The Empire State

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joop

Re: The Empire State

Bericht door Joop » 17 mei 2012, 13:01

...mooie foto's Rob... :clap:

...als ik ze zie wil ik ook wel weer terug. De laatste keer is voor mij al weer 2 jaar terug. Lekker op het fietsje door de stad heen (af en toe wel even uitkijken voor die gekke amerikanen die niets gewend zijn, want je bent echt een toeristische attractie op twee wielen :wink: )...

Ben nu ook wel benieuwd naar deel 5, of krijgen we nog een deel 4 part 4, 5 en 6 :mrgreen:

Rebel

Bericht door Rebel » 17 mei 2012, 23:48

maarten22 schreef:
Rebel schreef:
maarten22 schreef:
Dit vind ik toch wel een lastig punt, straks mag je ook geen scheten meer laten, hardop praten, of hakken aan in je eigen huis omdat de buren er mogelijk last van hebben? En wat te denken van baby's.... Op straat en parken roken verbieden vind ik al wat overdreven maar kan ik begrijpen, je eigen huis vind ik volkomen onzin. Je kan het ook overdrijven(waar ze in Amerika erg goed in zijn)

P.s. mooie foto's :thumbup: NYC blijft een van mijn favoriete steden. Wat voor DSLR en lens(en) gebruik je?

Hoi Maarten, het liefste gebruik ik de 70-200 in combinatie met de 7D (1.6 crop). Je staat dan zover van de mensen af dat ze geen idee hebben dat er iemand een foto maakt.
Maar ook de compacte G11 die ook in RAW schiet is ideaal en gebruik ik regelmatig.
NYC en Miami zijn een must als je nog nooit naar de VS bent geweest. Miami is ook zeer fotogeniek. Met name de laatste 10 jaren ondergaat Miami een Metamorfose. Schitterende architectuur en relaxte sfeer.

Wat het roken betreft heb je enigzins gelijk. ik chargeer ook maar een beetje ;-)
Mooie gear. Gebruik zelf een 550d met een 70-200 F4 IS lens. Heb nog gekeken naar de F2.8 maar vond die toch wat te zwaar. Welke lens gebruik je hieronder? Twijfel nog erg tussen de canon 15-85 en 24-105l lens. Helaas nog niet naar Miami geweest maar staat zeker op de to do list.

Canon 16- 35 2.8 L
Canon 24- 105 4.0 L
Tokina 11-16 2.8

In principe alleen maar L-lenzen gekocht ivm doorgroeien naar een full-frame.
Vanwege het ontbreken van een ultrawide-lens (cropfactor) heb ik de Tokina erbij gekocht. Bij overstap naar full-frame neemt de Canon 16- 35 2.8 L dit over.

Bedankt Joop! Fiets is inderdaad een prima vervoermiddel. Zeker de laatste jaren is er veel veranderd op dat gebied. Deel 4 -part five and......are in the oven ;-) Zal er nog een paar posten komende dagen.

Rebel

Bericht door Rebel » 21 mei 2012, 15:24

Greetings from The Kitano - Park Avenue.
Even geen crisis, geen auto en geen hollandse zuunigheid :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mei 2012, 15:34

Typisch Rob Rebel.

Als heel Nederland in de mei-vakantie naar een All-Inclusive Resort gaat, gaat hij geheel tegendraads naar een All-Exclusive Hotel.

Shakes

Bericht door Shakes » 21 mei 2012, 15:38

Have fun Rob. Sla ook 125 en fulton street niet over :)

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mei 2012, 16:16

ik lees het al, je kan niet zonder ons :blink:

Rebel

Bericht door Rebel » 24 mei 2012, 23:13

Vandaag eindelijk over The Highline geslenterd. Een uniek project. Een groene loper die 3 verdiepingen hoog door de stad slingert. Waar ooit de treinen reden hebben ze nu een compleet zwevend park gemaakt dat begint op 12th street en eindigt op 34th street. Het gaat in de toekomst nog verder. http://www.thehighline.org
Verder wordt er weer gigantisch veel gebouwd op dit moment. Ik volgde al geruime tijd de 7 grote projecten op het scysrapercity-forum, maar je ziet overal bouwprojecten en constructionpeople.
Hoezo crisis..

Tot zover de berichtgeving van uw reporter from the Capital of Capital.
En dan nu terug naar de DF-studio..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 mei 2012, 07:19

Rebel Westerman has left the building....................

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2012, 08:28

:mrgreen:

best apart om te zien.

Emiel

Bericht door Emiel » 25 mei 2012, 08:43

Volgende keer in New York moet ik dat toch eens bekijken. Tof zeg.

Rebel

Bericht door Rebel » 25 mei 2012, 14:37

*breaking news* ... Ik heb zojuist 'n 1-serie gezien... :bag:

Verder, de taxi-prijzen gaan in juni 19% omhoog. Dit geld gaat naar de "drivers". Die hadden al 6 jaar geen loonsverhoging meer gehad.
Tot slot nieuws voor Romo, en de rest van de damesschoenen-fetisjisten... Ook volgend jaar blijven de torenhoge hakken met platforms de trend. Want hier lopen ze er nog massaal mee over straat.

Tristan

Bericht door Tristan » 25 mei 2012, 14:43

Geweldige foto's, Rebel.

NY staat ook bovenaan mijn wish-list tesamen met Zuid-Afrika.

Rebel

Bericht door Rebel » 25 mei 2012, 15:13

Thx, Tristan. Ik heb nu ook weer een paar fraaie gemaakt. Dit keer iets anders. Er zitten een aantal tussen die zijn zo "gevaarlijk" dat ik na het maken van de foto meteen ben gaan rennen... :bag:

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 25 mei 2012, 17:18

Nog bij de Gumball wezen kijken?

Rebel

Bericht door Rebel » 26 mei 2012, 14:46

Nope, mijn ega geeft niks om auto's. Behalve die keren dat ze haar eigen nieuwe auto uitzoekt en dagenlang ligt te tobben over de kleur.

Gisteren gefietst via Williamsburg naar Bushwick (Brooklyn/Queens)
Dat was een unieke en surrealistisch ervaring..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 mei 2012, 14:57

Ik herinner me nog eind vorige eeuw dat ik sliep aan de noordrand van Central Park/begin Harlem (eerste huizenblok)bij 'n kennis van me. Kerstmis. Sneeuw/koud.

M'n oom en de bewoonster waren al vanuit de Village naar huis daar dus en ik bleef nog wat in de 'Telephone Bar' aan de zuip met wat jongelui uit Boston.

Ik met 'n taxi naar huis.

Daar aangekomen kreeg ik de deur naar het portaal/appartementencomplex niet open. Geen kop op straat. Behalve een 'Brotha' met 'n dikke warme jas en 'n plastic tas te sjouwen. Sukkel die ik ben in m'n aangeschotenheid vraag ik 'm als kaaskop of hij me kon helpen met die deur, de sleutel was krom ofzo.

Net als in films/series pakt ie 'n creditcard ofzo en klikt zo die deur naar 't appartementencomplex open.

Voila.
Vraagt ie 'What's it worth to you?'
Ik pak m'n portemonnee en geef 'm 10 dollar. Terwijl ik wel 'n paar honderd bij me had. Hij had me wel kunnen overvallen(is m'n oom daar ook wel gebeurd).

Maar dat deed ie niet. Hij gaf me de plastic tas met inhoud en we bedankten en groeten mekaar.

De volgende ochten vertel ik m'n medebewoners m'n voorval. Lucia(de bewoonster) wel beetje boos op me
hoe ik zo onverantwoordelijk had kunnen wezen. Ze had 100% gelijk natuurlijk.

Kijk ik in die plastic zak die ik van die gast kreeg.

Bleek er 'n gloednieuwe videorecorder in te zitten. U weet wel hoe.... :bag:

Tja.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mei 2012, 17:18

wat een verhaal :D
hij zag je vast aan voor een soort maffioso ofzo, respect bro :D

Rebel

Bericht door Rebel » 28 mei 2012, 15:21

:-) @Robin. Je vertelt altijd lekker "easy" . Je kunt altijd nog boeken gaan schrijven als je ge-emigreerd bent naar Colombia.
Gisteren was een jofele dag in Central Park. Van Filmset tot lachtherapie-sessions. Was heerlijk weer en ik heb het afgelopen 6 jaar nog nooit zo druk gezien. Vandaag is Memorialday. Het is tevens fleetweek. Heb een aantal apparte toestellen op het water en in de lucht gefotografeerd die ik nog eerder had gezien.
Opmerkelijk hoe fraai de amerikaanse en aziatische auto's zijn geworden. Schitterende modellen tussen. De nieuwe BMW 5-serie is hier ook een verkooptopper.
Je merkt goed het verschil met verleden jaar op gebied van economie. Geen lege winkelruimtes "for rent" en een stuk drukker dan vorig jaar in dezelfde tijd.
Nog 2 dagen :-/

Robin

Bericht door Robin » 29 mei 2012, 11:21

@Rob, tja ik vertel het zoals ik 't pratend zou vertellen. :D
Rebel schreef:Je merkt goed het verschil met verleden jaar op gebied van economie. Geen lege winkelruimtes "for rent" en een stuk drukker dan vorig jaar in dezelfde tijd.
^^^^
DIT klinkt MIJ als muziek in de oren.

