VW Beetle besteld
- Vdub
- wjn
Re: VW Beetle besteld
Productieperiode is in week 10.
(En dan nog per boot naar Europa etc.)
Maar iig sneller dan ze in eerste instantie opgegeven hadden.
(En dan nog per boot naar Europa etc.)
Maar iig sneller dan ze in eerste instantie opgegeven hadden.
-
OnlineMartijn_bmw
veel plezier met wachten! ik vind hem echt stoer die nieuwe new beetle! beetje 911 achtig 
- wjn
Eerste update:
2 weken en 3500km geleden de Beetle opgehaald. Ik moet zeggen dat het een lekker rijdende auto is, verbruik valt ook best wel mee. Haalt uiteraard de fabrieksopgave niet, maar woon-werk verkeer zit ie onder de 9 liter. Met constant 120 ongeveer 7,5 liter / 100km. Met 140 gemiddeld toch wel 11,5 liter / 100km. Dus dat valt reuze mee.
Blij dat ik een 1,4 TSI gekozen heb, de 1,2 waarmee proefgereden was, mistte toch wat pit. Deze haalt een goede 220km/h op de teller, 215km/h op de digitale teller. Zal wel rond de 210 (fabrieksopgave) echt zijn.
Voor ons iig een ideaal compromis tussen snelheid en zuinigheid. (De 2.0 kwam sowieso niet in aanmerking omdat die alleen maar met DSG te krijgen was/is.)
Key-less go is ook wel ideaal, je went er akelig snel aan (dwz. in mn eigen auto moet ik weer de sleutel pakken en dat vergeet je dan).
Een aardigheidje was de verlichting in de deuren, net zoals bv. de A8 en A7 e.d. ook hebben. Was voor de verkoper ook een verrassing, die wist in eerste instantie niet waarvoor dat extra knopje was.
Xenonverlichting is ook wel aardig, geen sproeiers (ja, is toegestaan), super grootlicht.
Het belangrijkste volgt nog, de foto's
Wat betreft de makken van de 1.4 TSI, net voordat we 'm ophaalden was dat groot in het nieuws. Ik heb iig "gewoon" de garantie zoals in Duitsland ook gegeven wordt voor dit type motor, niets met PON te maken.
Qua olieverbruik ook niets te klagen. Ik heb na 400km de olie + oliefilter laten verwisselen, doe ik sinds enkele jaren met nieuwe auto/motor. Nu na 3500km staat het oliepeil nog net zoals na het verversen, nagenoeg geen olieverbruik dus. Ondanks dat ik afgelopen zondag toch 2x een tiental km's volgas gereden heb. Afkloppen dus.
Al met al een zeer positieve ervaring tot nu toe.
2 weken en 3500km geleden de Beetle opgehaald. Ik moet zeggen dat het een lekker rijdende auto is, verbruik valt ook best wel mee. Haalt uiteraard de fabrieksopgave niet, maar woon-werk verkeer zit ie onder de 9 liter. Met constant 120 ongeveer 7,5 liter / 100km. Met 140 gemiddeld toch wel 11,5 liter / 100km. Dus dat valt reuze mee.
Blij dat ik een 1,4 TSI gekozen heb, de 1,2 waarmee proefgereden was, mistte toch wat pit. Deze haalt een goede 220km/h op de teller, 215km/h op de digitale teller. Zal wel rond de 210 (fabrieksopgave) echt zijn.
Voor ons iig een ideaal compromis tussen snelheid en zuinigheid. (De 2.0 kwam sowieso niet in aanmerking omdat die alleen maar met DSG te krijgen was/is.)
Key-less go is ook wel ideaal, je went er akelig snel aan (dwz. in mn eigen auto moet ik weer de sleutel pakken en dat vergeet je dan).
Een aardigheidje was de verlichting in de deuren, net zoals bv. de A8 en A7 e.d. ook hebben. Was voor de verkoper ook een verrassing, die wist in eerste instantie niet waarvoor dat extra knopje was.
Xenonverlichting is ook wel aardig, geen sproeiers (ja, is toegestaan), super grootlicht.

Wat betreft de makken van de 1.4 TSI, net voordat we 'm ophaalden was dat groot in het nieuws. Ik heb iig "gewoon" de garantie zoals in Duitsland ook gegeven wordt voor dit type motor, niets met PON te maken.
Qua olieverbruik ook niets te klagen. Ik heb na 400km de olie + oliefilter laten verwisselen, doe ik sinds enkele jaren met nieuwe auto/motor. Nu na 3500km staat het oliepeil nog net zoals na het verversen, nagenoeg geen olieverbruik dus. Ondanks dat ik afgelopen zondag toch 2x een tiental km's volgas gereden heb. Afkloppen dus.
Al met al een zeer positieve ervaring tot nu toe.

- Oscar29
Omgekeerde wereldMartijn_bmw schreef:beetje 911 achtig

- GTRene
gefeliciteerd, leuk ding. 

