Update,
Het is er uiteindelijk toch van gekomen… 9x18 wielen op de Subaru WRX.
Na de verbouwing naar een Replica WRC S7 neus op de Subaru, wou ik toch ook de bij passen de wielen die dan ook de “WRC brede schermen” look wat zou accentueren…
http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopi" onclick="window.open(this.href);return false; ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Na heel veel rekenen/meten en zoeken en na denken, toch besloten om ééns heel iets anders te doen, wel gewaagd en gedurfd.
Daar ik deze set alleen “voor netjes” ga gebruiken en diversen andere setjes heb om mee op “Time Attack“ en op circuit dagen te knallen (Compomotive’s en Rota) en die wel de juiste ET hebben dacht ik , ik ga er voor….
Er zijn toch wel heel veel meningen of dit wel of niet kan onder een Subaru vanwege de ET, maar in America rijden ze er al een paar jaar mee en heb daar nog niemand over wiellagers en slechte(re) rij eigenschapen horen praten.
Kijk zelf hier anders even, daar is alles al een keer of 30x uitgelegd over wat wel of niet kan
http://forums.nasioc.com/forums/showthr" onclick="window.open(this.href);return false; ... ?t=1560585" onclick="window.open(this.href);return false; en wat je allemaal moet doen om het passen te krijgen.
Na heel veel te hebben gelezen op de diversen forum’s , ook besloten de stap te maken naar een agressieve look voor de Sub.
Moest wel een velg zijn die een beetje bij het WRC S7 thema moest passen, en daarom in het licht goud leverbaar moest zijn…
Op de diversen forum’s werd de Rota G-Force getoond, en ik was er gelijk helemaal verliefd !!!
Dit was voor korte duur , daar ik te horen kreeg dat deze velgen alleen leverbaar waren in 5X114.3, de steek vanaf de MY05…
Na gelezen te hebben dat Subydude aka Wheeldude op Nasioc, deze velgen met steek 5X100 liet maken bij de fabriek, gelijk gemaild naar America en gevraagd wat z’n set kost verstuurd naar Nederland….
Wederom kreeg ik een domper, de verzend kosten waren duurder dan de velgen, en daarom was niet interessant om de set over te laten komen…
Na diversen wielen en banden leveranciers te hebben benaderd, ben ik uit gekomen bij RareRims in Clinge ook wel bekend als Blockie op het forum, deze is leverancier van Rota en heeft er echt alles in het werk gezet om toch aan deze velg in 5X100 naar Nederland te krijgen.
En dat is gelukt!!!
Na een week of 6 wachten en geduld hebben , kreeg ik het verlossende mailtje van RareRims dat de velgen waren geariveerd…
Daar aan gekomen stond er een aardig stapeltje dozen voor mij klaar…
Ongelijk wat een lappen zijn het, schok er eest wel van hoe breed die dingen zijn, en wat een gave kleur goud… RareRims bedankt, TOPPIE SERVICE!!!
Dit zijn ze dan...
Wel gelijk in de Meguiars NXT 2.0 wax gezet, voor behoud...
Monteren:
Gisteren, 07-09-2008
s’ochtens vroeg al op pad, had een afspraak bij PK Motorsport voor een modificatie aan mijn gordelbrace, ik wou deze verlengd hebben zodat ik wat meer ruimte kreeg tussen stoel en brace, hij was daar ontwikkeld en gefabriceerd en het juiste adres om zo iets veilig te laten doen, voor mij het enigste adres…
Dit was vrij snel door PKM geregeld en kon door naar mijn volgende klus van de dag, het monteren van een 9X18…
Als de auto zo aan de brug hangt, denk je dat gaat nooit passen…
Maar de auto staat vrij laag en heeft best wel wat neg camber, dus had ik goede hoop..
De scherm randen had ik al omgerold en door de Perrin uniball ophanging achter kan ik alles verstellen en zelfs de spoorbreedte veranderen…
Na wat controles te hebben uitgevoerd of het allemaal veilig en vrij past allemaal, toch besloten om gelijk mijn straat Bridgestones S02(n) op een velg te zetten om te kijken hoe dat zou staan…
Hij staat getrokken op de velg, en heeft de “look” van een F1 voor velg/band combinatie…
Toch even getwijveld en bij Bridgestone op de site gekeken of deze maat veilig op deze maat velg past:
http://www.bridgestonetire.com/tiresele" onclick="window.open(this.href);return false; ... ct_ID=1013" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is weliswaar geen S02, maar zo als je ziet geven ze voor een 225/40/18 een 7.5 t/m 9 J veld breedte aan, dus dat zat wel snor…
Voor en achter “gepast” en gelijk door gegaan met het monteren van de banden, monteren gaat vrij makkelijk kan ik zeggen

De rode aluminium (7075) TiTeK wiel moeren waren er al en die natuurlijk gelijk mee gemonteerd…
Ook de Porsche 911(Bi-Turbo) remschijven voor aan de voorkant waren gearriveerd en remblokken heb ik altijd op voorraad, dus ook maar vers er op gezet…
Zo is het dan uit eindelijk geworden...
Auto is vrij hard geveerd, bij het op rijden van een parkeer plaats ziet dit er zo uit…
Gelukkig heb ik een sper en DCCD anders stond ik er nu nog..

Als laatste wil ik toch even bedanken,
RareRims: voor het leveren van de wielen en de zeer goede service!
PK Motorsport: voor het vermaken van mijn gordel brace en het assisteren van monteren van de wielen en remmen!
Jongens bedankt !!
Moet nog wel wat kleine aanpassingen doen, maar dan is het aanloop vrij op deze hoogte...

Oja: