CBP vreest fraude vingerafdrukken

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

CBP vreest fraude vingerafdrukken

Bericht door romo » 12 nov 2010, 20:15

http://www.nu.nl/binnenland/2377428/cbp ... kken-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

frankv

Re: CPB vreest fraude vingerafdrukken

Bericht door frankv » 12 nov 2010, 20:23

Zijn ze jaren te laat mee. Het idee van het CBP is goed, in de praktijk is het een suffe club zonder macht.

Overigens:
CPB= Centraal Plan Bureau
CBP=College Bescherming Persoonsgegevens

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: CBP vreest fraude vingerafdrukken

Bericht door romo » 12 nov 2010, 20:42

Aangepast, thanks, foutje mijnerzijds............. :thumbup:

wjn

Bericht door wjn » 13 nov 2010, 20:25

Ben benieuwd of het klopt wat in dat artikel staat, hangt er vanaf wat er opgeslagen wordt. De vingerafdruk of de kenmerken ervan.

wjn

Bericht door wjn » 27 apr 2011, 18:49

Om nog even terug te komen op dit onderwerp, het is helemaal niet nodig om truks uit te halen bij het aanvragen van je paspoort.

De encryptie is op dezelfde zwakke bais als de Ov chipkaart. Ff naar Schiphol toe, gegevens van iemand anders uitlezen en op jouw paspoort opslaan. Klaar.

Btw. Voorbeelden zijn, net zoals vooraf met de Ov chipkaart, aan de overheid doorgestuurd, maar die doen er niets mee, onderschatten het potentiële probleem.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 27 apr 2011, 18:59

wjn schreef:Om nog even terug te komen op dit onderwerp, het is helemaal niet nodig om truks uit te halen bij het aanvragen van je paspoort.

De encryptie is op dezelfde zwakke bais als de Ov chipkaart. Ff naar Schiphol toe, gegevens van iemand anders uitlezen en op jouw paspoort opslaan. Klaar.

Btw. Voorbeelden zijn, net zoals vooraf met de Ov chipkaart, aan de overheid doorgestuurd, maar die doen er niets mee, onderschatten het potentiële probleem.

Dan krijg je van die gruwelverhalen zoals laatst in een tv-programma waarvan de naam me even ontschoten is. Waren enkele personen die aantoonbaar in elk opzicht onschuldig waren maar waarvan de 'pas op pas op'-gegevens in zooooooooveel databases stonden dat ze er 15 of 20 jaar na dato (!!) nog steeds 0 tot enkele malen per jaar last van hadden (op reis gaan en geweigerd worden, opgepakt worden bij terugkomst in Nederland etc. etc.). :o !

romo

Bericht door romo » 27 apr 2011, 19:27

FWIW;

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/27/bes ... en-gewist/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ga nu toch maar een nieuw paspoort halen, had het even uitgesteld, ook ivm de rechtzaak in maart hierover……………….ik heb er toch een slecht gevoel bij………. :hmmm:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 apr 2011, 20:54

Haha verdomme! Had al een half jaar een verlopen paspoort (kon prima met ID verder), juist vanwege die vingerafdrukopslag. Maar omdat ik morgen buiten de EU op vakantie ga heb ik vorige week tochp maar een aangevraagd.... Stellen ze het nu ter discussie natuurlijk.

Ze hebben 4 vingerafdrukken nodig voor je paspoort, maar bij al mijn 10 vingers konden ze geen een goede krijgen. Scheelt weer denk ik :p

Robertdj

Bericht door Robertdj » 27 apr 2011, 20:59

Same here Mause. Morgen ben ik aan de beurt omdat ik naar NY ga. Ook maar een schuurpapiertje pakken denk ik :hmmm:

wjn

Bericht door wjn » 27 apr 2011, 23:37

romo schreef:FWIW;

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/27/bes ... en-gewist/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ga nu toch maar een nieuw paspoort halen, had het even uitgesteld, ook ivm de rechtzaak in maart hierover……………….ik heb er toch een slecht gevoel bij………. :hmmm:
Uit dat artikel:

"Zo bleek uit een proef dat een op de vijf vingerafdrukken niet overeenkomt met de persoon van wie hij afkomstig is." :roflol: :roflol: :roflol:

Maar let op, Donner heeft wel gelijk. Er moeten (kenmerken van) vingerafdrukken in het paspoort staan, dat is een europese richtlijn.
Dit gaat alleen maar over het "centraal opslaan" van die gegevens, wat dus niet doorgaat.

P.S. Niet per ongeluk je paspoort in de magnetron leggen :clap:

romo

Bericht door romo » 28 apr 2011, 19:51

Es ff kijken of ie ook wil koken…………... :lol:

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 07 jun 2012, 22:02

wjn

Bericht door wjn » 08 jun 2012, 07:42

Wat denk je nu zelf, dat ze echt de gegevens wissen als je paspoort (waar dan ook) door de scanner heen is gehaald??

Dream on.

Plaats reactie