18 jaar en tbs

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

18 jaar en tbs

Bericht door Shakes » 21 mei 2012, 13:42

Reacties....

daNpy

Re: 18 jaar en tbs

Bericht door daNpy » 21 mei 2012, 13:44

:?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 mei 2012, 13:45

Reactie? Ongeveer 132 jaar en een kogel te weinig.

Luco

Bericht door Luco » 21 mei 2012, 13:54

Ik zeg na die 18 jaar snikkel en handen eraf hakken, zijn de kinderen iig weer veilig.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 mei 2012, 13:56

ik word echt woest als ik soms aan dit systeem denk...

als ik door rood rijd krijg ik een boete (mooi vergelijk :? )
als ik op elke hoek van de straat door rood rijd krijg ik gewoon een berg boetes.

als R.M. een kind verkracht krijgt hij straf, zeg 4 jaar voor het gemak.
als hij die straf uitgezeten en het weer doet, krijgt hij weer straf, zeg 6 jaar omdat het herhaling is.

Als zo'n klootviool het 83 keer doet, krijgt ie 1 keer straf, welliswaar iets zwaarder als wanneer hij 1 kind gedaan zou hebben, maar toch. Waarom krijgt men in NL niet gewoon 83 keer een aantal jaar plus 50 jaar extra wegens exhorbitante idioterie en zieke geest, dan zou hij 332 jaar straf + verzwaring krijgen en zijn we af van dit soort jongens. (en omdat ie dan toch niet meer vrij kan komen maar gewoon een spuitje geven)

Ik heb hierover gepraat met een advocaat en die verdedigt ons rechtsysteem en geeft aan dat hier een verschil is tussen een misdaad en een overtreding. Wat mij betreft geven ze roodrijders honderd boetes en geld dat hetzelfde voor misdaden in de wereld van het strafrecht.

Verder vind ik het van de zotte dat ze zo'n gast in een andere gevangenis zetten als andere omdat ze bang zijn dat ie gepest wordt op de luchtplaats, dat is toch godverdomme zijn eigen fout, dan blijft ie maar binnen zitten met de deur op slot. Hoe erger de misdaad, hoe beter je beschermd wordt.

Ze mogen hem bij mij in de kelder afzetten, zal ik zorgen dat ie nog 18 jaar leeft, zorg ik daarna voor TBS (The Best Solution :devil: )

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 mei 2012, 14:01

en dan nog es wat....in zaken zoals deze waar zo'n hufter zelf zijn bewijsmateriaal opneemt, dus nogal heterdaad moeten ze zo'n kloje gewoon de doodstraf geven. (ik had niet verwacht daar ooit voorstander van te zijn) Maar zo iemand moeten ze echt in een cel gooien en geen eten brengen.

Kun je zeggen dat ie ziek is enzovoorts, virussen moet je met virussen bestrijden, de pest erin....man wat verpest dit topic mijn goeie maandagmorgen humeur

Niall

Bericht door Niall » 21 mei 2012, 14:11

TBS volkomen terecht, dus eigenlijk heeft ie 18 jaar + levenslang. Herstellen van die aandoening zal niet gebeuren dus blijft ie levenslang achter tralies.
Vraag is haalt ie wel1 jaar in de bak, laat staan 18 jaar

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mei 2012, 14:13

Hoe groot is de kans dat wij in NL gaan overstappen naar een strafsysteem waarin het aantal delicten inderdaad bij elkaar worden opgeteld?

Ik had destijds op Facebook deze foto geplaatst:

Afbeelding

Pyromaan vs zieke geest = Nough said.

Hoe leg je onze 'rechtvaardigheid' uit aan kinderen?

Die advocaat die Roy heeft gesproken, moet zich schamen om ons rechtssysteem te beschermen. Er mag best iets veranderen. Deze strafzaak heeft dat duidelijk aangetoond. De rechter was ook duidelijk dat er geen twijfel bestaat over 't feit dat Robert M de dader was en dat hij niet moest piepen om strafvermindering, maar 18 jaar + TBS is gewoon een te lage straf, want er is geen enkele garantie dat 'ie levenslang TBS krijgt. Ook is er geen garantie dat 'ie in zijn cel wordt vermoord door medegevangenen. Kortom, de straf per delict vaststellen en dan alle straffen bij elkaar optellen. Dát zou eerlijker zijn. Of een rechter moet kunnen garanderen dat TBS levenslang is en dat er niet opeens één of andere jodocus besluit om Robert M opeens op vrije voeten te stellen. Ook hoor je vaak dat TBS-ers ontsnappen. Of nog erger: dat 'ie "om therapeutische redenen met kinderen moet gaan werken!!".

Kortom, de straf staat in geen verhouding tot bijvoorbeeld die Pyromaan die 7 jaar krijgt. Toch?
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 21 mei 2012, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 21 mei 2012, 14:16

Dat is wel glad ijs Dennis.

Want als je spullen van anderen in de hens steekt, en met name huizen is het feitelijk (als er iemand thuis is) moord of doodslag, in dat licht vind ik 7 jaar weer weinig.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mei 2012, 14:18

Ik zeg niet dat die 7 jaar te weinig is, ik zeg dat 18 jaar met TBS te weinig is!!!!

De verhouding is zoek.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 mei 2012, 14:18

die garanties zijn er niet inderdaad, maar ze proberen wel zijn veiligheid te garanderen door hem in een speciale inrichting te plaatsen waar ie lekker kan praten met een zieleknijper als het hem goeddunkt...Vraag me af of het voor de ouder van die kinderen de komende 18 jaar ook zo goed geregeld is, ik vermoed dat die over 10 jaar als ze in elkaar storten niet gratis voorzien worden van alle hulp die mogelijk is om hun ziel te redden....zij hebben wel levenslang.

ze moesten eens wat minder geld steken in de schuldige en wat meer in de onschuldige

HarryC

Bericht door HarryC » 21 mei 2012, 14:34

En hoeveel geld kost het de maatschappij nog de komende 18 jaar en de TBS daarna....

De kogel was echt veel beter geweest!

Emiel

Bericht door Emiel » 21 mei 2012, 14:37

Roy RS schreef:
ze moesten eens wat minder geld steken in de schuldige en wat meer in de onschuldige

+1000

Die pedo kunnen we missen als kiespijn, laat hem kernreactors schoonmaken in Japan, doe ie tenminste nog wat nuttigs voor de samenleving.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 mei 2012, 14:41

"Grappig" dat heel Nederland er zo over denkt, maar dat het toch niet zo is.. Tijd voor verandering.

Marc R

Bericht door Marc R » 21 mei 2012, 14:48

Da's met wel meer zaken zo hoor Robin..

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 mei 2012, 14:53

Robin Hartog schreef:"Grappig" dat heel Nederland er zo over denkt, maar dat het toch niet zo is.. Tijd voor verandering.
daar heb je hem te pakken, lang niet iedereen denkt er zo over...veel boomknuffelaars (te herkennen aan de Prius of Auris) vinden dat deze meneer simpelweg een ziekte/ afwijking heeft en dat die gewoon te genezen is door intensieve behandelingen zoals TBS. Zij vinden ook dat als deze meneer genezen blijkt, hij gewoon weer recht heeft op een plek in onze maatschappij...geloof me, ik heb met dergelijke mensen gesproken op een feestje en we gingen bijna op zijn Helmonds naar buiten (eerst borstelen dan praten)...

Ik vind echt als je iets dergelijks doet dat je alle recht op privacy en al helemaal op een plek in de maatschappij verspeelt hebt. Die kinderen hadden ook recht op privacy en een normale plek in de maatschappij, "gelukkig" waren er een groot aantal jonge baby's bij en zullen die er wellicht niets van herinneren/ geen gevolgschade van hebben, maar verder heeft dit monster hen allen hun privacy ontnomen en hun plek in de maatschappij in sommige gevallen ook...

Emiel

Bericht door Emiel » 21 mei 2012, 14:58

Roy RS schreef: "gelukkig" waren er een groot aantal jonge baby's bij en zullen die er wellicht niets van herinneren/ geen gevolgschade van hebben, ...
Dat is een gewaagde aanname.

Een kind vormt zich al bij de moeder als foetus.
Als een kind zijn luier niet op tijd word verschoond kan er al een basis gelegd worden voor wantrouwen op latere leeftijd.

Als een kind zoiets gruwelijks meemaakt, afgezien van de lichamelijke schade, dan zal het kind daar toch wel iets van mee krijgen in het karakter. Althans de kans is aanwezig.

Het probleem is, het is bijzonder moeilijk te achterhalen of het kind zich hetzelfde zou hebben ontwikkeld zonder de gebeurtenis, je kan het niet ongedaan maken, voorruit spoelen en kijken hoe het kind dan is.

Shakes

Bericht door Shakes » 21 mei 2012, 14:58

Ehm ik heb een prius.....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mei 2012, 15:00

Ja, maar niemand durft met jou te borstelen!

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 mei 2012, 15:03

Shakes schreef:Ehm ik heb een prius.....

whehe, moet je niet persoonlijk opvatten...zonder je te kennen durf ik te zeggen dat je geen "overtuigd" prius koper bent van eigen geld en met groene achterliggende gedachte.
Ik schat in dat je een leaserijder bent die de lage bijtelling wel mooi meegenomen vindt en gewoon volle peut over de snelweg de wereld aan gort rijdt. Als ik me vergis...sorry voor mijn mening (welke vooral gekscherend bedoelt is) maar ook ik heb recht op een plek in de maatschappij zullen we maar zeggen :D

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 mei 2012, 15:06

Emiel schreef:
Roy RS schreef: "gelukkig" waren er een groot aantal jonge baby's bij en zullen die er wellicht niets van herinneren/ geen gevolgschade van hebben, ...
Dat is een gewaagde aanname.

Een kind vormt zich al bij de moeder als foetus.
Als een kind zijn luier niet op tijd word verschoond kan er al een basis gelegd worden voor wantrouwen op latere leeftijd.

Als een kind zoiets gruwelijks meemaakt, afgezien van de lichamelijke schade, dan zal het kind daar toch wel iets van mee krijgen in het karakter. Althans de kans is aanwezig.

Het probleem is, het is bijzonder moeilijk te achterhalen of het kind zich hetzelfde zou hebben ontwikkeld zonder de gebeurtenis, je kan het niet ongedaan maken, voorruit spoelen en kijken hoe het kind dan is.

zie het niet als een aanname, maar als een hardop uitgesproken, welgemeende hoop, dat die kinderen in godsnaam zo veel mogelijk gespaard blijven in het verdere leven en ik hoop echt dat jij het mis hebt, dat ze dus toch niets bewust meegekregen hebben en wellicht nooit zullen weten wat hen is overkomen...

Shakes

Bericht door Shakes » 21 mei 2012, 15:07

Eigen geld.... Check
Groene gedachte..... Nee

Kan wel tegen een stootje hoor. :)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 21 mei 2012, 18:39

Robert M hadden ze gewoon vrij moeten laten, weet je zeker dat je er snel vanaf bent!! Denk niet dat hij 1 week overleeft.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 21 mei 2012, 18:42

Na 18 jaar alsnog de kogel geven. Meldt zich bij deze als vrijwilliger.

Richard430

Bericht door Richard430 » 21 mei 2012, 18:52

18 jaar? Bij goed gedrag is die met 15 jaar al weer op vrije voeten. En dan wordt die geschept door een auto/trein hoop ik.

Plaats reactie