Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door Luco » 11 jun 2012, 16:56

Ook altijd zon dooddoener, je hebt geen kinderen dus mag je ook niks vinden van kinderen opvoeden :bag:

Dus dan geld het ook voor ppolitiek, dan mag alleen metchu daar wat van vinden, de rest zit niet in de politiek, dus mag je er niks van vinden.
Racen, iedereen hier weet het beter dan de topteams in de wtcc, f1, wrc, en noem maar op, maar maar een paar mensen hier racen, dus mag de rest er ook niks van vinden, want ze doen er niks in. :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :tooth:

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2012, 16:57

Luco schreef:99% van jouw posts ook niet.

Ik vind het asociaal als je met je kinderen gaat eten en ze zitten 80% van de tijd te schreeuwen en te krijsen, je zit daar namelijk niet alleen

Luco jij was vroeger vast een rustig kind, dat nooit huilde?
Dat compenseer je dan nu prima :lol:

HansD schreef:
Typerend dat in crisis-tijd ineens niks meer deugd. What's next? Bejaarden die de stoep blokkeren met hun rollator? Of mensen die "te luid" telefoneren op straat?
Dat is niet typerend voor de crisistijd hoor. Deze mentaliteit is er volgens mij al zo'n beetje 2 decennia.
Voila.... Vroeger deugden de opvoeding dus ook niet. Menige ouders hebben het nu een stuk lastiger dan vroeger. We leven veel intensiever, en dus zal het niet altijd zo makkelijk zijn qua opvoeding.
Bovenstaand voorbeeld van Luco, zijn misschien mensen die beide hard werken en ook een keertje willen gaan dineren met de kids. Dat dit dan niet altijd vlekkeloos en rustig verloopt, is geen opzet.
Het is makkelijk roepen als je langs de kant staat. Iets verdraagzamer zijn past wel bij deze tijd.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2012, 17:00

Luco schreef:Ook altijd zon dooddoener, je hebt geen kinderen dus mag je ook niks vinden van kinderen opvoeden :bag:

Dus dan geld het ook voor ppolitiek, dan mag alleen metchu daar wat van vinden, de rest zit niet in de politiek, dus mag je er niks van vinden.
Racen, iedereen hier weet het beter dan de topteams in de wtcc, f1, wrc, en noem maar op, maar maar een paar mensen hier racen, dus mag de rest er ook niks van vinden, want ze doen er niks in. :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :tooth:

Wat is racen??

dvh

Bericht door dvh » 11 jun 2012, 17:03

Luco schreef:Ook altijd zon dooddoener, je hebt geen kinderen dus mag je ook niks vinden van kinderen opvoeden :bag:

Je mag vinden wat je wil.
Maar soms is het verstandig om niet te hoog van de toren de blazen over zaken waar je geen verstand van heb.
Want wat denk jij over mensen die nooit racen maar er wel "alles vanaf weten"?

Zo denken de mensen met kinderen dus ook :mrgreen:

Marius

Bericht door Marius » 11 jun 2012, 17:13

Ja prachtig van die dingen waar je niets van mag vinden cq je mening niet mag over uiten omdat je het zelf niet hebt of omdat je er zogenaamd geen verstand van hebt, maar als je er eenmaal middenin zit:

- "ja daar hebben we met zijn allen voor gekozen"

of als je kids hebt
- "ja dat hoort er nu eenmaal bij"

Pfffff mooie manier om mensen monddood te maken.

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2012, 17:15

dvh schreef:
Luco schreef:99% van jouw posts ook niet.

Ik vind het asociaal als je met je kinderen gaat eten en ze zitten 80% van de tijd te schreeuwen en te krijsen, je zit daar namelijk niet alleen, en het minste wat je als ouder dan kan doen is optreden, maar dat gebeurd vaker niet dan wel.

En nee, dan heb ik het niet over bv een pannekoekenhuis, dan weet je dat dat gebeurd, maar gewoon in een degelijk restaurant.
Zolang het restaurant het toestaat zijn die kinderen net zo goed te gast.
Jij zit namelijk ook niet alleen.

Doe je beklaag bij de eigenaar en trek daaruit een conclusie.

DVH, ik ga daar niet over klagen, maar ik erger me er wel aan, want met een beetje opvoeding krijsen die kinderen niet in een restaurant.
Er zijn tegenwoordig restaurants die kinderen weigeren ja, worden ze ook weer voor uitgekafferd door de mensen met kinderen.
Het is gewoon een kwestie van een beetje rekening met elkaar houden, maar tegenwoordig is dat bij veel mensen ver te zoeken.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 jun 2012, 17:18

Luco is gewoon een trendsetter.
http://www.deondernemer.nl/deondernemer ... urant.html

Wanneer opent kindvrij restaurant de ouwe racert in BB?

