Stuur trilt bij remmen
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Stuur trilt bij remmen
Heb eventjes een vraagje.
Als ik zegmaar 100 of harder rijd en moet dan remmen van 100+ naar 0, dan voel ik mijn stuur trillen. Dit heb ik niet als ik gewoon 50 oid rijd.
Waar zou dit allemaal aan kunnen liggen?
Als ik zegmaar 100 of harder rijd en moet dan remmen van 100+ naar 0, dan voel ik mijn stuur trillen. Dit heb ik niet als ik gewoon 50 oid rijd.
Waar zou dit allemaal aan kunnen liggen?
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- MarcH
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 01 mei 2006, 13:41
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
- Locatie: Hoeksche Waard
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Als je de pedaal licht aantikt kun je ook een trillend stuur krijgen bij kromme schijven hoor.Knot schreef:Als het bij zachtjes remmen niet is zijn het de schijven, wanneer je hard(er) remt komt er temperatuur in en merk je meer dat ze iets krom zijn.
Ik ga ook voor kromme schijven.
Even een tipje wat killing kan zijn voor de schijven,
na hard remmen met de voet op de rem blijven staan (doen we hier niet).
hete remmen en dan de auto effe snel afspuiten bij de hoge druk plaats (dit is alleen voor de poetsers).
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Ik had precies hetzelfde met mijn e30. Op de fusee-kogels van de rechter draagarm vóór zat vrij veel ruimte. Vandaag complete draagarm vervangen en het trillen is compleet weg.
Remmen gaat nu veel zekerder en zonder die enorme trilling in het stuur waar je van 200 naar 100 toch best angstig van wordt.
Laat dus je remschijven, draagarmrubbers en draagarmen (fusees) controleren.
Remmen gaat nu veel zekerder en zonder die enorme trilling in het stuur waar je van 200 naar 100 toch best angstig van wordt.
Laat dus je remschijven, draagarmrubbers en draagarmen (fusees) controleren.
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
Heb er nu ook last van. Zal het laten verhelpen en hier berichten.
Bij mijn 535i en 540i zijn meerdere keren de schijven krom gegaan en vervangen onder garantie. Het afremmen voor vrachtwagens op de Autobahn waren de bmw schijven te veel....
Overigens vind ik dit echt een rot kwaal bij bmw !!!...hele remsysteem van de e39 M5 is sowieso inferieur voor het geweld....
Bij mijn 535i en 540i zijn meerdere keren de schijven krom gegaan en vervangen onder garantie. Het afremmen voor vrachtwagens op de Autobahn waren de bmw schijven te veel....
Dat is inderdaad ook killing voor de schijven...de stoom komt er vanaf en krom is de zaak...hete remmen en dan de auto effe snel afspuiten bij de hoge druk plaats (dit is alleen voor de poetsers).
Overigens vind ik dit echt een rot kwaal bij bmw !!!...hele remsysteem van de e39 M5 is sowieso inferieur voor het geweld....
- Jochem Vaartjes
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
- Locatie: Nieuwegein
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
En dan is het weg? Krom is krom lijkt meallen schreef:Je kunt eens proberen om een lege weg op te zoeken en een keer of vijf, achter elkaar, knalhard (zonder in je abs te komen) van 100 naar naar bijna stilstand te remmen. Daarna even rustig doorrijden om de remmen af te koelen. Bij mij werkt het.

- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Hoeft niet. Meestal komt de ongelijkmatige afzetting op je remschijf door of verkeerd inremmen of door je voet op het rempedaal houden bij zeer hete remmen. Dan brand de compound vast op de schijf. Toen ik de Viper kocht, zaten er op de achterschijven de afdruk van de remblokken (de remklauw is ook de handrem). Deze afzetting is dermate hard, dat deze ook bijna niet slijt en het trillen dan ook toeneemt. heb de schijven af laten draaien om ze schoon te krijgen.
Hier een link(wel in het Engels) met veel informatie over remmen.
1e over "kromme" schijven
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml
Algemeen
http://www.stoptech.com/tech_info/tech_ ... pers.shtml
Hier een link(wel in het Engels) met veel informatie over remmen.
1e over "kromme" schijven
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml
Algemeen
http://www.stoptech.com/tech_info/tech_ ... pers.shtml
-
OnlineOpa
- Berichten: 6790
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Jochem Vaartjes
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
- Locatie: Nieuwegein
Mochten je schijven echt krom zijn.. dan zou ik er niet te lang mee blijven doorrijden. Ik heb dit ook gedaan namelijk omdat ik niet de moeite had genomen dit na te laten kijken. Dit gaat ten koste van je fusee kogels en je draagarm rubbers, zeker als deze laatste al een tijdje onder je auto zitten.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 apr 2016, 13:42
Re: Stuur trilt bij remmen
Toen ik de Viper kocht, zaten er op de achterschijven de afdruk van de remblokken (de remklauw is ook de handrem). Deze afzetting is dermate hard,????
== http://www.solitairecardgame.info/ ==
== http://www.solitairecardgame.info/ ==
Laatst gewijzigd door Champion1 op 12 apr 2016, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 10:06
Re: Stuur trilt bij remmen
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij 2 e36ers,fuseekogel of stuurkogel ruim.
Na het vervangen superstrak remmen zonder trillen.
Kan makkelijk getest worden op een brug met een bandenafnemer.
Na het vervangen superstrak remmen zonder trillen.
Kan makkelijk getest worden op een brug met een bandenafnemer.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Stuur trilt bij remmen
Onze Ignis Sport heeft rondom nieuwe remmen, geperforeerd voor. Bij remmen op snelheid trilt het stuur ook licht. De schijven kunnen we uitsluiten.
Gisteren is de auto APK gekeurd, geen speling op fusees of stuur kogels.
Dan zullen het toch de banden moeten zijn... ? (voorbanden zaten achter tijdens de winter en nu weer voor)
Gisteren is de auto APK gekeurd, geen speling op fusees of stuur kogels.
Dan zullen het toch de banden moeten zijn... ? (voorbanden zaten achter tijdens de winter en nu weer voor)
- Arthur
- Berichten: 43154
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Stuur trilt bij remmen
Hoe blaas je een 9 jaar(!) oud draadje weer leven in 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 14 gasten