Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- Mathieu
- Hielke
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Heel positief.
En 9 van de 10 rijders komen nooit daar waar de Subtoy door de Renaults het snot voor ogen wordt gereden.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Hielke,
Dat is een mooie manier om te omschrijven dat hij te weinig koppel en vermogen heeft voor de echte autoliefhebber die wel kan sturen.

Laten we eerlijk zijn, als je 40k voor een speelgoedje aftikt, dan wil je gewoon power. Er zijn al compressor/turbo ombouwsets beschikbaar zodat je op de 320pk uitkomt.
Dat is een mooie manier om te omschrijven dat hij te weinig koppel en vermogen heeft voor de echte autoliefhebber die wel kan sturen.

Laten we eerlijk zijn, als je 40k voor een speelgoedje aftikt, dan wil je gewoon power. Er zijn al compressor/turbo ombouwsets beschikbaar zodat je op de 320pk uitkomt.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Als ik 40k neer zou leggen voor een nieuwe -dagelijks inzetbare- auto verwacht ik vooral fun. Geen bergen vermogen, want die krijg je niet (meer) voor dat geld. Een leuk aangeklede 120i (heb ik gehad) biedt mij niet de fun die ik nu heb van m'n MR2 (met een kale nieuwprijs van 32-33k in 2003, mind you). Als ik die lijn doortrek, zal die 120i mij ook niet de fun kunnen bieden van een GT86.Erik schreef:Hielke,
Heel jammer dat je niet op vermogen overal dwars kan op droog, dan wacht je toch tot het regent? Moet ik nu ook, moest ik met de 120i overigens ook en mij hoor je er niet klagen.

- Erik
- Auto: BMW ///M
40k voor een dagelijks inzetbare auto koop je echt geen GT86 of BRZ ?

- Macboy
Voor dat geld heb je een 125i coupe met 3.0 liter atmosferische 6-cilinder en ook RWD.
Niets ten nadele van de Toyota maar de prijs is gewoon 10k te veel voor een Japanse 4-cilinder. De kracht van de Japanners was met name hun prijs.
Niets ten nadele van de Toyota maar de prijs is gewoon 10k te veel voor een Japanse 4-cilinder. De kracht van de Japanners was met name hun prijs.
- RVV
Alleen hoeveel komt er nog bij die 125i? Ik denk beetje naar je zin aangekleed zit die ook op 50k
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Sorry? Mijn "leuk aangeklede" 120i zat in 2005 ook al aan 40k. En dat zonder navi, hifi profi, xenon of M-pakket...Macboy schreef:Voor dat geld heb je een 125i coupe met 3.0 liter atmosferische 6-cilinder en ook RWD.
Voor 40k nieuw moet je imho niet bij BMW gaan kijken. Maargoed, voor 40k ging ik mooi op zoek naar een jong gebruikte auto. Dat ter zijde.

- Dennis Cavallino
Mensen plakken een hoop onzin op nieuwe auto's, vind ik. Je hoeft echt niet heel 't optieboek aan te vinken als de auto in de basis al goed is. Misschien komt mijn calvinistische inslag op dat vlak voort uit 't feit dat ik liever in oude, dan in nieuwe auto's rijd, maar als ik gewoon een lijstje maak van wat ik echt belangrijk vind, dan is het aanvinken van allerlei toeters en bellen volkomen onzinnig.
-
Helemaal mee eens Dennis.
Al zijn die duitse premiummerken wel echt kaal, alles wat optioneel kan zijn is vaak optioneel gemaakt.
Al zijn die duitse premiummerken wel echt kaal, alles wat optioneel kan zijn is vaak optioneel gemaakt.
- Youp
+1Tom schreef:Helemaal mee eens Dennis.
Standaard stoelen en een plastic stuur zijn een no-go. En een sper is vaak nieteens een optie.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, van zo'n GT86 met zwarte bumpers en stalen velgen (en wat er nog meer niet op zit?) word ik ook niet warm.
- Youp
Dat moet je niet verwarren met de basisuitvoering.Arthur schreef:Nou, van zo'n GT86 met zwarte bumpers en stalen velgen (en wat er nog meer niet op zit?) word ik ook niet warm.