:duck:

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2012, 17:26

smiley schreef:Luco is gewoon een trendsetter.
http://www.deondernemer.nl/deondernemer ... urant.html

Wanneer opent kindvrij restaurant de ouwe racert in BB?

:duck:
Smiley, het was gewoon een voorbeeld en ik weet ook best dat kinderen vervelend kunnen doen, die hebben zo hun buien.
Als je dan ziet dat de ouders er van alles aan doen om het in de hand te houden is het prima, ook als dat dan niet lukt.

Wat ik vervelend vind is als de ouders gewoon stoïcijns door blijven eten en niet ingrijpen als hun kind door het hele restaurant gaat lopen rennen en krijsen.

dvh

Bericht door dvh » 11 jun 2012, 17:35

Ik snap het wel hoor.
Zelf heb ik ook 2 stuiterballen en wij gaan dan ook niet "uit eten" met onze kinderen.
Jammer maar waar.

Maar je hebt ouders die zodra ze ergens komen de knop omzetten en denken: zo,...rust!
Terwijl de kinderen los gaan.

Moet je gewoon wat van zeggen, vind ik.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 jun 2012, 17:36

Het geposte artikel geeft je ook groot gelijk Luco.
We lopen achter hier.

RVV

Bericht door RVV » 11 jun 2012, 17:38

Even wat dingen uit elkaar houden. Een mening over andermans kinderen over hoe die zich gedragen (wel of niet acceptabel) mag en kan natuurlijk altijd. En ja je mag je dood ergeren aan kinderen die overlast veroorzaken. Alsof ouders die kinderen hebben zich niet aan andere ouders en kinderen ergeren. natuurlijk doen ze dat!

Waar het om ging is dat er geopperd word dat een overgrote groep mensen geen capaciteiten heeft om kinderen op te voeden en het eigenlijk onverantwoordelijk is dat ze kinderen krijgen en om die onverantwoordelijk te ontlopen zouden ze een soort van "examen" moeten doen.

En dit is iets wat alleen kinderlozen zouden roepen. Want elke ouder die eenmaal kinderen heeft gekregen weet dat een opvoeding geen liniair product is. Opvoeding en de invulling daarvan veranderd continue. Elke leeftijdsfase vraagt om een andere insteek en aanpak, elk kind is anders, elk kind reageerd anders op correcties van zijn ouders. Ik heb drie kinderen en alle drie hebben ze een totaal verschillend karakter. Ik zou nooit één soort opovoeding/examen volgens nationale richtlijnen van de overheid kunnen toepassen op alle drie de kinderen.

Er zijn zo ontelbaar veel variabelen waarmee de maatschappij/ouders/kinderen mee te maken krijgen in hun leven dat je never nooit 1 soort nationaal opvoedingsexamen er op los zou kunnen laten.

En stel dat het er wel zou zijn/komen? Hoe wil je ouders het recht ontzeggen om kinderen te krijgen/nemen? En als iemand wel kinderen krijgt maar zakt voor het examen wat ga je dan doen? Kind uit huis plaatsen dan maar? Zo op voorhand? Omdat ze "misschien" geen goede ouders zouden zijn? Regen in de drup gebeuren.

RVV

Bericht door RVV » 11 jun 2012, 17:43

Òverigens ga ik vanaf de eerste gewoon uit eten met de kinderen. Zeker 1 keer in de week nu 8 jaar lang. Zou liegen dat ik nooit geen klacht er over heb gehoord. Maar op ongeveer 500 restaurant bezoeken afgelopen 8 jaar zijn die op 1 hand te tellen.

Marius

Bericht door Marius » 11 jun 2012, 17:45

Je voortplanten is gewoon een natuurrecht (mits natuurlijk een gewillige partner ;). Het is bizzar de er überhaupt over gediscussieerd moet worden. Geeft aan dat we ons als maatschappij al zo onderworpen hebben aan onze 'alwetende' bestuurders dat we het als het recht van een bestuurder zien om te bepalen wie wel geen kinderen mogen hebben.
Ik heb mijn sterke twijfels over het intelligentieniveau van mensen die van mening zijn dat dat soort rechten door de politiek dan wel het bestuur van NL bepaald moet worden.
Laatst gewijzigd door Marius op 11 jun 2012, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Marius

Bericht door Marius » 11 jun 2012, 17:46

RVV schreef:Òverigens ga ik vanaf de eerste gewoon uit eten met de kinderen. Zeker 1 keer in de week nu 8 jaar lang. Zou liegen dat ik nooit geen klacht er over heb gehoord. Maar op ongeveer 500 restaurant bezoeken afgelopen 8 jaar zijn die op 1 hand te tellen.
De mcdrive is geen restaurant Rico.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2012, 18:18

Luco schreef:
..ik vind het asociaal als je met je kinderen gaat eten en ze zitten 80% van de tijd te schreeuwen en te krijsen...

...want met een beetje opvoeding krijsen die kinderen niet in een restaurant.

