Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rebel

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door Rebel » 10 jun 2012, 10:34

Ik had die opmerking inderdaad verkeerd begrepen Shakes ;-)

Maar verder maak je je ook weer schuldig aan het opsommen van punten die niet deugen. Ik denk dat iedereen inmiddels wel doorheeft hoe lastig en complex het tegenwoordig gaat en het heeft geen zin meer om dit continu te herhalen.

Zie het als een puzzel, je hebt een schroevendraaier, een tang en een rolmeter. Hoe ga je die nagel nu vastslaan?
In ieder geval niet door continu te zeuren dat je geen hamer hebt.....

Nogmaals de fout ligt niet alleen aan de politiek. De fout ligt ook aan de mens zelf. We willen het liefst allemaal ons eigen regels en eigen wetten. En die staan dan weer haaks op die van onze buurman.
Betalen of bijdragen zijn we allergisch voor. Als de Nederlanders meer op een lijn zaten en iedereen was bereid om water bij de wijn te doen, dan was het allemaal niet zo gecompliceerd als nu.

Hou toch op met dat chronische zeuren....
Sommige realiseren of weten gewoonweg niet hoe goed we het hier hebben.
Laatst gewijzigd door Rebel op 10 jun 2012, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 jun 2012, 10:41

Rebel schreef:Betalen of bijdragen zijn we allergisch voor.
Ik denk dat dat wel meevalt.
Wel zijn de meesten zwaar allergisch voor foute bestedingen.
Laatst gewijzigd door smiley op 10 jun 2012, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 10 jun 2012, 10:54

Nee hoor Rebel, dat zeuren en klagen doe ik zo weinig mogelijk.
Ik heb me al neergelegd bij het feit dat je de politiek niet kunt veranderen. Wel neem ik in mijn eigen leven zoveel mogelijk beslissingen die gunstig zijn voor de mensen die mij dierbaar zijn en zelf het liefst zo weinig mogelijk in de bodemloze haagse/europese put stop. Shoppen in NYC b.v. altijd goed.

Klagen en zeuren brengt immers geen resolutie zoals in Egypte en omstreken. Nu zal ik Nl daar niet mee vergelijken maar we zijn in NL inderdaad erg verwend. Aan de andere kant, de objectieve kant, is het natuurlijk wel bijzonder dat we met onze belastingdruk niet in staat zijn een aantal fundamentele zaken gewoon goed op orde te hebben. Gezien de ontwikkelingen op bv het gebied van onderwijs betwijfel ik of dat beter gaat worden.

Ging NL behoorlijk naar rechts, en de partijen natuurlijk allemaal mee, maken we nu weer een ongewilde stap op grotere schaal naar het Europese hand op houden verhaal. Ik zal het geen links noemen. En maar betalen omdat het beter voor ons is. Geindoctrineerd door vertegenwoordigers die slechts 1 ding vertegenwoordigen: Eigenbelang.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jun 2012, 11:04

Shakes schreef:Nee hoor Rebel, dat zeuren en klagen doe ik zo weinig mogelijk.
Ik heb me al neergelegd bij het feit dat je de politiek niet kunt veranderen. Wel neem ik in mijn eigen leven zoveel mogelijk beslissingen die gunstig zijn voor de mensen die mij dierbaar zijn en zelf het liefst zo weinig mogelijk in de bodemloze haagse/europese put stop. Shoppen in NYC b.v. altijd goed.

Klagen en zeuren brengt immers geen resolutie zoals in Egypte en omstreken. Nu zal ik Nl daar niet mee vergelijken maar we zijn in NL inderdaad erg verwend. Aan de andere kant, de objectieve kant, is het natuurlijk wel bijzonder dat we met onze belastingdruk niet in staat zijn een aantal fundamentele zaken gewoon goed op orde te hebben. Gezien de ontwikkelingen op bv het gebied van onderwijs betwijfel ik of dat beter gaat worden.

Ging NL behoorlijk naar rechts, en de partijen natuurlijk allemaal mee, maken we nu weer een ongewilde stap op grotere schaal naar het Europese hand op houden verhaal. Ik zal het geen links noemen. En maar betalen omdat het beter voor ons is. Geindoctrineerd door vertegenwoordigers die slechts 1 ding vertegenwoordigen: Eigenbelang.
Inderdaad Nandor.

Maar dat gedoe in Egypte en omstreken. Een eens zo machtige beschaving, net als Griekenland. Die lente komt er maar niet van.
http://www.nu.nl/buitenland/2831299/dem ... gypte.html

Rebel

Bericht door Rebel » 10 jun 2012, 11:23

Shakes schreef: Aan de andere kant, de objectieve kant, is het natuurlijk wel bijzonder dat we met onze belastingdruk niet in staat zijn een aantal fundamentele zaken gewoon goed op orde te hebben.

Hele volksstammen in Nederland kunnen hun eigen huishoudboekje op fundamentele punten niet eens op orde krijgen.
Toch mogen deze mensen stemmen. Terwijl ze net zo incapabel zijn als menig bestuurder

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jun 2012, 11:40

Rebel schreef:
Shakes schreef: Aan de andere kant, de objectieve kant, is het natuurlijk wel bijzonder dat we met onze belastingdruk niet in staat zijn een aantal fundamentele zaken gewoon goed op orde te hebben.

Hele volksstammen in Nederland kunnen hun eigen huishoudboekje op fundamentele punten niet eens op orde krijgen.
Toch mogen deze mensen stemmen. Terwijl ze net zo incapabel zijn als menig bestuurder
Dat ben ik met je eens, maar zijn wel twee verschillende zaken.

En kennis van mij zei eens over de mensheid: 95% is gek en die andere 5% moeten ze direct oppakken.

Ik weet niet bij welke groep ik nu hoor. :D

Doet me denken aan wel 20 jaar geleden op 'n zomers Fries terras waar 'n type 'New Kids' dronken agressief tegen 'n andere rare gast ging roepen: "Kill 'em all, en de rest ek!" (ek=ook)

Wie hij daarmee bedoelde is me nog steeds niet duidelijk.

Wij (als bevolking/wereldburger) willen een goed aantal leiders/leider niet in de zin van AH of Stalin of Mao, maar 'n figuur die de boel 'regelt'. Wie dat moet zijn zijn we dus nog niet uit.
Maar zo iemand hebben we wel nodig. Ik herinner me(en Macboys achtergrond is die omgeving) dat toenmalig Joegoslavië onder Tito er beter voorstond dan toen die gast doodging. Het volk wist zich gewoon geen raad...Ex DDR/Oostblok idem. Het Oostblok prefereer ik natuurlijk NEVER boven 'n vrije samenleving, maar gewoon hoe de bevolking zich vastklampt aan leiders en situatie.

Shakes

Bericht door Shakes » 10 jun 2012, 12:15

Ik snap je maar ben het niet helemaal met je eens. Ataturk anyone? :)

De situatie waarin we nu zitten vind ik vergelijkbaar met de voormalige sovjet-unie. Je wil zelf iets doen in de directe omgeving maar er hangt continu iets boven. Een laag onaantastbare graaiers die jou laten betalen voor de problemen bij de buren en ondertussen bepalen hoe je je tuinafval moet scheiden. Je hebt een laag leiders gekozen, die de loopjongens van de Europese leiders zijn. Hoe raak je je geloofwaardigheid zo snel mogelijk kwijt? Juist.

Mensen zijn de politiek zat want ze hebben toch niets te beslissen en ook de kwaliteit van de leiders is op z'n zachtst gezegd twijfelachtig. Elke politicus praat mee met de kiezer om vervolgens het tegenovergestelde te doen. Denk je dat Roemer anders is? Vergeet het maar. Wilders? Zelfde verhaal na de verkiezingen is hij meteen zijn programma vergeten.

Een systeem zoals in de VS waarin er tig staten zijn en waar veel op lokaal niveau geregeld is, aangepast ook aan de behoefte van de bewoners is wat mij betreft een beter, nog niet ideaal, alternatief. Natuurlijk heb je een overkoepelend geheel en is niet alles koek en ei maar je hebt wel een behoorlijke mate van soevereiniteit.
Daarbij vind ik met enige mate de vaderlandsliefde altijd wel prettig. No matter what, je bent een Amerikaan, je hebt het gevoel dat je over je eigen toekomst kunt beslissen en nog veel zelf in de hand hebt *insert volkslied* :D .

Natuurlijk zijn er tig gezinnen die boven hun stand leven maar is het dan onze taak om ze te gaan sponsoren of zouden we scholing moeten aanbieden? Ik weet mijn antwoord wel. De overheid in NL is een volproppend corpulent kannibaal dat nodig op dieet moet en niet anderen moet vertellen hoe zij wat kilo's moeten kwijtraken.

Rebel

Bericht door Rebel » 10 jun 2012, 12:22

Juist, en wie kan dat beter als een partij met 'n ondernemers-mentaliteit?
Was dat nu zo lastig...?

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jun 2012, 14:34

De VVD heeft het wel gekund, maar zijn ook van het pad af..............het (neo)liberalisme is op een aantal vlakken doorgeschoten, het geloof dat de "markt" in alle gevalllen de oplossing zou brengen is een dure fout gebleken. Meer markwerking, meer concurrentie, zou het allemaal en goedkoper maken en kwalitatief een beter product opleveren, oordeel zelf.

Ik noem even de waanzin van goter, grootst en allergrootst. Zoals eerder vermeld is schaalvergroting de dood in de pot en geen oplossing van problemen, maar meer de-humanisering, cijfers tellen, mensen/dieren niet meer.

-Te grote ziekenhuizen, die winst moeten maken over het lijden van patiënten

-Te grote scholen, die winst moeten maken over de rug van leerlingen en studenten

-Te grote boerenbedrijven, de ziektes telen wierig, de plofkip ontploft

-Te veel privatisering van PTT-NS en de gas/water en electra bedrijven ( over het mislukken hiervan is momenteel een onderzoek door de 1e kamer ingesteld, dit is een precedent in de Nederlandse historie, uiteraard volledig en vakkundig doodgezwegen door de media)

-Te grote EU, wwarbij landelijke culteren volledig ondergeschikt worden gemaakt, resistance is futile

Net als in autoland moet de overheid veel meer aan downsizing, lees; schaalverkleining doen, dan is er nog redding mogelijk.

Bedrijven die commerciëel zijn lekker hun eigen broek laten ophouden, maar taken in de publieke sector niet aan perverse marktprikkels blootstellen, hier is het (neo)liberalisme een brug te ver gegaan, dat mogen zowel de VVD als ook D66 zich gevoegelijk aantrekken.

Ik ben voor eigen verantwoordelijkheid, voor prikkeling om de handen te laten wapperen, maar er zijn ook grenzen aan dat verhaal, waarvan akte.

Net nog even Pechthold kunnen beluisteren in Buitenhof, die heeft alleen maar ooog voor nog meer, nog groter, nog meer angst aanpraten, als we niet niet aansluiten met de EU. Heeft de mond vol over meebeslissen in Praag, Madrid en de Balkan, maar vergeet en passant het woord Nederland in de mond te nemen.
Op de vraag van Polak ( wiens laatste, maar IMHO ook beste uitzending van haar) wat de politieke term voor "bedonderen" is aangaande het in de ijskast zetten van het Kunduz/Lente akkoord had mijnheer geen antwoord.

Met momenteel 4 EU landen aan het infuus (intussen gaat om om steunmaatregelen van cummulatief €500 miljard) en het einde nog niet in zicht ( er komen nog wat landen aan, of bij de huidige is het reeds gestorte bedrag onvoldoende) is het een bodemloze put geworden.

Dus nogmaals de opmerking; welke partij stemmen? Wie gaat het oplossen?

Veel vragen, weinig antwoorden.............

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2012, 14:49

Goede post Romo, zo zie en zag ik dat ook :thumbup:

Rebel

Bericht door Rebel » 10 jun 2012, 15:08

Pfff, alleen maar kritiek en geen keuzes. Welke partij kiezen Romo? Van jou zullen we daar zeker geen antwoord op krijgen.
Stel je voor dat het allemaal goed zou komen.... dan zou je hele crisis-propaganda in elkaar storten.
Jij en consorten hebben het "zwartkijken" tot kunst verheven.

Ondertussen knabbelt Roemer verder aan de koek :D

http://www.nu.nl/politiek/2831371/sp-bo ... winst.html

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jun 2012, 15:29

1 EU...................zijn we tenminste van het EK voetbal af,.................... :D :kikker:

Crisis propaganda...................pracht term Rebel..........je doet wel net of het momenteel hoog conjunctuur is..

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 jun 2012, 18:31

romo schreef:1 EU...................zijn we tenminste van het EK voetbal af,.................... :D :kikker:

Crisis propaganda...................pracht term Rebel..........je doet wel net of het momenteel hoog conjunctuur is..
Is het ook! Want de buurman rijdt nog steeds zijn Audi A4 en er zijn nog miljonairs in Nederland, dus ik zie helemaal niks van een crisis :bag:

Tenminste, verder dan dat kijken een aantal mensen niet. "Merk er niks van hoor!"

Luco

Bericht door Luco » 11 jun 2012, 08:55

Maus335i schreef:
Tenminste, verder dan dat kijken een aantal mensen niet. "Merk er niks van hoor!"
Totdat het bedrijf waar ze werken failliet gaat, of hun omzet ineens 40% gaat zakken :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jun 2012, 09:09

Leuke anekdote:

Een paar jaar terug ging ik eens op bezoek bij Rob Rebel. Rij ik bij hem door 't dorp en wat zie ik?

Een ezel met houten wagen erachter. Op die wagen zat een grote L, van lesauto!!

Tranen in mijn ogen natuurlijk, maar voor lokale begrippen is Rob gewoon multimiljardair met z'n Audi's. Dus als ze de omzet van zijn thuiskapperszaakje even terugvalt, dan eet 'ie er geen brood minder om.

:blink:

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2012, 09:16

Ik denk dat het tijd is voor een DF-groupsbuy van onderstaand tegeltje...

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jun 2012, 09:21

En heb je ook een tegeltje van: Regeren is vooruitzien

Niet alleen mensen in de regering regeren. Thuis en op je werk mag je ook best vooruitzien.

dvh

Bericht door dvh » 11 jun 2012, 09:34

Pruimen toch ?

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2012, 09:36

dvh schreef:Pruimen toch ?

Jaja ! Maar niet van die zure, als hier op het forum :D

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2012, 09:44

Rebel schreef:

lol, doch velen schijnen ook van dit soort zaken op te hebben...immers bij hun gaat het wel goed en of willen bepaalde zaken niet zien :tooth:

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jun 2012, 10:17

DF-members zijn gewoon een mix van zuurpruimen, oogkleppen en aluhoedjes.

De oogkleppen zijn blij, maar zeuren over de zuurpruimen
De zuurpruimen zeuren jarenlang over de oogkleppen en zijn daar niet blij mee
De aluhoedjes denken dat de zuurpruimen en oogkleppen hen hebben buitengesloten middels een geheim complot

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2012, 10:23

Dennis Cavallino schreef:DF-members zijn gewoon een mix van zuurpruimen, oogkleppen en aluhoedjes.

De oogkleppen zijn blij, maar zeuren over de zuurpruimen
De zuurpruimen zeuren jarenlang over de oogkleppen en zijn daar niet blij mee
De aluhoedjes denken dat de zuurpruimen en oogkleppen hen hebben buitengesloten middels een geheim complot
:lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 11 jun 2012, 10:25

GTRene schreef:
Rebel schreef:

lol, doch velen schijnen ook van dit soort zaken op te hebben...immers bij hun gaat het wel goed en of willen bepaalde zaken niet zien :tooth:

Afbeelding

Rene ff off topic, weet jij misschien of deze ook in rood leder te verkrijgen zijn...

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2012, 10:52

@Rebel, ik zit niet in die handel :ongeveer als:

dus ik kan jou helaas niet helpen, but Google is your friend (only perhaps :tooth: ) :drieling: (just kidding)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jun 2012, 11:11

Oogkleppennieuws: De AEX alweer bijna terug op 300 punten. Gaat helemaal goedkomen, als er al iets mis was.

:tong:

Plaats reactie