Ook mijn rijbewijs ingevorderd!
- Wilbert
Ook mijn rijbewijs ingevorderd!
Gisteravond was ik de LUL. Reed snel even naar scheveningen om een lekker warm visje te halen dat ging helemaal goed ik reed weg uit scheveningen om mijn lekkere warme visje thuis op te eten. Daar is niks van terecht gekomen wand er stond een meneer agent te lazeren. 102 km na correctie waar je 50 km mocht. Dus inleveren!!! Erg duur visje want die heb ik niet gegeten en dit gaat zeker weer een paar honderd euro kosten.
Ik heb nu 15 jaar mijn rijbewijs en het is altijd goed gegaan tot gister.
- Michel P
- Jan Visser
-
Nee ik rij inderdaad ook wel eens "te hard" maar ik vind 50 km te hard in een 50 km zone wel erg veel van het goeie inderdaad.
Tis alleen dat je dit soort dingen nu eenmaal kunt verwachten op een forum met veel "pk's" en veel "testeron"
Dat ik daar niet altijd aan meedoe of goedkeur wil niet zeggen dat ik daardoor minder driving-fun heb?
En ja Jan, ik probeer bij drukte op die stukken mijn snelheid aan te passen. Ik heb genoeg zondagen meegemaakt dat er gecontroleerd wordt op en langs de Ring.
Maar ik wil niet schijnheilig doen, ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb ook al de nodige bonnen gehad. Maar nimmer boven de 30km per uur te hard.
Maar de laatste jaren kan ik mijn voet beter onder bedwang houden en zie ik het nut er ook steeds minder van in, om continu te jakkeren. Daarbij is de Nurburg-Ring een leuke uitlaatklep geworden.
Er zijn regels gemaakt. En helaas gelden ze voor iedereen.
Als je voor jezelf uitmaakt, om deze aan je laars te lappen, moet je ook niet huilen voor die paar euro's. (Want de boetes zijn nog steeds belachelijk laag)
Tis alleen dat je dit soort dingen nu eenmaal kunt verwachten op een forum met veel "pk's" en veel "testeron"
Dat ik daar niet altijd aan meedoe of goedkeur wil niet zeggen dat ik daardoor minder driving-fun heb?
En ja Jan, ik probeer bij drukte op die stukken mijn snelheid aan te passen. Ik heb genoeg zondagen meegemaakt dat er gecontroleerd wordt op en langs de Ring.
Maar ik wil niet schijnheilig doen, ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb ook al de nodige bonnen gehad. Maar nimmer boven de 30km per uur te hard.
Maar de laatste jaren kan ik mijn voet beter onder bedwang houden en zie ik het nut er ook steeds minder van in, om continu te jakkeren. Daarbij is de Nurburg-Ring een leuke uitlaatklep geworden.
Er zijn regels gemaakt. En helaas gelden ze voor iedereen.
Als je voor jezelf uitmaakt, om deze aan je laars te lappen, moet je ook niet huilen voor die paar euro's. (Want de boetes zijn nog steeds belachelijk laag)
- Knot
Wilbert, dat is kut man, liever 50 te hard waar 80 of 100 toegestaan ipv dubbele snelheid op een 50 weg.
Hopelijk binnen 10 dagen weer terug omdat je nooit eerder last gehad hebt. Succes!
Rob, als ik een auto als die van jou zou hebben zou ik altijd meer dan 30km/u te hard rijden, anders kan je net zo goed een 1600je A3 gaan rijden!
Hopelijk binnen 10 dagen weer terug omdat je nooit eerder last gehad hebt. Succes!
Rob, als ik een auto als die van jou zou hebben zou ik altijd meer dan 30km/u te hard rijden, anders kan je net zo goed een 1600je A3 gaan rijden!

-
Knot valt wel mee
Een auto rijden met iets meer vermogen wilt niet altijd inhouden dat je het ook altijd moet gebruiken om "hard" te gaan.
Wegligging, acceleratie (ook binnen de regels) en het gemak waarmee de auto te rijden is kan genoeg fun geven.
Ik hoef niet perse de wet te overtreden om driving-fun te beleven.
Maar ik heb misschien makkelijk praten, omdat hier in het zuiden genoeg bochtige 80km wegen voor handen zijn.
50 km zone blijft een heikel punt, en ik begrijp heus wel dat Wilbert geen associaal weggedrag vertoont heeft.
Tis alleen dat ze ergens een grens moeten trekken.
Met Wilbert zijn verleden zal hij zijn rijbewijs spoedig terug krijgen en de boete zal inderdaad niet prettig zijn. Maarja, als je dat risico niet wilt of kunt lopen, zal je je aan de regels moeten houden.
Ik heb overigens liever 10 boetes beneden de 30km overschrijding dan eentje met rijbewijs-inname. Zoals ik al zei, snelle auto's kosten nu eenmaal iets meer geld, dus die boete is ff slikken en weer doorgaan.
It's all in the game....
Ook ik kom zeker wel weer aan de beurt, en zal dan niet klagen. Echter niet met een dergerlijke overschrijding binnen de bebouwde kom.
Zwart-wit gezien mogen we allemaal van heel veel geluk spreken dat we maar zo weinig "gepakt" worden.
Ik ken genoeg mensen die zich er al lang niet meer aan wagen, en zich keurig aan de snelheid houden binnen een marge van 10 km.
Ik denk dat het een soort zelfdicipline gaat worden om je in te houden totdat je eens op zijn tijd, naar Zandvoort of de Nordschleife kunt gaan. Of legaal rechtuitbranden op de duitse autobahn, als daar je passie ligt.
Verder geef ik gewoon mijn mening. Daar is een forum voor toch?
Toen ik 25 was, zou ik ook dit soort uitspraken afkeuren c/q belachelijk maken.
Inderdaad vervelend dat binnen een week 3 leden dit overkomt. Laten we hopen dat een en ander meevalt en het hier bij blijft.

