BMW e36 325i Cabrio > te koop!
- TurboClouseau
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi
Cupra`s! Die gaan hem leuk staan!
- Riceaux
Daar hoop ik wel op! Zo snel mogelijk ook maar een schroefset eronder. Komt de looks en het rijgedrag hopelijk ook ten goede.René Kloeze schreef:Cupra`s! Die gaan hem leuk staan!

-
Ziet er een stuk beter uit!
- Niels
- Auto: Prius+
Mooie velg is dat idd!
- Riceaux
Zo ze zitten eronder. Direct nog even paar dingen gefixed. Koplampen stonden niet goed afgesteld, dus die even goed afgesteld. En stadslicht rechtsvoor en rechtsachter deden het niet. We hadden de zekeringen al vervangen, bleek dat de zekering die we nieuw erin gedrukt hadden ook stuk was. Nu goede zekering erin en ze doen het weer.
Ook nog bezig geweest in de VAG-com, gaf nokkenassensor storing aan. Sensor was nog goed, dus fouten eruit gehaald. Kwamen we er achter dat ie de hele tijd al in noodloop liep, nu niet meer gelukkig. Ook direct even de verstuivers goed afgesteld. Loopt een stuk harder en soepeler nu.
Volgende punt op m'n lijstje: schroefset.

- MartijnGizmo
Wielen staan erg goed! Schroefset + een paar spacers zou em wel afmaken ja! 
- Riceaux
Komt helemaal goed! Linker demper voor is zo lek als een mandje, dus die moet sowieso vervangen worden.MartijnGizmo schreef:Wielen staan erg goed! Schroefset + een paar spacers zou em wel afmaken ja!
Zit er ook nog over te denken om het dak zwart te spuiten/wrappen.
Jij had je interieur toch ook zelf gedaan met alcantara? Waar had jij dat besteld?
- MartijnGizmo
Stond op de Duitse Ebay een faillisements-partij voor een vriendelijke prijs, reken normaal op €80-100 de meter voor echt Alcantara. Het nepspul van http://www.stoffen-online.nl schijnt wel ok te zijn, zelf geen ervaring mee...
-
- Auto: Renooit
Stukken beter zo!
En doe alsjeblieft die ruitenwisser even normaal. Anders trek ik hem er af

- Riceaux
Thnx, zal tegen de tijd dat ik het nodig heb wel even aan het zoeken gaan.Stond op de Duitse Ebay een faillisements-partij voor een vriendelijke prijs, reken normaal op €80-100 de meter voor echt Alcantara. Het nepspul van http://www.stoffen-online.nl schijnt wel ok te zijn, zelf geen ervaring mee...
Ruitenwisser is hartstikke stuk en blijft eerst mooi zo staan, heeft geen prioriteit.Stukken beter zo!
- TurboClouseau
Ziet er leuk uit Riceaux!
Verlaging zal hem wel goed doen ja...en dan de wieltjes wit?

- Riceaux
Thanks! Uhm zit nog te twijfelen tussen wit of antraciet. Na de verlaging maar even photoshoppen om te kijken wat het gaat worden.René Kloeze schreef:Ziet er leuk uit Riceaux!
-
- Auto: Renooit
Kun je antraciet plastic dippen ga je ze dan spuiten?Riceaux schreef:Thanks! Uhm zit nog te twijfelen tussen wit of antraciet. Na de verlaging maar even photoshoppen om te kijken wat het gaat worden.René Kloeze schreef:Ziet er leuk uit Riceaux!
- Riceaux
Waarschijnlijk gaan ze gespoten worden. Kan ik ze ook direct weer helemaal strak maken. En het dak wordt waarschijnlijk ook gespoten.Kun je antraciet plastic dippen ga je ze dan spuiten?
- Riceaux
Schroefset is ondertussen besteld. Hopelijk einde van deze week binnen. Heb ik zondag weer wat te klussen.MartijnGizmo schreef:Wielen staan erg goed! Schroefset + een paar spacers zou em wel afmaken ja!

- TurboClouseau
Lekker bezig Rico!
Hoe gaat het inmiddels met de gezondheid?
Hoe gaat het inmiddels met de gezondheid?
- Riceaux
Gaat z'n gangetje. Medicijnen doen hun werk wel aardig. 11 Juni krijg ik de uitslag van de MRI-scan. Dus dat wordt weer even spannend.
- Riceaux
Gaat waarschijnlijk zo'n 3-4 cm omlaag.

- Riceaux
Gezien het feit dat ik sowieso een half jaar niet meer mag rijden gaat de Ibiza in de verkoop. 

-
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi (Te koop)
Dat is jammer, succes met je herstel.
- Riceaux
Achterkant moet nog weer iets omhoog. Dan is het qua looks prima. Nog even APK erop en dan weg ermee.
- Riceaux
Achterkant is 3 cm omhoog gegaan en er zit weer nieuwe APK op. Tijd om dat ding te verkopen.
Vanaf zaterdag ook eindelijk een BMW op de oprit.

