De nieuwe Audi A3, facelift 2016 - p.7
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Toen jij vondt dat het fout ging, schoot Audi juist als een komeet naar boven tot waar ze nu staan.
En misschien schieten ze BMW nog voorbij in de verkoopaantallen per range.
Het gaat er niet om wat enkele personen vinden, het gaat er om wat de massa wilt. En de massa vreet die Audi's met huid en haar.
Dat de BMW-addicts blijven afgeven op Audi, omdat de Audi-modellen achterwielaandrijving ontberen begint langszaam aan kinderachtig te worden.
Er zijn hier maar een handjevol mensen op DF, die recht van spreken hebben, als het om achterwielaandrijving gaat. Die kunnen driften en snelle tijden neerzetten op een circuit.
Alle andere praten deze echte helden gewoon na. Papagaaien zijn het. Ze rijden nog geen deuk in een pakje boter. Of erger ze hebben nog nooit circuits bezocht met hun auto.
Ik heb diverse jaren intensief mega-fun gehad met mijn beide frontwheeldrive Audi's op de Nordschleife. En dan lees ik opmerkingen over hoe geweldig achterwielaandrijving is van mensen die alleen maar woon-werkverkeer rijden of af en toe rechtuit branden op de Autobahn.
Met goed weer, rij ik in het weekend zo nu en dan in een luchtige achterwielaangedreven auto. Bij normaal gebruik heeft het mij nog nooit kunnen overtuigen dat dit het enige echte "walhalla" is.
Sterker nog, ik rij liever in mijn A5. Langere wielbasis, stuurt waanzinnig heerlijk (servotronic) alle comfort en entertainment dat denkbaar is zit on board.
Echter geen achterwielaandrijving. Maar in tegenstelling tot al die BMW- rijders op dit forum rij ik niet iedere dag over een circuit naar mijn werk. Ik rij ook nergens 240 km per uur in Nederland. Ik trek nooit sprintjes in de bebouwde kom. Ik drift nooit over rotonde's.
Ja, in tegenstelling tot veel BMW-rijders rij ik eigenlijk redelijk saai op de nederlandse wegen. Misschien rij ik wel zo saai omdat ik achterwielaandrijving ontbeer? Kip en het ei?
Waar hebben we het nog over? Achterwielaandrijving op de Nederlandse wegen, met je kinderen op de achterbank? Omdat ze zo lekker driften en en keihard door de bochten kunnen.
Verder lees ik een hoop opmerkingen over eenheidsworst bij Audi, maar bij BMW is het niet anders. Maar zoals ik al eerder aangaf, lees ik nergens waarom fabrikanten juist voor deze filosofie kiezen. Ik heb ook het idee dat driekwart niet eens weet waarom dit zo is, en het gewoon stoer vindt om het woord "eenheidsworst" te roepen.
Waarom kiezen alle grote fabrikanten voor dezelfde trekjes en "eenheidsworst"? Wie het denkt te weten mag het eens zeggen.
Bangle deed het ooit anders bij BMW, revolutionair een nieuwe weg in slaan. Verguisd is de beste man.
De huidige 5 serie en Z4 vind ik de enige echte mooie BMW's qua uiterlijk. De rest maakt totaal geen indruk op me. Ik vind ook niet iedere Audi mooi, integendeel.
Alles draait om geld, in deze wereld. En als je graag aparte auto's wilt zien of kopen ga dan naar de badkuipenfabriek Lotus, of het eigenzinnige Spijker.
Als alle helden nu eens iedere zondag naar het circuit gingen met hun achterwielaangedreven BMW's en de nederlandse regering de boetes eens een stuk hoger zou maken, included rijbewijs-inname voor langere tijd bij asociaal gedrag, dan kunnen we verder praten.
En misschien schieten ze BMW nog voorbij in de verkoopaantallen per range.
Het gaat er niet om wat enkele personen vinden, het gaat er om wat de massa wilt. En de massa vreet die Audi's met huid en haar.
Dat de BMW-addicts blijven afgeven op Audi, omdat de Audi-modellen achterwielaandrijving ontberen begint langszaam aan kinderachtig te worden.
Er zijn hier maar een handjevol mensen op DF, die recht van spreken hebben, als het om achterwielaandrijving gaat. Die kunnen driften en snelle tijden neerzetten op een circuit.
Alle andere praten deze echte helden gewoon na. Papagaaien zijn het. Ze rijden nog geen deuk in een pakje boter. Of erger ze hebben nog nooit circuits bezocht met hun auto.
Ik heb diverse jaren intensief mega-fun gehad met mijn beide frontwheeldrive Audi's op de Nordschleife. En dan lees ik opmerkingen over hoe geweldig achterwielaandrijving is van mensen die alleen maar woon-werkverkeer rijden of af en toe rechtuit branden op de Autobahn.
Met goed weer, rij ik in het weekend zo nu en dan in een luchtige achterwielaangedreven auto. Bij normaal gebruik heeft het mij nog nooit kunnen overtuigen dat dit het enige echte "walhalla" is.
