Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
-
Rebel
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Fraai betoog DVH, alleen die partij is er (nu) (nog) niet.
Wat ik zo frappant vind is dat iedereen weet wat er fout zit en hoe het wel moet.
Enigzins spijtig dat juist deze mensen niet in de politiek gaan of zitten..... en dat wij het met al die "kneusjes" in de Den Haag moeten doen....
Wat adviseer je ons om te gaan stemmen, DVH?
Wat ik zo frappant vind is dat iedereen weet wat er fout zit en hoe het wel moet.
Enigzins spijtig dat juist deze mensen niet in de politiek gaan of zitten..... en dat wij het met al die "kneusjes" in de Den Haag moeten doen....
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- dvh
Rebel schreef:Fraai betoog DVH, alleen die partij is er (nu) (nog) niet.
Ik wacht even af wat de partijen in september te melden hebben en probeer daar weer mijn zo verstandig mogelijke keuze uit te maken.Ik heb niet zoveel verstand van politiek.
@Smiley , wie weet.
Ik laat me in ieder geval niet leiden door vooroordelen, of negatief imago door rechts of links.
Klinkt heel eng wat ik nu ga zeggen. Maar liever stem ik op een persoon dan een partij.alleen die partij is er (nu) (nog) niet.
Een sterk invloedrijk persoon die dingen gaan kan krijgen.
De kamer zoals wij het kennen is dusdanig ingewikkeld en hangt van teveel partijbelangen samen. Dat werkt allemaal niet.
Ik stem voor een grote reorganisatie. De 2e kamer op de schop. Enkel lijsttrekkers komen in de 2ekamer. De rest blijft maar in het clubhuis. De lijsttrekkers discussiëren samen en mogen in hun eigen tijd de rest van hun partij inlichten, overtuigen, bespreken .
Maar again, ben ik nu inhoudelijk aan het soebatten, en dat wil ik helemaal niet gezien ik er simpelweg niet genoeg inhoudelijke kennis over heb.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De 1 EU gelul is toch je reinst flauwekul...................net of je daar interculturele verschillen mee wegpoetst......niet dus
Doe alle EU inwoners €10,--
Na 1 jaar heb je een boel die voor het 1000 voudige in de schulden staan, en uiteraard ook flink wat miljonairs, kortom; gelijk begonnen ( al dan niet gedwongen, denk aan het "tienjte van Lieftinck") en het eindigt ongelijker dan je ooit had durven dromen..................
Net als het PvdA middenschoolplan, kansloos nog voor dat het bedacht was.....................
Moraal van het verhaal; verschillen waren er, die zijn er, en ze zullen in de toekomst altijd blijven..........maakt niet uit welke krankzinnige maatregelen je bedenkt...............
Laat ze in Brussel toch een Belgisch biertje pakken in Cafe Zottekop te Maldigem.....................
Doe alle EU inwoners €10,--
Na 1 jaar heb je een boel die voor het 1000 voudige in de schulden staan, en uiteraard ook flink wat miljonairs, kortom; gelijk begonnen ( al dan niet gedwongen, denk aan het "tienjte van Lieftinck") en het eindigt ongelijker dan je ooit had durven dromen..................
Net als het PvdA middenschoolplan, kansloos nog voor dat het bedacht was.....................
Moraal van het verhaal; verschillen waren er, die zijn er, en ze zullen in de toekomst altijd blijven..........maakt niet uit welke krankzinnige maatregelen je bedenkt...............
Laat ze in Brussel toch een Belgisch biertje pakken in Cafe Zottekop te Maldigem.....................
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nog even terzijde;
Zels in the good old USA is er niet zoveel gelijkheid als nu wordt voorgesteld door Merkel.............
-Alle staten hebben hun eigen financiele verantwoordelijkheid
-Agenten hebben een beperkte jurisdictie ( county wise)
-Maximum snelheden zijn per staat verschilend
-Woon je in Utah, dan mag je er een harem op nahouden, woon je elders dan ben je strafbaar voor polygamie
En zo kan ik nog wel even doorgaan......................ook in de USA zijn er botsingen tussen de onderlinge staten en het federale gezag..............
Zels in the good old USA is er niet zoveel gelijkheid als nu wordt voorgesteld door Merkel.............
-Woon je in Utah, dan mag je er een harem op nahouden, woon je elders dan ben je strafbaar voor polygamie
En zo kan ik nog wel even doorgaan......................ook in de USA zijn er botsingen tussen de onderlinge staten en het federale gezag..............
- wjn
The good old USA had wel een voorsprong hè, binnen een kleine 100 jaar waren de cultuurverschillen "weggepoetst", meerendeel van de mensen had min of meer dezelfde idealogie / afstamming.romo schreef:Nog even terzijde;
Zal in good old Europe nooit gebeuren, werkt idd zelfs de andere kant op (zie alle voormalige commu staten). Enige uitzondering Duitsland, die scheiding was 40 jaar geforceerd en niet gebaseerd op cultuur.
- romo
The Melting Pot heeft lange tijd feilloos gewerkt in de VS, but that`s history for long time now..........
Kijk ook eens naar anti Washington sentimenten, de overheidsbemoeienis die velen de keel uit hangt, kijk een wat naar de volkswoede die getriggerd werd toen Obamacare werd bedacht..........man het land stond op ontploffen........en dan heb ik het nog niet eens over het financieringstekort over there.................
De EU is doomed, so is the USA
Kijk ook eens naar anti Washington sentimenten, de overheidsbemoeienis die velen de keel uit hangt, kijk een wat naar de volkswoede die getriggerd werd toen Obamacare werd bedacht..........man het land stond op ontploffen........en dan heb ik het nog niet eens over het financieringstekort over there.................
De EU is doomed, so is the USA
-
Rebel
DVH, de meeste partij-standpunten zijn toch allemaal al bekend.
Je moet voor de aardigheid eens een aantal partij-programma's met hun standpunten doornemen. (Heb ik ook gedaan)
De meeste mensen schreeuwen en rennen in de rondte, maar nemen zich niet eens de rust of moeite om alle standpunten te lezen.
Bijvoorbeeld, http://www.sp.nl/standpunten want nu begrijp ik ook waarom de SP de grootste partij gaat worden. En daar gaat geen andere partij hun van weerhouden. Sterker nog, ik denk dat het dan ook gewoon maar eens moet gaan gebeuren.
SP met Ruime meerderheid, 80 zetels, 4 jaar aan de macht......
Je moet voor de aardigheid eens een aantal partij-programma's met hun standpunten doornemen. (Heb ik ook gedaan)
De meeste mensen schreeuwen en rennen in de rondte, maar nemen zich niet eens de rust of moeite om alle standpunten te lezen.
Bijvoorbeeld, http://www.sp.nl/standpunten want nu begrijp ik ook waarom de SP de grootste partij gaat worden. En daar gaat geen andere partij hun van weerhouden. Sterker nog, ik denk dat het dan ook gewoon maar eens moet gaan gebeuren.
SP met Ruime meerderheid, 80 zetels, 4 jaar aan de macht......
- wjn
Rebel, geloof niet dat dat ooit gaat lukken. Zou wel een mooi experiment zijn.
Probeer daarnaast eens een meerderheidskabinet te vormen zonder consessies te moeten doen aan standpunten........
Probeer daarnaast eens een meerderheidskabinet te vormen zonder consessies te moeten doen aan standpunten........
- romo
- Maus335i
Waarom begrijp je dat?Rebel schreef:Bijvoorbeeld, http://www.sp.nl/standpunten want nu begrijp ik ook waarom de SP de grootste partij gaat worden.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Één woord:geboortebeperking.romo schreef:We worden ingehaald door de realiteit;
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... punt.dhtml
Heb je de film Melancholia al gezien? Zo erg zal 't niet zijn.
DVH had 'n goed verhaal en 't antwoord van Rebel had exact van mij kunnen zijn.
Waarom de SP? Het is niet míjn partij, never. MAAR als ze het doen, laat ze het maar proberen. Veel minder dan dit(politiek/beleid in NL, mede veroorzaakt dor de voorgangers vergeet dat niet!) wordt 't niet heb ik't idee. Koopkracht. Dat moeten we hebben.
De (voorlopers)VS is natuurlijk al 100den jaren bezig met die melitingpot en elke immigrant/pionier had daar één doen, nieuw leven/overleven. Nieuwe kansen. Op 'n tijdstip dat er nog geen TV/Internet was. Relatief onontgonnen gebied. En minder tot later géén bemoeizucht van Europa(UK/NL/F/E/P weetikveel)
Dit itt Midden en Zuidamerika waar E en P een te grote koloniale vinger in de pap hielden.
- Dennis Cavallino
Als ik gisteren Samson hoorde op BNR, dan schrik ik wel ja. Want aan de ene kant zegt hij dus wel wat ik graag zou zien en aan de andere kant zit hij vol rare, enge en tegenstrijdige ideeën. Ook wist hij heel goed de vraag te ontwijken waarin werd gezegd dat hij het eens was met Merkel's plan om meer macht aan Brussel te geven. Hij lulde er zover omheen, dat 'ie een 360 graden draai maakte en in feite toch zei: Merkel heeft gelijk. En dat is natuurlijk ook zo!wjn schreef:PVDA lees ik net. Die gaan investeren en de overheidsuitgaven terugdringen.Rebel schreef:Dus wat moeten we nu stemmen Dennis? Geef ff de opties of een duidelijke naam?
Dat had Mark Rutte gvd moeten zeggen en doen! Die mist hier echt iedere kans zeg.
Ik krijg echt een nare smaak van Samson, straks blijk ik nog zijn geheime spin doctor te zijn, omdat 'ie iedere dag op DF dit draadje volgt en daarop zijn plannen baseert. Het is de verkeerde vent en de verkeerde partij, bij misschien wel het juiste verhaal! The horror!!!!!
- Dennis Cavallino
Stel nou dat ik de politiek in zou gaan, dan word ik toch aan alle kanten afgemaakt man? Niet alleen door ervaren politici, maar vast en zeker ook door de pers. Als spin doctor lijkt 't me nog wel wat, maar misschien kijk ik te fanatiek naar de Deense tv serie Borgen.Rebel schreef:Fraai betoog DVH, alleen die partij is er (nu) (nog) niet.
- GTRene
- Dennis Cavallino
Verder kan ik mij grotendeels wel vinden in 't verhaal van DVH.
- Kleinere regering
- Leiders kiezen ipv partijen, inclusief een gekozen president
- Zelfredzaamheid van onze maatschappij vergroten
Tegelijkertijd ben ik erg voor één groot democratisch en kapitalistisch Europa dat vriendjes is met alle andere landen in de wereld. Wold peace man! (verkopen wij ook weer eens wat hasj, met als die vredespijpen).
Het is zonde dat de VVD jou en mij nu inderdaad teleurstelt. Als er tegenwind is, moet je laveren. Laveren is hard werken. Maar de VVD zet ook nog eens een keer de buitenboordmotor in z'n achteruit en motiveert iedereen om frontaal naar de boot te blazen, terwijl ze aan boord druk bezig zijn om andere partijen binnenboord te slepen en aan de andere kant oude bemanningsleden de kielhalen. Dat heeft niets met laveren te maken.
Mark Rutte moet achter de schermen verdomd goede dingen doen, wil ik nog vertrouwen in hem uitspreken met mijn stem op 12 september. Maar de VVD lijkt opeens de pvda wel!
Want dat is 't laatste wat ik wil: terug naar een land dat wordt bestuurd door de pvda, de bron van veel ellende in ons land (niet alleen door hun macht in regeringen uit 't verleden, maar ook door incapabele leden op belangrijke, overbetaalde functies. En ja, er zijn ook VVD-ers die aan dat profiel voldoen, maar de pvda afkorting doet mij altijd denken aan Partij van domme Ambtenaren. De anti-economie en anti-ondernemingsgezinde partij, die de kosten jaar in jaar uit de pan laat uitrijzen. Dus daarmee kom ik weer terug bij de VVD. Misschien doet Rutte 't wel goed door wél te bezuinigen nu en nog harder te bezuinigen over een paar jaar. Wellicht dat de regering daarmee wel aan onze verwachtingen voldoet, ondanks dat we dat nu niet inzien.
- Kleinere regering
- Leiders kiezen ipv partijen, inclusief een gekozen president
- Zelfredzaamheid van onze maatschappij vergroten
Tegelijkertijd ben ik erg voor één groot democratisch en kapitalistisch Europa dat vriendjes is met alle andere landen in de wereld. Wold peace man! (verkopen wij ook weer eens wat hasj, met als die vredespijpen).
Het is zonde dat de VVD jou en mij nu inderdaad teleurstelt. Als er tegenwind is, moet je laveren. Laveren is hard werken. Maar de VVD zet ook nog eens een keer de buitenboordmotor in z'n achteruit en motiveert iedereen om frontaal naar de boot te blazen, terwijl ze aan boord druk bezig zijn om andere partijen binnenboord te slepen en aan de andere kant oude bemanningsleden de kielhalen. Dat heeft niets met laveren te maken.
Mark Rutte moet achter de schermen verdomd goede dingen doen, wil ik nog vertrouwen in hem uitspreken met mijn stem op 12 september. Maar de VVD lijkt opeens de pvda wel!
Want dat is 't laatste wat ik wil: terug naar een land dat wordt bestuurd door de pvda, de bron van veel ellende in ons land (niet alleen door hun macht in regeringen uit 't verleden, maar ook door incapabele leden op belangrijke, overbetaalde functies. En ja, er zijn ook VVD-ers die aan dat profiel voldoen, maar de pvda afkorting doet mij altijd denken aan Partij van domme Ambtenaren. De anti-economie en anti-ondernemingsgezinde partij, die de kosten jaar in jaar uit de pan laat uitrijzen. Dus daarmee kom ik weer terug bij de VVD. Misschien doet Rutte 't wel goed door wél te bezuinigen nu en nog harder te bezuinigen over een paar jaar. Wellicht dat de regering daarmee wel aan onze verwachtingen voldoet, ondanks dat we dat nu niet inzien.
- GTRene
We weten ook van Spanje en "problemen"
nu hoorde ik net iets van hoe belangrijk het is om bv ook Spanje te steunen...jaaaa erg belangrijk...
nu hoorde ik ook bv 1 reden waarom....
want bepaalde noordelijke landen en of pensioen fondsen hebben er veel geld zitten...
bv hoorde ik net dat bv de ING ( ja 'van' die Romme?)...die hebben daar iets van 46 miljard
uit staan in? anyway...
de belastingbetaler mag dan dat soort banken e.d. gaan redden die eerst lekker geld verdienden aan dat soort zaken....en zo kunnen zij weer lekker door met hun royale salarissen en bonussen.
en dat gebeurt natuurlijk weer allemaal onder het 'mom' van das goed voor?
wat zit er allemaal "vermomd" onder 1 Europa en hoe handig is dat toch voor bepaalde instanties...
nu hoorde ik net iets van hoe belangrijk het is om bv ook Spanje te steunen...jaaaa erg belangrijk...
nu hoorde ik ook bv 1 reden waarom....
want bepaalde noordelijke landen en of pensioen fondsen hebben er veel geld zitten...
bv hoorde ik net dat bv de ING ( ja 'van' die Romme?)...die hebben daar iets van 46 miljard
de belastingbetaler mag dan dat soort banken e.d. gaan redden die eerst lekker geld verdienden aan dat soort zaken....en zo kunnen zij weer lekker door met hun royale salarissen en bonussen.
en dat gebeurt natuurlijk weer allemaal onder het 'mom' van das goed voor?
wat zit er allemaal "vermomd" onder 1 Europa en hoe handig is dat toch voor bepaalde instanties...
- Dennis Cavallino
Je wil niet weten hoeveel pensioenfondsen en pensionado's in Spanje geld in stenen hebben René, dat overtreft die 46 miljard van ING ruimschoots. Ook die hebben de prijzen dus opgedreven (want ze hebben zelf die vraag gecreëerd). Daarnaast heeft ING ook veel hypotheken, leningen en andere producten verkocht (hence ING als sponsor van Renault/Alonso).
Spanje heeft z'n lesje wel geleerd, ze zijn druk bezig om de boel te corrigeren.
Het grootste probleem van Spanje is geweest, dat iedereen daar een 2e huis wilde kopen. Vooral Engelsen, Nederlanders, Duitsers, Russen en Scandinaviërs.... Daardoor werden de huizen in Spanje voor jonge locals te duur en moesten die meer gaan lenen. Maar goed, Spanje heeft ook geprofiteerd van de toenemende economie en subsidiepotjes uit de EU. We hoeven geen medelijden met hun regering te hebben, wel met (goed opgeleide) jongeren die nu werkloos zijn, of tegen een hongerloontje onder hun niveau werken (en daarmee anderen kansen ontnemen).
Spanje bestuurlijk gezien een ramp. Teveel overhead en bureaucratie. Dat gaat nu worden aangepakt.
Dat heeft veel tijd nodig, maar komt wel weer goed. Net als in andere landen is 't zuur om te constateren dat jongeren daar de dupe van worden, terwijl juist die er niets aan kunnen doen.
Spanje heeft z'n lesje wel geleerd, ze zijn druk bezig om de boel te corrigeren.
Het grootste probleem van Spanje is geweest, dat iedereen daar een 2e huis wilde kopen. Vooral Engelsen, Nederlanders, Duitsers, Russen en Scandinaviërs.... Daardoor werden de huizen in Spanje voor jonge locals te duur en moesten die meer gaan lenen. Maar goed, Spanje heeft ook geprofiteerd van de toenemende economie en subsidiepotjes uit de EU. We hoeven geen medelijden met hun regering te hebben, wel met (goed opgeleide) jongeren die nu werkloos zijn, of tegen een hongerloontje onder hun niveau werken (en daarmee anderen kansen ontnemen).
Spanje bestuurlijk gezien een ramp. Teveel overhead en bureaucratie. Dat gaat nu worden aangepakt.
Dat heeft veel tijd nodig, maar komt wel weer goed. Net als in andere landen is 't zuur om te constateren dat jongeren daar de dupe van worden, terwijl juist die er niets aan kunnen doen.
- Luco
Het is allemaal een groot complot tegen de nederlandse belastingbetaler 
-
Robin
Enthousiasme vs pessimisme, de realiteit blijft. Klagen vs pochen etc.
Even 'n intermezzo, 'n levensles, mooi verhaal:
Even 'n intermezzo, 'n levensles, mooi verhaal:
What a life lesson !
One day a farmer's donkey fell down into a well.. The animal cried piteously for hours as the farmer tried to figure out what to do.
Finally, he decided the animal was old, and the well needed to be covered up anyway; it just wasn't worth it to retrieve the donkey.
He invited all his neighbors to come over and help him. They all grabbed a shovel and began to shovel dirt into the well. At first, the donkey realized what was happening and cried horribly. Then, to everyone's amazement he quieted down.
A few shovel loads later, the farmer finally looked down the well. He was astonished at what he saw. With each shovel of dirt that hit his back, the donkey was doing something amazing. He would shake it off and take a step up..
As the farmer's neighbors continued to shovel dirt on top of the animal, he would shake it off and take a step up.
Pretty soon, everyone was amazed as the donkey stepped up over the edge of the well, and happily trotted off!
Life is going to shovel dirt on you, all kinds of dirt. The trick to getting out of the well is to shake it off and take a step up. Each of our troubles is a stepping stone. We can get out of the deepest wells just by not stopping, never giving up! Shake it off and take a step up.
Remember these four simple rules to be happy:
Free your heart from hatred - Forgive.
Free your mind from worries - Most never happen..
Live simply and appreciate what you have.
Give more. Expect less
NOW .......Enough of that crap. The donkey later came back, and bit the farmer who had tried to bury him. The gash from the bite got infected and the farmer eventually died in agony from septic shock.
MORAL FROM TODAY'S LESSON:
When you try to cover your ass, it always comes back to bite you.
-
Robin
Toch maar liever geen SP/commies aan 't bewind:
http://www.nu.nl/economie/2830023/sp-pr ... t-mkb.html
http://www.nu.nl/economie/2830023/sp-pr ... t-mkb.html
-
Rebel
Je moet voor de aardigheid eens die standpunten doornemen, Op de belangrijkste kernpunten, die voor drie-kwart van de Nederlanders spelen o.a. zorg, onderwijs, defensie, WW, pensioen, ontslagrechtversoepeling, bezuinigingen, belasting etc, spreken ze duidelijke taal die juist deze grote groep zeker aanspreekt.Maus335i schreef:
Waarom begrijp je dat?
Sterker, ik ben ervan overtuigd dat de SP zelfs nog meer zetels zal halen als in de peilingen tot nu toe. Want net als bij de PVV zijn er kiezers die zich "schamen" om te vertellen dat ze SP stemmen.
Bovenstaand staat uiteraard los van mijn eigen stem en politieke-overtuiging.
Verder vraag ik nogmaals aan "de mensen die het allemaal precies weten", welke politieke partij(en) moeten volgens jullie "de Nederlanders" stemmen bij de verkiezingen in september? En begin nu niet weer, dat de ideale partij niet bestaat, want die is er ook nooit geweest. Of blijft het alleen bij commentaar geven?
-
Robin
Verrek Rob, helemaal mijn gedachten wat je daar schrijft.
Wat moet ik met punten waarvan ik ook wel weet dat het fout zit, maar dat er geen oplossingen(ja copy paste theorieen vaak en herhaling op herhaling...) worden aangedragen. En welke partij moet IK stemmen? Ik weet 't echt niet. Ik weet wél welke partij ik niet moet stemmen: PvdA, SP, GL, PVV. Zo ver ben ik wel.
Wat moet ik met punten waarvan ik ook wel weet dat het fout zit, maar dat er geen oplossingen(ja copy paste theorieen vaak en herhaling op herhaling...) worden aangedragen. En welke partij moet IK stemmen? Ik weet 't echt niet. Ik weet wél welke partij ik niet moet stemmen: PvdA, SP, GL, PVV. Zo ver ben ik wel.
-
Rebel
Robin, door deze keuze stem je wel (in)direct voor het "Kunduz-accoord". 
Maar jij durft tenminste wel "kleur te bekennen" en gelukkig zorgen dit soort stemmen voor het nodige tegenwicht....
Maar serieus, ongeacht de peilingen, als ik me probeer me te verplaatsen in de "grote groep" en je kijkt naar de huidige situatie en de SP-standpunten, dan kan ik alleen maar voorspellen dat de SP heel dik gaat scoren...
Maar jij durft tenminste wel "kleur te bekennen" en gelukkig zorgen dit soort stemmen voor het nodige tegenwicht....
Maar serieus, ongeacht de peilingen, als ik me probeer me te verplaatsen in de "grote groep" en je kijkt naar de huidige situatie en de SP-standpunten, dan kan ik alleen maar voorspellen dat de SP heel dik gaat scoren...
- romo
Stemmen waarop?
Das helemaal niet te beredeneren, hoe "mooi" alle verkiezings programmen er ook uit zien, het blijft verkiezingsretoriek.....
Het is voor het overgrote deel van het electoraat geen rationeel proces, maar een emotioneel proces.......daarmee is het pleit uiteraard beslecht als het op de uitkomst aan komt, de rationelen zullen het altijd afleggen tegen de emotionelen.........
Net als het overgrote deel van echtparen geheel ongeschikt is om kinderen te krijgen /opvoeden...........ook daar wint de emotie het van de ratio.............de gevolgen hoef ik niet te schetsen, die spreken voor zich.......
Das helemaal niet te beredeneren, hoe "mooi" alle verkiezings programmen er ook uit zien, het blijft verkiezingsretoriek.....
Het is voor het overgrote deel van het electoraat geen rationeel proces, maar een emotioneel proces.......daarmee is het pleit uiteraard beslecht als het op de uitkomst aan komt, de rationelen zullen het altijd afleggen tegen de emotionelen.........
Net als het overgrote deel van echtparen geheel ongeschikt is om kinderen te krijgen /opvoeden...........ook daar wint de emotie het van de ratio.............de gevolgen hoef ik niet te schetsen, die spreken voor zich.......