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
tja...zo kan het ook.
denk ivm veerweg dat je dan ook iets de schermranden wat extra uit moet snijden?
voor is idd ook wel handig als je dat wat verbreed anders met bredere banden zal die vast aanlopen in de carros met max insturen?
denk ivm veerweg dat je dan ook iets de schermranden wat extra uit moet snijden?
voor is idd ook wel handig als je dat wat verbreed anders met bredere banden zal die vast aanlopen in de carros met max insturen?
- Emiel
- Berichten: 3889
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
functie boven looks
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Ja, dan moet je een stuk uit je sill halen. Daar zijn ook kuipjes voor die je erin kunt zetten voor maximale uitslag.GTRene schreef:voor is idd ook wel handig als je dat wat verbreed anders met bredere banden zal die vast aanlopen in de carros met max insturen?
- Emiel
- Berichten: 3889
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Maar dan de grote vraag.
Bredere banden voor, is er wel genoeg gewicht voor die banden stevig op het asfalt te krijgen ?
Bredere banden voor, is er wel genoeg gewicht voor die banden stevig op het asfalt te krijgen ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
mooie splitter voor voor wat meer downforce?,
alhoewel die mensen die de brede sloffen erop kunnen monteren er vaak ook wat uitbouw aan hebben geknutseld welke vaak ook wat op meer downforce gericht is denk?
wat zit er standaard onder voor, iets van 175 oid?
alhoewel die mensen die de brede sloffen erop kunnen monteren er vaak ook wat uitbouw aan hebben geknutseld welke vaak ook wat op meer downforce gericht is denk?
wat zit er standaard onder voor, iets van 175 oid?
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Goede vraag.Emiel schreef:Bredere banden voor, is er wel genoeg gewicht voor die banden stevig op het asfalt te krijgen ?
Zeker de speedsters zijn er veilig op onderstuur afgesteld af fabriek.
Eerste wat gedaan wordt is een exige variant geo erop zetten.
Dan kun je de boel wat meer pushen, en als je dan nog eens tegen onderstuur aanloopt is bredere banden voor weer een antwoord.,
Achter is alleen om de meer pk's beter kwijt te kunnen.
Velen gaan ook van 175 voor naar 205, ivm de beter verkrijgbare banden.
- Emiel
- Berichten: 3889
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Alle elises ook met 205 voor gereden en 225 achter. Nu ook weer.
Maar breder voor ga ik niet. Denk dat ik met de 750kg toch niet genoeg gewicht erop krijg.
Maar breder voor ga ik niet. Denk dat ik met de 750kg toch niet genoeg gewicht erop krijg.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Een Hartley V8. 450pk bij 10.000 toeren.GTRene schreef:hij is wel eens vaker naar voren gekomen, maar wat een super ge*l geluidje zeg...deze Opel Speedtser of VX220
en der staat 2.8 bij....wat voor motor is dat?
De wagen is gestript tot 750 kilo (af fabriek is ie 845), en achter 20cm verlengd om de v8 kwijt te kunnen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
wel kicke zoveel vermogen bij dat gewicht.
bij deze zal dan de motor longitudinal zitten?
ah, ja dus...bekende foto
bij deze zal dan de motor longitudinal zitten?
ah, ja dus...bekende foto
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
ik ga hier maar ff verder anders vervuilt het Ariel Atom draadje wellicht
had zo nog nooit van zo'n laminova core chargecooler gehoord...dus ff wat plaatjes van opgezocht en kwam ook hier op uit toen ik er speedster aan toevoegde.
ze bieden hier ook zetjes aan voor op de 2.2. motor, een stage 1 en stage 2 en de stage 3 is in ontwikkeling aldaar>>
http://www.courtenaysport.co.uk/superch ... o_102.html
had zo nog nooit van zo'n laminova core chargecooler gehoord...dus ff wat plaatjes van opgezocht en kwam ook hier op uit toen ik er speedster aan toevoegde.
ze bieden hier ook zetjes aan voor op de 2.2. motor, een stage 1 en stage 2 en de stage 3 is in ontwikkeling aldaar>>
http://www.courtenaysport.co.uk/superch ... o_102.html
VX220 2.2 16v:
Stage 1: 210bhp and 190-195 lb ft >> £3830.00 including VAT fully fitted and set up.
Stage 2: 240+bhp and 215-220 lb ft >> from £5465.00 including VAT fully fitted and set up.
