18 jaar en tbs
- HarryC
Re: 18 jaar en tbs
Na 12jr zelfs. Hij moet 2/3 uitzitten.
- Robin Hartog
I know, ik denk er ook hetzelfde over als over heel veel andere zaken..Marc RS4 schreef:Da's met wel meer zaken zo hoor Robin..
- JP
Om hem te behoeden voor medegevangene die het hef in eigen hand nemen zal meneer wel een privesuite krijgen....Niall schreef:TBS volkomen terecht, dus eigenlijk heeft ie 18 jaar + levenslang. Herstellen van die aandoening zal niet gebeuren dus blijft ie levenslang achter tralies.
Vraag is haalt ie wel1 jaar in de bak, laat staan 18 jaar
- Macboy
Het heeft de mensheid een paar duizend jaar gekost om een beschaving op te bouwen.
Het kost DF een middag om deze weer uit te roeien.
-
Mwaaah beschaving? Vind het wel mee/tegenvallen eigenlijk.
- Luco
Lekker beschaafd 83 kleine kinderen misbruiken, filmen en dan ook nog delen met je pedovriendjes.Macboy schreef:Het heeft de mensheid een paar duizend jaar gekost om een beschaving op te bouwen.
Verdien je dan nog een beschaafde behandeling, ik weet het niet.
Ik heb geen kinderen, maar al had mijn kind daarbij gezeten had ik denk ik niet voor mezelf in gestaan.
- dvh
Mensheid beschaafd ?Macboy schreef:Het heeft de mensheid een paar duizend jaar gekost om een beschaving op te bouwen.
.

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Hier ook geen kinderen, maar al had ik het zien gebeuren of had het bij een klein nichtje of neefje gebeurd hadden we wel eventjes langs gekomen.Luco schreef:Ik heb geen kinderen, maar al had mijn kind daarbij gezeten had ik denk ik niet voor mezelf in gestaan.
Had een hoop kosten die ze nu aan hem uitgeven bespaard
- HansD
Of je het nu eens bent of niet met de uitspraak, deze draad heeft een behoorlijk telegraaf reactie gehalte.
Ik kan ook geen greintje sympathie voor die robert M opbrengen maar hij is veroordeeld volgens de regels van onze rechtstaat. Gezien de maximum straf die hij kon krijgen vind ik dit een acceptabele uitspraak. Hij is echt na het uitzitten van zijn gevangenisstraf na een paar jaartjes TBS niet vrij.
Ik kan ook geen greintje sympathie voor die robert M opbrengen maar hij is veroordeeld volgens de regels van onze rechtstaat. Gezien de maximum straf die hij kon krijgen vind ik dit een acceptabele uitspraak. Hij is echt na het uitzitten van zijn gevangenisstraf na een paar jaartjes TBS niet vrij.
- Luco
Ja en dat is dus helemaal niet zeker en dat is dus het frustrerende, zeker voor de ouders.HansD schreef: Hij is echt na het uitzitten van zijn gevangenisstraf na een paar jaartjes TBS niet vrij.
Daarvoor blijft het altijd onzeker of die vrijkomt of niet.
- Richard430
Als het je eigen kinderen zouden zijn, zou je niet zo makkelijk er over denken. Acceptabele uitspraak vind ik dat ze hem aan zijn eigen klokkenspel ophangen in een boom, sorry. Maar zo denk ik er echt over.HansD schreef:Of je het nu eens bent of niet met de uitspraak, deze draad heeft een behoorlijk telegraaf reactie gehalte.
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Dat vraag ik mij nou af wat gaat dit allemaal kosten ?Ferdi Gielen schreef:Hier ook geen kinderen, maar al had ik het zien gebeuren of had het bij een klein nichtje of neefje gebeurd hadden we wel eventjes langs gekomen.Luco schreef:Ik heb geen kinderen, maar al had mijn kind daarbij gezeten had ik denk ik niet voor mezelf in gestaan.
Had een hoop kosten die ze nu aan hem uitgeven bespaard
-
Mwaah ben niet van gedachten veranderd na de geboorte van mijn kleine.
Zijn partner 6 jaar he laten we dat niet vergeten.....
Zijn partner 6 jaar he laten we dat niet vergeten.....
- PD power
Ik zeg lekker 18 jaar met Bubba opsluiten.....
Overal is wat voor te zeggen, emotioneel gezien, was het, het beste als ie er niet meer was, of ff van z'n klein noten afgeholpen werd.
Rationeel hebben we met elkaar afgesproken, dat we ook dit soort "mensen" redelijk goed verzorgen, dat dit niet strookt met ons rechtvaardigheids gevoel, is denk ik weer menselijk.
Om even op "onze" beschaving in te haken, d'r zijn zat landen, waar de beschaving nog een paar honderd jaar achter loopt, ....noemen ze Kultur.......

Overal is wat voor te zeggen, emotioneel gezien, was het, het beste als ie er niet meer was, of ff van z'n klein noten afgeholpen werd.
Rationeel hebben we met elkaar afgesproken, dat we ook dit soort "mensen" redelijk goed verzorgen, dat dit niet strookt met ons rechtvaardigheids gevoel, is denk ik weer menselijk.
Om even op "onze" beschaving in te haken, d'r zijn zat landen, waar de beschaving nog een paar honderd jaar achter loopt, ....noemen ze Kultur.......
- HansD
Dat zou heel goed kunnen en ik kan me ook zeker voorstellen dat ik hem in zo'n geval neerleg als ik de kans krijg maar dan moet je ook de gevolgen daarvan accepteren. Dan zit je zelf ook een tijdje vast.Als het je eigen kinderen zouden zijn, zou je niet zo makkelijk er over denken
Mag je absoluut vinden maar die straf staat nu eenmaal niet in het wetboek van strafrecht. We hebben hier geen sharia rechtspraakAcceptabele uitspraak vind ik dat ze hem aan zijn eigen klokkenspel ophangen in een boom, sorry. Maar zo denk ik er echt over.

Aan de andere kant kan het dus ook langer duren dan een gevangenisstraf. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=g ... lg&cad=rjaJa en dat is dus helemaal niet zeker en dat is dus het frustrerende, zeker voor de ouders.
Bijlage G vanaf pag 31
- Roy RS
Nee vervroegde vrijlating is uitgesloten van het vonnis, dus dit keer real 18 jaarRichard430 schreef:18 jaar? Bij goed gedrag is die met 15 jaar al weer op vrije voeten. En dan wordt die geschept door een auto/trein hoop ik.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dus, 18 jaar zitten en dan gegarandeerd een langdurig, mogelijk tot zijn dood durend TBS proces.
Zo slecht is dat toch niet?
Ik ben het met Roy en Macboy eens, hij heeft bijna de maximale straf gekregen die wij in onze maatschappij aan dergelijke daden verbinden. Wat wil je dan nog meer? Als we 'iedere' crimineel maar als een dolle hond afknallen gaat het er echt niet beter op worden hier.
Zo slecht is dat toch niet?
Ik ben het met Roy en Macboy eens, hij heeft bijna de maximale straf gekregen die wij in onze maatschappij aan dergelijke daden verbinden. Wat wil je dan nog meer? Als we 'iedere' crimineel maar als een dolle hond afknallen gaat het er echt niet beter op worden hier.
-
dat zou ook te makkelijk zijn.
Ik snap het idee maar levenslang had gemoeten imo. Waar trek je de grens? Bij 30 misbruikte kinderen? 60?, 87? Nog niet genoeg?
Om over de kosten voor ons nog maar niet te spreken.....
Ik snap het idee maar levenslang had gemoeten imo. Waar trek je de grens? Bij 30 misbruikte kinderen? 60?, 87? Nog niet genoeg?
Om over de kosten voor ons nog maar niet te spreken.....
-
OnlineBram
De kosten moet je denk ik buiten deze discussie houden, die maken we toch wel om onze rechtsstaat in stand te houden, iemand een spuitje of kogel geven is echt niet per definitie heel veel goedkoper en sowieso discutabel. Ook al heeft die de meest walgelijke dingen gedaan, hij of zij lijdt echt meer door tientallen jaren vast te zitten. Daarbij ben ik van mening dat de overheid nooit mag besluiten om iemand dood te maken, om wat voor reden dan ook, dat gaat me echt te ver.
Over de strafmaat kan zeker gediscussieerd worden lijkt me. In Nederland hebben we tegenwoordig ook 30 jaar en inderdaad levenslang, misschien moet de minister van Justitie eens kritisch naar deze zaak, de opgelegde strafmaat en het effect op de samenleving kijken en geeft hij jou wel gelijk. Het is, kijkend naar het effect op de samenleving, ook enigszins verwonderlijk dat de rechter voor 18 en niet 20 jaar gegaan is, weet iemand waarom dat zo is?
Over de strafmaat kan zeker gediscussieerd worden lijkt me. In Nederland hebben we tegenwoordig ook 30 jaar en inderdaad levenslang, misschien moet de minister van Justitie eens kritisch naar deze zaak, de opgelegde strafmaat en het effect op de samenleving kijken en geeft hij jou wel gelijk. Het is, kijkend naar het effect op de samenleving, ook enigszins verwonderlijk dat de rechter voor 18 en niet 20 jaar gegaan is, weet iemand waarom dat zo is?
- HarryC
Sorry maar ben het er helemaal niet mee eens!
Hij is maar gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar bevonden, daardoor heeft hij ook die 18 jaar gekregen. Mensen die voor een groter deel ontoerekeningsvatbaar worden bevonden krijgen vaak een minder lange straft en duurt de TBS vaak levenslang, maar in dit geval kan het best eens zo zijn dat de arts vindt dat hij na zijn celstraf gerehabiliteerd is en hij terugkeert in de maatschappij. Vaak zie je bij pedofielen dat, wanneer zij niet met kinderen in aanraking komen zij weer beter functioneren, maar na zijn vrijlating zal hij zichzelf toch weer confronteren met kinderen en zal zijn zieke geest het weer overnemen.....In Amerika worden zulke mensen chemisch gecastreerd!
En ik ben er ook niet voor om iedere crimineel af te knallen maar iedere crimineel die 86 kinderen misbruikt mag van mij direct afgeknalt worden!!
Hij is maar gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar bevonden, daardoor heeft hij ook die 18 jaar gekregen. Mensen die voor een groter deel ontoerekeningsvatbaar worden bevonden krijgen vaak een minder lange straft en duurt de TBS vaak levenslang, maar in dit geval kan het best eens zo zijn dat de arts vindt dat hij na zijn celstraf gerehabiliteerd is en hij terugkeert in de maatschappij. Vaak zie je bij pedofielen dat, wanneer zij niet met kinderen in aanraking komen zij weer beter functioneren, maar na zijn vrijlating zal hij zichzelf toch weer confronteren met kinderen en zal zijn zieke geest het weer overnemen.....In Amerika worden zulke mensen chemisch gecastreerd!
En ik ben er ook niet voor om iedere crimineel af te knallen maar iedere crimineel die 86 kinderen misbruikt mag van mij direct afgeknalt worden!!
- HarryC
18 ipv 20 jaar ivm de ontoerekingsvatbaarheid.
-
OnlineBram
Ik verwacht echt niet dat, wanneer hij over 18 jaar in behandeling gaat met een sticker op z'n kop, want iedereen weet wie Robert M is, hij na een paar jaar behandelen het predicaat genezen krijgt opgeplakt en vrij man is. Hij geeft nota bene zelf aan dat het beter is dat hij nooit vrij komt...Niet dat een dergelijke uitspraak iets uitmaakt, al hoop ik stiekem dat ze daar wel iets mee doen
Pedo's liggen natuurlijk al zwaar onder vuur de afgelopen jaren en in dit geval is dat nog begrijpelijker dan in alle andere gevallen, t'is nogal niet extreem wat hij gedaan heeft. Of het mag weet ik niet, maar ik kan me zo indenken dat een behandelend arts daar rekening mee houdt alvorens zo'n patiënt de poort uit te sturen.
Kortom, ik zie hem echt niet zomaar vrij komen.

Pedo's liggen natuurlijk al zwaar onder vuur de afgelopen jaren en in dit geval is dat nog begrijpelijker dan in alle andere gevallen, t'is nogal niet extreem wat hij gedaan heeft. Of het mag weet ik niet, maar ik kan me zo indenken dat een behandelend arts daar rekening mee houdt alvorens zo'n patiënt de poort uit te sturen.
Kortom, ik zie hem echt niet zomaar vrij komen.
- duifjes.com
Ik snap Macboys reactie....en sommige anderen hier ook.....ik denk dat je iemand zoals Robert M meer straft hem tot zn 80e te laten leven en dagelijks te confronteren met zn daden dan een kogel te geven....
Ik zeg
18 jaar vs 87 x levenslang....hoe eerlijk kan het zijn?
Ik zeg
18 jaar vs 87 x levenslang....hoe eerlijk kan het zijn?
- GTRene
volgens NL wetten "oke"
volgens mijn eigen gedachte mogen dat soort mensen van mij oplossen in? en dus verdwijnen van deze aarde zeg maar als het zoverre bewezen is (in dit geval dus ja)
dus ff kort alles doornemen en onderzoeken en meer mensen aanhouden die afnamen bij hem e.d. en als alles rond is die persoon zo snel mogelijk uit het leven halen, beter voor ons allemaal en in eerste plaats voor de slachtoffers e.d.
die hoeven dan nooit meer bang te zijn voor die persoon dat ie bv met verlof vrij komt of uitbreekt of wat ook, daarbij bespaar je veel geld en gedoe, huppetee weg er mee.
:beam:
volgens mijn eigen gedachte mogen dat soort mensen van mij oplossen in? en dus verdwijnen van deze aarde zeg maar als het zoverre bewezen is (in dit geval dus ja)
dus ff kort alles doornemen en onderzoeken en meer mensen aanhouden die afnamen bij hem e.d. en als alles rond is die persoon zo snel mogelijk uit het leven halen, beter voor ons allemaal en in eerste plaats voor de slachtoffers e.d.
die hoeven dan nooit meer bang te zijn voor die persoon dat ie bv met verlof vrij komt of uitbreekt of wat ook, daarbij bespaar je veel geld en gedoe, huppetee weg er mee.
:beam:
-
- Auto: E63 M6
als het mijn kind was geweest waar die zich aan had vergrepen had ie een kogel tussen zn ogen gekregen!