
130i Cup 2007 (incl 'onze' André)
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Was natuurlijk een testdag, dan hoef je geen spektakel te verwachten, maar het was zeker gaaf om Andre's 130i cupracer van dicht bij te mogen bewonderen. Auto is nog niet voorzien van bestickering, maar wel volledig raceklaar. Griezelig lichte deuren en achterklep.
Geluid is eigenlijk weinig anders dan de straat 130i. Andre was regelmatig in "gevecht" (voor wat het moest voorstellen) met de GTR van Bossie, en je ziet de 130i heel mooi speels het bochtenwerk pakken en bleef in het bochtenwerk ook de V8 voor. Of dit afspraak was weet ik niet helemaal maar daar zou Andre vast meer over kunnen zeggen.
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 452114.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 452107.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 452130.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 452134.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 452139.jpg[/img]
Actiefoto's heb ik niet gemaakt want dat kan mijn arme cameraatje allemaal niet behapstukken.
Geluid is eigenlijk weinig anders dan de straat 130i. Andre was regelmatig in "gevecht" (voor wat het moest voorstellen) met de GTR van Bossie, en je ziet de 130i heel mooi speels het bochtenwerk pakken en bleef in het bochtenwerk ook de V8 voor. Of dit afspraak was weet ik niet helemaal maar daar zou Andre vast meer over kunnen zeggen.
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 452114.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 452107.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 452130.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 452134.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 452139.jpg[/img]
Actiefoto's heb ik niet gemaakt want dat kan mijn arme cameraatje allemaal niet behapstukken.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Hier heeft Andre ook nog in testgereden.
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 455603.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 455610.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 455614.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 455631.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 455603.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 455610.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 455614.jpg[/img]
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 455631.jpg[/img]
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
- Locatie: O'haske
Op zulke testdagen kan je maar beter niet te veel geluid hebben.. Allebei de GTR's werden gister van de baan gehaald.. 85DB toegestaan op ADS cursusdagen he (van den bos 90+ DB / Dijkstra 88/vd Goot 87).. Dan kan je maar beter met de 130i cup rijden heb je daar iig geen problemen mee..
Imposante wagens de GTR.. Maar de 130i cup blijft mij verbazen presteert uitzonderlijkgoed.. De tijden gaan ook al de goeie kant op!
Imposante wagens de GTR.. Maar de 130i cup blijft mij verbazen presteert uitzonderlijkgoed.. De tijden gaan ook al de goeie kant op!
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ben er woensdagmiddag ook geweest en heb wat foto's gemaakt. Eerst maar eens even testen of ik nog weet hoe ik die dingen zichtbaar kan maken. Is zo lang geleden dat ik prenten heb gemaakt
[img:1280:1217]http://members.chello.nl/h.kerstma/130i.jpg[/img]


[img:1280:1217]http://members.chello.nl/h.kerstma/130i.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Geluid is leuk, maar wil je lekker kunnen racen in NL dan moet je 'fluisterstil' zijn. Alleen op herriedagen mag je brullen. Ik vind km's maken belangrijker dan veel geluid (misschien bij gebrek aan beide op dit moment, lol).
Maar wel gaaf om die GTR te rijden, blijft een mooie indrukwekkende racer.
De 130i staat er strak bij, ben echt benieuwd hoe dit seizoen gaat verlopen. Hoe waren de rondetijden? Auto ligt al goed André?
www.wijwillenallesvanjeweten.nl
Maar wel gaaf om die GTR te rijden, blijft een mooie indrukwekkende racer.
De 130i staat er strak bij, ben echt benieuwd hoe dit seizoen gaat verlopen. Hoe waren de rondetijden? Auto ligt al goed André?
www.wijwillenallesvanjeweten.nl

