
Honda S2000
-
- Berichten: 22338
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Goede keus! 
Was dit weekend niet thuis maar heb et er even bijgezocht:

Was dit weekend niet thuis maar heb et er even bijgezocht:
Verder kon ik zo weinig vinden.Het enige waar je echt op moet letten of de motor modificaties zijn gedaan. Dat waren garantie modificaties en moeten op de papieren staan die bij de auto zitten. Deze moeten ook in het motorcompartiment zijn aangegeven middels speciale inkt. 1 belangrijk ding is of de koppeling niet is versleten en/of veel herrie maakt.
De originele koppelingen hadden last van vibraties van de veren in de koppeling. Ik heb een nieuwe koppeling toen gekregen. Als ik het goed herinner kon je dit het beste horen als je terugschakelde van 3e naar 2e versnelling.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Olie kost nogal wat (bij de dealer), op eBay al gauw 3x zo goedkoop (zelfde merk, zelfde specs.) Snel verdient.Jan Visser schreef:Klopt als een bus. Pas olie bijvullen als ie op het minimum staat en niet eerder. De meeste auto's verbruiken de meeste olie tussen max en halverwege. Meestal stabiliseerd het zich zo rond halverwege.wjn schreef:Ik heb de ervaring dat je je olie pas moet gaan bijvullen als het de min-markering begint te naderen.
Mensen die netjes de olie op de max-peil houden, blijven steeds bijvullen. Blijkbaar gooit de motor de olie er dan toch een beetje uit, zodat het zakt**. Gewoon laten gaan en controleren, meestal blijft ie bij half staan en hoef je er nooit meer wat bij te vullen.
Die ervaring heb ik met diverse auto's, is de moeite waard om zelf te proberen.
(Wel goed controleren dat ie niet onder min-peil komt !)
** Trukje van de fabrikant ?
En......trukje van de fabrikant??? Wat bedoel je daar precies mee?
(en er staan vraagtekens bij hé, maar het is wel opvallend...)
En wat betreft circuitgebruik, mmm... Klinkt logisch dat je het peil dan op max. zet, maar als ie in het dagelijkse "leven" de olie er ook al tot de helft uitgooit... Zal allicht beter zijn dat dat ie half staat.
Dry Sump, diepe carters, meerdere oliepompen en dat soort dingen/aanpassingen zijn toch de enige zaken geschikt voor circuitgebruik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten