25 maart Duitse Autosport Festival TT Cirquit Assen wie komt

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2007, 11:07

Volgens de laatste weersberichten word het zondag een zonnige dag en 14 graden in de middag...als dat zo is en er komt niet iets geks tussen ben ik er op de paddock.
Tja heb me dus ook opgegeven anders mag je daar niet staan voor de tuning en shine iets? niet dat ik hem zo laat glimmen maar je moest wat opgegeven..en voor de sprint, denk niet dat ik echt meedoe maar misschien wel 1 of 2 keer probeer maar heb nog de bijna gladde banden eronder en gister merkte ik al dat je zeker een seconde of anderhalf verliest dus dat is minder, krijg het gewoon niet op de weg en in z'n 2 wegrijden lijkt me niet echt OK voor de kopeling al kan ik wel in z'n 3 of 4 wegrijden maar is niet echt gezond dus nope, gewoon in 1 zonder gas erop en als ik dan 50 ofzo rij dan 2 en kijken wat ie doet wheelspin achja eenmaal op gang gaat ie wel en als het zoals gezegd droog blijft...
Denk dat wel meer auto's daar tractie problemen hebben op de sprint gewoon teveel pk en nm om dat goed op de weg te krijgen, voor zo'n dag zou je ff 4wd moeten hebben :D maar dat gewicht is vaak weer minder.

Andre

Bericht door Andre » 24 mar 2007, 11:14

Ik kom ook en neem wat knaps mee!!

http://www.prikstok.nl/file.php?crc=8LQ ... 181707.jpg

http://www.prikstok.nl/file.php?crc=8LQ ... 181714.jpg

Door die vleugel kan ik 55km harder door de geert timmerbocht. Ja daar staan jullie wel even van te kijken of niet dan. Ik heb ook een open luchtfilter erin scheelt echt wel een pkaatje of 25.

Ja ik weet het je denkt wat doet dat hart op de zijkant van de auto.

Das het fairplay symbool voor de autosport.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2007, 11:46

lekker gepimpd bakkie andre...is die van jou? omdat op 1 foto een vreemd kenteken staat...
Die auto past wel op dat festival van Assen :lol: is eens wat anders, en jee wat een vleugel...fast end furious :wink:
Doe je ergens aan mee? show & shine denk ik? mooie uitlaat trouwens!
Als je zoveel harder door de bocht zou kunnen dankzij die spoiler zal het misschien op top wat inhouden? maar dat heb je weer gecompenseerd met dat open filter, uitlaat en wat tuning?
Ik kan je in elk geval vinden als ik er ben Zondag, kan niet missen :wink:

Remy

Bericht door Remy » 24 mar 2007, 13:12

hahaha

Rebel

Bericht door Rebel » 25 mar 2007, 01:20

ROFL Andre
Lijkt me inderdaad een hoog fast and furious gehalte daar in Assen.

Maar dit mogen we niet te hard zeggen....

[img:600:406]http://www.ctgilles.net/images/pictars/ ... rators.jpg[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2007, 08:00

Jongens, ik ga in elk geval een kijkje nemen, en ben zo onderweg daar naartoe, have fun en misschien tot straks daar :D
Ow petje niet vergeten :lol:
Als het niet meer leuk is kun je altijd weer gaan haha...

Erik-Jan

Bericht door Erik-Jan » 25 mar 2007, 12:32

Lol @ Rebel

Ik ga zo ook even kijken, het weer is te mooi om binnen te blijven :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2007, 16:13

Nou, ik ben weer thuis van Assen TT gelukkig op tijd geremd voor de bijna standaard snelheidscontroles onopvalled...dus scheelt weer ;-)

Het was een super weertje smorgens wel wat fris door de wind maar verder goed...

Wat ik had verwacht kwam bijna allemaal uit vandaag, veel te veel trekkracht voor de sprint met die banden! verloor wel een seconde dus zonde, ook nog 2 x geprobeerd tegen flatline Z3 M coupe en beide keren verloren :lol: achja eerste keer in z'n 2 eens geprobeerd en wat ik al dacht ook dan wheelspin aaaaaa en koppelingslip toen maar naar 3 ook wheel en koppeling toen snel maar gas los en rustig uitrijden...
2 de x tegen faltline gwoon in 1 gestard maar veel te veel wheelspin de ergste tot nu toe omdat ik meer gas gaf want de 3 waar ik van won waren niet mijn partij maar nu en ach de slechtste tijd haha .
Uiteidelijk de tijden die we hadden gereden flatline en ik en zonder de reactie tijd(ik langzaam oudje) en wennen aan nwe manier lichten, anyway beide 9.04 zonder de reactie tijd dus redelijk toch nog maar laat veel liggen en flatline zou het ook 8 van de 10 keer winnen, op de terug weg toen ik de banden goed warm had nog eens 2 keer vanuit stoplichten gesprint en 2 x een voor de Hartge superstart, had ik die daar maar maar dan hangt er meer van af...moet het maar eens vaker doen met de Hartge tis leren met dat ding.

Een pluspunt toch nog, had wel de hoogste eindsnelheid van de dag tot ik wegging met 140+km/u dus maakte een inhaal slag maar 200meter is te kort voor dit power werk, flatline had een bijna 10kmu lagere eindsnelheid, en de snelste man zelfs slechts 128km/u terwijl die 8.65 had ofzo maar komt makkelijker weg met 350nm ipv de 530nm die ik heb... heb gewoon een kilometer nodig :lol: dan kom maar op die seconde verlies haal ik dan weer in :twisted:
Achja het was wel een petjes dag en golfje hier en opeltje daar dus een ander evenement liever int vervolg, maar het was gelukkig goed weer :idea:

Ow en onderweg merkte ik door de iets andere opbolling van de motorkap dat er iets niet klopt...doro het vake laten zien van de motor zat de motorkap niet goed dicht :shock: en als je dan euhm wat harder rijd best scary dus op Assen had ik dat ook! zal wel niet mooi hebben geleken met de wind onder de kap, gelukkig alles nog heel want kap is vrij flexiebel dus scheurtjes kun je zo krijgen met al die koel openingen.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 25 mar 2007, 17:35

ik ben ook eindelijk weer terug!!

Vond het voor mij ook wel een geslaagde dag, lekker weer en toch nog wat sprintjes kunnen maken.

In het begin verloren van een M3 en daarna alles gewonnen. Moest echt weer wennen aan de lichten, maar ook dat kreeg ik snel door met reactietijden van rond de 0.07-0.10.

Ben er ook achtergekomen dat ik met weinig toeren weg moet rijden om wielspin te voorkomen. Klein beetje wielspin en dan brr... weg~!

Snelste tijd was voor mij 9.10 en daarmee zou ik als 4de de finale ingaan. Echter besloten om lekker naar huis te keren en de auto niet meer te laten racen. Ben toen gelijk met Rene weg gegaan.

Tegen Rene rijden was wel lachen hoor! Ik wist dat ik het op reactietijd en het vermogen op de weg krijgen kon winnen, wat ik dus ook deed. Die Hartge maakt echt grote stappen wanneer grip, maar tja dan is de baan alweer op. Afgesproken met Rene dat we dit jaar ook eens tegen elkaar gaan op Drachten waar de 1/4 mile wordt gereden. Ik zal de MCoupe ernaast zetten en dan ook nog een keer de manta, en naar die laatste ben ik echt benieuwd wie er sneller is.

Ook viel me tijdens de filmpjes op dat mijn auto erg ver uit de vering komt, misschien toch maar eens een mooie coil-over kit bestellen (en supercharger om rene bezig te houden) van dat laatste gaan we natuurlijk wel onze mond houden wanneer het eindelijk zover is.. :lol:

Filmpjes zal ik nog wel proberen te posten deze week.

