Alpe d'HuZes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Snipe

Alpe d'HuZes

Bericht door Snipe » 01 jun 2012, 10:10

Heb je ook zo'n hekel aan massale inzamelingsacties en hysterisch gedoe? Ik wel. Maar hoe massaal het is, voor Alpe d'Huzes maak ik een uitzondering. Jaarlijks fietsen er behoorlijk wat deelnemers tegen de 'Nederlandse berg', de Alpe d'Huez, op om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding.

In 2006 werd Alpe d'HuZes voor het eerst georganiseerd, met 66 deelnemers. Dit jaar zijn het er als het goed is ruim 8.000. De opbrengst was vorig jaar meer dan 20 miljoen en daarvan gaat iedere euro naar KWF (in de jaren tot nu toe ging 103% van de opbrengst erheen, en de organisatie heeft een 'antistrijkstokbeleid').

Er doen aardig wat oud-collega's van me mee, maar dat is voor hier niet zo relevant. Leuker is dat er ook ieder jaar wel een aantal DF'ers op de fiets stappen.
Ook indrukwekkend: mijn oude economieleraar van de middelbare school kreeg kanker (hij is inmiddels overleden) en vond dat de perfecte aanleiding om zijn schoonzoons de fiets op te schoppen en tienduizenden euro's op te halen.

Zelf ken je ook vast wel iemand die op de fiets klimt op 7 juni. Vergeet je niet om even wat over te maken? Alleen al omdat het doel perfect is, maar ook wel omdat er kennelijk duizenden mensen zijn die tijden trainen, naar Frankrijk reizen en daar tegen een berg fietsen voor een goed doel.
> Deelnemers vind je hier: http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/DefaultAD6.aspx

Luco

Re: Alpe d'HuZes

Bericht door Luco » 01 jun 2012, 10:27

Ja, voor welk goed doel moet je nu een uitzondering maken? Lastig hoor.
Respect overigens voor de fietsers, ik zou op 1./10 al helemaal kapot zijn geloof ik.

Wij geven altijd aan de hartstichting en ik doe altijd mee met een boekje over pesten op school, greenpeace en de dierenloterij zodat er dieren gered worden die verwaarloosd worden.
Ik vind het wel genoeg eigenlijk.

En als ze hier met een collectebus komen stoppen we er ook altijd wat in.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 jun 2012, 10:31

Luco schreef:Respect overigens voor de fietsers, ik zou op 1./10 al helemaal kapot zijn geloof ik.
Ik ben ook wel eens tegen die Alpe d'Huez opgefietst, maar bij Alpe d'HuZes zijn er mensen die dat zes keer doen (vandaar de naam). In totaal heb ik er ook vast wel zes keer gereden, maar dan wel in drie jaar en niet op één dag. Dus inderdaad: respect voor de fietsers.

ErikS

Bericht door ErikS » 01 jun 2012, 10:34

Mijn tante doet 'm ook... respect hoor! :thumbup:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 jun 2012, 10:48

Goeie doelen, altijd een moeilijk iets. Wie steun je wel, wie steun je niet.

Ik ben heel selectief (en ook een tikje cynisch) geworden. Gister nog een telefonische dame afgekapt. Voor een astmafonds, om kinderen met die ziekte een leuke dag te bezorgen. Of we advertentie wilden kopen in zo'n magazine. Vorige jaren wel paar keer gedaan, nu botweg nee gezegd. Misschien sneu maar ben de afgelopen jaren ook wel een paar keer opgelicht met dit soort dingen, dus vertrouw bijna niemand meer. Sneu voor de goeden maar die lijden onder de kwaden.

Andersom wel de nodige sponsoring verzorgd voor een bekende van me, die binnenkort een halve marathon loopt in de strijd tegen kanker. Niet dat ik zo wildenthousiast wordt van de Stichting KWF maar omdat ik het haar gun. Dan ben ik zelfs vrij gul, al zeg ik het zelf.....

Maar goed iets lijkt me, die berg opfietsen. Hele prestatie.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 jun 2012, 08:24

Ik heb zelf ook een stichting opgezet, voor ongeboren homofiele zeehondjes. Als je veel geld wil doneren zal ik mijn rekeningnummer even pb-en.

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 jun 2012, 10:31

Ik vind dit ook een fantastische actie en wil zelf ook nog wel eens meedoen. Kanker is echt een verschrikkelijke ziekte die helaas (veel te veel) voorkomt.

Plaats reactie