Please Note: The Stage Two conversion requires a full sports exhaust system. For any car not fitted with a full sports exhaust system, we can supply and fit a system at the time of the conversion.
Upgrades for the Stage 2 conversion for VX220, for cars more biased towards heavy track use are available and include: All Alloy Water Radiator in place or 'OE' radiator which has plastic end tanks, extra large pre-rad with twin fans for the charge cooler system to provide additional inlet air cooling and an extra large header tank for the charge cooler system, providing a much greater volume of water for the system. Please ask us for further information and we will be happy to discuss options.
Stage 3 conversion under development and testing, which further management enhancements, re-worked cylinder head, steel rods and the option of cams, pistons and harrop supercharger. Gains to 290+bhp with 360bhp seen in one instance.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
GTRene schreef:had zo nog nooit van zo'n laminova core chargecooler gehoord...dus ff wat plaatjes van opgezocht en kwam ook hier op uit toen ik er speedster aan toevoegde.
Hier zie je het princiepe:
Een andere optie is om 1 van die middelste laminova's om te draaien, en de koelvloeistof aanvoer om te draaien. Het loopt nu dan nog maar door 2 laminova's heen, terwijl dit standaard door alle 4 gaat.
Op die manier blijft het minder lang in het system = koeler.
Courtenay verkoopt dat als dual pass modificatie.
ze bieden hier ook zetjes aan voor op de 2.2. motor, een stage 1 en stage 2 en de stage 3 is in ontwikkeling aldaar>>
Ja, stage 1 is ongekoeld, stage 2 is gekoeld, stage 3 met normale SC kan max 300pk, en met de nieuwe harrop SC gaat het richting die 400.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
nog best gecompliceerd als je hoger dan stage 1 gaat
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Dat lijkt maar.
Het inlaatspruitstuk met laminova's waar de SC bovenop gaat is gelijk voor stage1, 2, 3 whatever.
Alleen bij 2 en hoger gaat er ook koelvloeistof doorheen, maar de basis is altijd gelijk.
Eigenlijk is een stage 1 een beetje onzinnig zelfs, en gebeurt ook erg weinig.
Het inlaatspruitstuk met laminova's waar de SC bovenop gaat is gelijk voor stage1, 2, 3 whatever.
Alleen bij 2 en hoger gaat er ook koelvloeistof doorheen, maar de basis is altijd gelijk.
Eigenlijk is een stage 1 een beetje onzinnig zelfs, en gebeurt ook erg weinig.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
ik zat zo ook eens naar die blauwe 2.2. Turbo (Dbilas?) uitvoering te kijken en wat video's daar van, doch dat lijkt me niks al die herrie die zo'n ding maakt...dat vind ik maar niks.
terwijl bv die SC versies heel leuk klinken luister ook hier na, mooie dikke uitlaat spruitstuk pijpen>>
trouwens dit is ook wel leuk om te zien, klinkt nog best netjes ook...en toch 700pk
terwijl bv die SC versies heel leuk klinken luister ook hier na, mooie dikke uitlaat spruitstuk pijpen>>
nice...dat lijkt me wel een fraaie set-up.Courtenay Sport Supercharged VX220 2.2 16v running Z20LET engine management, Harrop Supercharger, 3" exhaust, 4 branch manifold, strengthened engine - 377bhp
trouwens dit is ook wel leuk om te zien, klinkt nog best netjes ook...en toch 700pk
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Die z20let (turbo) ecu hebben ze opgegeven voor de SC.
Die ging bij een bepaalde stand over van gasklep info naar boost info, en toen klopte er geen zak meer van.
Dus nu wordt die eerder vermelde lsj ecu gebruikt, waar je met hp tuners volledige controle op hebt.
Zodra dat gefixed is, zullen er meer harrop (die zware SC) conversies komen.
Die ging bij een bepaalde stand over van gasklep info naar boost info, en toen klopte er geen zak meer van.
Dus nu wordt die eerder vermelde lsj ecu gebruikt, waar je met hp tuners volledige controle op hebt.
Zodra dat gefixed is, zullen er meer harrop (die zware SC) conversies komen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
ik dacht ergens te hebben gelezen dat de 2.2 dme? wel goed in te regelen is gewoon via de stekker?
trouwens net wat SC versies gehoord die op circuit reden, dus van binnenuit...daar hoorde je de SC ook wel
Zit natuurlijk ok wel tegen het schutbord aan dus dat helpt niet echt denk
is die harrop ook aanwezig?