Een auto rijden met iets meer vermogen wilt niet altijd inhouden dat je het ook altijd moet gebruiken om "hard" te gaan.
Wegligging, acceleratie (ook binnen de regels) en het gemak waarmee de auto te rijden is kan genoeg fun geven.
Ik hoef niet perse de wet te overtreden om driving-fun te beleven.
Maar ik heb misschien makkelijk praten, omdat hier in het zuiden genoeg bochtige 80km wegen voor handen zijn.
50 km zone blijft een heikel punt, en ik begrijp heus wel dat Wilbert geen associaal weggedrag vertoont heeft.
Tis alleen dat ze ergens een grens moeten trekken.
Met Wilbert zijn verleden zal hij zijn rijbewijs spoedig terug krijgen en de boete zal inderdaad niet prettig zijn. Maarja, als je dat risico niet wilt of kunt lopen, zal je je aan de regels moeten houden.
Ik heb overigens liever 10 boetes beneden de 30km overschrijding dan eentje met rijbewijs-inname. Zoals ik al zei, snelle auto's kosten nu eenmaal iets meer geld, dus die boete is ff slikken en weer doorgaan.
It's all in the game....
Ook ik kom zeker wel weer aan de beurt, en zal dan niet klagen. Echter niet met een dergerlijke overschrijding binnen de bebouwde kom.
Zwart-wit gezien mogen we allemaal van heel veel geluk spreken dat we maar zo weinig "gepakt" worden.
Ik ken genoeg mensen die zich er al lang niet meer aan wagen, en zich keurig aan de snelheid houden binnen een marge van 10 km.
Ik denk dat het een soort zelfdicipline gaat worden om je in te houden totdat je eens op zijn tijd, naar Zandvoort of de Nordschleife kunt gaan. Of legaal rechtuitbranden op de duitse autobahn, als daar je passie ligt.
Verder geef ik gewoon mijn mening. Daar is een forum voor toch?
Toen ik 25 was, zou ik ook dit soort uitspraken afkeuren c/q belachelijk maken.

Inderdaad vervelend dat binnen een week 3 leden dit overkomt. Laten we hopen dat een en ander meevalt en het hier bij blijft.

-
Re: Ook mijn rijbewijs ingevorderd!
Alkemadelaan vanaf gevangenis naar kazerne? Is het enige stukje namelijk waar ik me kan indenken om 100 km/u te gaan rijden....ook niet slim overigens....staat bekend om zijn laser-agenten 8)Wilbert schreef:Gisteravond was ik de LUL. Reed snel even naar scheveningen om een lekker warm visje te halen dat ging helemaal goed ik reed weg uit scheveningen om mijn lekkere warme visje thuis op te eten. Daar is niks van terecht gekomen wand er stond een meneer agent te lazeren. 102 km na correctie waar je 50 km mocht. Dus inleveren!!! Erg duur visje want die heb ik niet gegeten en dit gaat zeker weer een paar honderd euro kosten.
- Fasteddie
- Wilbert
Re: Ook mijn rijbewijs ingevorderd!
Over het viaduct bij madurodam! ook een tweebaansweg waar je erg snel te snel rijd.Marcel van Meerbeek schreef:Alkemadelaan vanaf gevangenis naar kazerne? Is het enige stukje namelijk waar ik me kan indenken om 100 km/u te gaan rijden....ook niet slim overigens....staat bekend om zijn laser-agenten 8)Wilbert schreef:Gisteravond was ik de LUL. Reed snel even naar scheveningen om een lekker warm visje te halen dat ging helemaal goed ik reed weg uit scheveningen om mijn lekkere warme visje thuis op te eten. Daar is niks van terecht gekomen wand er stond een meneer agent te lazeren. 102 km na correctie waar je 50 km mocht. Dus inleveren!!! Erg duur visje want die heb ik niet gegeten en dit gaat zeker weer een paar honderd euro kosten.
- Knot
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Ah, dat is zuur!
Sommige wegen lijken er wel voor gemaakt om agentjes neer te zetten.
Vaak heb je op zulk soort wegen ook niet eens in de gaten dat je niet harder dan 50 mag omdat ze breder zijn dan menig provinciale weg.
Altijd blijven opletten dus...
Als je op een 'normale' 50 km/u weg had gereden binnen een dorp of zo zou ik overigens 'eigen schuld' gezegd hebben...
Sommige wegen lijken er wel voor gemaakt om agentjes neer te zetten.
Vaak heb je op zulk soort wegen ook niet eens in de gaten dat je niet harder dan 50 mag omdat ze breder zijn dan menig provinciale weg.
Altijd blijven opletten dus...

Als je op een 'normale' 50 km/u weg had gereden binnen een dorp of zo zou ik overigens 'eigen schuld' gezegd hebben...
- Hans
Das mooi klote Wilbert. En 50 te hard in de bebouwde kom wil op zich niets zeggen. Ik ken genoeg wegen waar dit geen enkel probleem is, sterker nog vaak mocht je op die wegen in het verleden harder maar is er door (vaak een links) het gemeente bestuur bepaald dat 50 hard genoeg is. De Eisenhouwerlaan in Eindhoven is daar een mooi voorbeeld van, 2x2 rijstroken, middenberm van een meter of 6, fietspad ver van de weg af, vroeger mocht je er 90, later 70 en nu sinds een paar jaar 50. Volgens de bordjes ben je een levensgevaarlijk mongool als je daar 100 rijdt, terwijl een paar jaar teug het slechts een lichte overtreding was.