-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Inderdaad zoals marco zegt veel geluid in race auto s heb je niks meer aan.
bij assen en zandvoort zijn strenge geluids restricties ze trekken je binnen notime van de baan af als je er boven komt.
Die witte v8 m3 GTR moet nog een hoop aan gebeuren voordat ie race klaar is. Maar pk heeft ie wel 492pk wel te verstaan.
Maar mijn grootste verbazing is toch wel de 130i cup. Op de foto s was ik nog met semi slicks aan het inrijden. Later op de middag met nieuwe cup slicks de baan op. Wat gaat het dan hard en wat kan je verschrikkelijk laat remmen doordat je een stuk lichter bent. Moest er veel aan wennen maar het gaat steeds beter. Ramshoek kan je net halen met 190km op de teller dan heb je een klein beetje overstuur maar het gaat net. Auto is zo mooi speels. Je ziet ook steeds meer 1 series als race auto ook veel 120d in race trim gister. Er komen steeds meer mensen die het snappen dat de einser een hele leuke basis is voor een race (cup)auto. Ik weet het de meeste van jullie liggen te geilen op die 492pk m3 GTR prachtig allemaal. Maar ik heb meer genoten van mijn 130i cup gisteren.
Dit probeer ik jullie wel vaker uit te leggen en wil niet als een langspeelplaat overkomen. Maar power is niet alles. Bijv. ik reed gisteren 1.57 met de 130i. Je kan met een v8 met wat oudere banden 49er s rijden op assen. Das 8 sec verschil 130i cup 44k en V8 ca. 200k. Is dus ongeveer 1.2 sec de km. Dus het blijkt maar weer dat als je veel harder wil dan 1.57 staan de kosten dan nog wel in verhouding?
Liever een auto met 250pk en 205 bandjes bijv. Dan 600pk en 335 banden. De fun factor gaat in bochten gaat met rasse schreden backwards.
Het wordt dan gewoon een verhaal van op het gas laat aanremmen en weer op het gas de auto heeft zoveel grip dat de power het bijna niet eens kan overstemmen zeg maar. Je rijdt als een trein op de rails.
Dit verhaal werd gisteren weer bevestigd wat we hadden met de e90 wegliggings problemen. Heb daar een paar nachten van wakker gelegen. De E90 had 285banden achter. Na veel denkwerk had ik besloten om achter smaller te gaan naar 260 breed. Wat denk je een transformatie de auto reed zoveel beter en ook nog sneller en sybren zei je kan nu de auto weer sturen op het gas. En zo hoort het.
Al met al weer een leerzame dag.
bij assen en zandvoort zijn strenge geluids restricties ze trekken je binnen notime van de baan af als je er boven komt.
Die witte v8 m3 GTR moet nog een hoop aan gebeuren voordat ie race klaar is. Maar pk heeft ie wel 492pk wel te verstaan.
Maar mijn grootste verbazing is toch wel de 130i cup. Op de foto s was ik nog met semi slicks aan het inrijden. Later op de middag met nieuwe cup slicks de baan op. Wat gaat het dan hard en wat kan je verschrikkelijk laat remmen doordat je een stuk lichter bent. Moest er veel aan wennen maar het gaat steeds beter. Ramshoek kan je net halen met 190km op de teller dan heb je een klein beetje overstuur maar het gaat net. Auto is zo mooi speels. Je ziet ook steeds meer 1 series als race auto ook veel 120d in race trim gister. Er komen steeds meer mensen die het snappen dat de einser een hele leuke basis is voor een race (cup)auto. Ik weet het de meeste van jullie liggen te geilen op die 492pk m3 GTR prachtig allemaal. Maar ik heb meer genoten van mijn 130i cup gisteren.
Dit probeer ik jullie wel vaker uit te leggen en wil niet als een langspeelplaat overkomen. Maar power is niet alles. Bijv. ik reed gisteren 1.57 met de 130i. Je kan met een v8 met wat oudere banden 49er s rijden op assen. Das 8 sec verschil 130i cup 44k en V8 ca. 200k. Is dus ongeveer 1.2 sec de km. Dus het blijkt maar weer dat als je veel harder wil dan 1.57 staan de kosten dan nog wel in verhouding?
Liever een auto met 250pk en 205 bandjes bijv. Dan 600pk en 335 banden. De fun factor gaat in bochten gaat met rasse schreden backwards.
Het wordt dan gewoon een verhaal van op het gas laat aanremmen en weer op het gas de auto heeft zoveel grip dat de power het bijna niet eens kan overstemmen zeg maar. Je rijdt als een trein op de rails.
Dit verhaal werd gisteren weer bevestigd wat we hadden met de e90 wegliggings problemen. Heb daar een paar nachten van wakker gelegen. De E90 had 285banden achter. Na veel denkwerk had ik besloten om achter smaller te gaan naar 260 breed. Wat denk je een transformatie de auto reed zoveel beter en ook nog sneller en sybren zei je kan nu de auto weer sturen op het gas. En zo hoort het.
Al met al weer een leerzame dag.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Mooi verhaal idd 
Ik denk dat het met alles zo is dat de volgende stap veel duurder is. Kijk maar naar DSC 1 klasse lager, als je ziet dat een Supersport GTR 1.50 rijd op CPZ en dat een sport klasse M3 bijvoorbeeld 1.56 rijd dan kan je je afvragen of het die extra 150.000 euro wel waard is natuurlijk.
Enige waar ik benieuwd naar ben, is die witte een originele fabrieks GTR? Dus met een 4.0L alu V8? Of dat ook een conversie met een 5.0 M5 blok? Omdat de inlaat er heel anders uit ziet

Ik denk dat het met alles zo is dat de volgende stap veel duurder is. Kijk maar naar DSC 1 klasse lager, als je ziet dat een Supersport GTR 1.50 rijd op CPZ en dat een sport klasse M3 bijvoorbeeld 1.56 rijd dan kan je je afvragen of het die extra 150.000 euro wel waard is natuurlijk.
Enige waar ik benieuwd naar ben, is die witte een originele fabrieks GTR? Dus met een 4.0L alu V8? Of dat ook een conversie met een 5.0 M5 blok? Omdat de inlaat er heel anders uit ziet