@ Rene

Toch sportief om mij te laten winnen :twisted:

Erik-Jan

Bericht door Erik-Jan » 25 mar 2007, 18:19

Ook weer terug, jullie beide z3's gezien. mooie wagens!

Voor de rest veel oude meuk.

En wat een publiek :)

Er werd wel heftig gedrift. De Polo met gsxr motor waar hier al het een en ander over gepost is zag er spectaculair uit.

Al met al was het een vermakelijke middag
Laatst gewijzigd door Erik-Jan op 30 mar 2007, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2007, 18:52

Flatline schreef:Ook viel me tijdens de filmpjes op dat mijn auto erg ver uit de vering komt, misschien toch maar eens een mooie coil-over kit bestellen (en supercharger om rene bezig te houden) van dat laatste gaan we natuurlijk wel onze mond houden wanneer het eindelijk zover is.. :lol:

Filmpjes zal ik nog wel proberen te posten deze week.

@ Rene

Toch sportief om mij te laten winnen :twisted:
Lol, ach ik ben aardig tuurlijk :cry: power is nothing without control, nou dat bleek weer eens, moest me mijn 3 gewonnen ritten al heel erg inhouden met gas geven, maar tegen jou terwijl dat niet eens kon wilde ik meer aaaaaaaaaaaah lol ging toen helemaal niet :roll: baal baal ..

En als ik zie dat je voorbij de 120 met me me kunt komen of zelfs sneller gaat dan mij ga ik je vragen stellen, dubbele vragen ofterwel; twinscrew vragen :lol: en nee ik gooi geen charger op die van mij, wel veel geleerd of bevestigd vandaag en das ook belangrijk, denk dat je beter een standaard Z3 m coupe met brede lappen erop en een charger kunt doen dan een V8, voor op de sprint in de coupe dan...denk dat je dan supertijden kunt zetten omdat je niet met zo'n low down V8 koppel zit, maar mooi verspreid hebt...en de standaard M coupe kan best nog iets meer hebben wat dat betreft :lol:
hier een link van een ook een snelle en niet te dure set; wel een turbo dus niet een SC, wel snel...

http://www.da-motorsport.com/projeler/m ... /index.htm

GTRene
Laatst gewijzigd door GTRene op 25 mar 2007, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 25 mar 2007, 19:36

Wie waren er allemaal vandaag?
Ik heb een aantal mensen op de foto kunnen zetten van df

Erik K.

Bericht door Erik K. » 25 mar 2007, 19:48

Mooie verhalen mannen!

Ik kijk uit naar de filmpjes en foto's;)

M-bitious

Bericht door M-bitious » 25 mar 2007, 21:20

Ik was er met de M6.

Frank.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2007, 22:01

M-bitious schreef:Ik was er met de M6.

Frank.
Je auto wel gezien Frank, helemaal shyni, ik zou daar ook staan en bij sprint maar die 2 gingen niet samen helaas , moet zeggen jou bakkie stond er goed bij op een speciaal afgezet stukje :lol:
Mooie auto voor zo'n grote auto dan, zag er strak netjes en cool uit.
Jou niet gezien(wist ook ni hoe jij eruit ziet) misschien was je op dat moment ook elders...

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 25 mar 2007, 22:34

M-bitious schreef:Ik was er met de M6.

Frank.
Ook ik heb je auto zien staan.. kon niet anders want stond naast Rene. En dat witte spul op je kleppendeksel moet je wel snel weghalen voordat het opdroogt.... :D

FAP FAP FAP :wink:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 25 mar 2007, 22:48

Had je ff eerder moeten zeggen, zal nu wel ingebrand zijn ;P

Frank.

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2007, 00:45

Nu heb ik geen verstand van sprinten, maar zou een SMG met launch control niet de beste start geven ?

Rebel

Bericht door Rebel » 26 mar 2007, 00:49

Rico v Velzen schreef:Nu heb ik geen verstand van sprinten, maar zou een SMG met launch control niet de beste start geven ?

