Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Ik pis me in de broek, en ik lig niet eens in het zwembad...............
http://www.z24.nl/analyse/artikel_35450 ... zone_.html
- SteV6
Dit is ook de reden waarom de kosten van de gezondheidszorg zo uit de klauwen lopen. Administratie, administratie, administratie ...Luco schreef:Dus hoe het nu werkt.
1 Gemeente moet toestellen bekostigen en onderhouden
2 Elke 14 dagen tot 1 maand moeten alle speeltoestellen nagelopen worden, want als er wat gesloopt wordt en een kind krijgt daardoor een ongeluk is de gemeente aansprakelijk.
3 Van die controles moet per speeltoestel een logboek bijgehouden worden met de inspecties, bevindingen, ondernomen stappen en wanneer het gerepareerd wordt.
4 elk jaar minimaal (ik dacht 1 keer) een officiële keuring door een gecertificeerd bedrijf.
Ik heb dat bij een gemeente gedaan met 64 speelplekken en iets van 400 toestellen, weet je hoe groot dat dossier is en hoeveel tijd daar in gaat zitten.
En dat alleen maar om claims te voorkomen.
Joh, gek he dat het zo duur is allemaal, ....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
SteV6 schreef:Dit is ook de reden waarom de kosten van de gezondheidszorg zo uit de klauwen lopen. Administratie, administratie, administratie ...Luco schreef:Dus hoe het nu werkt.
1 Gemeente moet toestellen bekostigen en onderhouden
2 Elke 14 dagen tot 1 maand moeten alle speeltoestellen nagelopen worden, want als er wat gesloopt wordt en een kind krijgt daardoor een ongeluk is de gemeente aansprakelijk.
3 Van die controles moet per speeltoestel een logboek bijgehouden worden met de inspecties, bevindingen, ondernomen stappen en wanneer het gerepareerd wordt.
4 elk jaar minimaal (ik dacht 1 keer) een officiële keuring door een gecertificeerd bedrijf.
Ik heb dat bij een gemeente gedaan met 64 speelplekken en iets van 400 toestellen, weet je hoe groot dat dossier is en hoeveel tijd daar in gaat zitten.
En dat alleen maar om claims te voorkomen.
Joh, gek he dat het zo duur is allemaal, ....
Eerlijk gezegd, ik word er knettergestoord van, het werkplezier met stip naar het 0 - punt, ik denk steeds vaker om de toko te verhuren/verkopen en dan wegwezen hier................
- SteV6
Geldt voor mij ook. Steeds meer papieren "kwaliteit" die ten koste gaat van kwalitatief hoogwaardige behandeltijd ...romo schreef:SteV6 schreef:Dit is ook de reden waarom de kosten van de gezondheidszorg zo uit de klauwen lopen. Administratie, administratie, administratie ...
Eerlijk gezegd, ik word er knettergestoord van, het werkplezier met stip naar het 0 - punt, ik denk steeds vaker om de toko te verhuren/verkopen en dan wegwezen hier................
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Geen gek plan. Duitsland uit de euro, de D-Mark weer invoeren en dan als Nederland volgen. Liever de D-Mark met onze buren dan de Euro. Volgende stap: sluit ons maar aan als extra deelstaat van Duitsland. Heb meer vertrouwen in de Duitsers dan in Brussel. Onze soevereiniteit zijn we nu ook al kwijt.romo schreef:Ik pis me in de broek, en ik lig niet eens in het zwembad...............
- HansD
Ik had hem al gelezen. Aardige manier van het brengen maar in principe is het gewoon het neuro/zeuro voorstel. NL, en waarschijnlijk nog een paar andere landen, weten niet hoe snel ze moeten vragen of ze alsjeblieft mee mogen doen als Duitsland eruit stapt.romo schreef:Ik pis me in de broek, en ik lig niet eens in het zwembad...............
- romo
HansD schreef:Ik had hem al gelezen. Aardige manier van het brengen maar in principe is het gewoon het neuro/zeuro voorstel. NL, en waarschijnlijk nog een paar andere landen, weten niet hoe snel ze moeten vragen of ze alsjeblieft mee mogen doen als Duitsland eruit stapt.romo schreef:Ik pis me in de broek, en ik lig niet eens in het zwembad...............
Wat ik bedoel
Als 2 economen uit de States het zo benoemen, dan is het een wijs en doordacht plan..........
Als Wilders het roept dan is het gezwam en gedram.......................
- daNpy
Amerikanen die gaan zeggen hoe wij het in Europa moeten doen.
Rot ff op
Rot ff op
- 350 Z
Ons Geertje heeft toch wel vaak gelijk jammer alleen dat een hoop mensen dat niet erkennen alleen vanwege de rottige manier waarop hij het verwoord.
- HansD
romo schreef:HansD schreef:Ik had hem al gelezen. Aardige manier van het brengen maar in principe is het gewoon het neuro/zeuro voorstel. NL, en waarschijnlijk nog een paar andere landen, weten niet hoe snel ze moeten vragen of ze alsjeblieft mee mogen doen als Duitsland eruit stapt.romo schreef:Ik pis me in de broek, en ik lig niet eens in het zwembad...............
Wat ik bedoel
Als 2 economen uit de States het zo benoemen, dan is het een wijs en doordacht plan..........
Als Wilders het roept dan is het gezwam en gedram.......................
Er staat nergens dat het een wijs en doordacht plan is. Het is een opiniestuk van 2 economen, niet meer en niet minder.
Vraag 100 economen naar de beste oplossing voor de banken- en eurocrisis en je krijgt 100 verschillende antwoorden.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Verloren maar dat was te verwachten. Ik denk zelfs dat Geert blij is dat hij verloren heeft, dat geeft hem in september alleen maar meer munitie...... in dat opzicht: missie geslaagd.Wilders verliest kort geding AMSTERDAM - Geert Wilders heeft het kort geding verloren dat hij had aangespannen tegen het Europees noodfonds voor de Euro (ESM). De kortgedingrechter in Den Haag heeft zijn vorderingen vrijdag afgewezen, aldus een woordvoerster. Een toelichting op het vonnis volgt nog.
Wilders wilde dat het noodfonds waarin Nederland 4,6 miljard euro wil storten, tot na de verkiezingen in september niet zou worden behandeld. Overigens heeft de Tweede Kamer er al wel mee ingestemd, de Eerste Kamer moet zich nog over het voorstel buigen
- Bert ///M3
Moest even aan deze denken.Maus335i schreef:Nee zit aan de kant momenteel. Al een paar maanden trouwens. Het is mij momenteel teveel gokwerk, een duidelijk sentiment is er niet. En als die er al is, dan is het duidelijk naar beneden. Het daghandelen heb ik hardleers afgeleerd
Volgens mij kunnen we nog wel naar de 250 of zelfs lager. De "crisis" in Europa is nog laaaaaaaang niet voorbij.
Die 250 komt er zo langzaam maar zeker wel.
Rake klappen vandaag, AEX -3% en DAX -3,7%. Maar goed ook payroll friday ik haatte dat altijd met daytraden omdat het altijd garant staat voor vuurwerken alleen niemand behalve insiders weten welke kant op.
EUR/USD al in nipt in de 1,22 geweest vandaag dat gaat ook lekker.
- Bert ///M3
- HansD
Misschien ben ik iets te vroeg ingestapt. Zoals het nu gaat had ik beter nog even kunnen wachten
.
-
Rebel
daNpy schreef:Amerikanen die gaan zeggen hoe wij het in Europa moeten doen.
Rot ff op
Zo gek zijn die Amerikanen nog niet,
Ik had dit gepost in het "New York" topic, maar het hoort hier beter thuis.
Ik heb al zittend met mijn tenen in het gras in Central Park met een "ambtenaar" gesproken.... De beste man heeft zich bijna doodgelachen toen ik hem probeerde uit te leggen hoe het Nederlandse kiessysteem (daterend uit de tijd van Napoleon) met het daarbij behorende overheids-apparaat werkt.
In New York (the five boroughs) wonen dik 10 (!) miljoen mensen. Een burgemeester (Bloomberg) en pak hem beet 50 raadslieden en enkele raadgevers regelen in dit gebied de complete wetgeving en uitvoering. Een burgemeester kan redelijk snel een besluit nemen en als de meerderheid dit steunt kan het binnen een aantal weken tot uitvoering worden gebracht. 10 miljoen mensen....
In ons land hebben we 16 miljoen mensen, en pak hem beet..... 400 gemeentes...en 10.000 raadslieden.
Die vervolgens geen zak zelfstandig geregeld krijgen. Dan spreek ik nog niet over de provinciele staten, gedepudeerde staten etc. etc. etc.
Met zoveel ambtenaren is het eigenlijk logisch dat het hier allemaal zo lekker vlot gaat
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad. En de bovenste quote. Ja Amerikanen die gaan zeggen hoe wij 't in Euroa moeten doen. Deden ze hier ook 67 jaar terug. Beter plan dan die commies in je nek.Rebel schreef:daNpy schreef:Amerikanen die gaan zeggen hoe wij het in Europa moeten doen.
Rot ff op
Ik heb al zittend met mijn tenen in het gras in Central Park met een "ambtenaar" gesproken.... De beste man heeft zich bijna doodgelachen toen ik hem probeerde uit te leggen hoe het Nederlandse kiessysteem (daterend uit de tijd van Napoleon) met het daarbij behorende overheids-apparaat werkt.
In New York (the five boroughs) wonen dik 10 (!) miljoen mensen. Een burgemeester (Bloomberg) en pak hem beet 50 raadslieden en enkele raadgevers regelen in dit gebied de complete wetgeving en uitvoering. Een burgemeester kan redelijk snel een besluit nemen en als de meerderheid dit steunt kan het binnen een aantal weken tot uitvoering worden gebracht. 10 miljoen mensen....
In ons land hebben we 16 miljoen mensen, en pak hem beet..... 400 gemeentes...en 10.000 raadslieden.
Die vervolgens geen zak zelfstandig geregeld krijgen. Dan spreek ik nog niet over de provinciele staten, gedepudeerde staten etc. etc. etc.
Met zoveel ambtenaren is het eigenlijk logisch dat het hier allemaal zo lekker vlot gaat
Anti Amerikanisme is de laatste tijd zo politiek correct. Aldus de 'nadenkers'.
-
Rebel
Poetin heef jongstleden bij zijn verkiezingscampagne weer het anti-amerikanisme uit de kast gehaald.
Veel regeringen en hun elitaire bestuurders zien de amerikanen als de oorzaak van alle ellende in hun land en de rest van de wereld.
Ze proberen hun gefrustreerde bevolking te overtuigen dat amerika de oorzaak is van al het kwaad. Uiteraard alleen om hun eigen belang en regime te rechtvaardigen. Ik ben echt geen fervent amerika-aanhanger, maar probeer je eens een wereld zonder amerika voor te stellen?
Veel regeringen en hun elitaire bestuurders zien de amerikanen als de oorzaak van alle ellende in hun land en de rest van de wereld.
Ze proberen hun gefrustreerde bevolking te overtuigen dat amerika de oorzaak is van al het kwaad. Uiteraard alleen om hun eigen belang en regime te rechtvaardigen. Ik ben echt geen fervent amerika-aanhanger, maar probeer je eens een wereld zonder amerika voor te stellen?
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad. Al 'lijk'ik altijd pro USA, ik zie hun fouten en verkeerde aanpak ook wel, meer is het bij mij 'n kwestie van het vingerwijzen van de 'nadenkende' hautaine vaak linkse elite/intellectuelen(zichzelf zo noemnde) naar Amerika. Het zijn altijd de VS die het bij 't verkeerde eind hebben. Altijd. Het ligt nooit aan 'n andere mogendheid. Nooit. Word ik wel moe van. Kijk hoe wij in EU de boel naar de kloten helpen nu. En dan zullen we ALLES op de USA moeten verhalen betr de crisis? Hou op schei uit.Rebel schreef:Poetin heef jongstleden bij zijn verkiezingscampagne weer het anti-amerikanisme uit de kast gehaald.
En dan wordt nu gezegd dat je het genuanceerder en neutraler moet zien. Let maar op.
Dan denk ik weer: Neutraler? Wat doet de 'nadenker'zelf dan door de US de schuld te geven. Is dát dan neutraler? Tuurlijk zitten er boeven in de US met hun gemanipuleer. Makkelijk zat. Het is ook niet mijn Nr1 land.
Maar China, Rusland, Noord Korea, Cuba, Venezuela en Iran zijn als 't er op aankomt niet landen waar IK naartoe zou emigreren. De US misschien wel.
Billy Joel zong al 'We didn't start the fire'. Overal is wel wat.
-
Jussi
Ze werken gewoon met een ander kiessysteem (Angelsaksisch) dan wij (Continentaal). Als er in Amerika een nieuwe legislatuur aankomt dan zijn er maar twee kanten (Democrats/Republicans) om te kiezen en "the winner takes it all". Dat betekent dat er een bewind komt met 1 van de twee partijen wat betekent dat je veel makkelijker veranderingen kan doorvoeren. Wij werken met een systeem van evenredige vertegenwoordiging waar het aantal zetels en posten verdeeld wordt naargelang het aantal stemmen. Dat maakt dat beslissingen altijd veel meer bemiddeling vereisen doordat de meeste politici uit ideologische/electorale standpunten zich willen laten gelden. Dat er daarbij geld met hopen wordt verkwist, is van minder belang.Rebel schreef:daNpy schreef:Amerikanen die gaan zeggen hoe wij het in Europa moeten doen.
Rot ff op
Het typeert ook de politici van deze tijd. Iedereen kan zich zomaar aanmelden en met een populaire kop en een hoop wilde slogans win je al snel de stem van het electoraat. Politici blijven ook minder lang in de politiek en willen dus op korte tijd hun stempel drukken op bepaalde agendapunten.
Min of meer hetzelfde zien we bij ambtenaren terug. In de privé sector wordt de productiviteit bevorderd door de werknemers te belonen met opslag, bonussen, een nieuwe firmawagen, en andere extra-legale voordelen. Bij de overheid kan men alleen meer bevoegdheden krijgen of een groter budget om over te beslissen. Dat maakt dat de productiviteit niet stijgt bij stijgende loonkosten waardoor er maar meer arbeidskrachten worden aangenomen. Ik weet niet of er tijdelijke werkkrachten zijn toegestaan bij de overheid in NL maar in BE is dat niet toegelaten. Dat betekent dat er gedurende het jaar eigenlijk een overcapaciteit is van 5(0) werkkrachten bij de dienst belastingen om die schok in juli op te vangen.
Een onderneming in een markt van sterke concurrentie zou al lang failliet zijn. Maar als de geldstroom eindeloos wordt gevoed door de steeds verscherpende maatregelen wordt de druk niet gevoeld om hier verandering in te brengen.
- alt
Had ik het inzicht van dit 12 jarig meisje op die leeftijd.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... X7Vq9YFtVc
Nog een stukje van Willem Middelkoop van bijna 1 jaar geleden.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lRzvu0RJUA
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... X7Vq9YFtVc
Nog een stukje van Willem Middelkoop van bijna 1 jaar geleden.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lRzvu0RJUA
-
Tom
Laat een kind van 12 lekker buiten spelen.
Prima om als ouders je kind te motiveren om goed te leren en iets van d'r leven te maken maar dit slaat nergens op voor haar leeftijd.
Prima om als ouders je kind te motiveren om goed te leren en iets van d'r leven te maken maar dit slaat nergens op voor haar leeftijd.
- GTRene
vind het wel gaaf, beter dan dat het zo'n naar kind wordt
denk ook dat deze een uitzondering is en dan helemaal cool and no problem, wie weet kan zei later wat mensen beter aansturen zodat velen er van kunnen genieten and not just a view?
denk ook dat deze een uitzondering is en dan helemaal cool and no problem, wie weet kan zei later wat mensen beter aansturen zodat velen er van kunnen genieten and not just a view?
-
Rebel
Huh, heb ik iets gemist, afgelopen dagen. Is er geen crisis meer?? 
- RVV
neuh, iets met oranje vlaggetjes 
-
Rebel
Zit Romo al in de Oekraïne ??
Had hem niemand verteld dat je die dames ook kunt bestellen uit de catalogus op internet?
Had hem niemand verteld dat je die dames ook kunt bestellen uit de catalogus op internet?