Voorstellen AlexC
-
Voorstellen AlexC
Na ruim een jaar meelezen leek het me niet meer dan passend om mezelf ook eens even netjes voor te stellen.
Ik ben Alex, 29 jaar, woonachtig in Zoetermeer en werkzaam in de regio Den Haag.
Mede hierdoor worden de kilometers voornamelijk in Den Haag gemaakt.
Mijn autohistorie:
Als 18-jarig broekie begonnen met een Peugeot 205 1.4
Door jeugdige overmoed deze natuurlijk een keer flink in elkaar gereden, opnieuw opgebouwd en uiteindelijk verkocht.
Als opvolger kwam er een Alfa Romeo 75 1.8, een geweldig leuke auto. 1,5 jaar probleemloos mee gereden. (op de onvermijdelijke elektrische problemen na natuurlijk, maar deze verdwenen net zo spontaan als dat ze soms verschenen...)
Deze auto ingeruild op een Alfa Romeo 155, was een erg mooie auto, maar uiteindelijk had ik toch beter de 75 kunnen houden. Is gewoon een fijnere auto met veel meer karakter.
Vervolgens de Alfa's vaarwel gezegd en overgestapt naar Volvo.
Eerst begonnen met een 850 2.5 20v, erg saai van buiten, maar lekker luxe van binnen.
Climate Control, automaat, Cruise control, leer, dikke audio, echt een heerlijke snelwegcruiser.
Via het volvo850forum mijn maatje emielS60 leren kennen en geinspireerd door zijn monsterlijk snelle 850 T5 besloten dat het tijd was voor wat meer vermogen.
De 850 dus ingeruild op een V70R AWD.
Echt een waanzinnig gave auto (en al een aantal jaar een jongensdroom) lekker blauw kleurtje, zwart van binnen, full options, dikke TME-uitlaat en software op maat van Rica Engineering.
Een absoluut kanon, waar ik echter ook volledig op leeg liep...
Doordat ik voor mijn werk inmiddels erg veel kilometers maakte besloten de V70 weer weg te doen en op zoek te gaan naar een rationeler en economischer alternatief. Deze gevonden in een Volvo V50 2.0D.
Een veel saaiere auto, maar wel helemaal geschikt voor het doel wat ik voor ogen had.
Probleemloos in twee jaar 130.000 km mee gereden en nog nooit echt verveeld of moe uit de auto gestapt.
Doordat ik 80% van mijn kilometers in de stad maak begon ik een automaat toch wel erg te missen.
De automaat van Volvo (geartronic) is in mijn optiek een drama dus verder gaan kijken naar een ander merk.
Mede doordat mijn vriendin een grote voorliefde voor Audi heeft uiteindelijk een A3 2.0 TDI S-tronic gekocht.
Lekker vol, bijna alle opties, S-line, open-sky en een goede DSG-bak.
Ik ben Alex, 29 jaar, woonachtig in Zoetermeer en werkzaam in de regio Den Haag.
Mede hierdoor worden de kilometers voornamelijk in Den Haag gemaakt.
Mijn autohistorie:
Als 18-jarig broekie begonnen met een Peugeot 205 1.4
Door jeugdige overmoed deze natuurlijk een keer flink in elkaar gereden, opnieuw opgebouwd en uiteindelijk verkocht.
Als opvolger kwam er een Alfa Romeo 75 1.8, een geweldig leuke auto. 1,5 jaar probleemloos mee gereden. (op de onvermijdelijke elektrische problemen na natuurlijk, maar deze verdwenen net zo spontaan als dat ze soms verschenen...)
Deze auto ingeruild op een Alfa Romeo 155, was een erg mooie auto, maar uiteindelijk had ik toch beter de 75 kunnen houden. Is gewoon een fijnere auto met veel meer karakter.
Eerst begonnen met een 850 2.5 20v, erg saai van buiten, maar lekker luxe van binnen.
Climate Control, automaat, Cruise control, leer, dikke audio, echt een heerlijke snelwegcruiser.
Via het volvo850forum mijn maatje emielS60 leren kennen en geinspireerd door zijn monsterlijk snelle 850 T5 besloten dat het tijd was voor wat meer vermogen.
De 850 dus ingeruild op een V70R AWD.