- Macboy
Ja ga nog een beetje de GT86 lopen verdedigen als de prijs hetzelfde is als een 125i. Dan snappen jullie duidelijk mijn punt niet. Vroeger was een 6-cilinder duizenden euros duurder dan hun 4-cilinder broertjes. Om over Japanse prijzen maar te zwijgen. Bovendien heeft een 125i alleen het M-pakket nodig meer niet. Zoals Dennis zegt is de rest alleen maar vorm van (prettige) luxe. Meer opties heb je niet nodig.
- Youp
Waar de Japanners dikker geworden zijn qua uitvoering, ze jagen immers de Duitsers na, zijn de Duitsers uitgekleed. Zie daar je verschil ten opzichte van vroeger. De 125i kost 40k, omdat er een 6 cilinder in ligt. En nog maar een matige ook. De GT86 kost 40k, omdat het een mooi aangekleed totaalplaatje is. En ik vind het niveau triviale accesoires best meevallen.Macboy schreef:Ja ga nog een beetje de GT86 lopen verdedigen als de prijs hetzelfde is als een 125i. Dan snappen jullie duidelijk mijn punt niet. Vroeger was een 6-cilinder duizenden euros duurder dan hun 4-cilinder broertjes. Om over Japanse prijzen maar te zwijgen. Bovendien heeft een 125i alleen het M-pakket nodig meer niet. Zoals Dennis zegt is de rest alleen maar vorm van (prettige) luxe. Meer opties heb je niet nodig.

Tuurlijk, ook ik ben van mening dat 40k te veel is. Ook ik vind dat er een kale basisversie geleverd moet worden voor <30k, die je vervolgens zelf kan aankleden met nuttige accesoires (sper, sportstoelen). Daarbij ben ik ook nog eens BMW liefhebber in hart en nieren. Maar in de vergelijking GT86/125i, kies ik keihard voor de GT86.
Maar nogmaals, met 40k op zak ga ik lekker shoppen voor een 2e hands Z4 M Coupe.

-
125i coupe is 43.990. Dat is niet helemaal dezelfde prijs en waarschijnlijk gaat die prijs ook nog omhoog na 1 juli. 125i is ook underpowered trouwens. Maar goed, GT86 prijs-pk verhouding is niet echt top. Toch is het echt een leuk ding, het kan alleen nog veel leuker als er 50 pk bij komt, dan is ie echt af.Macboy schreef:Ja ga nog een beetje de GT86 lopen verdedigen als de prijs hetzelfde is als een 125i. Dan snappen jullie duidelijk mijn punt niet. Vroeger was een 6-cilinder duizenden euros duurder dan hun 4-cilinder broertjes. Om over Japanse prijzen maar te zwijgen. Bovendien heeft een 125i alleen het M-pakket nodig meer niet. Zoals Dennis zegt is de rest alleen maar vorm van (prettige) luxe. Meer opties heb je niet nodig.
- RVV
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. 218pk in een 325i vind ik al serieuze stappen maken, in een 1 serie komt die motor echt wel tot zijn recht (wel in het juiste perspectief zien). Maar (oke het is een zijstraat) BMW HAD gewoon de 130i/Z4 3.0 si motor met 265pk moeten leveren in de 1 serie Coupé. Echt een groot gemis vind ik. Vooral omdat het slechts om marketingtechnische redenen is gedaan, want er ligt al een 3 liter in, en die had net zo makkelijk 265pk kunnen leveren. Voor echt sportief ben je op de 135i aangewezen, en die wil ik nou net niet hebben ivm zijn turbotechniek. Een 265pk 1 serie Coupé zou anders op mijn verlanglijstje staan. Maar inderdaad eigenlijk zeg je hetzelf al. Voor 40K..De 125i kost 40k, omdat er een 6 cilinder in ligt. En nog maar een matige ook.
Gewoon een Z4 M Coupé uit 2007/2008 ophalen. Ben je in één keer klaar.
- Youp
218pk in een 1380kg zware 1-serie is wel goed, maar 200pk in een 1205kg zware Toyosub is niet genoeg. Ik begin het een beetje kwijt te raken hier...RVV schreef:Daar ben ik het dan weer niet mee eens. 218pk in een 325i vind ik al serieuze stappen maken, in een 1 serie komt die motor echt wel tot zijn recht (wel in het juiste perspectief zien). Maar (oke het is een zijstraat) BMW HAD gewoon de 130i/Z4 3.0 si motor met 265pk moeten leveren in de 1 serie Coupé. Echt een groot gemis vind ik. Vooral omdat het slechts om marketingtechnische redenen is gedaan, want er ligt al een 3 liter in, en die had net zo makkelijk 265pk kunnen leveren. Voor echt sportief ben je op de 135i aangewezen, en die wil ik nou net niet hebben ivm zijn turbotechniek. Een 265pk 1 serie Coupé zou anders op mijn verlanglijstje staan. Maar inderdaad eigenlijk zeg je hetzelf al. Voor 40K..De 125i kost 40k, omdat er een 6 cilinder in ligt. En nog maar een matige ook.
Gewoon een Z4 M Coupé uit 2007/2008 ophalen. Ben je in één keer klaar.

Met 265pk, zoals het gewoon hoort bij de 3.0, zou ik de 1-coupe weer wel hoger op het verlanglijstje plaatsen. Nu is een 130i driedeurs een no brainer in de discussie 1-coupe vs 1-hatch. Maargoed, we hadden het hier niet over 1-series.
- RVV
hoho Youp, ik beweer niet dat de ToySub te weinig power heeft hoor! Die hele pk race/wedloop heb ik van me af laten vallen. Die PK's die je auto heeft zitten voornamelijk tussen je oren. De M5 die ik had vond ik qua power natuurlijk super, 507pk, maar dat was voor 95% het idee. Want IRL kom je eigenlijk nergens weg met zoveel vermogen. Ja autobahn rit 330 km/h gaaf om een keer mee te maken. De Z4 3.0 met 265pk, de helft minder, maar IRL geen PK te kort tov de M5, sterker nog de Z4 is veel beter bruikbaar alle dag qua sportief rijden. Vermogen is vooral forumpraat/kroegpraat imho., waar het om gaat hoe beleef je het vermogen in een auto. Die 200pk kan gewoon goed aanvoelen in de ToySub, en daar ga ik ook van uit totdat ik er in heb gereden. Woka zegt het al je moet hem bij zijn nekvel pakken. Weer leren autorijden.. de turbotechniek maakt mensen alleen maar verwend. Om dan nog mooie atmo techniek op waarde te beoordelen. Dat zal lastig zijn. Ik heb daar geen last van. Turbo's laat ik toch aan mij voorbij gaan. Conceptueel vind ik de ToySub gewoon een prachtig ding. Zou hem ook verkiezen boven een 125i.
- Youp
Pardon, was niet bedoeld als aanval.RVV schreef:hoho Youp, ik beweer niet dat de ToySub te weinig power heeft hoor! Die hele pk race/wedloop heb ik van me af laten vallen. Die PK's die je auto heeft zitten voornamelijk tussen je oren. De M5 die ik had vond ik qua power natuurlijk super, 507pk, maar dat was voor 95% het idee. Want IRL kom je eigenlijk nergens weg met zoveel vermogen. Ja autobahn rit 330 km/h gaaf om een keer mee te maken. De Z4 3.0 met 265pk, de helft minder, maar IRL geen PK te kort tov de M5, sterker nog de Z4 is veel beter bruikbaar alle dag qua sportief rijden. Vermogen is vooral forumpraat/kroegpraat imho., waar het om gaat hoe beleef je het vermogen in een auto. Die 200pk kan gewoon goed aanvoelen in de ToySub, en daar ga ik ook van uit totdat ik er in heb gereden. Woka zegt het al je moet hem bij zijn nekvel pakken. Weer leren autorijden.. de turbotechniek maakt mensen alleen maar verwend. Om dan nog mooie atmo techniek op waarde te beoordelen. Dat zal lastig zijn. Ik heb daar geen last van. Turbo's laat ik toch aan mij voorbij gaan. Conceptueel vind ik de ToySub gewoon een prachtig ding. Zou hem ook verkiezen boven een 125i.

- RVV
- GTRene
klopt, belangrijk is ook het gevoel wat de auto over kan brengen, de respons e.d.
maar door de verhalen heen horende en wat video's te hebben gezien/gehoord kan/mag je bijna stellen dat de auto wellicht zo goed voelt dat ie wel met wat meer vermogen gevoed mag/kon worden.
je hoort ook bv als ie doortrekt in toeren dat dat niet echt euh super vlot er door jast
niet dat ie hard moet gaan, maar bv dat ie gretig op pakt en wat meer push in je rug geeft?
denk dat als ie 30/40 gretige pk's erbij zou hebben je een leuke basis zou kunnen hebben
to start with als ik de video's bekijk.
maar door de verhalen heen horende en wat video's te hebben gezien/gehoord kan/mag je bijna stellen dat de auto wellicht zo goed voelt dat ie wel met wat meer vermogen gevoed mag/kon worden.
je hoort ook bv als ie doortrekt in toeren dat dat niet echt euh super vlot er door jast

denk dat als ie 30/40 gretige pk's erbij zou hebben je een leuke basis zou kunnen hebben
to start with als ik de video's bekijk.
- Riceaux
Minder pk's zijn juist leuker, komt het meer op de rijderskwaliteiten aan als je er gang in wilt houden.
- RVV
Riceaux schreef:Minder pk's zijn juist leuker, komt het meer op de rijderskwaliteiten aan als je er gang in wilt houden.
Precies! Iedereen roeptoetert maar wat, 200pk is niks, tekort tov de tdi brigade, niet meekomen op de snelweg.. allemaal van die zaken waar je deze auto nou net niet om zou kopen. snap best dat voor sommige mensen 200pk te weinig is voor hun skills. Maar aan de andere kant, als je skills alleen maar het gaspedaal intrappen op het rechte stuk is, dan heb je ook niets te zoeken bij de ToySub dealer.
- Macboy
Vind ik ook. Maar de Subaru555 tijden hadden kunnen herleven. Nu zal de kaars geruisloos doven ...