-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:800:533]http://members.chello.nl/adevo/130icup1.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
De 130i met de 235/18 Pirelli D3 slickbanden:
[img:1280:1021]http://members.chello.nl/h.kerstma/130i-1.jpg[/img]
[img:1280:1021]http://members.chello.nl/h.kerstma/130i-1.jpg[/img]
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
- Locatie: Baghdad
Jongens, jullie moeten André niet geloven! Hier in Irak zeggen we bigger is better (die meid op zijn avatar ook denk ik). Draggen doe je op vet rubber, kijk die man eens glijen. Bagger!
Vette banden zijn beter, laat al die Amerikanen maar zoeken met hun bladveren!
Lekker sperretje op je avatar trouwens. 8)
Vette banden zijn beter, laat al die Amerikanen maar zoeken met hun bladveren!
Lekker sperretje op je avatar trouwens. 8)
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Die driftprent was er eentje van een serie van 6.
Ik stond er net, richtte en raak!
[img:1280:858]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie1.jpg[/img]
[img:1280:878]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie2.jpg[/img]
[img:1280:895]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie3.jpg[/img]
[img:1280:831]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie4.jpg[/img]
[img:1280:920]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie5.jpg[/img]
[img:1280:941]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie6.jpg[/img]
Ik stond er net, richtte en raak!

[img:1280:858]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie1.jpg[/img]
[img:1280:878]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie2.jpg[/img]
[img:1280:895]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie3.jpg[/img]
[img:1280:831]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie4.jpg[/img]
[img:1280:920]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie5.jpg[/img]
[img:1280:941]http://members.chello.nl/h.kerstma/serie6.jpg[/img]
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Zonder nu te loslippig te willen worden kan wel het volgende gezegd worden.
Itt wat er mbt de nieuwe kit (carbon deuren en achterklep, lichtere accu, grotere wielen, hardere rubbers in de ophanging, andere achterste uitlaatdemper) gezegd werd, vallen de door de verschillende mensen opgetekende rondetijden nog wat tegen. In plaats van de 3-4 seconden die de auto volgens eerste berichten sneller zou moeten zijn denk ik eerder dat het 2-3 seconden per rondje wordt. Lammers reed tijdens een testsessie op Zandvoort ruim 2 seconden sneller dan vorig jaar, 1.55.0. We kunnen natuurlijk niet met zekerheid zeggen of die tijden kloppen, wellicht probeert men elkaar al op een dwaalspoor te brengen
Hierbij moet bedacht worden dat de buitentemperaturen nu in maart natuurlijk een aardig stukje lager zijn geweest dan tijdens het lopende seizoen vorig jaar. Andre's banden kwamen afgelopen woensdag dan ook niet op de optimale bedrijfstemperatuur. Het viel me op dat de koude band met 1.8 bar na 5 rondjes rijden op 2.5 bar kwam te staan. Zo'n groot verschil tussen koud en warm had ik niet verwacht. De "18 velgen zijn een vreemde keuze geweest voor deze cup. Het zijn velgen voor runflat tyres waardoor de slickbanden er ontzettend moeilijk omheen zijn te krijgen. Of het iets met de sterk oplopende druk te maken heeft weet ik niet, waarschijnlijk niet. Bandjes hebben een vrij harde samenstelling schat ik zo in want slijtage was er donderdag na vele uurtjes rijden nauwelijks te bespeuren. En zo koud was het de afgelopen dagen ook weer niet met een buitentemperatuur van 17 en een baantemperatuur van 21 graden.
Itt wat er mbt de nieuwe kit (carbon deuren en achterklep, lichtere accu, grotere wielen, hardere rubbers in de ophanging, andere achterste uitlaatdemper) gezegd werd, vallen de door de verschillende mensen opgetekende rondetijden nog wat tegen. In plaats van de 3-4 seconden die de auto volgens eerste berichten sneller zou moeten zijn denk ik eerder dat het 2-3 seconden per rondje wordt. Lammers reed tijdens een testsessie op Zandvoort ruim 2 seconden sneller dan vorig jaar, 1.55.0. We kunnen natuurlijk niet met zekerheid zeggen of die tijden kloppen, wellicht probeert men elkaar al op een dwaalspoor te brengen

Hierbij moet bedacht worden dat de buitentemperaturen nu in maart natuurlijk een aardig stukje lager zijn geweest dan tijdens het lopende seizoen vorig jaar. Andre's banden kwamen afgelopen woensdag dan ook niet op de optimale bedrijfstemperatuur. Het viel me op dat de koude band met 1.8 bar na 5 rondjes rijden op 2.5 bar kwam te staan. Zo'n groot verschil tussen koud en warm had ik niet verwacht. De "18 velgen zijn een vreemde keuze geweest voor deze cup. Het zijn velgen voor runflat tyres waardoor de slickbanden er ontzettend moeilijk omheen zijn te krijgen. Of het iets met de sterk oplopende druk te maken heeft weet ik niet, waarschijnlijk niet. Bandjes hebben een vrij harde samenstelling schat ik zo in want slijtage was er donderdag na vele uurtjes rijden nauwelijks te bespeuren. En zo koud was het de afgelopen dagen ook weer niet met een buitentemperatuur van 17 en een baantemperatuur van 21 graden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten