Wat zijn de pluspunten en minpunten van je auto ?
-
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
- Locatie: Zeeland
BMW e46 M3
+
- Motorvermogen en motor karakteristiek
- Stoelen
- Afwerking, gebruikte materialen
- Uitstraling
- Het is een ECHTE ///M!
- Prijs / kwaliteit (althans...2e hands in ieder geval
- Geluid
- Sportief maar ook nog genoeg comfort
- Gebruikte technieken
- Totaalconcept is dik in orde!
-
- Kan duur zijn in onderhoud bij bijzondere problemen
- Bandenslijtage achter (camber + vermogen)
- Model gaat inmiddels ook al weer 7 jaar mee...
Niet geheel onbevooroordeeld zeg ik: Klasse auto...elke keer weer!
- Motorvermogen en motor karakteristiek
- Stoelen
- Afwerking, gebruikte materialen
- Uitstraling
- Het is een ECHTE ///M!
- Prijs / kwaliteit (althans...2e hands in ieder geval
- Geluid
- Sportief maar ook nog genoeg comfort
- Gebruikte technieken
- Totaalconcept is dik in orde!
-
- Kan duur zijn in onderhoud bij bijzondere problemen
- Bandenslijtage achter (camber + vermogen)
- Model gaat inmiddels ook al weer 7 jaar mee...
Niet geheel onbevooroordeeld zeg ik: Klasse auto...elke keer weer!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Toch wel triest dat je nu gaat zitten miepen, terwijl jij contstant quasi leuk in jou beleving denkt te spelen op dit forum om vervolgs elders uit te huilen. Je hoeft hier niet te komen, het mag als je het leuk vind en respect hebt voor anderen en de regels hier op het forum.Toledo man schreef:Rico v Velzen schreef:Ik vind noch de Leon als de Toledo een sjonnie auto.
Wel vind ik de Toledo een wat ouwe lullen uitstraling hebben.
[img:294:416]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 608087.jpg[/img]
Eigenlijk een beetje hypocriet he, wel zeuren over avatars die niet kunnen maar wel dit soort ranzigheid postenBah
Michel
- Prins Claus †
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
- Auto: BMW 118iA
- Locatie: Zuid-Limburg
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:36
- Locatie: Linedance city
Michel Pol schreef:Toch wel triest dat je nu gaat zitten miepen, terwijl jij contstant quasi leuk in jou beleving denkt te spelen op dit forum om vervolgs elders uit te huilen. Je hoeft hier niet te komen, het mag als je het leuk vind en respect hebt voor anderen en de regels hier op het forum.Toledo man schreef:Rico v Velzen schreef:Ik vind noch de Leon als de Toledo een sjonnie auto.
Wel vind ik de Toledo een wat ouwe lullen uitstraling hebben.
[img:294:416]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 608087.jpg[/img]
Eigenlijk een beetje hypocriet he, wel zeuren over avatars die niet kunnen maar wel dit soort ranzigheid postenBah
Michel
Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen mij nog serieus nemen

Dacht je nou echt dat ik van zo'n foto niet kan slapen

Maak er geen drama van man.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Dat je van die foto kunt fijn kunt slapen verbaast me niets bij jouToledo man schreef:Michel Pol schreef:Toch wel triest dat je nu gaat zitten miepen, terwijl jij contstant quasi leuk in jou beleving denkt te spelen op dit forum om vervolgs elders uit te huilen. Je hoeft hier niet te komen, het mag als je het leuk vind en respect hebt voor anderen en de regels hier op het forum.Toledo man schreef:
Eigenlijk een beetje hypocriet he, wel zeuren over avatars die niet kunnen maar wel dit soort ranzigheid postenBah
Michel
Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen mij nog serieus nemen![]()
Dacht je nou echt dat ik van zo'n foto niet kan slapen![]()
Maak er geen drama van man.

Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
535:
+ stil
+ comfortabel
+ toch sportief
+ ruim
+ luxe
+ degelijk
+ sperdiff
+ grote wieluitslag
+ pret per euro en veel voor weinig
- verbruik
- gebrek aan koppel onder 4000rpm
- vage besturing in middenstand (wordt binnenkort verholpen)
- paar kleine mankementjes, maar die worden verholpen.
----
E30
+ aanschafprijs <knipoog naar Albert>
+ zeer compleet uitgerust met kooi, kuipstoel, racegordels, brandblusser etc.
+ goed ingereden door vorige eigenaar
+ erg snel voor standaard 325
+ leuke balans voor zowel spelen als op de limiet rijden
+ goedkope onderdelen
- afgelopen jaar niet mee kunnen rijden wegens geldgebrek
---
525
+ geluid is mega!
+ degelijk en betrouwbaar
+ redelijk vlot nog
+ wanli's achter
- je kunt nog zoveel leuks van die auto maken, maar dat gaat al snel kapitalen kosten
+ stil
+ comfortabel
+ toch sportief
+ ruim
+ luxe
+ degelijk
+ sperdiff
+ grote wieluitslag
+ pret per euro en veel voor weinig
- verbruik
- gebrek aan koppel onder 4000rpm
- vage besturing in middenstand (wordt binnenkort verholpen)
- paar kleine mankementjes, maar die worden verholpen.
----
E30
+ aanschafprijs <knipoog naar Albert>
+ zeer compleet uitgerust met kooi, kuipstoel, racegordels, brandblusser etc.
+ goed ingereden door vorige eigenaar

+ erg snel voor standaard 325
+ leuke balans voor zowel spelen als op de limiet rijden
+ goedkope onderdelen
- afgelopen jaar niet mee kunnen rijden wegens geldgebrek
---
525
+ geluid is mega!
+ degelijk en betrouwbaar
+ redelijk vlot nog
+ wanli's achter
- je kunt nog zoveel leuks van die auto maken, maar dat gaat al snel kapitalen kosten
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
De e30 325i mk2
+Blijft één van de mooiste auto's (vind ik)
+Dashboard
+Rij-eigenschappen (moet zich het komende seizoen natuurlijk wel bewijzen)
+Door het strippen.....zee aan ruimte
-Het is geen M3
-Deze BMW's roesten nog
-Hij staat nog bij Remola
-Het is een 4-deurs met schuifdak
------------------------------------------------------------
De e36 323ti
+ Zeldzame uitvoering.
+ M pakket maakt deze Compact zowaar aantrekkelijk
+ Rij-eigenschappen op het circuit. In standaard trim gebruik ik hem al jaren met heel erg veel plezier
+ Best praktisch met z'n neerklapbare achterbank
+ Stoelverwarming
+ Heerlijk schuif/kanteldak
+ Auto is gewoon snel.
+ Heerlijk zittende sportstoelen
- Achter passagiers beginnen na een uurtje wel te klagen
- Erg stuiterig bij dwarsrichels
- Er zit geen M3 blok in
- Geen sper.
- Compact blijft een raar ding (of is dit positief?)
------------------------------------------------------------------------------------
E60 525d-A
+ Toeters en bellen
+ Heerlijke diesel 6 in lijn
+ Best rap voor z'n 177 pk's
- Het is geen 535d
- Veel electronische storingen (iDrive, Navigatie)
- Run Flat is een drama
- Er zit een koepel teveel op het dashboard
- Heb geen ASF
- En heb geen comfortstoelen
+Blijft één van de mooiste auto's (vind ik)
+Dashboard
+Rij-eigenschappen (moet zich het komende seizoen natuurlijk wel bewijzen)
+Door het strippen.....zee aan ruimte
-Het is geen M3
-Deze BMW's roesten nog
-Hij staat nog bij Remola
-Het is een 4-deurs met schuifdak
------------------------------------------------------------
De e36 323ti
+ Zeldzame uitvoering.
+ M pakket maakt deze Compact zowaar aantrekkelijk
+ Rij-eigenschappen op het circuit. In standaard trim gebruik ik hem al jaren met heel erg veel plezier
+ Best praktisch met z'n neerklapbare achterbank
+ Stoelverwarming
+ Heerlijk schuif/kanteldak
+ Auto is gewoon snel.
+ Heerlijk zittende sportstoelen
- Achter passagiers beginnen na een uurtje wel te klagen
- Erg stuiterig bij dwarsrichels
- Er zit geen M3 blok in
- Geen sper.
- Compact blijft een raar ding (of is dit positief?)
------------------------------------------------------------------------------------
E60 525d-A
+ Toeters en bellen
+ Heerlijke diesel 6 in lijn
+ Best rap voor z'n 177 pk's
- Het is geen 535d
- Veel electronische storingen (iDrive, Navigatie)
- Run Flat is een drama
- Er zit een koepel teveel op het dashboard
- Heb geen ASF
- En heb geen comfortstoelen
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Gisteren ook met de E60 525d op pad geweest. Winterbandjes deden het deze keer met koud weer beter dan toen ik ze vorig jaar had getest met +15 graden. Maar qua comfort weinig verschil met Runflats vind ik Marcel. Lexus heeft dat in de GS veel slechter voor mekaar. Achterin houdt niemand dat lang vol. Echt minpunt vind ik het in de E60 niet.
Automaat vind ik wel minder met lage snelheid (vooral afremmen bij verkeerslicht/file, schakelt ie opeens terug naar 1 en dat voel je goed).
Automaat vind ik wel minder met lage snelheid (vooral afremmen bij verkeerslicht/file, schakelt ie opeens terug naar 1 en dat voel je goed).
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Onder de 525d heb ik 17-inch wielen zitten. De Run Flat zomerbanden waar hij op afgeleverd was gingen maar 18.000 km mee. Toen waren ze compleet verpest door het cuppen (voor).
Omdat het toch winter werd, besloten normale winterbanden op deze velgen te monteren.....werkelijk een wereld van verschil. Omdat er geen reservewiel aanwezig is..nu dus een busje met spul achterin.
Als straks de zomerbanden weer nodig zijn...worden het in ieder geval geen Run Flats.
Had je hem misschien in zijn sportstand staan? Dan wil die idd wel eventjes..net voordat je stilstaat in zijn 1 schieten.
Vooralsnog heb ik daar geen last van....wel dat als je langzaam uitrolt, je bijna stilstaat en dan weer kan doorrijden, dat hij dan gelijk naar zijn eerste versnelling schiet. Heel erg irritant...
Op sommige trajecten met veel verkeersdrempels los ik dat op door handmatig te schakelen. Hij blijft dan bij bijna stilstand in z'n '2' hangen.
Heb jij ook zo'n last van het resoneren als de roetfilter in werking treedt?
Echt niet normaal hoe de auto dan reageert. Het lijkt dan wel een oude 535 met gare uitlaat.
Omdat het toch winter werd, besloten normale winterbanden op deze velgen te monteren.....werkelijk een wereld van verschil. Omdat er geen reservewiel aanwezig is..nu dus een busje met spul achterin.
Als straks de zomerbanden weer nodig zijn...worden het in ieder geval geen Run Flats.
Had je hem misschien in zijn sportstand staan? Dan wil die idd wel eventjes..net voordat je stilstaat in zijn 1 schieten.
Vooralsnog heb ik daar geen last van....wel dat als je langzaam uitrolt, je bijna stilstaat en dan weer kan doorrijden, dat hij dan gelijk naar zijn eerste versnelling schiet. Heel erg irritant...
Op sommige trajecten met veel verkeersdrempels los ik dat op door handmatig te schakelen. Hij blijft dan bij bijna stilstand in z'n '2' hangen.
Heb jij ook zo'n last van het resoneren als de roetfilter in werking treedt?
Echt niet normaal hoe de auto dan reageert. Het lijkt dan wel een oude 535 met gare uitlaat.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Nog geen last gehad van 't roetfilter. Weet niet eens of die erop zit eigenlijk (begin 2006 geleverd).
De 525d vind ik ook wat rumoerig bij rustig rijden in vergelijking met de E60 530d.
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Automaat staat dan niet in sportstand.Vooralsnog heb ik daar geen last van....wel dat als je langzaam uitrolt, je bijna stilstaat en dan weer kan doorrijden, dat hij dan gelijk naar zijn eerste versnelling schiet. Heel erg irritant...
De 525d vind ik ook wat rumoerig bij rustig rijden in vergelijking met de E60 530d.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Klopt...Dennis Cavallino schreef:Nog geen last gehad van 't roetfilter. Weet niet eens of die erop zit eigenlijk (begin 2006 geleverd).
Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Automaat staat dan niet in sportstand.Vooralsnog heb ik daar geen last van....wel dat als je langzaam uitrolt, je bijna stilstaat en dan weer kan doorrijden, dat hij dan gelijk naar zijn eerste versnelling schiet. Heel erg irritant...
De 525d vind ik ook wat rumoerig bij rustig rijden in vergelijking met de E60 530d.
De 525 is behoorlijk rumoeriger dan de 530d. Vind wel dat de 525d beter geschikt is voor chauffeurswerk dan de 530. Die reageert toch iets te venijnig op het gaspedaal
-
Onlinemarkk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Impreza GTT:
+ schop in de rug
+ value for money
- remmen
- stijfheid
206gti:
+ value for money
+ goed in balans qua setup (onderstel, vermogen, remmen, etc.)
+ leuk interieur, leuk exterieur
- te weinig onderscheidend van andere 206jes
- leuk maar niet schokkend
e30 M3:
+ balans / agiliteit
+ algehele gevoel die de auto geeft
- alarm trekt accu leeg na een week stilstand
BoxsterS:
+ balans
+ 6 cylinder boxer
+ cabrio
+ styling (in & exterieur)
- prijs
- dealerorganisatie / porsche volk
- gezeik van 130i rijders die er eigenlijk ook 1 willen hebben maar zich er gewoon niet toe zetten om er 1 op te halen
Ibiza TDI 130
+ schop in de rug
- het is een diesel
- weinig emotie
- zit te hoog
- stuurt te licht
+ schop in de rug
+ value for money
- remmen
- stijfheid
206gti:
+ value for money
+ goed in balans qua setup (onderstel, vermogen, remmen, etc.)
+ leuk interieur, leuk exterieur
- te weinig onderscheidend van andere 206jes
- leuk maar niet schokkend
e30 M3:
+ balans / agiliteit
+ algehele gevoel die de auto geeft
- alarm trekt accu leeg na een week stilstand
BoxsterS:
+ balans
+ 6 cylinder boxer
+ cabrio
+ styling (in & exterieur)
- prijs
- dealerorganisatie / porsche volk
- gezeik van 130i rijders die er eigenlijk ook 1 willen hebben maar zich er gewoon niet toe zetten om er 1 op te halen

Ibiza TDI 130
+ schop in de rug
- het is een diesel
- weinig emotie
- zit te hoog
- stuurt te licht
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Dat had ik met de Golf GTI ook. Reed niet veel met die auto en kreeg hem na 3 of 4 dagen nooit de deuren open, altijd een dode accu. Lekker handig als je auto alleen open kan met de afstandsbediening omdat sjonnie voor jou niet wilde dat de auto met een sleutel/hengel/schroevedraaier open gemaakt kon worden ivm zijn dure Hifi. 

- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
535 D
+ I-drive ( ik snap al die kritiek echt niet)
+ alle accesoires die erop zitten en het juist daarom zo'n heerlijke auto maken
+ top reiswagen waarmee je supersnel en in alle rust kilometers kan maken
+vermogen en vooral het Koppel
+ wegligging (icm 19 inch)
- Geen sper ( echt waardeloos zo'n rokend binnenwiel)
- cuppen van de voorbanden
- liever een 90 liter tank
+ I-drive ( ik snap al die kritiek echt niet)
+ alle accesoires die erop zitten en het juist daarom zo'n heerlijke auto maken
+ top reiswagen waarmee je supersnel en in alle rust kilometers kan maken
+vermogen en vooral het Koppel
+ wegligging (icm 19 inch)
- Geen sper ( echt waardeloos zo'n rokend binnenwiel)

- cuppen van de voorbanden
- liever een 90 liter tank
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
leonard schreef:535 D
+ I-drive ( ik snap al die kritiek echt niet)
Ik denk ook dat mensen en dan vooral journalisten die de meeste kritiek hebben het gewoon niet willen leren. Die gaan een paar uur sturen, stoelen meten, brandstof verbruik uitrekenen MAAR GEEN I drive bestuderen.
Met als gevolg dat ze het niet willen snappen.