Las ook ergens dat je ook met Rotrex kan werken....wellicht is die opstelling stiller....
http://www.dyno-plot.co.uk/dyno/dynoplo ... ster--.htm
ah, al wat gevonden...schijnt wel een leuke set-up te zijn zo te lezen en te zien?
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... ddf10d2a58
ik las al...boven de 270pk moet je drijfstangen al doen en boven 300 de zuigers ook?
en zo'n Rotrex werkt aardig goed en pompt er aardig wat pk's uit als je de afstelling e.d. goed hebt.
maja tis dus niet zomaar wat aanschroeven en klaar
Moet je dus wel aardig wat verstand van hebben.
trouwens net wat SC versies gehoord die op circuit reden, dus van binnenuit...daar hoorde je de SC ook wel
Zit natuurlijk ok wel tegen het schutbord aan dus dat helpt niet echt denk
is die harrop ook aanwezig?
Las ook ergens dat je ook met Rotrex kan werken....wellicht is die opstelling stiller....
http://www.dyno-plot.co.uk/dyno/dynoplo ... ster--.htm
wel eens zo'n Rotrex set-up op zo'n 2.2 gezien en of gehoord?GM Ecotec Z22SE 2200cc Opel Speedster 2.2 Rotrex - Race setup - 317.6@6750 261.8@6000
ah, al wat gevonden...schijnt wel een leuke set-up te zijn zo te lezen en te zien?
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... ddf10d2a58
ik las al...boven de 270pk moet je drijfstangen al doen en boven 300 de zuigers ook?
en zo'n Rotrex werkt aardig goed en pompt er aardig wat pk's uit als je de afstelling e.d. goed hebt.
maja tis dus niet zomaar wat aanschroeven en klaar
Moet je dus wel aardig wat verstand van hebben.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
De SC's maken veel herrie ja.
Sommigen door de uitlaat, sommigen de inlaat, sommigen beiden.
Daar zijn ze nog mee bezig om dat goed te krijgen.
Er zijn niet veel leveranciers voro de vx220/speedster voor dat soort dingen, en degenen die pionieren betalen zich blauw.
ecu inregelen gebeurd inderdaad via de odb stekker.
Sommigen door de uitlaat, sommigen de inlaat, sommigen beiden.
Daar zijn ze nog mee bezig om dat goed te krijgen.
Er zijn niet veel leveranciers voro de vx220/speedster voor dat soort dingen, en degenen die pionieren betalen zich blauw.
ecu inregelen gebeurd inderdaad via de odb stekker.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
lol, ik was weer eens aan het kijken tussen TVr en Lotus en Opel Speedster, kijk ik bij een turbo en denk das toch nie...
ff oude foto's opgezocht en verrek, dat was mijn Speedster Turbo in begin 2004, ding was nog geen jaar oud toen.
Niet meer standaard nu.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=219112422
ff oude foto's opgezocht en verrek, dat was mijn Speedster Turbo in begin 2004, ding was nog geen jaar oud toen.
Niet meer standaard nu.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=219112422
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
hier kun je nog wat herinneringen ophalen rene.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5260
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5260
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
whaah, leuk thx
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
dit vind ik wel een super foto, staat ie mooi op.
en bij onderstaande (al eerder wat over gepost) vind ik het geluidje echt uber
dat komt door de Rover V8 die gewoon transverse gemonteerd is ala 4-pot.
en bij onderstaande (al eerder wat over gepost) vind ik het geluidje echt uber
dat komt door de Rover V8 die gewoon transverse gemonteerd is ala 4-pot.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9159
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.
Emiel schreef:Smiley : Ben benieuwd hoe het gaat op een trackday.
Best wel goed.
Afgelopen weekend was het timeattack masters op zandvoort. (europeesche winnaars van alle klassen die het nog eens uitvechten)
De engelse RWD winnaar is een vx220:
De man had nog nooit op zandvoort gereden.
Heeft ongeveer een dik uur tracktijd gehad in totaal. Beste qualificatietijd was een 1.53.
Hij is 2e geeindigd in de RWD masters. 0.5 sec achter cor eusers op slicks. (de vx220 reed op v70 kumho´s)
Dit is dus zo´n harrop vx220/speedster. 350pk, 400nm.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten