Mijn naam is Han.
Daar ik nogal in mijn nopjes ben met onze auto (in bezit sinds juli vorig jaar) vind ik het ook leuk om hier vaker rond te neuzen en vragen te stellen mocht ik antwoorden zoeken. En om Trackdays te volgen. Daarom even een voorstelling van mezelf en de hobby 'auto's en autorijden'.
Ik houd van veel verschillende auto's en merken, hoewel ik de liefde voor BMW al vroeg meekreeg, aangezien mijn vader achtereenvolgens een E3-2.8L, E12-518, E28-520i, E23-728, E23-728i had tot 1984.
Mijn auto historie: Renault 5TL, 2x Honda CRX-II, Peugeot 306 XSI, Renault Clio Sport, Subaru WRX 2003, Subaru WRX STI 2005, Subaru WRX-STI 2006 (heden nog). En ik heb zakelijk zojuist een Opel Ampera.
Daarnaast al een jaar of 6 een E36-325i ('91) voor licentie/circuit/drift dingetjes. M3 remmen, dikkere stabi, ander onderstel etc. Rally en race licentie ooit in behaald. Samen met mijn broer ook een Porsche 911 (993) Carrera 2 uit '94 in bezit.
Mijn vrouw heeft nog een E36 Touring waarbij de 320i motor vervangen is door een 328i motor. Sperdiff 3.15 erin. Heerlijk fel wagentje maar we vonden dat deze vervangen moest worden. Is gedaan, maar deze E36 staat nog op de oprit, nog geen afscheid van kunnen nemen. Komt binnenkort te koop.
De vervanger is dus een 1999 320i Touring, waarbij alle techniek vervangen is door een 2001 M3. De M3 teller heeft nog geen 80dkm erop staan. Ik heb hem in juli 2011 dus gekocht via marktplaats, hij stond toen al een tijdje te koop. Snel overeen gekomen met de vorige eigenaar, een redelijk succesvol coureur, die hem ca. 5 jaar had. De eigenaar daarvoor, een autoknutselgek, heeft de ombouw gedaan. Netjes!
De hele aandrijflijn en electronica is M3. Ook schokbrekers en veren zijn standaard M3. Alleen de uitlaat is een Alpina/Boysen, klinkt super. Binnen niet overheersend, buiten gevaarlijk fel. Als je voorbij komt puffen dan kijken mensen om en zien dan toch tot hun verbazing maar een gewoon Tourinkje.
Ik vind het echt fantastisch om zo'n zeldzame en goed rijdende auto in bezit te hebben.

Dit is dus het zeldzame aanzicht: S54B32 in een E46 Touring...
Verder de Navi update gedaan en een eigen schermpje 'ontworpen', de enige plek in of op de auto waar 'M3' staat:

De auto die vervangen werd (328i touring) en waarschijnlijk bijna te koop is:
Mijn 325i tijdens rally examen op het Eurocircuit:

Soms... kan ik niet kiezen

Groet,
Han