Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door tuurgtt » 12 jun 2012, 15:06

Is dit nou duur of juist niet voor eentje met een kleine drie ton op de teller?

http://www.autohan.nl/overig/40/BMW-M5-.html

Mark N
Berichten: 959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Mark N » 12 jun 2012, 15:44


Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Adje ///M3 » 12 jun 2012, 23:29


Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40181
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 13 jun 2012, 07:58

Prachtige kleur!

Alleen vind 14k (en gaat nog meer worden denk) nog wel geld voor een auto waar je verder niets van weet.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2349
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Will F. » 13 jun 2012, 12:22

Ben 't wel eens met knot en als je ziet wat daar in de regel aangeboden wordt, zou ik er nooit wat kopen.
Deze e60 (alhoewel off topic) was wel een koopje lijkt me: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2201

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40181
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 13 jun 2012, 13:05

Die E39 kan best, 14k voor een facelift met redelijk lage kmstand maar dan wel met bekende particuliere geschiedenis etc.

Mark N
Berichten: 959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Mark N » 13 jun 2012, 13:29

Komen ook nog flinke (veiling)kosten bovenop die 14K. Dan wordt het al minder interessant denk ik..

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 14 jun 2012, 08:42

vraagje over de E39 M5: regelmatig zie je voorbij komen dat ze bij km-standen van vaak onder de 2 ton al een nieuwe versnellingsbak nodig hebben. weet iemand waar dat aan ligt? dacht dat die Getrag bakken altijd niet te slopen waren?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40181
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 14 jun 2012, 08:46

Alles kan natuurlijk kapot maar de aandrijflijn staat wel als zeer stevig te boek eigenlijk.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Reind » 14 jun 2012, 09:53

bm-dub schreef:vraagje over de E39 M5: regelmatig zie je voorbij komen dat ze bij km-standen van vaak onder de 2 ton al een nieuwe versnellingsbak nodig hebben. weet iemand waar dat aan ligt? dacht dat die Getrag bakken altijd niet te slopen waren?

Getrag is normaal gesproken niet te slopen. Maar er moet nu niet normaal veel koppel doorheen. Is eigenlijk vragen om problemen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40181
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 14 jun 2012, 10:24

Als je gaat lopen rammen met die bak, half ontkoppeld, niet koppelen, gas los/vol/los van die grappen dan krijg je m wel stuk natuurlijk maar als je met recpect en verstand de 400pk/500nm gebruikt dan moet ie 3 ton kunnen hebben.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door steve smith » 14 jun 2012, 12:28

bm-dub schreef:vraagje over de E39 M5: regelmatig zie je voorbij komen dat ze bij km-standen van vaak onder de 2 ton al een nieuwe versnellingsbak nodig hebben. weet iemand waar dat aan ligt? dacht dat die Getrag bakken altijd niet te slopen waren?
Omdat de koppeling van die auto een "zelfstellend" stuk ellende is wat slecht vrij komt, vaak speling heeft, voorzien is van een CDV en in sommige exemplaren aanvoelt als een vertraagde aan-uit schakelaar met variabel aangrijpingspunt. Een niet capabele bestuurder sloopt dan een bak gelijk zonder kwade wil en zonder opzet.

Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 493
Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
Locatie: route 66

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Matthijs » 14 jun 2012, 12:47

kwam via google weer in dit topic en zag een mooie foto om te bewerken:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40181
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 14 jun 2012, 13:42

Machtig ding was het...

Die CDV had ik er idd nog wel uit kunnen halen, had ik niet meer aan gedacht tijdens die periode. Mensen die ik liet rijden hadden vaak veel of makkelijk slip bij schakelen na hard accelereren.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 14 jun 2012, 17:58

thnx voor de uitleg. dacht al dat het o.a. aan het koppel lag.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 14 jun 2012, 20:56

CDV? :hmmm: Wasda?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door MartijnGizmo » 14 jun 2012, 21:00

Clutch Delay Valve
The Clutch Delay Valve (CDV) is a one-way restrictor installed by the factory between the clutch slave cylinder and clutch master cylinder, as shown in Figure 1. It "delays" the engagement of the clutch, much like old record players use a damped tone-arm to gently lower the needle onto the surface of a record.

Because of this valve, no matter how quickly you lift your foot off the clutch pedal, the clutch engages the flywheel at a constant (slow) rate. In theory, it can save the driveline from shock, were an inexperienced (or immature) driver to dump the clutch. But in practice, all it does is prematurely wear out the clutch and turn experienced drivers into people who, despite years of practice, cannot shift smoothly. During parallel parking maneuvers, the delay can be infuriating, causing constant clutch slippage. And during hard acceleration, the slippage can greatly shorten the life of your clutch. During normal, sedate driving, the shift from first into second gear is often jerky, leading passengers to question your skill. As the driver, you can see your passengers' heads bobbing back and forth during every shift! Yes, in their minds, they are laughing at you.
Volgens http://www.zeckhausen.com/cdv.htm zit er overigens geen op de E39 M5...

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door FreudeamFahren » 14 jun 2012, 21:00

Clutch delay valve. Zit erop om je koppeling te sparen, maar doet eigenlijk het tegenovergestelde. Voor de rest: zie Google, 1000'en pagina's vol ;-)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 15 jun 2012, 08:09

OK, thanks. Het stukje van Martijn maakt alles perfect duidelijk. Vanuit technisch oogpunt lijkt het er inderdaad op dat het alleen maar annoying is.

jeust
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door jeust » 22 jun 2012, 11:08

Iemand een mening over die van Autohan? Staat bovenaan deze pagina.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 22 jul 2012, 21:22

weer wat nieuwe exemplaren....

facelift, 63k gelopen....uit italie
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=218200656

facelift, 55k gelopen....ook uit italie
http://500e.nl/voorraad/

(moet toch 10w60 in het blok? zit al 3 jaar 5w40 in)


facelift, 165k, al 6 jaar in bezit....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=217106670

een van de eerste facelift, mooie kleur
http://link.marktplaats.nl/579699203

mooie, op het oog eerlijke exemplaren, alleen jammer van de wat saaie kleuren...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40181
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 23 jul 2012, 09:23

Die met 165k.... pixeluitval oke.. maar ook nog eens tot rode blokje doorrijden over de beurt heen vinden dit soort auto's niet bepaald fijn en werkt niet echt mij bij verkoop voor dat soort bedragen.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Ar » 23 jul 2012, 09:56

Er zijn mensen die de olie vervangen en niet resetten en er zijn mensen die de olie niet vervangen en resetten.
Beter vervangen en resetten. :)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 27 jul 2012, 16:05

Knot schreef:Die met 165k.... pixeluitval oke.. maar ook nog eens tot rode blokje doorrijden over de beurt heen vinden dit soort auto's niet bepaald fijn en werkt niet echt mij bij verkoop voor dat soort bedragen.
Da's inderdaad niet zo'n handige foto nee. Echter zit ie nog aan het gele blokje, wat wil zeggen dat ie aan een beurt toe is en nog niet er overheen...Of mis ik iets?

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door M@rcel » 01 aug 2012, 11:13

Bij AutoHan verwachten ze een Oxford groene Individual met 63k op de klok binnen te krijgen. :coffee:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 5 gasten