Echt een waanzinnig gave auto (en al een aantal jaar een jongensdroom) lekker blauw kleurtje, zwart van binnen, full options, dikke TME-uitlaat en software op maat van Rica Engineering.
Een absoluut kanon, waar ik echter ook volledig op leeg liep...
Doordat ik voor mijn werk inmiddels erg veel kilometers maakte besloten de V70 weer weg te doen en op zoek te gaan naar een rationeler en economischer alternatief. Deze gevonden in een Volvo V50 2.0D.
Een veel saaiere auto, maar wel helemaal geschikt voor het doel wat ik voor ogen had.
Probleemloos in twee jaar 130.000 km mee gereden en nog nooit echt verveeld of moe uit de auto gestapt.
Doordat ik 80% van mijn kilometers in de stad maak begon ik een automaat toch wel erg te missen.
De automaat van Volvo (geartronic) is in mijn optiek een drama dus verder gaan kijken naar een ander merk.
Mede doordat mijn vriendin een grote voorliefde voor Audi heeft uiteindelijk een A3 2.0 TDI S-tronic gekocht.
Lekker vol, bijna alle opties, S-line, open-sky en een goede DSG-bak.
-
Re: Voorstellen AlexC
Na twee jaar met de Audi gereden te hebben ging het echter goed fout.
Een vriend van mij kocht een 120i...
Dit was toch wel even andere koek. De zitpositie, lekker klein dik stuurtje, heerlijke sportstoelen, veel betere wegligging, etc. Dit was toch echt veel meer mijn auto.
Aangezien de 1-serie uitlopend was heb ik nog een half jaar gewacht op het nieuwe model.
Hier kan ik tot nog toe echter nog niet echt voor warmlopen.
Uiteindelijk dus op zoek gegaan naar een 3-serie.
Eisen: sedan, m-pakket, grijs van buiten, zwart van binnen, automaat, zescilinder benzine (was de diesel wel een beetje zat).
Toen kwam ik bij BMW Den Haag een 3-serie tegen die precies mijn wensen op het lijstje had staan, en nog meer...
De auto heeft echt bijna alle opties, zelfs de meest gekke opties zoals standverwarming en -koeling, active cruise control, etc.
En dan het mooiste van alles een hele dikke zescilinder benzine.
Na toch zeker een uur getwijfeld te hebben de knoop doorgehakt en een paar dagen later was ik de trotse bezitter van een 335i, met 270 km op de klok...
Een vriend van mij kocht een 120i...
Dit was toch wel even andere koek. De zitpositie, lekker klein dik stuurtje, heerlijke sportstoelen, veel betere wegligging, etc. Dit was toch echt veel meer mijn auto.
Aangezien de 1-serie uitlopend was heb ik nog een half jaar gewacht op het nieuwe model.
Hier kan ik tot nog toe echter nog niet echt voor warmlopen.
Uiteindelijk dus op zoek gegaan naar een 3-serie.
Eisen: sedan, m-pakket, grijs van buiten, zwart van binnen, automaat, zescilinder benzine (was de diesel wel een beetje zat).
Toen kwam ik bij BMW Den Haag een 3-serie tegen die precies mijn wensen op het lijstje had staan, en nog meer...
De auto heeft echt bijna alle opties, zelfs de meest gekke opties zoals standverwarming en -koeling, active cruise control, etc.
En dan het mooiste van alles een hele dikke zescilinder benzine.
Na toch zeker een uur getwijfeld te hebben de knoop doorgehakt en een paar dagen later was ik de trotse bezitter van een 335i, met 270 km op de klok...
- Bijlagen
-
- 88RKK3_9.jpg (55.5 KiB) 1568 keer bekeken
-
- 88RKK3_5.jpg (61.18 KiB) 1568 keer bekeken
-
- 88RKK3_3.jpg (50.69 KiB) 1568 keer bekeken
-
- 88RKK3_2.jpg (62.3 KiB) 1568 keer bekeken
-
- 88RKK3_1.jpg (59.32 KiB) 1568 keer bekeken
-
- 88RKK3.jpg (61.2 KiB) 1568 keer bekeken
-
Welkom.
Schitterende bmw 3-serie. Zo mag je hem ook bij mij voor de deur parkeren
Schitterende bmw 3-serie. Zo mag je hem ook bij mij voor de deur parkeren

