Het grote E39 M5 (occasion) draadje
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Is dit nou duur of juist niet voor eentje met een kleine drie ton op de teller?
http://www.autohan.nl/overig/40/BMW-M5-.html
http://www.autohan.nl/overig/40/BMW-M5-.html
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Prachtige kleur!
Alleen vind 14k (en gaat nog meer worden denk) nog wel geld voor een auto waar je verder niets van weet.
Alleen vind 14k (en gaat nog meer worden denk) nog wel geld voor een auto waar je verder niets van weet.
- Will F.
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Ben 't wel eens met knot en als je ziet wat daar in de regel aangeboden wordt, zou ik er nooit wat kopen.
Deze e60 (alhoewel off topic) was wel een koopje lijkt me: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2201
Deze e60 (alhoewel off topic) was wel een koopje lijkt me: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2201
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Die E39 kan best, 14k voor een facelift met redelijk lage kmstand maar dan wel met bekende particuliere geschiedenis etc.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Komen ook nog flinke (veiling)kosten bovenop die 14K. Dan wordt het al minder interessant denk ik..
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
vraagje over de E39 M5: regelmatig zie je voorbij komen dat ze bij km-standen van vaak onder de 2 ton al een nieuwe versnellingsbak nodig hebben. weet iemand waar dat aan ligt? dacht dat die Getrag bakken altijd niet te slopen waren?
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Alles kan natuurlijk kapot maar de aandrijflijn staat wel als zeer stevig te boek eigenlijk.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
bm-dub schreef:vraagje over de E39 M5: regelmatig zie je voorbij komen dat ze bij km-standen van vaak onder de 2 ton al een nieuwe versnellingsbak nodig hebben. weet iemand waar dat aan ligt? dacht dat die Getrag bakken altijd niet te slopen waren?
Getrag is normaal gesproken niet te slopen. Maar er moet nu niet normaal veel koppel doorheen. Is eigenlijk vragen om problemen.
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Als je gaat lopen rammen met die bak, half ontkoppeld, niet koppelen, gas los/vol/los van die grappen dan krijg je m wel stuk natuurlijk maar als je met recpect en verstand de 400pk/500nm gebruikt dan moet ie 3 ton kunnen hebben.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Omdat de koppeling van die auto een "zelfstellend" stuk ellende is wat slecht vrij komt, vaak speling heeft, voorzien is van een CDV en in sommige exemplaren aanvoelt als een vertraagde aan-uit schakelaar met variabel aangrijpingspunt. Een niet capabele bestuurder sloopt dan een bak gelijk zonder kwade wil en zonder opzet.bm-dub schreef:vraagje over de E39 M5: regelmatig zie je voorbij komen dat ze bij km-standen van vaak onder de 2 ton al een nieuwe versnellingsbak nodig hebben. weet iemand waar dat aan ligt? dacht dat die Getrag bakken altijd niet te slopen waren?
- Matthijs
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 08 apr 2008, 19:47
- Locatie: route 66
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
kwam via google weer in dit topic en zag een mooie foto om te bewerken:

- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Machtig ding was het...
Die CDV had ik er idd nog wel uit kunnen halen, had ik niet meer aan gedacht tijdens die periode. Mensen die ik liet rijden hadden vaak veel of makkelijk slip bij schakelen na hard accelereren.
Die CDV had ik er idd nog wel uit kunnen halen, had ik niet meer aan gedacht tijdens die periode. Mensen die ik liet rijden hadden vaak veel of makkelijk slip bij schakelen na hard accelereren.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
thnx voor de uitleg. dacht al dat het o.a. aan het koppel lag.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
CDV?
Wasda?

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Clutch Delay Valve
Volgens http://www.zeckhausen.com/cdv.htm zit er overigens geen op de E39 M5...The Clutch Delay Valve (CDV) is a one-way restrictor installed by the factory between the clutch slave cylinder and clutch master cylinder, as shown in Figure 1. It "delays" the engagement of the clutch, much like old record players use a damped tone-arm to gently lower the needle onto the surface of a record.
Because of this valve, no matter how quickly you lift your foot off the clutch pedal, the clutch engages the flywheel at a constant (slow) rate. In theory, it can save the driveline from shock, were an inexperienced (or immature) driver to dump the clutch. But in practice, all it does is prematurely wear out the clutch and turn experienced drivers into people who, despite years of practice, cannot shift smoothly. During parallel parking maneuvers, the delay can be infuriating, causing constant clutch slippage. And during hard acceleration, the slippage can greatly shorten the life of your clutch. During normal, sedate driving, the shift from first into second gear is often jerky, leading passengers to question your skill. As the driver, you can see your passengers' heads bobbing back and forth during every shift! Yes, in their minds, they are laughing at you.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Clutch delay valve. Zit erop om je koppeling te sparen, maar doet eigenlijk het tegenovergestelde. Voor de rest: zie Google, 1000'en pagina's vol 

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
OK, thanks. Het stukje van Martijn maakt alles perfect duidelijk. Vanuit technisch oogpunt lijkt het er inderdaad op dat het alleen maar annoying is.
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Iemand een mening over die van Autohan? Staat bovenaan deze pagina.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
weer wat nieuwe exemplaren....
facelift, 63k gelopen....uit italie
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=218200656
facelift, 55k gelopen....ook uit italie
http://500e.nl/voorraad/
(moet toch 10w60 in het blok? zit al 3 jaar 5w40 in)
facelift, 165k, al 6 jaar in bezit....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=217106670
een van de eerste facelift, mooie kleur
http://link.marktplaats.nl/579699203
mooie, op het oog eerlijke exemplaren, alleen jammer van de wat saaie kleuren...
facelift, 63k gelopen....uit italie
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=218200656
facelift, 55k gelopen....ook uit italie
http://500e.nl/voorraad/
(moet toch 10w60 in het blok? zit al 3 jaar 5w40 in)
facelift, 165k, al 6 jaar in bezit....
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=217106670
een van de eerste facelift, mooie kleur
http://link.marktplaats.nl/579699203
mooie, op het oog eerlijke exemplaren, alleen jammer van de wat saaie kleuren...
- Knot
- Berichten: 40181
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Die met 165k.... pixeluitval oke.. maar ook nog eens tot rode blokje doorrijden over de beurt heen vinden dit soort auto's niet bepaald fijn en werkt niet echt mij bij verkoop voor dat soort bedragen.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Er zijn mensen die de olie vervangen en niet resetten en er zijn mensen die de olie niet vervangen en resetten.
Beter vervangen en resetten.
Beter vervangen en resetten.

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Da's inderdaad niet zo'n handige foto nee. Echter zit ie nog aan het gele blokje, wat wil zeggen dat ie aan een beurt toe is en nog niet er overheen...Of mis ik iets?Knot schreef:Die met 165k.... pixeluitval oke.. maar ook nog eens tot rode blokje doorrijden over de beurt heen vinden dit soort auto's niet bepaald fijn en werkt niet echt mij bij verkoop voor dat soort bedragen.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje
Bij AutoHan verwachten ze een Oxford groene Individual met 63k op de klok binnen te krijgen. 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 5 gasten