Robin

Bericht door Robin » 29 mei 2012, 11:27

Nu zou onze net 18 jarige dochter een schooljaar naar Barcelona, maar het werd(als alles goed gaat) toch NYC vanaf oktober...

M'n vrouw heeft 'n nicht in Clifton/Passaic, New Jersey. 10 mijl maar van Manhattan. OV in 'n half uurtje.
Top voor haar. Daar kan ze in de kost.
Maar waarsch wordt 't in 'n ander studentencomplex, Bergen County of zelfs Manhattan.

Rebel

Bericht door Rebel » 31 mei 2012, 19:23

Ik heb al zittend met mijn tenen in het gras in Central Park met een "ambtenaar" gesproken.... De beste man heeft zich bijna doodgelachen toen ik hem probeerde uit te leggen hoe het Nederlandse kiessysteem (daterend uit de tijd van Napoleon) met het daarbij behorende overheids-apparaat werkt.

Hij heeft me vervolgens verteld hoe dit bij hun geregeld is. In New York (the five boroughs) wonen dik 10 (!) miljoen mensen. Een burgemeester (Bloomberg) en pak hem beet 50 raadslieden en enkele raadgevers regelen in dit gebied de complete wetgeving en uitvoering. Een burgemeester kan redelijk snel een besluit nemen en als de meerderheid dit steunt kan het binnen een aantal weken tot uitvoering worden gebracht. 10 miljoen mensen....

In ons land hebben we 16 miljoen mensen, en pak hem beet..... 400 gemeentes...en 10.000 raadslieden.
Die vervolgens geen zak zelfstandig geregeld krijgen. Dan spreek ik nog niet over de provinciele staten, gedepudeerde staten etc.

Met zoveel ambtenaren is het eigenlijk logisch dat het hier allemaal zo lekker vlot gaat :D

Enfin, het was een leuk uitje, maar ik ben ook weer blij dat ik terug ben. Ik begon het haast te missen....
De nederlandse "zwart-wit" koeien in de wei, klanten die het onmogelijke willen, mensen die klagen over het weer en de economie en last but not least...de wekelijkse knuffel van mijn schoonmoeder.........

Zal binnenkort 'n paar foto's plaatsen, van enkele curiositeiten die ik gezien heb.

Rebel

Bericht door Rebel » 31 mei 2012, 19:25

Robin, heb jij al een dochter van 18? :D
Nog even ben je opa! LOL

;-)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 31 mei 2012, 19:46

Mooie en interessante posts weer Rebel, net als je Dubai topic. :) Nog andere landen op de planning binnenkort?

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mei 2012, 19:55

benieuwd naar je bevindingen e.d. die nog komen :D

en idd veels te veel politiekelingen in NL

in theorie lijkt dat goed immers minder inwoners per politiekeling en veel uit je eigen regio...
echter NL is eigenlijk 1 op vele gebieden en dus zoveel kippen in het hok die bijna allemaal wat willen zeggen is dan niet duidelijk en dus onnodig complex in vele gevallen zo lijkt het.

achja...krijg het er maar eens uit :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 01 jun 2012, 18:49

Wouter81 schreef:Mooie en interessante posts weer Rebel, net als je Dubai topic. :) Nog andere landen op de planning binnenkort?

Thx, Wouter. Nou ik kan wel een avondje vullen met dingen die me iedere keer weer verbazen op zo'n trip. Met name de reclame, billboards, tv, kranten, etalages, grafische ontwerpen, interieurs, mode, bouwprojecten en hun verkooptechniek, trekken altijd mijn aandacht. Het blijft een inspirerende stad die je energie geeft.

In juni14 dagen spelevaren in Portofino-Rapallo. En september/oktober nog een trip naar naar Miami.

Ik moet snel even tijd zien te vinden om de foto's even te bekijken en door lightroom te halen, zodat ik er een aantal kan posten.

Plaats reactie