-
OnlineMartijn_bmw
Oscar29 schreef:Omgekeerde wereldMartijn_bmw schreef:beetje 911 achtig

klinkt goed!! veel plezier er mee

en foto's willen we natuurlijk zien

- Arthur
- Auto: Nr.51
Vind het ook een leuke auto. Maar "geen geld" is ook wat overdreven. Zeker wjn z'n uitvoering van krap 30K
Kom je nl toch weer behoorlijk in de buurt van een (kale, dat wel), komt 'ie weer, Golf GTi
Vanaf 20K is wel leuk natuurlijk, beetje aangeklede Polo of de Ibiza van m'n vrouw kost dat ook. Dan is de Beetle eigenlijk een veel leuker alternatief...
"Geen geld" is meer de 7K voor een Panda classic.
Maar, @wjn: mooie auto en veel plezier ermee

Vanaf 20K is wel leuk natuurlijk, beetje aangeklede Polo of de Ibiza van m'n vrouw kost dat ook. Dan is de Beetle eigenlijk een veel leuker alternatief...
"Geen geld" is meer de 7K voor een Panda classic.

Maar, @wjn: mooie auto en veel plezier ermee

- RVV
Vind het ook een gaaf ding! Leukste VW sinds jaren imho. Natuurlijk een Golf GTI is veel meer bang for the bucks. Maar dit is apart. Een New Mini of deze, zo moet het zien denk ik. Zou de keuze moelijk vinden, denk maar dat is een veronderstelling dat de Mini fijner stuurt. Qua looks deze Beetle een dikke plus. Moeilijk hoor.
-
Op elke wagen die je besteld komen waarschijnlijk opties. Dus die Beetle komt richting 30k, maar die GTI zou weer richting 35 of erboven gaan.
De Beetle inmiddels een paar keer goed bekeken en die komt bij mij toch een stuk degelijker en mooier over dan de huidige Mini.
De Beetle inmiddels een paar keer goed bekeken en die komt bij mij toch een stuk degelijker en mooier over dan de huidige Mini.
- Arthur
Klopt, Allen. Maar de GTi wordt er altijd aan de haren bijgesleept
Bij deze 

- RVV
Dat de Beetle degelijker is dan de Mini zal me niks verbazen. Op het punt van robuustheid en degelijkheid hebben de Mini heren uit Duitsland nog wel een inhaalslag te maken.
- wjn
Dat "geen geld" komt overigens niet van mij vandaan, 30k is uiteraard veel geld.
Een GTI in ongeveer dezelfde config komt nu op 36k, daar zit dan al 1,8k kortingen in. Ga er maar vanuit dat je die korting sowieso ook gekregen had, blijft het toch een 6k / 20% verschil.
Qua ruimte weet ik niet of je zoveel meer hebt in een Golf, denk dat die wel wat breder is. Achterin kun je tot over de 1,80m goed zitten, ook qua beenruimte.
En ik heb weet niet hoeveel GTI's onderweg gezien, maar geen enkele Beetle
Een GTI in ongeveer dezelfde config komt nu op 36k, daar zit dan al 1,8k kortingen in. Ga er maar vanuit dat je die korting sowieso ook gekregen had, blijft het toch een 6k / 20% verschil.
Qua ruimte weet ik niet of je zoveel meer hebt in een Golf, denk dat die wel wat breder is. Achterin kun je tot over de 1,80m goed zitten, ook qua beenruimte.
En ik heb weet niet hoeveel GTI's onderweg gezien, maar geen enkele Beetle

- Arthur
Maakt niet uit, joh. Ieder z'n eigen keuze. M'n vrouw heeft ook een Ibizaatje van 20K nieuw. Kun je ook een 10 jaar oude M3 voor kopen. Als je dat wilt 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Leuk man, feli. Frisse kar en nu iig beter dan Mk1. Vind 'm waarachtig 'mooier' dan de nieuwe Mini Mk2(nieuwe Mini MK1 vind ik mooier qua design)
De cijfers die jij geeft doet die van mij ook of beter en bij 140 zit ik zo op 1 op 11/12
(9/8,5 liter op 100km)
????
Hoeveel pk heeft zo'n 1.4TSI eigenlijk?
Of ik begrijp 't verkeerd of mijn kar is extra zuinig?wjn schreef:verbruik valt ook best wel mee. Haalt uiteraard de fabrieksopgave niet, maar woon-werk verkeer zit ie onder de 9 liter. Met constant 120 ongeveer 7,5 liter / 100km. Met 140 gemiddeld toch wel 11,5 liter / 100km. Dus dat valt reuze mee.
De cijfers die jij geeft doet die van mij ook of beter en bij 140 zit ik zo op 1 op 11/12
(9/8,5 liter op 100km)
????
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Leuke kar idd
Iets van 170 paarden, of staan er nog wat op stal?
Iets van 170 paarden, of staan er nog wat op stal?

- wjn
160pk.Robin schreef:Leuk man, feli. Frisse kar en nu iig beter dan Mk1. Vind 'm waarachtig 'mooier' dan de nieuwe Mini Mk2(nieuwe Mini MK1 vind ik mooier qua design)
Of ik begrijp 't verkeerd of mijn kar is extra zuinig?wjn schreef:verbruik valt ook best wel mee. Haalt uiteraard de fabrieksopgave niet, maar woon-werk verkeer zit ie onder de 9 liter. Met constant 120 ongeveer 7,5 liter / 100km. Met 140 gemiddeld toch wel 11,5 liter / 100km. Dus dat valt reuze mee.
(9/8,5 liter op 100km)
????
En het was 140 GEMIDDELD, iets meer dan 7,5 uur over bijna 1100 km gedaan

- RVV
*kuch*

- Richard430
Heb hem al gezien geloof ik.... Ziet er goed uit 

-