Vanaf zaterdag ook eindelijk een BMW op de oprit.
- Robin Hartog
Re: Seat Ibiza 1.9 TDi (Te koop) + BMW 118D M-Sport
Pff, beetje patsen met papa's auto.
Gaaf ding man, kom hem binnenkort ff bekijken met mijn papa's BMW

Gaaf ding man, kom hem binnenkort ff bekijken met mijn papa's BMW

- Riceaux
Re: BMW E46 320D + BMW E81 118D M-Sport (Paar vraagjes)
Zo, tijd voor een topic kick.
De Ibiza is er alweer een maand uit en vervangen door een E46 320D touring.
BMW komt uit 1999 en heb 'm gekocht met 297000 km op de teller. Redelijk kale uitvoering, maar de opties die ik echt noodzakelijk achte zitten erop. Cruise control en climate control. Toen ik de auto kocht was hij zowel van binnen als buiten ontzettend ranzig. Zaten houten sierlijsten in, waarbij lijsten van de achterdeuren misten. Gelukkig lag er in de kofferbak een set zwarte lijsten. Deze worden binnenkort zilver gespoten om het interieur een beetje van de klassieke look naar een wat sportievere look te brengen. De punten die moesten gebeuren toen ik 'm kocht waren:
- Uitlaat (middelste deel was provisorisch gerepareerd, dus daar moest een nieuw deel tussen) (Gedaan)
- Bestuurdersraam komt geen beweging in
- Accu vervangen (Gedaan)
- Grote beurt
- Raamrubber vervangen
- Remblokken rondom
Voor de rest wat cosmetische verbeteringen en voor de rest lekker aanpassen naar eigen zin.
Aanpassen naar eigen zin ben ik al mee begonnen.
Dingen die al gedaan zijn:
- Lederen M-pook
- Nieuw BMW logo op de motorkap
- Alcantara pookhoes en handremhoes met blauw stiksel
- Nieuwe vloermatten
Dingen die ik nog wil doen:
- M-sportstuur
- Sportinterieur
- Audio upgraden
- Dynavin D99 systeem
- PDC module inbouwen
- Andere velgen
- Nieuwe rollo voor de kofferbak
- Opbergvak in de middenconsole vervangen door bekerhouders
- 12V aansluiting bij de achterbank
- Mifi netwerk inbouwen
Foto's heb ik helaas nog niet echt. Wou de week nadat ik 'm opgehaald had foto's maken. Echter werd dat plan gedwarsboomd door kortsluiting bij de accu toen we onderweg waren naar de fotolocatie. Kortsluiting heeft een klein brandje veroorzaakt, gelukkig hebben we de brand redelijk snel kunnen blussen waardoor de schade beperkt is gebleven. Toch nog 1 foto kunnen maken toen:

En direct even een vraagje. Waar kan ik het beste een raamrubber vandaan halen en hoe duur is dit ongeveer? En is dit makkelijk te vervangen?
De Ibiza is er alweer een maand uit en vervangen door een E46 320D touring.
BMW komt uit 1999 en heb 'm gekocht met 297000 km op de teller. Redelijk kale uitvoering, maar de opties die ik echt noodzakelijk achte zitten erop. Cruise control en climate control. Toen ik de auto kocht was hij zowel van binnen als buiten ontzettend ranzig. Zaten houten sierlijsten in, waarbij lijsten van de achterdeuren misten. Gelukkig lag er in de kofferbak een set zwarte lijsten. Deze worden binnenkort zilver gespoten om het interieur een beetje van de klassieke look naar een wat sportievere look te brengen. De punten die moesten gebeuren toen ik 'm kocht waren:
- Uitlaat (middelste deel was provisorisch gerepareerd, dus daar moest een nieuw deel tussen) (Gedaan)
- Bestuurdersraam komt geen beweging in
- Accu vervangen (Gedaan)
- Grote beurt
- Raamrubber vervangen
- Remblokken rondom
Voor de rest wat cosmetische verbeteringen en voor de rest lekker aanpassen naar eigen zin.
Aanpassen naar eigen zin ben ik al mee begonnen.
Dingen die al gedaan zijn:
- Lederen M-pook
- Nieuw BMW logo op de motorkap
- Alcantara pookhoes en handremhoes met blauw stiksel
- Nieuwe vloermatten
Dingen die ik nog wil doen:
- M-sportstuur
- Sportinterieur
- Audio upgraden
- Dynavin D99 systeem
- PDC module inbouwen
- Andere velgen
- Nieuwe rollo voor de kofferbak
- Opbergvak in de middenconsole vervangen door bekerhouders
- 12V aansluiting bij de achterbank
- Mifi netwerk inbouwen
Foto's heb ik helaas nog niet echt. Wou de week nadat ik 'm opgehaald had foto's maken. Echter werd dat plan gedwarsboomd door kortsluiting bij de accu toen we onderweg waren naar de fotolocatie. Kortsluiting heeft een klein brandje veroorzaakt, gelukkig hebben we de brand redelijk snel kunnen blussen waardoor de schade beperkt is gebleven. Toch nog 1 foto kunnen maken toen:
En direct even een vraagje. Waar kan ik het beste een raamrubber vandaan halen en hoe duur is dit ongeveer? En is dit makkelijk te vervangen?
- Martin van der Zwaard
Re: BMW E46 320D + BMW E81 118D M-Sport
Zo'n rubber gewoon bij de dealer halen lijkt me. Welke moet je hebben dan?