Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door Dennis Cavallino » 19 mei 2012, 08:43

Dit zijn straks de mensen die mensen als Wilders en Hollande omleggen, omdat ze in de weg staan????

Verplicht leesvoer voor iedereen.
Ik bekijk Wilders actie tegen dit besluit nu volkomen anders. Dit is geen publiciteitsstunt van hem. Hij heeft hier gelijk. Instemmen met het ESM is de grootste fout die de EU maken kan. En de EU, dat zijn wij allen!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 mei 2012, 09:12

Op die site over het ESM klopppen een paar items niet trouwens.
Om 700 miljard in kas te hebben hoeven ze geen 700 miljard te innen, maar plusminus een tiende daarvan.

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2012, 09:45

Dennis Cavallino schreef:
Downforce Hans schreef:ALs je dan dit leest dan kan je daar ook het meine over denken.............

"Krugman hoef je niet naar te luisteren, hij zei ook nog rond 2007 dat de lage inflatie een grote groei zou veroorzaken in de VS die lang aan zou houden, en zag de crisis totaal niet aankomen. Luister liever naar iemand zoals Ron Paul, die zag de crisis al in 2003 aankomen. Krugman is een verstokte Keynesiaan. Als het aan hem zou liggen zouden de Europese staatsschulden rond de 100% van het BNP liggen, natuurlijk is het de burger die weer voor die schulden en die inflatie opdraait, want de banken en overheden krijgen al het geld."

Wie het weet mag het zeggen.............

Klopt, die Krugman is een prutser. Als hij een nobelprijs verdient, verdien ik hem ook en heeft heel die prijs dus geen waarde.

Overigens begrijp ik hem hier wel. Maar hij gaat aan een paar issues voorbij: als overheden meer moeten gaan besteden om uit de puinhoop te komen, wie koopt dan de obligaties op ?
Het vraagt nu om een beleid dat kan staven op toekomstige groei, op toekomstig vertrouwen. Lukraak bezuinigen met de kaasschaaf is dat nooit geweest. Dan moet je ieder jaar opnieuw blijven schaven. Nu lukraak meer geld vanuit de overheid in de Economie pompen helpt ook niet, want het gaat voorbij aan de problemen rond de inefficiency van onze overheid. In dit soort tijden zul je niet alleen naar economen moeten luisteren, want die hebben een beperkte kijk op de situatie. Imho
Kaasschaaf methode werkt niet nee, is op korte termijn een beetje besparen wat je over een tijdje vijf tot tienvoudig weer voor je kiezen krijgt.
Maar ja bij de huidige politici is de gedachte toch: na mij de zondvloed.

alt

Bericht door alt » 19 mei 2012, 13:37

Hollande, 30 % salaris verlaging voor 200% salaris.
Dan doe het goed of toch niet als politicus.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... p-hollande

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2012, 14:00

Ja mooi he wordt eerst met 100% verhoogd en dan nu met 30% verlagen :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
En iedereen vind het een mooi gebaar :bag: :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2012, 14:31

doch dat kwam niet door die nwe president maar door de oude...

de nwe doet daar vrijwillig? 30% van af en das hoe je het ook went of keert een goede stap, dat zie ik ze in NL niet snel doen.
De voormalige president Nicolas Sarkozy was niet te beroerd om zijn eigen portemonnee flink te vullen. Toen hij aan het roer stond werd het salaris van de president verdubbeld tot 19.000 euro per maand
Dus hup Hollande, je begint met een goed gebaar :wave:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 mei 2012, 14:34

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2012, 14:47

GTRene schreef:doch dat kwam niet door die nwe president maar door de oude...

de nwe doet daar vrijwillig? 30% van af en das hoe je het ook went of keert een goede stap, dat zie ik ze in NL niet snel doen.
De voormalige president Nicolas Sarkozy was niet te beroerd om zijn eigen portemonnee flink te vullen. Toen hij aan het roer stond werd het salaris van de president verdubbeld tot 19.000 euro per maand
Dus hup Hollande, je begint met een goed gebaar :wave:
Tuurlijk rene, van 9,5k naar 19k en dan net doen of je dat erg vind en dan terug naar 11,3k, dat is nog altijd bijna 2k meer dan voor de verhogingen.
Pure symboolpolitiek, als die echt een voorbeeld wil geven gaat die verder terug dan die 9,5k
En het achterlijke volk trapt er gewoon in, ja dan verdien je ook niet beter.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2012, 15:06

Luco, dat (verhoging wat eerder gebeurde) ging buiten hem om! de oude president gaf zichzelf meer loon als president, de nwe pakt het niet aan zoals jij en vele anderen zouden doen maar geeft een goed voorbeeld, hoe je het ook went of keert, het gaat erom sinds HIJ aan de macht is.

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2012, 15:14

GTRene schreef:Luco, dat (verhoging wat eerder gebeurde) ging buiten hem om! de oude president gaf zichzelf meer loon als president, de nwe pakt het niet aan zoals jij en vele anderen zouden doen maar geeft een goed voorbeeld, hoe je het ook went of keert, het gaat erom sinds HIJ aan de macht is.

Jij snapt het echt niet, het is nog steeds meer dan voor de verhoging, dus is het symbolisch, om het stemvee tevreden te stellen, niks meer, geslaagd in zijn opzet, dom volk.

Even een voorbeeldje hoe het opschiet.

Stel
Je krijgt 1000 euro per maand van het rijk
Dat gaat op de schop, weet je wat, we halen er 50% af
Jeetje nu krijg je nog maar 500, das kut zeg, wat een teringvent

Nieuwe regering, die zegt, ja dat kan niet hoor, weet je wat?
Je krijgt er nu 70% bij, iedereen met een uitkering blij.

Ja het jammere is alleen dat je ipv de voormalige 1000 er nu nog steeds maar 850 hebt.
Dus wat ben je ermee opgeschoten? Helemaal niks, maar wat een toffe vent geeft er zomaar 70% bij

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 mei 2012, 15:20

Intussen heeft GL haar eigen "Hero Brinkman"

Jeetje Tofik, je bent door GL gedoogd als excuus-allochtoon. Heb je dat nu nog niet door? Wat een partij is dat GL toch: Eerst Tara Singh Varma, Rabea, toen van Bommel en niet te vergeten Volkert van der G, en nu dit weer...
Dus Dibi Samson en Buma gaan Nederland redden? DSB? Dat weten we maar al te goed hoe dat afloopt.
Tot zover de partij democratie bij GL, niets anders dan bij de PVV dus..............

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 19 mei 2012, 15:22

Ik vind het salaris, 13.3K overigens, alleszins meevallen, of is dat per dag ;) ...

Ben
Laatst gewijzigd door Booooh op 19 mei 2012, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2012, 15:24

Booooh schreef:Ik vind het salaris overigens alleszins meevallen, of is dat per dag ;) ...

Ben
Per maand, nog altijd een stukje meer dan de balkenellende norm :D
Maar ja, Frankrijk is ook een stukje groter.

Shakes

Bericht door Shakes » 19 mei 2012, 19:40

Tofik Dibi.

Ik heb er eigenlijk geen woord voor over. Hoe dan ook jullie weten hoe het met Halsema gegaan is en haar pensioen. Juist. Ergens heb ik het gevoel dat zij nog steeds de leider is van die gasten.

Of Rossenmuller zo'n andere GLer maar die had al knaken.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 19 mei 2012, 19:59

Luco schreef:
GTRene schreef:het is nog steeds meer dan voor de verhoging, dus is het symbolisch, om het stemvee tevreden te stellen
Sarkozy heeft zijn salaris al in 2007 verdubbeld.
En die verdubbeling van 5 jaar geleden, wil je Hollande 5 jaar later aanrekenen, nu het 30% omlaag gaat?
Alle ministers die geen verdubbeling hebben gekregen leveren ook 30% in.

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 mei 2012, 20:04

En zelfs 5% meer dan waar Duifjes.com het over had ( http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 41#p862241 ) ...

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2012, 20:06

smiley schreef:
Luco schreef:
GTRene schreef:het is nog steeds meer dan voor de verhoging, dus is het symbolisch, om het stemvee tevreden te stellen
Sarkozy heeft zijn salaris al in 2007 verdubbeld.
En die verdubbeling van 5 jaar geleden, wil je Hollande 5 jaar later aanrekenen, nu het 30% omlaag gaat?
Alle ministers die geen verdubbeling hebben gekregen leveren ook 30% in.
Ik reken hem niks aan, maar het is symboolpolitiek waar bijna iedereen met beide benen intrapt
Het zet geen zoden aan de dijk en heeft totaal geen effect, puur om het volk koest te houden.
Let maar op wat die zometeen in moeten gaan leveren.

