BMW 130i - Nieuwe achterbandjes + APK @ P7
-
Re: BMW 130i
Ik benieuwd naar je foto's Joost. Wellicht volgt er een video in de toekomst.....?
- JoostSchouten
Video is wel een idee ja, nog niet aan gedacht!Xave30 schreef:Ik benieuwd naar je foto's Joost. Wellicht volgt er een video in de toekomst.....?
- JoostSchouten
Even wat fatsoenlijke foto's gemaakt:

Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 04 jun 2013, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Re: BMW 130i - Nieuwe foto's P2
mooi bommetje 

- Joopieboy
Mooie wagen hoor! 

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Zandvoort 4 juli streetcars??
-
Dwars op de weg is volgens mij het nieuwe op het gras 

- JoostSchouten
Ik was net aan het keren en denk 'maak ff wat foto's'.Ruben schreef:Dwars op de weg is volgens mij het nieuwe op het gras

Voorlopig geen circuit met deze auto. Met de 206 wel een paar keer Zandvoort gedaan met het voordeel dat FWD veel vergevingsgezinder is en hij stukken goedkoper is mocht ik schade rijden.Spijkerhard schreef:
Zandvoort 4 juli streetcars??
Wil eerst flink wat (tempo)kilometers RWD gemaakt hebben en dan zal het misschien nog een keertje gebeuren.
@Rene en Joop, bedankt!
-
de laatste 2 foto's!
vond die 1serie's maar niks...totdat ik een keer meereed met Mark in z'n 130i, was écht onder de indruk van deze auto! standaard uitlaat maakt al een mooie 6 cyl brom.
is de 130i nooit als coupé geleverd?
vond die 1serie's maar niks...totdat ik een keer meereed met Mark in z'n 130i, was écht onder de indruk van deze auto! standaard uitlaat maakt al een mooie 6 cyl brom.
- Macboy
Geweldige aankoop 

- RVV
Ruben schreef:Dwars op de weg is volgens mij het nieuwe op het gras
Sommigen zeggen dat een 1 serie net een bukkende schijtende hond is, en juist ja waar mogen honden niet schijten.. in het gras

-
Is het niet een idee om als je de 206 nog hebt, daarmee op het circuit te gaan rijden? 

- JoostSchouten
Ja, standaard geluid vind ik op dit moment al genoeg, lekker subtiel en draagt toch bij aan het snelheidsgevoel. Je hoort meer de motor dan de uitlaat en dat is wat mij wel aanstaat. Wil nog wel even kijken hoe het bevalt om die vlinderklep standaard open te zetten.bm-dub schreef:de laatste 2 foto's!
Coupé is alleen geleverd met 125i en 135i, waarvan die laatste weer een heel stuk duurder is dan een 130i.
Dankje!Macboy schreef:Geweldige aankoop
Daar moet dan weer een oliekoeler op als ik dat wil gaan doen, nu moest ik elke keer na 4 rondjes weer naar binnen omdat de motorolietemperatuur zo hard op liep.KoenM schreef:Is het niet een idee om als je de 206 nog hebt, daarmee op het circuit te gaan rijden?
En het is toch ook wel lekker als die straks verkocht is, kan ik weer een paar keer tanken.

- markk
Prachtige auto, prachtige foto's.
Ik ben in voor een DF 130i Drexler sperdiff groupbuy. Als iets een domper op de feestvreugde in een 130i is het wel het gemis van een sper...
Mark.
Ik ben in voor een DF 130i Drexler sperdiff groupbuy. Als iets een domper op de feestvreugde in een 130i is het wel het gemis van een sper...
Mark.
- JoostSchouten
Bedankt, en zeker interesse in een sper.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 38&start=0
Naar aanleiding van bovenstaand topic zou mijn voorkeur alleen uitgaan naar een Quaife ipv Drexler. Uiteraard speelt hierbij het prijsverschil van minimaal 1000,- bij mij een grote rol, maar ook het feit dat een Drexler regelmatig onderhoud nodig heeft.
Daarnaast denk ik dat ik als straatgebruiker ipv circuitracer het verschil wat er is toch niet zal missen.
Naar aanleiding van bovenstaand topic zou mijn voorkeur alleen uitgaan naar een Quaife ipv Drexler. Uiteraard speelt hierbij het prijsverschil van minimaal 1000,- bij mij een grote rol, maar ook het feit dat een Drexler regelmatig onderhoud nodig heeft.
Daarnaast denk ik dat ik als straatgebruiker ipv circuitracer het verschil wat er is toch niet zal missen.
- JoostSchouten
Gisteren de vlinderklep standaard open gezet door stekkertje bij de achterlichten los te klikken en heb wel het idee dat het geluid iets zwaarder is. Geen plopjes/knalletjes of wat dan ook, maar beetje zelfde effect als wat ik bij m'n 206 kreeg na een openluchtfilter erop gezet te hebben.
-
Mooie auto Joost!
ZIet er erg dik uit in deze combo

- Arjan S.
- Auto: G31 540i xDrive
Voor plopjes/knalletjes helpt de Performance einddemper zeker. Mocht je het overwegen, bij mij zit ie er al op.JoostSchouten schreef:Gisteren de vlinderklep standaard open gezet door stekkertje bij de achterlichten los te klikken en heb wel het idee dat het geluid iets zwaarder is. Geen plopjes/knalletjes of wat dan ook, maar beetje zelfde effect als wat ik bij m'n 206 kreeg na een openluchtfilter erop gezet te hebben.

Verder, erg mooie bak. Het M-Pakket laat hem veel bruter ogen dan die van mij

- Arjan S.
- Auto: G31 540i xDrive
Quaife heeft ook mijn voorkeur, maar het blijft een prijzig geintje. Mocht je hier ooit een groupbuy voor opstarten hoor ik graag wat de kosten zijn.JoostSchouten schreef:Bedankt, en zeker interesse in een sper.
- Tristan
Heb nog een set nieuwe Eibach Pro-Kit veren liggen mocht je interesse hebben. Wou ze onder de 123d schroeven maar is er nooit van gekomen en hij gaat er binnen enkele maanden eruit dus heeft geen zin meer.
- JoostSchouten
Dankje Ron!RonH schreef:Mooie auto Joost!![]()
Misschien komt zo'n demper er ooit nog dan, vind het wel lekker in balans zo qua geluid.Arjan S. schreef:Voor plopjes/knalletjes helpt de Performance einddemper zeker. Mocht je het overwegen, bij mij zit ie er al op.![]()
Verder, erg mooie bak. Het M-Pakket laat hem veel bruter ogen dan die van mij
M-Pakket scheelt wel erg veel inderdaad en dan heb je ook nog de velgen die heel veel verschil maken.
Dit is wel het plaatje zoals ik hem al een tijdje zocht, echt blij mee dat ik meteen de goede combi heb kunnen vinden.
Prima, wie weet komt er nog zoiets.Arjan S. schreef:Quaife heeft ook mijn voorkeur, maar het blijft een prijzig geintje. Mocht je hier ooit een groupbuy voor opstarten hoor ik graag wat de kosten zijn.
Zijn verlagingsveren toch? Vind hem zo wel laag genoeg, moet met rally's nog wel eens over slechtere wegen, dus laag genoeg nu.Tristan schreef:Heb nog een set nieuwe Eibach Pro-Kit veren liggen mocht je interesse hebben. Wou ze onder de 123d schroeven maar is er nooit van gekomen en hij gaat er binnen enkele maanden eruit dus heeft geen zin meer.
- markk
Heb je meer info, fotootje of linkje. Trek ik 'em ook een keer per ongeluk los bij de 130i van vrouwliefJoostSchouten schreef:Gisteren de vlinderklep standaard open gezet door stekkertje bij de achterlichten los te klikken en heb wel het idee dat het geluid iets zwaarder is. Geen plopjes/knalletjes of wat dan ook, maar beetje zelfde effect als wat ik bij m'n 206 kreeg na een openluchtfilter erop gezet te hebben.

Mark
- JoostSchouten
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 18#p315318markk schreef:Heb je meer info, fotootje of linkje. Trek ik 'em ook een keer per ongeluk los bij de 130i van vrouwliefJoostSchouten schreef:Gisteren de vlinderklep standaard open gezet door stekkertje bij de achterlichten los te klikken en heb wel het idee dat het geluid iets zwaarder is. Geen plopjes/knalletjes of wat dan ook, maar beetje zelfde effect als wat ik bij m'n 206 kreeg na een openluchtfilter erop gezet te hebben.
Mark
Afdekplaatje linkse achterlicht in de kofferbak openen.
Dan zie je dit stekkertje. Je kunt er erg lastig bij, maar die moet je losklikken en dan staat de klep definitief open.
Inmiddels er wat meer mee gereden en weet niet of het heel veel verschil maakt, weet niet precies meer hoe het klonk zonder het stekkertje los te hebben. Maar alle beetjes helpen.

- markk
Done, maakt niet heel erg veel verschil. Je wilt het natuurlijk horen en ik denk ook wel dat ik het hoor maar dat kan ook tussen m'n oren zitten, hmmm.
Overigens kun je heel slecht bij het stekkertje. Ik heb het achterlicht er even uitgehaald en dan gaat het een stuk beter.
Mark.
Overigens kun je heel slecht bij het stekkertje. Ik heb het achterlicht er even uitgehaald en dan gaat het een stuk beter.
Mark.
- JoostSchouten
Ja, ik kon er met m'n nakijkhandjes ook maar net bij.