..er zijn tegenwoordig restaurants die kinderen weigeren ...

Ik vraag me werkelijk af waar jij met je ega gaat dineren?
Sorry maar ik vind bovenstaande opmerkingen kansloos.

Zullen we het anders gewoon over de "crisis" hebben? :D
Ik hoorde vanmiddag van een kennis, die een reisbureau heeft, dat het nu behoorlijk druk begint te worden.
Mensen hebben langer gewacht dan normaal, in afwachting hoe alles zou verlopen. Baanverlies, etc.
Nu blijkt dat een en ander meevalt en ze het "vakantiegeld" ontvangen, boeken ze alsnog een reis. Hij had niks te klagen.

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2012, 18:20

Rebel schreef:
Luco schreef:
..ik vind het asociaal als je met je kinderen gaat eten en ze zitten 80% van de tijd te schreeuwen en te krijsen...

...want met een beetje opvoeding krijsen die kinderen niet in een restaurant.

..er zijn tegenwoordig restaurants die kinderen weigeren ...

Ik vraag me werkelijk af waar jij met je ega gaat dineren?
Sorry maar ik vind bovenstaande opmerkingen kansloos.

.
Weet je wat kansloos is, complete zinnen en verhalen uit zijn verband rukken door alleen stukjes te qouten.

Shakes

Bericht door Shakes » 11 jun 2012, 18:28

Hey,

zit ik in een ander topic opeens.

:thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2012, 18:29

Shakes schreef:Hey,

zit ik in een ander topic opeens.

:thumbup:
Ja het rebel trol topic.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2012, 18:30

zucht.....

Luco, race je wel genoeg de laatste tijd? Je lijkt zo "edgy" ?

Kom shake hands, hier komen we toch niet uit :beer:
Morgen weer on topic: "Crisis, dood en verderf"

RVV

Bericht door RVV » 11 jun 2012, 18:41

Marius schreef:
RVV schreef:Òverigens ga ik vanaf de eerste gewoon uit eten met de kinderen. Zeker 1 keer in de week nu 8 jaar lang. Zou liegen dat ik nooit geen klacht er over heb gehoord. Maar op ongeveer 500 restaurant bezoeken afgelopen 8 jaar zijn die op 1 hand te tellen.
De mcdrive is geen restaurant Rico.

In 8 jaar tijd een keer of 5 in een Mcdrive/Donalds geweest. Zulke rotzooi schuif ik mijn kinderen liever niet voor. Vind het zelf ook totaal niet te vreten. Allemaal hetzelfde Karton met plastic smaak.

HansD

Bericht door HansD » 11 jun 2012, 18:56

Tussen de bitchfight door is het op zich wel een interessant onderwerp.

Ethisch en praktisch gezien verwacht ik niet dat het er van gaat komen en dat lijkt me ook het beste. We wonen niet in China :wink: .
Echter als we het iets breder trekken dan restaurants en/of NL, de aarde heeft een beperkte capaciteit voor mensen en aan middelen -en het is ook nog eens demografisch oneerlijk verdeeld- dus nadenken over het niet stimuleren van het nemen van kinderen zou best eens een valide discussie op globaal nivo kunnen zijn.
Ik vind dat iedereen de vrije keuze moet hebben om wel of geen kinderen te nemen maar je zou bijv kunnen denken aan het afschaffen van kinderbijslag ed. Eventueel na het 1e kind. Als je kinderen wilt mag je die ook zelf financieren.
Kom er maar in ouders met allerlei zaken waarvoor jullie dan ook niet meer willen betalen volgens het solidariteitsprincipe :D .

Dit is een andere discussie dan de opvoedingsdiscussie maar dat is toch niet op te lossen. Als iedereen zich wat minder zou irriteren aan iets dat misschien tijdelijk hun ultieme leefgeluk verstoord zou het al veel irritatie schelen.

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2012, 18:58

Kinderen NEEM je niet, je mag de natuur dankbaar zijn als het lukt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jun 2012, 19:05

Mijn "gewraakte" quote is enigszins uit de context gerukt, hoewel ook erg scherp neergezet besef ik nu. Het levert wel weer de nodige pennenvruchten op.

Enige nuance kan geen kwaad;

Ik zou mijn woord "overgrote deel" willen vervangen door "een substantieel deel"...............dan kan iedereen er mee leven denk ik.

Voor de rest; wie de schoen past, trekke hem aan...............waarbij het uiteraard geenszins mijn bedoeling was en is om personen/stellen c.q. 1 ouderparen cum suis, te beledigen, er zijn ook genoeg goeien, maar daar heb je ook geen last van..............

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2012, 19:08

:mrgreen:

PD power

Bericht door PD power » 11 jun 2012, 19:14

Luco schreef:Kinderen NEEM je niet, je mag de natuur dankbaar zijn als het lukt.
+ 1000

Plaats reactie