Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door tomgtr » 21 mei 2012, 21:14

Jussi schreef:In wat voor financiële producten?
Is moeilijk. Heb zelf deel cash, deel belegd. Als je de eerste bedrijfsresultaten ziet dit kwartaal draait het bedrijfsleven prima. Dus veel koersen zijn zwaar ondergewaardeerd vs huidige winstcijfers. Aan de andere kant toch wel het gevoel dat echt nog het ergste gaat komen. De hele wereld komt om van de schulden. Ik denk echt dat er nog een behoorlijke klap gaat komen. Niet alleen de Zuid Europese landen, Oost Europa, USA, Africa etc etc. Op een gegeven moment zal door sociale onrust er toch echt iets moeten veranderen. Of we krijgen oorlog. Maar goed, zoals vele van onze traders zeggen : picking bottoms is a dirty business...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 mei 2012, 21:15

romo schreef:Zo doen ze dat bij GL, gewoon even lekken op internet................

http://verkiezingen.groenlinks.nl/node/ ... dium=email

Omdat niemand hier echt op heeft gereageerd, althans niet op de wijze waarop ik had gehoopt even onderstaande, ik had het zelf kunnen schrijven. Ik heb verder niets met GL, nu zelfs nog minder dan niets als je kijkt hoe ze daar met mensen omgaan, das ook de essentie van mijn bovenstaande link, die afgemaakt wordt hieronder;

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9284/Joh ... best.dhtml

dvh

Bericht door dvh » 21 mei 2012, 22:09

http://www.nu.nl/binnenland/2815843/rut ... nomie.html

Wat !!??

Laten we ons lekker druk gaan maken over de afghaanen zeg... :bag:
Hier nog een zak geld.. !
Zie je het Obama ? Goed kijken ! Ik , nee wij spannen ons in voor Afghanistan.. Goed hè!?

Jussi

Bericht door Jussi » 21 mei 2012, 22:22

dvh schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2815843/rut ... nomie.html

Wat !!??

Laten we ons lekker druk gaan maken over de afghaanen zeg... :bag:
Hier nog een zak geld.. !
Zie je het Obama ? Goed kijken ! Ik , nee wij spannen ons in voor Afghanistan.. Goed hè!?
Doen we het beter in België door 'maar' 12 miljoen te geven. Overigens vind ik wel dat als je als land deelneemt aan een militaire operatie tegen een bepaalde groepering en daardoor het land volledig verwoest, je ten minste mag helpen met de heropbouw. Doe je dat niet krijg je zulke taferelen als de aanloop van de WO II.

@Tomgtr: ik ben zelf ook bezig met te kijken waar ik in ga investeren. Geld op een spaarboekje zetten voor de rente is waardeloos. Dan hou ik liever op een zichtrekening een operationeel inkomen en zet ik mijn geld vast in obligaties.

HansD

Bericht door HansD » 21 mei 2012, 22:31

Ik weet niet wat de spaarrente in België is maar van obligaties, tenminste van de zogenaamde 'veilige' landen, word je op dit moment ook niet rijk. Dat is soms zelfs minder dan de rente op een vrij opneembare spaarrekening.

Jussi

Bericht door Jussi » 21 mei 2012, 22:37

HansD schreef:Ik weet niet wat de spaarrente in België is maar van obligaties, tenminste van de zogenaamde 'veilige' landen, word je op dit moment ook niet rijk. Dat is soms zelfs minder dan de rente op een vrij opneembare spaarrekening.
Ik had het niet over staatsobligaties maar obligaties van bedrijven. Daar zit de rente toch tegen de 7-8%.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 mei 2012, 22:38

romo schreef:
romo schreef:Zo doen ze dat bij GL, gewoon even lekken op internet................

Omdat niemand hier echt op heeft gereageerd, althans niet op de wijze waarop ik had gehoopt even onderstaande, ik had het zelf kunnen schrijven. Ik heb verder niets met GL, nu zelfs nog minder dan niets als je kijkt hoe ze daar met mensen omgaan, das ook de essentie van mijn bovenstaande link, die afgemaakt wordt hieronder;

Debat is nu te zien op Politiek 24. Zowel op internet en tv als je het kan ontvangen.

Verder is Groenlinks gewoon een vrouwen/wijven partij en dat schijnt ook door in dit soort gedragingen.

Ik heb niks met het CDA, maar ik vind dat die het op dit onderdeel toch aardig gedaan hebben.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 mei 2012, 22:41

O ja, Sap doet het heel aardig imo in haar optredens en Bibi ook op zijn manier, maar nog te veel een jonge hond. Maar dom is ie niet en weet zijn woorden aardig te kiezen.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 22 mei 2012, 00:00

romo schreef:

Ik heb zelfs al moeite GL-stemmers serieus te nemen (non-sexual). Heeft me ooit wel eens hele boze blikken opgeleverd trouwens :kikker: .