Stev, als ik net het dubbele ga verdienen wil ik daarna ook wel 30% inleveren :blink:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 19 mei 2012, 20:30

Luco schreef:Stev, als ik net het dubbele ga verdienen wil ik daarna ook wel 30% inleveren :blink:
Jij gaat niet het dubbele verdienen, je voorganger heeft zich lang geleden een vette opslag toegekent.
Jij stapt in op het salaris van nu.

100-30%/5 = 14% verhoging per jaar. Veel maar niet onoverkomelijk voor een leider van een groot land.
Het schockeffect zit er alleen in dat hij dat in 1 keer gedaan heeft.

Luco

Bericht door Luco » 19 mei 2012, 20:42

smiley schreef:
Luco schreef:Stev, als ik net het dubbele ga verdienen wil ik daarna ook wel 30% inleveren :blink:
Jij gaat niet het dubbele verdienen, je voorganger heeft zich lang geleden een vette opslag toegekent.
Jij stapt in op het salaris van nu.

100-30%/5 = 14% verhoging per jaar. Veel maar niet onoverkomelijk voor een leider van een groot land.
Het schockeffect zit er alleen in dat hij dat in 1 keer gedaan heeft.
Ja en zoden dat het aan de dijk zet voor het land, gtfoh, is enkel en alleen om een beetje goodwill te kweken bij het blinde volk wat er vol intrapt.
Ik had de gemiddelde df-er toch wel hoger ingeschat.

Let maar op wat die zometeen in moeten gaan leveren, jullie doen net of het een heilige is, het is een linkse rakker eerste klas, eerst maar eens afwachten wat die verder gaat doen voor die als heilige verklaart wordt.
Even 30% inleveren om vervolgens ergens anders ruim meer binnen te harken.

Ik ga voorspellen dat het vies, maar dan ook zeer vies tegen gaat vallen met deze man.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 19 mei 2012, 22:12

alt schreef:Hollande, 30 % salaris verlaging voor 200% salaris.
Dan doe het goed of toch niet als politicus.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... p-hollande
Van 19 naar 14,5k per maand (bruto naar ik aanneem). Per jaar 174k, minder dan de balkenendenorm voor een land als Frankrijk met 65 miljoen inwoners en een bbp van 1750 miljard.

Ik vind het een schijntje hoor, no offence :mrgreen: Niet gek dat je van die mafkezen in de regering krijgt.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 19 mei 2012, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 19 mei 2012, 22:13

Zat er in natuurlijk, dat gaat hier ook gebeuren. Rijke mensen (en bedrijven) stemmen met hun voeten en er is geen zak dat je daar aan kan doen. Geef ze overigens ongelijk?

Politici die roepen "dat dat echt wel gaat meevallen" (PvdA met name) hebben oogkleppen op.

romo

Bericht door romo » 20 mei 2012, 20:38

Zo doen ze dat bij GL, gewoon even lekken op internet................

http://verkiezingen.groenlinks.nl/node/ ... dium=email

PD power

Bericht door PD power » 20 mei 2012, 20:54

Die Dibi, is toch een "zuigert" eerste klas, discuseren om het discuseren / protesteren om het protesteren en studeren om het studeren, maar geen daadwerkelijk doel en al zeker niet economisch, maar dan ergens vergeten, dat z'n hobby wel betaald moet worden, uit de door hem "vergeten" economie........

Luco

Bericht door Luco » 20 mei 2012, 21:53

PD power schreef:Die Dibi, is toch een "zuigert" eerste klas, discuseren om het discuseren / protesteren om het protesteren en studeren om het studeren, maar geen daadwerkelijk doel en al zeker niet economisch, maar dan ergens vergeten, dat z'n hobby wel betaald moet worden, uit de door hem "vergeten" economie........
Goh aan wie doet die omschrijving me toch denken :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 21 mei 2012, 09:35

Dibi is een topgozer en een toffe peer.

Helpt eigenhandig dat hele enge splinterpartijtje naar de verdoemenis. Dat verdient grote lof. :)

Plaats reactie