Zeg dan gewoon dat je politiek correct links 'doet' voor 't collectief maar rechts van binnen bent. GTFOH.
Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
@ Rob, dat snap ik, maar ik kan 't niet over m'n hart verkrijgen links te gaan stemmen voor 't collectief, hetzelfde collectief wat mij niet goed gezind is als kleinere ondernemer die ik ben. To hell with het collectief ofzo. Zie die Occupy losers, hoezo collectief? Grotere egotripperij bij die gasten is er niet, nu ze 't ook minder hebben/krijgen dan 'n pakweg 5/10 jaar terug. Derde Wereld telde allang niet meer mee voor die aso's.
Zeg dan gewoon dat je politiek correct links 'doet' voor 't collectief maar rechts van binnen bent. GTFOH.
-
Rebel
romo schreef:Stemmen waarop?
Das helemaal niet te beredeneren, hoe "mooi" alle verkiezings programmen er ook uit zien, het blijft verkiezingsretoriek.....
Romo, dit soort teksten posten jij, Dennis en sommigen anderen nu al jaren. Alsof de gemiddelde Nederlander dat inmiddels nog niet weet? Kom op zeg...
Dit draagt toch niks bij? Iedere dag het internet afstruinen naar financiele malaise en kopieeren naar DF zet net zo min zoden aan de dijk.
Doe eens gek, en maak een keuze op welke partijen je niet of wel gaat stemmen. Met een kleine toelichting. Chapeau voor Robin, die "schaamt" zich tenminste niet.
Laatst gewijzigd door Rebel op 09 jun 2012, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rebel
Robin schreef:@ Rob, dat snap ik, maar ik kan 't niet over m'n hart verkrijgen links te gaan stemmen voor 't collectief, hetzelfde collectief wat mij niet goed gezind is als kleinere ondernemer die ik ben. To hell with het collectief ofzo. Zie die Occupy losers, hoezo collectief? Grotere egotripperij bij die gasten is er niet, nu ze 't ook minder hebben/krijgen dan 'n pakweg 5/10 jaar terug. Derde Wereld telde allang niet meer mee voor die aso's.
Robin, Maurice vroeg mij waarom ik begreep dat de SP dik gaat scoren. Alsof ik gek was geworden...
Zoals ik al zei, probeer ik me te verplaatsen in de "grote groep. En juist de punten die mensen nu belangrijk vinden in deze tijd, daar scoort de SP goed. "Die andere punten nemen ze blijkbaar voor lief.
Dat de massa niet begrijpt (of wilt begrijpen) dat de SP dit niet deugdelijk financieel kan onderbouwen is blijkbaar minder belangrijk...
-
Robin
Nou ja sjappoo....
Over religie, politiek en voetbal is 't vaak zo dat je daar beter NIET over kan discussieren want 't wordt nooit wat.
Toch doen we 't uit interesse etc en we geven onze mening.
Waarom dan 'schamen' voor iets waar je op dat moment achter staat? Zowel politiek, religieus(ik ben niet gelovig op 't moment LOL) als voetbal, auto/welk land is 't mooist,/welke vrouw 't lekkerst/lekkerste gerecht. Etc etc.
Je hoeft niet álles met iedereen te delen en gelukkig doet 5 % wvan de wereldbevolking dat nog niet meneer Zuckerberg, maar ik schaam me d'r niet vootr dat ik m'n leven VVD heb gestemd. Nu ook niet. Waarom zou ik me moeten verdedigen? Doe ik wel eens als zo'n semi intelectuele politiek correcte Wilders-voor-Hitler-uitmaker mij vertelt waarom ik in vredes(?) naam VVD stem want bijna zo erg als Wilders.Dus gewoon man vs man, niet op internet.
Anyway. Schamen? Neen. De gemiddelde moslim schaamt zich ook niet voor de uitwassen binnwen hun religie hiwer ook in EU door er niks mee te doen/niks van te zeggen. En dan zou IK me schamen moeten? Komop.
Over religie, politiek en voetbal is 't vaak zo dat je daar beter NIET over kan discussieren want 't wordt nooit wat.
Toch doen we 't uit interesse etc en we geven onze mening.
Waarom dan 'schamen' voor iets waar je op dat moment achter staat? Zowel politiek, religieus(ik ben niet gelovig op 't moment LOL) als voetbal, auto/welk land is 't mooist,/welke vrouw 't lekkerst/lekkerste gerecht. Etc etc.
Je hoeft niet álles met iedereen te delen en gelukkig doet 5 % wvan de wereldbevolking dat nog niet meneer Zuckerberg, maar ik schaam me d'r niet vootr dat ik m'n leven VVD heb gestemd. Nu ook niet. Waarom zou ik me moeten verdedigen? Doe ik wel eens als zo'n semi intelectuele politiek correcte Wilders-voor-Hitler-uitmaker mij vertelt waarom ik in vredes(?) naam VVD stem want bijna zo erg als Wilders.Dus gewoon man vs man, niet op internet.
Anyway. Schamen? Neen. De gemiddelde moslim schaamt zich ook niet voor de uitwassen binnwen hun religie hiwer ook in EU door er niks mee te doen/niks van te zeggen. En dan zou IK me schamen moeten? Komop.
-
Robin
@Rebel: Klopt over dat SP stemmen. We zullen zien. Ik stem geen SP omwille van protest. Ze lijken me teveel op de PVV ook nog eens....
-
Rebel
Okee Robin, schamen is een groot woord. Maar ik vraag de profeten Dennis en Romo al enkele dagen naar hun stem-advies. Omdat zij ons al 10.000 lichtjaren geleden had voorspelt, dat we een crisis zouden krijgen die zijn weergave niet kent.
Compleet gehersenspoelt zijn we
Nu vraag ik als "schaap" aan onze herders waar we heen moeten....
12 september mogen we kiezen...."eerlijker kan het niet"....er zijn landen die ons benijden op dit gebied.
Het antwoord van onze profeten is: "de "juiste" partij bestaat niet" .."de rest deugd allemaal niet" ..."er komt een altijd een coalitie...bla-bla-bla" ...."en de wereld gaat sowiso naar de ratsmedee"...
Compleet gehersenspoelt zijn we
12 september mogen we kiezen...."eerlijker kan het niet"....er zijn landen die ons benijden op dit gebied.
Het antwoord van onze profeten is: "de "juiste" partij bestaat niet" .."de rest deugd allemaal niet" ..."er komt een altijd een coalitie...bla-bla-bla" ...."en de wereld gaat sowiso naar de ratsmedee"...
- dvh
Naar de wei natuurlijk !Nu vraag ik als "schaap" aan onze herders waar we heen moeten....
En dan het liefst die van de buren, want daar is het gras groener
-
Robin
...ja en 't bier is ook al E 2.20 in 'n plastic bekertje straks om 18.00....
Vrouwelijk geslachtsdeel vind ik dat.
Vrouwelijk geslachtsdeel vind ik dat.
- dvh
Het enige wat ik leuk vind aan het voetbal is dat het Nederland , tijdelijk , weer in een positieve mood kan brengen.
Goed voor de economie
Goed voor de economie
-
Rebel
Alvorens je mijn huis komt bekogelen met tomaten, ik stem ook geen SP en zeer zeker geen PVV (en ook ik ben niet gelovig) Ik behoor net als jou tot die kleinere groep die ervoor moet zorgen dat de SP geen "walk over" behaald. Maar zoals ik al eerder zei tegen Maurice, zegt mijn verstand dat dit wel gaat gebeuren.Robin schreef:@Rebel: Klopt over dat SP stemmen. We zullen zien. Ik stem geen SP omwille van protest. Ze lijken me teveel op de PVV ook nog eens....
-
Rebel
dvh schreef:Naar de wei natuurlijk !Nu vraag ik als "schaap" aan onze herders waar we heen moeten....
En dan het liefst die van de buren, want daar is het gras groener
dvh schreef:Het enige wat ik leuk vind aan het voetbal is dat het Nederland , tijdelijk , weer in een positieve mood kan brengen.
Goed voor de economie
Ja, bij de Hema draait de oranje-tompoezen-maschine overuren.
Jij zult inmiddels ook wel alle oranje monturen verkocht hebben?
Nog een weekje en dan ruil ik de oranje-gekte in voor zon,zee en rust. Hier in het zuiden rijden meer auto's met vlaggetjes dan zonder. Hilarisch!
-
Rebel
En zo kan Rico deze topic weer samenvoegen met de EK-topic 
- GTRene
lijkt me nu ook heel moeilijk welke partij te stemmen...ik weet het niet
tis een beetje stemmen op 1 van de minst kwaden/slechten
en of op een partij wat een belangrijk punt heeft of zegt te hebben
en dat je als tegenwicht daar op stemt zodat dat wat beter mee wordt genomen, immers der is zo goed als altijd een coalitie met 1 of meerdere partijen en dan ist weer water bij des wijn.
der komst straks vast meer in het nieuws zodat je wat kan zien waar ze mee komen en of de personen zelf hoe sterk ze zijn qua uitspreken en uitleg en er voor vechten e.d.
daarbij ga ik denk ook voor zo'n keuze programma via Internet, hoe heet dat ook alweer
zo'n test kun je dan doen welke partij zogenaamd bij jou zou kunnen passen.
tis een beetje stemmen op 1 van de minst kwaden/slechten
der komst straks vast meer in het nieuws zodat je wat kan zien waar ze mee komen en of de personen zelf hoe sterk ze zijn qua uitspreken en uitleg en er voor vechten e.d.
daarbij ga ik denk ook voor zo'n keuze programma via Internet, hoe heet dat ook alweer
- tomgtr
Laatste keer dat ik stemwijzer invulde kwam ik geloof ik op SGP uit. En ik maar danken dat ik progressief rechts ben.GTRene schreef:lijkt me nu ook heel moeilijk welke partij te stemmen...ik weet het niet![]()
tis een beetje stemmen op 1 van de minst kwaden/slechtenen of op een partij wat een belangrijk punt heeft of zegt te hebben
en dat je als tegenwicht daar op stemt zodat dat wat beter mee wordt genomen, immers der is zo goed als altijd een coalitie met 1 of meerdere partijen en dan ist weer water bij des wijn.
daarbij ga ik denk ook voor zo'n keuze programma via Internet, hoe heet dat ook alweer![]()
Dus maar VVD gestemd.
- GTRene
daar kwam ik niet op uit, kwam toen op VVD en PVV dacht ik en nog een partij?
maar vond dat de PVV toen wel wat extra kon gebruiken voor een meer evenwichtige balans anders zou de andere iets te veel krijgen en dus PVV gestemd (anders VVD maar die ging wat te hard toen)
Ik stem dus meestal schijnbaar wat meer rechts, niet dat ik rechts of links ben, ik ben zelf qua schrijven e.d. ook meer rechts dan links dus zo klopt het dan
maar weet nu nog niet waar ik op ga stemmen...moet eerst meer weten wie wat doet en wat nog komt.
ik hou eigenlijk helemaal niet van dat gedoe,. daarom beter meer een zakelijk bestuur die ook goed voor z'n 'werknemers' zorgt bijwijze van zodat het meer een gezond 'bedrijf' is voor z'n mensen.
magoed voor zoiets moeten we helaas nog vele jaren wachten als het al ooit komt....
en als iemand echt goed is op z'n 'post' dan mag/moet die persoon daar ook blijven zolang die goed doet voor 'ons'
pas bij slecht functioneren e.d. wordt die persoon gewipt en komt er een betere in de plaats.
- D20VT
Zoek het verkiezingsprogramma op waar je het minst mee hebt en stem daarom.
1 ding is zeker zodra ze gekozen zijn draaien ze de hele boel toch terug en gaan de andere (voor jou juiste) richting op.
Hoe simpel kan het zijn
1 ding is zeker zodra ze gekozen zijn draaien ze de hele boel toch terug en gaan de andere (voor jou juiste) richting op.
Hoe simpel kan het zijn
- Martijn_bmw
ik stem al jaren VVD en doe dat nu ook weer 
maar ben het eens met Rebel, ik denk dat zowel PVV als SP erg groot gaat worden deze verkiezingen!
maar ben het eens met Rebel, ik denk dat zowel PVV als SP erg groot gaat worden deze verkiezingen!
- GTRene
owja, ik las net op teletext dat die opgestapte PVV'r Brinkman nu samen gaat met TON trots op nederland en samen een nwe partij gaan vormen.
http://www.metronieuws.nl/nieuws/brinkm ... ebhrbzJXg/Hero Brinkman wil fuseren met Trots op Nederland (TON). De ex-PVV'er gaat zaterdagmiddag op een vergadering van de oude partij van Rita Verdonk voorstellen voortaan met zijn Onafhankelijke Burger Partij samen te werken. Dat liet hij zaterdag weten aan NRC Handelsblad. Brinkman wil zelf lijsttrekker worden.
Brinkman wil samen met Trots op Nederland 'het gat op rechts vullen'. De partijen liggen volgens hem op tal van punten met elkaar op een lijn. Als het aan Brinkman ligt, krijgt de fusiepartij wel een nieuwe naam.
Brinkman stapte eerder dit jaar op bij de PVV en ging verder als eenmansfractie. Rita Verdonk, die vorig jaar na een verkiezingsnederlaag opstapte als partijleider van TON, staat volgens de NRC achter de samenwerking met Brinkman.
- Maus335i
Ik hoop dat je geen gelijk gaat krijgen. De SP zal haar best doen om ondernemen in Nederland in de kiem te smoren. Dat niet alleen, ze vinden het ook niet zo belangrijk om het begrotingstekort snel terug te dringen. Lenen van toekomstige generaties heet dat. Elk tekort moet geleend worden en stapelt onze staatsschuld steeds verder op. Tegen de tijd dat Roemer onder de zoden ligt is dat zijn probleem niet meer.Rebel schreef:Alvorens je mijn huis komt bekogelen met tomaten, ik stem ook geen SP en zeer zeker geen PVV (en ook ik ben niet gelovig) Ik behoor net als jou tot die kleinere groep die ervoor moet zorgen dat de SP geen "walk over" behaald. Maar zoals ik al eerder zei tegen Maurice, zegt mijn verstand dat dit wel gaat gebeuren.Robin schreef:@Rebel: Klopt over dat SP stemmen. We zullen zien. Ik stem geen SP omwille van protest. Ze lijken me teveel op de PVV ook nog eens....
Als de SP hier de grootste wordt en samen met de PvdA (dat zit er wel in) in een kabinet stapt, kan je maar beter maken dat je wegkomt zolang je niet afhankelijk bent van subsidies en uitkeringen.
Over intellectueel gesproken... Roemer is niet verder gekomen dan de HAVO. Hij zal het dan wel weten? Nee, dan heb ik toch liever Wouter Bos of die Bakellende (als Rutte zou afvallen). Nu zegt een diploma bar weinig over iemands IQ, maar ik heb de 3 overige heren toch een hoop verstandigere dingen horen roepen....
By the way, ik stem VVD. Zolang er geen enkele andere partij is die economie en ondernemerschap hoog in het vaandel heeft staan kán ik niet anders.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 09 jun 2012, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Shakes
Ach de SP. Iedereen zegt dat ze erop stemmen maar als ze in het hokje staan doen ze het niet. Eigenlijk het omgekeerde van de PVV ..........
-
Rebel
Shakes schreef:Ach de SP. Iedereen zegt dat ze erop stemmen maar als ze in het hokje staan doen ze het niet. Eigenlijk het omgekeerde van de PVV ..........
??? PVV heeft op de laatste verkiezingen toch een behoorlijke uitslag gehad.
Nee onderschat de SP dit keer niet. Sterker, ik durf er grof geld op in te zetten dat ze met gemak de grootste gaan worden. Kunduzpartijen hebben zichzelf besmet, en de SP heeft nu eenmaal een goed programma voor de angstige nederlander. Mark my words...
- RVV
Romo een uitglijer van een jewelste deze opmerking.Net als het overgrote deel van echtparen geheel ongeschikt is om kinderen te krijgen /opvoeden...........ook daar wint de emotie het van de ratio.............de gevolgen hoef ik niet te schetsen, die spreken voor zich.......
-
Shakes
Dat zeg ik toch ook Rob. Niemand zegt het, 1 miljoen plus stemt PVV.
SP de grootste? Ik weet het niet. Mensen blijven hardnekkig op de traditionele rotzooi stemmen. Hoe verklaar je anders stemmen op de PVDA.
Wat mij overigens verrast is dat we eigenlijk alles zo'n beetje dubbel bezet hebben inmiddels. Mannetjes in NL nemen een beslissing. Brussel overruled en dat keer op keer. Gek he dat we dat allemaal niet meer kunnen betalen en niet meer serieus nemen.
SP de grootste? Ik weet het niet. Mensen blijven hardnekkig op de traditionele rotzooi stemmen. Hoe verklaar je anders stemmen op de PVDA.
Wat mij overigens verrast is dat we eigenlijk alles zo'n beetje dubbel bezet hebben inmiddels. Mannetjes in NL nemen een beslissing. Brussel overruled en dat keer op keer. Gek he dat we dat allemaal niet meer kunnen betalen en niet meer serieus nemen.
- GTRene
we worden dus serieus, 'genomen' 
-
Robin
Ik las 'm ook en dacht: Hee.RVV schreef:Romo een uitglijer van een jewelste deze opmerking.Net als het overgrote deel van echtparen geheel ongeschikt is om kinderen te krijgen /opvoeden...........ook daar wint de emotie het van de ratio.............de gevolgen hoef ik niet te schetsen, die spreken voor zich.......
Aan de andere kant, we hebben in NL nogal last van vergrijzing(zoals bijv 'n Wiegel /Bolkesteijn die vanuit hun graf de ene na de andere oneliner de wereld in slingeren. Hou ik niet zo van)
Tóch denk ik dat bijv. geboortebeperking op deze aardkloot 'key' is. Het is misschien onethisch en zal nu niet voor NL gelden, maar wel voor de wereld op zich. Op(korte) termijn moet dat er toch van komen vrees ik.