Track Mini

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
davykoppen

Re: Track Mini

Bericht door davykoppen » 14 jun 2012, 19:15

Weer een update;

Zijramen zijn verwijderd
De achterkant is nu helemaal "kaal" - Dat wil zeggen dat de standaard camberlinks, veerpoten en draagarmen eronderuit zijn, en dat de stabilisatiestang los hangt en klaar is voor demontage.

Foto's van het geheel zover:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren aluminium Mini R56 draagarmen op de kop getikt, en daarnaast alvast eens gaan zoeken naar een 25 mm stabilisatiestang. Dan kunnen we de achterkant, als de remmen binnen zijn weer terug op gaan bouwen :)

Ook het stuur is gekocht, 350 mm OMP-corsica achtig stuur. Ik wou perse ene rode hebben, en die had OMP niet. Dan maar een merkloze gekocht. Wel 95 mm dish, incl naaf en toeter :)

Vandaag heb ik het nieuwe onderblok opgehaald, inlaatspruitstuk, bobine en brandstofrail. Dat leg ik allemaal netjes op de plank naast de waterpomp, krukaspulley, bougiekabels, kleppendeksel, 75 graden thermostaat, dynamo, riemspanner, riem en al die kleine dingetjes die we al verzameld hebben.

Deze week de slijptol erin zetten om alle kleine ophangpuntjes eruit te slijpen, dan kan het geheel geschuurd en ontvet worden en kunnen we de binnenkant gaan spuiten. Lang leve de Action spuitbussen :)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 14 jun 2012, 19:25

Zo'n merkloos stuur is wel een aanrader idd! :tong:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 jun 2012, 21:50

LOL
davykoppen schreef: Lang leve de Action spuitbussen :)
Ervaring mee? Het spul kost niks dus het zou echt een aangename verassing zijn als het wat is. Mooi project verder!

davykoppen

Bericht door davykoppen » 14 jun 2012, 22:22

Nou Martijn, je weet vast dat we het echt niet om de centen gedaan hebben ;)

Ik ga dat vantevoren wel even testen, of het ding makkelijk buigt :)
En anders komt er gewoon een zwarte! :)

Ik heb vandaag even een setje downtubes gespoten, en het spul werkt eigenlijk erg prettig! Aanrader dus ja!

Geertmans

Bericht door Geertmans » 15 jun 2012, 12:15

misschien heb ik het gemist, maar wat was de reden van het extra motorblok in de kofferbak?
originele blok aan gort?

Erik dB

Bericht door Erik dB » 15 jun 2012, 13:14

Mooie klusruimte! Wat vinden je buren van dit project? ;-)

Mark N

Bericht door Mark N » 15 jun 2012, 15:24

Erik dB schreef:Mooie klusruimte! Wat vinden je buren van dit project? ;-)
Zie vorige pagina. :kikker:

Mooi en zeer grondig project! Leuk ook de vele foto's.

davykoppen

Bericht door davykoppen » 15 jun 2012, 16:34

Geertmans schreef:misschien heb ik het gemist, maar wat was de reden van het extra motorblok in de kofferbak?
originele blok aan gort?
Normaal heeft de Cooper S de waterpomp op de supercharger zitten, omdat er geen ruimte meer was om die aangedreven te krijgen met de multiriem, aangezien ze de waterpomp op de achterkant van de SC hebben wordt ie door de SC aangedreven alsof ie door de multiriem aangedreven wordt. De Cooper heeft geen SC en dus de waterpomp via de multiriem aangedreven, en ook via de linkerkant de koelwateropening aan het blok, waar de S dat rechts heeft. De onderblokken hebben beide openingen maar is er altijd een afgesloten

We hebben besloten om ons nieuwe blok op te bouwen met een turbo, en dus de SC te verwijderen. Inmiddels is het Blok wat in de gele hing verkocht, dus die gaat weg, en hadden wij toen we de auto haalden een Cooper onderblokje meegenomen voor alle aanbouwdelen. De kleppendeksel, cilinderkop, carterpan, krukaspulley, waterpomp, dynamo, sensoren, riemspanner en riem komen namelijk allemaal van dat cooperblok af zodat we eigenlijk straks alleen een Cooper S onderblok gebruiken omdat die een andere (betere) krukas en drijfstangen en olievoorziening heeft. Zuigers gaan we nl sowieso upgraden. Inmiddels is ook het Cooper onderblok verkocht, maar liggen alle aanbouwdelen daarvan hier op de plank, en hebben wij feitelijk nog maar enkele kleine dingen nodig om weer een compleet blok te hebben. Dat wil niet zeggen dat het daarmee klaar is, want de krukas, drijfstangen, cilinderkop en inlaatspruitstuk moeten allemaal nog bewerkt gaan worden om het vermogen wat we voor ogen hebben te gaan halen :)

Hopelijk is een en ander wat duidelijker zo ;)

Plaats reactie