ROFL... hoe durf je dit nog te posten nadat het launchcontrol filmpje met DSG is afgebrand :wink:

SMG en launchcontrol staat niet synoniem aan driving-fun.
Echte mannen willen pure rijbeleving en doen het met handen en voeten. :wink:

[img:517:337]http://www.ctgilles.net/images/pictars/wrongforum.jpg[/img]

Rebel

Bericht door Rebel » 26 mar 2007, 00:52

p.s. Heb jij het al eens geprobeerd Rico?

Ik heb het tot op heden twee maal geprobeerd, een keer uit nieuwsgier en tweede keer was een kleine demonstratie aan een kennis.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de mechaniek erger op zijn donder kreeg, maar een en ander viel reuze mee en het verloopt zeer soepel.
Maar ik weet zeker dat je van goede huize moet komen wil je van deze electronica winnen bij een sprintje. (gelijkwaardige auto's)

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2007, 01:03

Nee, nog nooit geprobeert, boeit me ook niet, voordat je alle procedures hebt doorgelopen om te sprinten staat het licht al weer op rood :wink:

Heb regelmatig filmpjes gezien met SMG launch control, niet echt indrukwekkend genoeg om de techniek zodanig op zijn flikker te geven.

Rebel

Bericht door Rebel » 26 mar 2007, 01:10

Misschien de procedure starten als het licht op oranje staat?
Op zijn "flikker geven" valt wel mee. De auto van de buurvrouw krijgt meer "op zijn flikker" als die paar keer launchcontrol.
Als het zo slecht was, zat het er simpelweg niet op.

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2007, 01:16

Zal ook wel meevallen, maar sprinten doe ik nooit met mijn auto's, ik heb ooit een keertje meegedaan aan een sprintrace op drachten, nooit weer, is niks voor mij, maar ik kan me goed voorstellen dan men er plezier in heeft. Hier mijn laatste ervaring, was ergens in 2002.

Start van thread SPEEDY@STREETRACING
--------------------------------------------------------------------------------
Streetracen, veel is er al over gesproken op dit forum. Iedereen heeft er zo zijn mening over. De een vind het niets meer dan eenvoudig het gas intrappen en gaan met die banaan, voor een ander is het een complete cultscéne.

Iets heeft me altijd weerhouden om het streetrace gebeuren op te zoeken, dat is namelijk het illegale karakter, de risico's om zo ongewild met justitie in aanraking te komen en de kans op verzekeringsproblemen.
Totdat sinds kort in Drachten op de airstrip volledig legaal onder toezicht van de gemeente en politie door een organisatie streetraces worden georganiseerd. Dat was voor mij een reden om eens een kijkje te gaan nemen, de sfeer te proeven die vele jongeren helemaal wild kan maken. Drachten ligt ook nog een keer voor mij om de hoek, dus ik hoefde ook niet lang te rijden.

Kortom gisteravond toog ik naar Drachten. Ik wist dat ik een aantal gummers zou ontmoeten en dat maakte het extra leuk om er heen te rijden.
Want ik ben van mening dat je iets moet hebben meegemaakt om er goed over te kunnen praten.
Aangekomen viel het mij op dat het niet zo druk was als een aantal maanden geleden toen de pers en televisie er op in sprong.

Ik kon zo het terein oprijden na betaling van 5 euro. Wat me opviel was dat de begeleiding van nieuwkomers zeer rommelig verliep. Iedereen die ik van de organistie vroeg waar ik moest zijn wees ergens ver naar achteren en dat ik me daar moest melden. Als ik dan vroeg bij wie, ging men er van uit dat ik dat wel moest weten. (bij Ron) stom van mij natuurlijk dat moest ik gewoon weten, maarja ik kwam voor de eerste keer om mee te doen dus ik snapte er niks van.

Ik moest bij de poort een fomuliertje invullen en er werd mij verteld dat ik eeen helm moest dragen. Een helm ? Streetracers dragen toch nooit geen helm dacht ik bij mezelf. Nee ik mocht niet meedoen. Helaas pindakaas.
Ik liep weer naar de start en tot mijn stomme verbazing zag ik iedereen rijden ZONDER helm. Blijkbaar was de helm toch niet nodig ???

Nou dacht ik dan sluit ik maar aan de rij zoals ik iedereen dat zag doen. Na een 15 minuten wachten was ik aan de beurt, ik zag Paul (GTR) naast me staan, met hem mocht ik mijn eerste maagdelijke streetrace start maken.. wachten, wachten, wachten . Ha ! daar waren we aan de beurt. Totdat tot mijn stomme verbazing ik aan de kant moest, want mijn auto was niet gekeurd, gekeurd ? dacht ik, mankeert toch niets aan ?

Maarja regels zijn regels, en ook als wij iets organiseren zijn wij daar streng in, Dus geen 1e start voor mij. aan de kant en mijn auto werd gekeurd door Ron. een vriendelijke man, die na wat vragen een paar grote cijfers op mijn auto kalkte..
Ik was nu streetrace proof.. Ik ging weer in de rij staan (lang wachten) en probeerde te voelen of de adrialine ook door mij lijf joeg..

Ik voelde NIKS.. geen spanning, geen stress geen gevoel van macht en power, helemaal niets dus.
Langzaam kroop de stoet naar voren, en ja hoor daar op de strip stond een Clio 2.016v naast mij.. Ik zag de ernst van de jonge bestuurder in zijn ogen. Dit werden zijn killing fields.. de ultieme tests print tegen een Audi S3.

Ik zelf probeerde het systeem van de lampen te snappen, (waar ik tot op heden nog niets van begrijp) en probeerde te begrijpen waarom men allemaal de voorbanden aan het oproken was voordat men starte.. Blijkbaar hoort dit bij het steetrace ritueel dacht ik. Zoals Sumoworstelaren met rijst strooien, roken streetraces hun banden op.. Achteraf hoorde ik dat het was om de banden op te warmen voor meer grip.. Wist ik veel ?

Oke daar kwam de start de cliorijder bloedserieus kijkend ik niet wetend wat me te wachten stond. Even daarvoor had ik al tegen slibbe gezegd, let maar op dei jongen in die clio heeft straks de dag van zijn leven want hij gaat winnen van een S3.
Ik zag een zooitje lampen branden die als een gek begonnen te knipperen, pprrrttt en weg was de clio.. Ik dacht van olee. gas in trappen.. maarja bij 900 toeren vol op het gas stampen heeft geen zin.. Want dan heb ie toch een turbo gat van hier tot Tokio..
De clio was al lang en breed weg totdat ik de gang er in kreeg. Ik weet dat je een achterstand van 1.5 sec. nooit meer goed rijdt tegen zo'n cliootje en wat ik verwachte geschiede ook..
De cliorijder had zijn triompf op zak.
Toch kon ik de gehele tijd nog steeds geen enkele spanning voelen.. De kicks ? ik miste het.

Dan maar een 2e ronde mischien dat dan wel de spanning van het sprinten zou voelen ? Het was weer lang wachten, wachten en nog langer wachten..
Rare bedoeling dacht ik bij mezelf, ik sta 20 minuten te wachten om 15 seconden te rijden.. Vreemd eigenlijk. Maarja horot er allemaal bij.

Het was me opgevallen dat er geen enkel competitie verband was, alles en iedereen stond tegen elkaar te sprinten, golfje met 340 pk tegen een BMW 740i en een Suzuki baleno met Neon onder de auto tegen en oude opel kadett.. kortom alles door elkaar..
De 2e run mocht ik tegen een rood golfje 1 rijden,ding zag er zeer racy uit en mischien was ie ook wel heel snel..

Ik dacht nu moet ik maar iets beter op die kerstboom letten.. dus ik checkte wederom mijn adrialinepeil.. En wederom voelde ik niets ! huh dacht ik, waarom vind ik het nou niet spannend ?
De lampjes knalde naar beneden, ik liet de koppeling klappen bij 4000 toeren en ramde bij de golf die heftig naar grip zocht weg.

Deed ik het nou goed ? Starte ik wel eerlijk ? Geen idee, begreep nog steeds weinig van die kerstboom. Ik was in ieder geval wel sneller dan de golf..
voelde ik euforie, voelde ik me een winner.. nee niet bepaalt. Ik had de beste tractie toen ik starte niet meer en niet minder maarja dat is ook logisch met AWD en je niet uit de blubber komt.

Nog 1 keer dacht ik, netjes aansluitend in de rij.. En weer begon het langen wachten .. totwel een half uur aan toe en dat voor 15 seconden ? pphhf dacht waar ben ik aan begonnen.. Ik kon er ook niet tussen uit dus gedwee wachte ik mijn derde beurt af. allerlei jongens kwamen naar me toe, van alles vragend over de S3.. Tevens werden mij de geheimen van de streetrace rituelen ingefluisterd.. wat de beste starttechnieken waren enzo, hoe hoog mijn eindsnelheid was ect. ect.. Ik keek ze vaag begrijpend en knikkend aan.. nog niet 1 keer had ik op mijn snelheidsmeter gelet.. hoefde ook niet toch ?

Ondertussen waren er allerlei ongeduldige streetracers aan het voordringen, gedwee liet ik dat maar over me heenkomen, waardoor ik nog langer moest wachten.

Mij laatste run had ik volgen mij wederom een valse start.. anyway de Nissan 280 ZX werd ras kleiner in mijn binnenspiegel..
Maar ook de laatse ronde kom ik geen spoor van euforie in mezelf ontdekken..

Mijn steetrace rituelen zaten erop ik heb de gehele avond geen spoortje adrialine gevoeld..

Wordt ik hier te oud voor dacht ik bij mezelf ???

Ik heb verschillende momenten gezellig met allerlei bekenden van het forum gepraat, en de informele/gezellige sfeer onderling was zeer goed. eigenlijk precies zolas bij onze meetings zoals op Lelystad en op de ring.
Wat dat betreft is het publiek wat op streetraces legaal of illegaal afkomt niet zoveel verschillend als ons gummers.

Uiteindelijk moet ik zeggen dat het meedoen aan streetracen mij niet de kicks en avontuur gaven zoals bij de meeste andere deelnemers.. ik vond geen voldoening in het zo snel mogelijk wegsprinten bij een kerstboom.

wel kan ik begrijpen waarom anderen het wel leuk vinden, want het gaat eigenlijk helemaal niet zo om het streetracen zelf, nee het is een manier om je liefhebberij uit te dragen met een groot aantal mensen die de dezelfde hobby en passie delen..

Zoals wij over de Hatzenbach en Wipperman lullen.. zo praten steetracers over burn-outs en NOS kitjes..

Ik denk voor beide doelgroepen even leuk om over te praten..
Ik zelf zal persoonlijk niet meer meedoen. Toch zal ik vast nog wel een keertje het evemenent opzoeken. Niet als deelnemer maar dan als publiek.

Rico
Laatst gewijzigd door RVV op 26 mar 2007, 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Rebel

Bericht door Rebel » 26 mar 2007, 01:21

kolere wat een verhaal zo laat op de avond....kan gelijk naar bed nu.....ben bekaf....

Ben er wel achter waarom het streetracen bij jou uit de gratie viel....
Ik citeer:
mijn auto werd gekeurd door Ron. een vriendelijke man, die na wat vragen een paar grote cijfers op mijn auto kalkte..

Sja, daar ging die Ron goed de fout in.....don't fuck with Rico's car..... :wink:

Trusten

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2007, 01:26

LOL

Plaats reactie