Ik had al eens wat test ronden gemaakt in de M3 GT4 en zo ben ik terecht gekomen bij het limburgse team.
Ik reed de race samen met Peter Stox eigenaar van het team. Het team is een samenwerking aangegaan met Power motosports die het onderhoud van de race auto s doet.
Was al even geleden dat ik voor het laatst op de rennstrecke had gereden daar. Maar na een rondje of 4 voelde het al snel natuurlijk aan. Maar de auto was vrij overstuurt op het gas. Na wat veranderingen waren we al snel op de goeie weg. Maar de 1400kg wegende GT4 was zwaar voor het Dunlop rubber.
We zijn de quali in gegaan we konden uiteindelijk een 2.11.9 rijden waar ik zelf van schrok dat we dat haalden. Het was goed voor een 5e stek. We kwamen echter 1.6 sec te kort op de pole. Wat ook verklaarbaar was. De concurrentie rijdt met dezelfde pk maar zijn ongeveer meer dan 200kg lichter. Een 5e tijd rijden met een standaard H bak en 200kg zwaarder zitten we er gewoon goed bij.
Hier 2 Qualilaps
http://www.youtube.com/watch?v=7YHxMBOC ... ata_player
Na de quali weer veranderingen aan de GT4 gemaakt voor de 1e race. Je hebt altijd in zo n raceweekend te weinig test mogelijkheden dus ik wou toch verder gaan om de auto sneller te maken. We hebben gewoon alle tiendes nodig om voorin te komen.
Peter Stox nam de start voor ze rekening en deed dat perfect kon even naar de 2e plek rijden maar na extra warmte in de slicks kwam moest ie iets lossen. Uiteindelijk kwam ie als 4e binnen bij de pitstop. Maar helaas ging er met het klokken in de pits iets mis en verloren we 11 sec in de pitstop. We moesten genoegen nemen met een 4e plaats.
Na de 1e race hebben ik weer zaken in de setup veranderd en zo de 2e race in. Ik wist gewoon dat hier en daar nog wat te halen was. Peter starte vanaf 4 en kon de 3e positie pakken. Reed een perfecte stint met mooie snelle tijden. Na de pitstop was het voor mij consolideren en zo zijn we 3e geworden. Had nog wel een momentje met een achterblijver die mij niet zag en instuurde kon gelukkig uitrijden. Prachtig mooi weekend gehad met een stel limburgers:) Heel veel gelachen en nog wat limburgs dialect geleerd.
Ferry monster ging behoorlijk tekeer hij vond de verschillen tussen de auto te groot bij de eerste 6. Naar aanleiding daarvan heb Ik eens aandachtig zitten kijken naar de monitor in de race en heb de concurrentie qua ronde tijden eens goed gevolgd. De meeste rijders gaan op nieuw rubber weg. Als je dan als rijder alles eruit perst is het normaal dat je naar het einde van de race je ronde tijden ziet zakken door het afbouwen van je banden, motor, temperaturen en remmen. Echter een aantal rijders/teams snappen goed hoe je dat in de Supercar challenge een beetje kunt foppen. Leg je tempo in het begin van de race wat lager neem de bochten wat rustiger of schakel desnoods 500 toeren eerder op om niet op te vallen. En als je banden afbouwen in het einde van de race gooi je het tempo omhoog en rij je nog steeds dezelfde rondetijden terwijl de anderen allemaal tijd inleveren. Normaliter is dat onmogelijk als je moet pushen de hele race door. Ik vind de supersport klasse 1 van de mooiste klassen binnen de DSC heb dit weekend echt genoten. Maar voor een nog mooiere competitie is hier ruimte aan verbetering. Aan Ferry en Robin te horen wil van Elk hier zeker wat aan doen. Lets hope so.
De M3 GT4 vindt ik hele fijne auto en vermaak me kostelijk met een handbak. We hebben de auto dit weekend zeker naar een hoger nivo gekregen. Hij moet nu echter naar de weight watchers. De dunlop banden trekken die kg gewoon niet een uur lang. Maar het is zeker een auto en team om rekening mee te houden!!!
Bedankt PS autosport voor een super weekend!!!
De beker staat bij PS Autosport mijn trofeeën zijn altijd de dunlop petjes:)