Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door romo » 19 apr 2012, 21:52

Ik mij wat verdiepen in de materie, via persoonlijke hotspot middels iPhone internetten op de iPad.............kan dat weer niet bij (K.)T-Mobile.......ja, tegen extra betaling...........egh? Say what?? Ik betaal toch al voor mijn abbo??

Rebel

Bericht door Rebel » 19 apr 2012, 22:35

Lekker onderuit loungen met een Chianti Classico op de bank naar Barca tegen Chelsea kijken en af en toe posten op DF, ondertussen ook nog ff een aantal mailtjes doorlezen en een paar PDF's doorspitten. Zo'n ipad is inmiddels onmisbaar geworden. Romo gewoon aanschaffen dat ding ;-)

Andre

Bericht door Andre » 20 apr 2012, 00:17

Imovie for ipad is ook zeer leuke app. Gopro hd beelden kan je via de sd camera kit zo importeren in de ipad en met imovie monteren. Via imovie kan je ook in 720p meteen uploaden naar youtube. Wil je 1080 uploaden moet je hem eerst opslaan in de cameraroll dan later uploaden.

Hier een voorbeeld van gopro hd filmpje die volledig gemaakt is met imovie for ipad.

http://www.youtube.com/watch?v=ok83LAjk ... ata_player

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 apr 2012, 22:40

Hoeveel geheugen is aan te raden?

Met dank voor advies...........

allen

Bericht door allen » 20 apr 2012, 22:43

Als je alleen maar internet het minste. Als je ook met foto's, video en / of tijdschriften aan de gang wil zou ik 64 pakken.

Rupie

Bericht door Rupie » 21 apr 2012, 01:05

Mee eens.

dvh

Bericht door dvh » 17 mei 2012, 19:16

Even een topickick.

Na maanden een Ipad in huis te hebben merk ik dat ik hem eigenlijk niet gebruik !
Op het begin was ik redelijk enthousiast over de Ipad. Ik wilde zelfs de laptop de deur uitdoen en nog een extra Pad aanschaffen. Maar goed dat ik het niet gedaan heb.

Tegenwoordig, alweer een tijdje, gebruik ik eigenlijk alleen de laptop weer. Gewoon een muis, lekker snel kunnen knippen en plakken. Van internetpagina switchen ( echt een giga ergernis bij de Ipad ) en nog wat dingen.

Waar hij nu voor gebruikt wordt is als kinderspeeltje. 85% v/d apps zijn kinderapps.
In bad doet hij goede zaken.. beetje internetten vanuit bad is best relaxt.

En op de slaapkamer soms als tv ( kpn itv app ) en beetje surfen voor het slapen gaan.
Maar voor de rest.. niks.

De iphone vind ik een ontzettend fijne telefoon en doet zijn bijzaken als telefoon, zoals internetten, facebooken, en heel de mikmak, uitstekend ( bij gebrek aan beter ? ) Maar de Ipad mis ik niet in mijn leven. Het ding voegt eigenlijk niks toe voor mij.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 17 mei 2012, 19:20

Ik had het omgekeerd: eerst een iPad 1, die ik zeer fanatiek gebruikte, dus ook meteen een iPad 2 gekocht, die ik eveneens zeer veel gebruikte. Tot ik een MacBook Air 13 kocht, voornamelijk om buitenshuis met foto/video bezig te kunnen zijn. Die MBA is ook licht genoeg om relaxt op de bank te kunnen gebruiken, met als gevolg dat ik m'n iPad heb weggedaan.

Enige waar ik em nog wel eens voor mis, is om films te kijken in het vliegtuig, omdat ik vrij regelmatig vlieg...

Emiel

Bericht door Emiel » 17 mei 2012, 19:21

Reden dat ik de ipad al lang geleden verkocht heb, het is een tijdje leuk maar uit eindelijk brengt het niks bij, behalve een dure gadget om mee te pronken.

Zakelijk heeft ie genoeg opties voor bijv. paperless meetings, maar uit eindelijk zie ik er weinig heil in.

romo

Bericht door romo » 17 mei 2012, 21:14

Ik heb me kunnen beheersen en er mijn vingers er (nog) niet aan gebrand.............achter een 24" scherm is net zo prettig..........

Rebel

Bericht door Rebel » 17 mei 2012, 22:58

Emiel, met een ipad pronken? ROFL.
Ja twee jaar geleden toen ik hem meenam uit NYC. Tegenwoordig gaan de kinderen er mee naar school.

Romo, dus iedere keer als jij s'avonds post zit je op een bureaustoel achter je grote scherm? Lekker knus en retro ;-)

Een ipad heeft soms zoveel voordelen tov andere apparaten. (die je uiteraard ook nodig hebt)
Wij leveren tegenwoordig steeds meer electrische raamproducten, zoals gordijnen/rails, rolgordijnen, screens, blinds, shutters.
De klanten kunnen dan dmv domotica deze producten bedienen op hun ipad.
Maar ook de verlichting, muziek, tv, beveiliging etc is geen enkel probleem. Gemak dient de mens. Allemaal op het zelfde apparaat, waar je ook snel mee kunt surfen, aandelenkoers in de gaten houden, crisis op de voet volgen, de tv-gids kunt bekijken, en dit bericht kunt tikken terwijl je languit naar "Knevel en Brinkman" ligt te kijken....

Koop nou zo'n ding man :D
Laatst gewijzigd door Rebel op 17 mei 2012, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 17 mei 2012, 23:04

Binnenkort krijg ik een aantal ipad2's op het werk die als 'magic mirror' moeten gaan dienen.
Ook werkt het registratiesysteem erop zodat je wat mobieler bent in de winkel.

Het is allemaal wel handig natuurlijk, en leuk. Maar echt iets toevoegen doet het niet.

Rebel

Bericht door Rebel » 17 mei 2012, 23:07

DVH, je kunt de klanten dan laten zien hoe de verschillende monturen bij hun passen door een foto te maken?

dvh

Bericht door dvh » 17 mei 2012, 23:09

Foto of film.
Je hebt 4 schermpjes in het scherm van je Ipad.
Je maakt 1,2,3 of 4 filmpjes van dezelfde persoon maar dan met telkens een andere bril op.
En dan kun je, als je wenst, alle 4 de filmpjes tegelijk afspelen zodat je jezelf goed kan bekijken vanuit elke hoek met 4 verschillende looks.

Dat is dan wel weer handig..... :wave:

Maar wat ook handig is, dat je even snel de verzekeringspolis kan checken dmv een online programma wat wij gebruiken. Dus krijg je zeg 150,- terug van de VGZ, dan kunnen we dat voor in de winkel tijdens het uitzoeken al melden en weet je gelijk hoe veel ,of weinig, je nieuwe aankoop gaat kosten.

En dan uiteraard met een druk op de knop gelijk declareren :)......

Tom

Bericht door Tom » 18 mei 2012, 09:36

Veel mensen die zelf geen iPad hebben en dat ding zien denken in het verschil noodzaak/geen noodzaak. Dan geef je wat voorbeelden waarin je het gebruikt en krijg je te horen dat een laptop het ook kan. Ja duh, heb zelf ook een laptop alleen zo'n iPad vult een niche in.. voor bepaalde dingen vind ik dat ding net wat handiger dan een grotere laptop die weer wat nadelen heeft. Hier ligt ie op de bank en je pakt zo'n tablet net even wat sneller erbij, zo'n ding staat altijd stand-by. Ik heb zoveel dingen die in de categorie gadget vallen.. natuurlijk kun je ook zonder maar het maakt het leven wel gemakkelijker :)

wjn

Bericht door wjn » 19 mei 2012, 11:31

Mijn iPad is ook niet meer.

Ik had 'm primair voor Sonos gekocht, werkte echt goed. Verder gebruikte ik 'm niet en nadat ik een smartphone had gekregen is het voor Sonos ook niet meer nodig.
Als vervanger een MacBook Air, is net ff wat handiger voor fora e.d. Groter scherm helpt ook.

Dus gemist wordt ie niet, al " klaagt" er wel soms iemand dat ie z'n speletjes (99% van de apps op de iPad) nu niet meer kan spelen. Moet ie maar zelf voor eentje sparen ;)

WJ

Bericht door WJ » 19 mei 2012, 11:54

romo schreef:Ik mij wat verdiepen in de materie, via persoonlijke hotspot middels iPhone internetten op de iPad.............kan dat weer niet bij (K.)T-Mobile.......ja, tegen extra betaling...........egh? Say what?? Ik betaal toch al voor mijn abbo??
Same here... :(

Misschien maar eens jailbreaken....

wjn

Bericht door wjn » 19 mei 2012, 12:20

Zover ik weet gaat T-Mobile (en anderen die blokken) dit binnenkort vrijschakelen, net zoals KPN al is voorgegaan.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 mei 2012, 12:59

Volgens mij ook inderdaad.

Ik heb afgelopen week nieuwe instellingen van Vodafone ontvangen en volgens mij zou ik het nu ook moeten kunnen

WJ

Bericht door WJ » 19 mei 2012, 13:41

Dat is mooi, dan wacht ik het nog even af.

allen

Bericht door allen » 19 mei 2012, 15:47

Mocht iemand nog een goede stylus weten voor de iPad hoor ik het graag. Heb er eentje van Bamboo die ik gebruik voor aantekeningen en schetsen. Nadeel is dat de punt veel te dik is, wat met name het schetsen lastig maakt.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 mei 2012, 20:11

allen schreef:Mocht iemand nog een goede stylus weten voor de iPad hoor ik het graag. Heb er eentje van Bamboo die ik gebruik voor aantekeningen en schetsen. Nadeel is dat de punt veel te dik is, wat met name het schetsen lastig maakt.
Wat zit je nou te meuten joh prutser........Boter,kaas en eieren kan ook met een wat dikkere punt hoor..............

WJ

Bericht door WJ » 23 jun 2012, 00:43

wjn schreef:Zover ik weet gaat T-Mobile (en anderen die blokken) dit binnenkort vrijschakelen, net zoals KPN al is voorgegaan.
Vandaag (denk ik, zag het opeens in mijn instellingen staan en was me eerder van de week niet opgevallen) bij mij ingegaan. Net even getest met de Ipad en yay! Tethering ftw.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 23 jun 2012, 12:22

MartijnGizmo schreef:Ik had het omgekeerd: eerst een iPad 1, die ik zeer fanatiek gebruikte, dus ook meteen een iPad 2 gekocht, die ik eveneens zeer veel gebruikte. Tot ik een MacBook Air 13 kocht, voornamelijk om buitenshuis met foto/video bezig te kunnen zijn. Die MBA is ook licht genoeg om relaxt op de bank te kunnen gebruiken, met als gevolg dat ik m'n iPad heb weggedaan.

Enige waar ik em nog wel eens voor mis, is om films te kijken in het vliegtuig, omdat ik vrij regelmatig vlieg...
Idd. Sinds ik een MacBook Air 13" heb gebruik ik de tablet een stuk minder... die laatste wordt nu vooral gebruikt door m'n dochter van 4... die tekent en kleurt erop.

Rupie

Bericht door Rupie » 05 aug 2012, 21:19

Kwam vandaag deze tegen. Twitter als fotooverzicht.. http://www.birdeyeapp.com/

Plaats reactie