- Kasteel
Gaaf exemplaar!!
-
Erg fraai 3.
-
Welkom, en gave 3-serie zeg!
Al je eerdere auto's mogen er ook wezen
Al je eerdere auto's mogen er ook wezen

- Barend
- Auto: F20 m135i
Die 335i.. Schitterende uitvoering!
- Luc B

wel geinige 3'er trouwens

-
Mooie 335 hoor,dike in de opties! very nice!
- @iko
Leuke 75.
Die stap naar de 155 had ik destijds ook gemaakt, met als gevolg dat dat bijna mijn laatste Alfa werd.
Die stap naar de 155 had ik destijds ook gemaakt, met als gevolg dat dat bijna mijn laatste Alfa werd.
- EmielS60
- GTRene
nu je ze zo onder elkaar had gezet viel me op hoeveel ze op elkaar lijkenAlexC schreef:Deze auto ingeruild op een Alfa Romeo 155, was een erg mooie auto, maar uiteindelijk had ik toch beter de 75 kunnen houden. Is gewoon een fijnere auto met veel meer karakter.

ja op de foto dan...
kijk de grote lijnen de neus en kont enz die hoeken van de auto's lijken op elkaar...
hm, foto's werken zo niet, anyway kijk de startpost

eneuh welkom.
-
@luc b: die v70r was idd echt een waanzinnig gave auto. Eigenlijk de auto die ik nog steeds mis. Heb er ook niet voor niets een grote foto van op kantoor hangen.
@ @iko: die 155 is bij mij dus uiteindelijk wel de auto geweest waardoor ik alfa vaarwel heb gezegd.
Bedankt verder voor alle leuke reacties op de 335i. Het is echt een machtige machine.
Voor mij op dit moment de ideale combi tussen werk en prive.
Overdag in de stad een heerlijke cruiser met alle leuke gadgets die je maar kan verzinnen.
's avonds naar huis de koning van de snelweg en het laatste slingerstukje de wijk in brullend van bocht naar bocht. Kom iedere avond lachend de oprit op.
Alleen dat active cruise control kan ik niet aan wennen. Heb de dealer al gevraagd of ze die camera niet kunnen uitschakelen, maar dit schijnt niet mogelijk te zijn.
@ @iko: die 155 is bij mij dus uiteindelijk wel de auto geweest waardoor ik alfa vaarwel heb gezegd.
Bedankt verder voor alle leuke reacties op de 335i. Het is echt een machtige machine.
Voor mij op dit moment de ideale combi tussen werk en prive.
Overdag in de stad een heerlijke cruiser met alle leuke gadgets die je maar kan verzinnen.
's avonds naar huis de koning van de snelweg en het laatste slingerstukje de wijk in brullend van bocht naar bocht. Kom iedere avond lachend de oprit op.

Alleen dat active cruise control kan ik niet aan wennen. Heb de dealer al gevraagd of ze die camera niet kunnen uitschakelen, maar dit schijnt niet mogelijk te zijn.
-
Miel!EmielS60 schreef:Lex!
Wat een knappe vent heb je daar in je profielfoto op de passagiersstoel zitten.
- EmielS60
Altijd fijn om iemand er naast te hebben die de weg weet.AlexC schreef:Miel!EmielS60 schreef:Lex!
Wat een knappe vent heb je daar in je profielfoto op de passagiersstoel zitten.

-
AlexC schreef: Alleen dat active cruise control kan ik niet aan wennen. Heb de dealer al gevraagd of ze die camera niet kunnen uitschakelen, maar dit schijnt niet mogelijk te zijn.
De mijne heeft dat ook maar ik vind het wel een lekkere optie.
-
Ik vind dat het systeem zo abrupt reageert. Hij loopt snel naar de voorligger toe en gaat dan relatief hard in de remmen.Marc RS4 schreef:AlexC schreef: Alleen dat active cruise control kan ik niet aan wennen. Heb de dealer al gevraagd of ze die camera niet kunnen uitschakelen, maar dit schijnt niet mogelijk te zijn.
De mijne heeft dat ook maar ik vind het wel een lekkere optie.
Wanneer je in druk verkeer zit waarbij het op de snelweg net wel/net niet file is is het wel heerlijk op de middelste baan doorkachelen met zo'n 60-90 km/u. Hij regelt het dan allemaal mooi bij.
Maar boven de 130-140 vind ik het allemaal te houterig gaan.
- ///Joost
Hallo Alex...Welkom! Een mooi wagenpark heb je zo gehad. Valt me nog mee dat niemand met 'eind goed, al goed' is gekomen...lol