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 mei 2012, 08:27

Dibi looks like a mascotte without a team

Volgens mij is bij Groen Links gisteravond (en afgelopen week) wel heel duidelijk geworden dat ze nog even moeten wachten tot er weer een nieuwe Halsema opstaat. Sap is geen natuurlijk inspirator, Dibi geen natuurlijk leider. Beide dus ongeschikt. Samen misschien wel geschikt. Voor GL zou 't het beste zijn als iedereen uit de achterban op beide gaat stemmen. Sap als lijsttrekker en Dibi als lijstduwer. Ik denk ook dat dat gaat gebeuren. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Voor de kijkcijfers van GL is dit helemaal niet zo slecht als wordt beweerd. Een dag meer GL dan PVV in de pers, is pure winst voor ze.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 mei 2012, 08:29

De Nederlandse steun voor het ESM begint nu echt te rammelen.
Hopelijk gaat 't in de huidige opzet niet door.

ChristenUnie stemt niet in met permanent noodfonds
AMSTERDAM - De ChristenUnie stemt niet in met het permanente noodfonds voor de euro ESM.

"De partij kan niet akkoord gaan met het overmaken van veertig miljard euro aan gemeenschapsgeld zonder dat het parlement greep heeft op de wijze waarop dat geld wordt uitgegeven." Dat zegt fractievoorzitter Arie Slob dinsdag tegen de NOS.

Slob is niet tegen een noodfonds, maar vindt het verdrag zoals het er nu ligt 'onverantwoord'.
"Het is goed dat er een noodfonds is, want je zult op een gegeven moment moeten kunnen optreden. Maar het kan niet zo zijn dat van een land wordt gevraagd veertig miljoen euro in een noodfonds te stoppen zonder dat het land over de besteding mee mag praten."

De partij vindt dat demissionair minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) terug moet naar de onderhandelingstafel in Brussel.

PVV
Ook de PVV is fel tegen de Nederlandse deelname aan het ESM. PVV-leider Geert Wilders wil die zelfs via een kort geding tegenhouden. Hij wil via de rechter afdwingen dat pas na de verkiezingen op 12 september wordt gestemd over het noodfonds. Wilders vindt dat de kiezer zich moet kunnen uitspreken over het besluit.
Het ESM is de opvolger van het tijdelijke noodfonds EFSF. In het permanente fonds wordt zevenhonderd miljard euro gestort, waarvan Nederland veertig miljard bijdraagt. De Tweede Kamer debatteert dinsdag over het onderwerp.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 mei 2012, 09:17

Jussi schreef:In wat voor financiële producten?
Aandelen met dividenduitkering. Opties blijf ik lekker even van weg (beperkte looptijd) en turbo's heb ik altijd onzin gevonden :)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mei 2012, 09:25

Dennis Cavallino schreef:De Nederlandse steun voor het ESM begint nu echt te rammelen.
Hopelijk gaat 't in de huidige opzet niet door.

ChristenUnie stemt niet in met permanent noodfonds
AMSTERDAM - De ChristenUnie stemt niet in met het permanente noodfonds voor de euro ESM.

"De partij kan niet akkoord gaan met het overmaken van veertig miljard euro aan gemeenschapsgeld zonder dat het parlement greep heeft op de wijze waarop dat geld wordt uitgegeven." Dat zegt fractievoorzitter Arie Slob dinsdag tegen de NOS.

Slob is niet tegen een noodfonds, maar vindt het verdrag zoals het er nu ligt 'onverantwoord'.
"Het is goed dat er een noodfonds is, want je zult op een gegeven moment moeten kunnen optreden. Maar het kan niet zo zijn dat van een land wordt gevraagd veertig miljoen euro in een noodfonds te stoppen zonder dat het land over de besteding mee mag praten."

De partij vindt dat demissionair minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) terug moet naar de onderhandelingstafel in Brussel.

PVV
Ook de PVV is fel tegen de Nederlandse deelname aan het ESM. PVV-leider Geert Wilders wil die zelfs via een kort geding tegenhouden. Hij wil via de rechter afdwingen dat pas na de verkiezingen op 12 september wordt gestemd over het noodfonds. Wilders vindt dat de kiezer zich moet kunnen uitspreken over het besluit.
Het ESM is de opvolger van het tijdelijke noodfonds EFSF. In het permanente fonds wordt zevenhonderd miljard euro gestort, waarvan Nederland veertig miljard bijdraagt. De Tweede Kamer debatteert dinsdag over het onderwerp.
ze praten eerst over veertig miljard, dan veertig miljoen, dan weer veertig miljard in dat artikel :D

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 mei 2012, 09:29

Dennis Cavallino schreef:Dibi looks like a mascotte without a team

Volgens mij is bij Groen Links gisteravond (en afgelopen week) wel heel duidelijk geworden dat ze nog even moeten wachten tot er weer een nieuwe Halsema opstaat. Sap is geen natuurlijk inspirator, Dibi geen natuurlijk leider. Beide dus ongeschikt. Samen misschien wel geschikt. Voor GL zou 't het beste zijn als iedereen uit de achterban op beide gaat stemmen. Sap als lijsttrekker en Dibi als lijstduwer. Ik denk ook dat dat gaat gebeuren. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Voor de kijkcijfers van GL is dit helemaal niet zo slecht als wordt beweerd. Een dag meer GL dan PVV in de pers, is pure winst voor ze.
warempel, ik kan hier alleen maar een +1 aan toevoegen Dennis.
eensch met deze analyse :). Veel groter probleem voor GL vind ik die bestuursdame, da's pas nix. Heleen Weenink. Voor mij toch wel weer .eukbaar, maar dat terzijde. MF, zeg ik nou .eukbaar, getver, het gaat minder met me. Volgens mij friemelt ze ook met de andere kant, nah, dan maar afvoeren ...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 mei 2012, 09:31

Met jouw koppie is weinig mis René! Ik had 't niet opgemerkt.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 mei 2012, 09:35

Facebook gister -11,5% en gesloten op 34,03. Dat terwijl de Nasdaq met 2,5% gestegen is.

Zat er in natuurlijk.... this is gonna hurt

Tom

Bericht door Tom » 22 mei 2012, 09:40

Ja Facebook waarde is totaal niet realistisch. Tweede internetbubble is gaande...

dvh

Bericht door dvh » 22 mei 2012, 09:41

Maus335i schreef:Facebook gister -11,5% en gesloten op 34,03. Dat terwijl de Nasdaq met 2,5% gestegen is.

Zat er in natuurlijk.... this is gonna hurt
Afbeelding

Robertdj

Bericht door Robertdj » 22 mei 2012, 09:59

G Kolkman schreef:
romo schreef:

Ik heb zelfs al moeite GL-stemmers serieus te nemen (non-sexual). Heeft me ooit wel eens hele boze blikken opgeleverd trouwens :kikker: .
Ik moet wel, mijn vriendin stemt namelijk GL.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 mei 2012, 10:09

Ik zei vorige week voor de gein op mijn facebook-tijdlijn: "Als we maandag allemaal overstappen op Google+, dan is 't snel gedaan met Facebook". Hyves ging ook zo snel van hype naar niets. Facebook is weliswaar anders en wereldwijd zeer sterk aanwezig. Maar toch.

Ik geloof heus niet dat een leegloop bij Facebook snel gaat gebeuren, maar voor een realistische waardebepaling had 't aandeel eerder voor een kwart naar de beurs moeten gaan en dan had de beursgang voor een verbreding van de omzet moeten gaan zorgen door brede investeringen (zoals Google doet op zeer uiteenlopende fronten). De achterliggende banken die er nu alles aan doen om de schade te beperken moeten zich schamen voor 't opblazen van de hype. Ze zullen er wel goede redenen voor hebben gehad.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 mei 2012, 10:27

Ok, ik biecht op. Bij de gemeenteraadsverkiezingen heb ik trouwens GL gestemd. Volgens mij heb ik dat al eens verteld, maar ik was zelf ook verbaasd. :)

Onze gemeenteraad heeft al jaar in jaar uit een VVD-meerderheid en daar is niets mis mee. Echter, ik miste een hoop vooruitgang bij hun standpunten. Ze dragen niet voor niets allemaal een oubollige stropdas. Ik ging mij als nieuwe dorpsbewoner verdiepen in alle partijen en de poppetjes erachter. Veel zeikerds en wannabe's bij de lokale partijen. Dat schoot niet op.

Op een gegeven moment las ik een interview met de lijsttrekker van Groen Links. Niet alleen zag ze er leuk uit (hehe), ze had hele goede ideeën voor het dorp, de omgeving en voor ondernemers. Ideeën die ik zelf ook had, of me op z'n minst aanspraken.

Na mij in het locale GL te hebben verdiept, had ik niet 't idee op een boomknuffelaar te gaan stemmen, maar iemand die samen met de VVD voor een ondernemend werkklimaat gaat zorgen waarbij duurzaamheid niet alleen draait om het behouden van 'groen', maar vooral om een goede mix te maken van wonen, recreëren, werken, vervoer.

Sinds de verkiezingen is de VVD nog steeds de grootste partij in ons dorp (en dat vind ik goed), maar GL is dus iets gegroeid en de gemeente zet in mijn optiek geen stap verkeerd sinds ik er woon. Wegen worden beter, het stadshart wordt vernieuwd, er komen nog meer faciliteiten en het lijkt wel alsof ons dorp mooier wordt. Die trend werd al ingezet toen de gemeenteraad een GL-burgemeester had gekozen trouwens, dus het is niet zo dat GL nu een grote stempel zet, ze doen 't met z'n allen gewoon best goed. Samenwerken om meerdere belangen te behartigen en om vooruit te denken met een heldere visie, dáár gaat 't om. Ik heb niet eerder zo'n goed functionerend lokaal bestuur meegemaakt. Wat mij betreft stem ik volgende keer weer GL, in de hoop dat de VVD tegelijk aan de macht blijft.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 mei 2012, 10:27

Dennis Cavallino schreef:Ik zei vorige week voor de gein op mijn facebook-tijdlijn: "Als we maandag allemaal overstappen op Google+, dan is 't snel gedaan met Facebook"...
Dat is precies wat het is. Er is te weinig verankering in de markt. Drempels zijn veel te laag voor nieuwe toetreders en overstappen met je profieltje is zo gedaan. Overigens gaan mijn aandelen goed, ik heb ingezet op een waardedaling van Facebook. :shakeit:

@Dennis
Ik stem lokaal ook veel meer op partijen die gaan voor een leuke buurt, boompjes, kindvriendelijk, etc., dus links. Landelijk stem ik meer op bestuurspartijen, dus rechtser. De verschillen tussen landelijke en lokale politiek is enorm, dus ik stem dus ook wisselend, kan echt uitersten zijn :)

Peric

Bericht door Peric » 22 mei 2012, 13:04

Waarom zou je je druk maken over wat er binnen GL gebeurt? Geloof niet dat we bang hoeven te zijn dat ze in de regering gaan komen.

Over Facebook, vind 't een leuke ontwikkeling om te zien dat heel veel bedrijven tegenwoordig adverteren met http://www.facebook.com/willekeurigbedrijf
Ook Facebook zal aan populariteit gaan verliezen als er meer spelers op de markt komen. Ik hoor al veel mensen die 'klagen' over FB omdat er veel dingen gebeuren die ze niet willen en dat al je gegevens ook eigendom zijn van FB.
Dat het aandeel inmiddels minder waard is is natuurlijk ook geen verrassing. Waarom is zo'n bedrijf zoveel waard? Omdat het de mogelijkheid biedt om heel veel mensen te bereiken? Die zelfde mensen gebruiken het hoofdzakelijk prive en zitten niet te wachten op al die reclame. Dat het aanwezig is nemen velen het voor lief, want het moet toch ergens van draaien, maar soms is teveel gewoon teveel.
Ben ook benieuwd hoe groot Google+ gaat worden. Ik zit er nog niet op omdat ik 1 genoeg vindt. Ik zat ook niet op Hyves.

Tom

Bericht door Tom » 22 mei 2012, 13:43

Bedrijven kunnen met Facebook veel mensen bereiken tegen relatief lage kosten. Berichten via social media kunnen zich snel verspreiden met "dank" aan je vrienden (druk op like en de 130 vrienden die een gemiddeld persoon heeft zien dat wellicht voorbij komen, en omdat het van een vriend af komt neem je het ook sneller over). Verder is de database van Facebook goud waard, van miljarden personen hebben ze een zeer exact profiel opgebouwd (geografisch, connecties, interesses, etc.). Facebook is daardoor wel echt gigantisch veel waard, alleen niet de waarde die ze nu toegekend hebben... dat is gewoon niet realitisch en teveel opgeblazen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 mei 2012, 13:57

Locaties? Check Jacco B en Patrick S even
Gegevens? Check geslacht Patrick S
Interesses? Ik zie allemaal 'reclame's die mij gewoon niet boeien. Ik klik er nooit op, net als bij gmail, nu.nl etc.

Op Facebook laat je de buitenwereld zien wat je ze wil laten zien. Ik weet ook wel dat als je eenmaal ben ingelogd op FB, dat ze dan meteen heel je browse geschiedenis proberen te volgen, maar toch vind ik de voorgestelde reclames altijd verkeerd gekozen.

Voorbeeldje: Als ik 't hier op DF over Cyprus heb, krijg ik op facebook direct te zien dat er een last minute aanbieding is. Leuk bedacht, maar als ze het echt goed hadden gevolgd, dan had ik net getypt dat je maar beter niet naar Cyprus kunt gaan vanwege de Israëlische troepenmacht. Kortom, het systeem rondom 't verdienmodel oogt imho prehistorisch. Daarnaast moeten ze inmiddels wel weten dat ik zelf mijn reizen samenstel en dus niet op een fucking pauper-aanbod zit te wachten.

Daarom geloof ik niet in de enorme waarde van Facebook. Wel in een deel ervan (een tiende tot een kwart is al genoeg).

Plaats reactie