Sterker nog, ik rij liever in mijn A5. Langere wielbasis, stuurt waanzinnig heerlijk (servotronic) alle comfort en entertainment dat denkbaar is zit on board.
Echter geen achterwielaandrijving. Maar in tegenstelling tot al die BMW- rijders op dit forum rij ik niet iedere dag over een circuit naar mijn werk. Ik rij ook nergens 240 km per uur in Nederland. Ik trek nooit sprintjes in de bebouwde kom. Ik drift nooit over rotonde's.
Ja, in tegenstelling tot veel BMW-rijders rij ik eigenlijk redelijk saai op de nederlandse wegen. Misschien rij ik wel zo saai omdat ik achterwielaandrijving ontbeer? Kip en het ei?
Waar hebben we het nog over? Achterwielaandrijving op de Nederlandse wegen, met je kinderen op de achterbank? Omdat ze zo lekker driften en en keihard door de bochten kunnen.
Verder lees ik een hoop opmerkingen over eenheidsworst bij Audi, maar bij BMW is het niet anders. Maar zoals ik al eerder aangaf, lees ik nergens waarom fabrikanten juist voor deze filosofie kiezen. Ik heb ook het idee dat driekwart niet eens weet waarom dit zo is, en het gewoon stoer vindt om het woord "eenheidsworst" te roepen.
Waarom kiezen alle grote fabrikanten voor dezelfde trekjes en "eenheidsworst"? Wie het denkt te weten mag het eens zeggen.
Bangle deed het ooit anders bij BMW, revolutionair een nieuwe weg in slaan. Verguisd is de beste man.
De huidige 5 serie en Z4 vind ik de enige echte mooie BMW's qua uiterlijk. De rest maakt totaal geen indruk op me. Ik vind ook niet iedere Audi mooi, integendeel.
Alles draait om geld, in deze wereld. En als je graag aparte auto's wilt zien of kopen ga dan naar de badkuipenfabriek Lotus, of het eigenzinnige Spijker.
Als alle helden nu eens iedere zondag naar het circuit gingen met hun achterwielaangedreven BMW's en de nederlandse regering de boetes eens een stuk hoger zou maken, included rijbewijs-inname voor langere tijd bij asociaal gedrag, dan kunnen we verder praten.
Laatst gewijzigd door Rebel op 16 mei 2012, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Kl*te ipad!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Ik was de MK1 TT helemaal vergeten! Vond ik tijd pure kunst op wielen, al in 1995 toen die voor het eerst op de IAA stond! Overigens hou ikzelf bewust de aandrijving buiten de discussie. Want voor mij staat Audi niet voor FWD maar op (semi) sportief vlak juist voor Quattro! Als ik een Audi zou kopen dan is voor mij zijn USP zoals bij BMW dat RWD is vanzelfsprekend AWD. De quattro aandrijving heeft me altijd erg aangesproken. Heeft ook iets magisch in zich. Aandrijving waarmee het merk Audi zich zo onderscheid tov BMW of Mercedes. Een AWD BMW komt bij mij dan nooit im frage.
Of de strategie die Audi voert het merk (zo) succesvol maakt vind ik zelf niet interessant. Ik vind het ook niet interessant of er nou meer of minder Audi's dan BMW's worden verkocht of juist andersom. Wat ik interessant vind is of een model mij aanspreekt. En buiten de A5/S5/RS5 en de exotische R8 spreekt mij geen enkel Audi model mij aan. Zal Audi een worst wezen prima. Audi hoeft geen auto's te maken voor mijn welbevinding of goedkeuring. Maar andersom lijkt het ook mijn recht om kritiek op de "laffe" design richting te geven. Kijk bij BMW is momenteel ook aardig wat bagger. Zoals de 1 serie en de 5GT. En de 3 serie blijft ook aardig (te) in veilige haven. Maar de modellen zijn nog wel steeds (welliswaar minder dan de bangle periode) onderscheidend.
Maargoed het gaat over de A3. 2 straten verder op staan voor een huis 2 redelijk standaard MK1's Audi A3's. Daar loop ik elke dag langs. Kijk ook vaak naar die auto's een mooi organisch ontwerp, nog steeds heel goed passend in het huidige straatbeeld daarbij oogt een e46 3 serie die 2 jaar later op de markt kwam al weer oudbakken. Anyway wat ik wil zeggen als ik die A3's zie staan ik ook weer precies weet waarom ik 3 van die auto's waaronder een S3 heb gehad ze riepen toendertijd begeerte bij mij op. Dat ontbreekt voor mij bij de huidige Audi's.
Of de strategie die Audi voert het merk (zo) succesvol maakt vind ik zelf niet interessant. Ik vind het ook niet interessant of er nou meer of minder Audi's dan BMW's worden verkocht of juist andersom. Wat ik interessant vind is of een model mij aanspreekt. En buiten de A5/S5/RS5 en de exotische R8 spreekt mij geen enkel Audi model mij aan. Zal Audi een worst wezen prima. Audi hoeft geen auto's te maken voor mijn welbevinding of goedkeuring. Maar andersom lijkt het ook mijn recht om kritiek op de "laffe" design richting te geven. Kijk bij BMW is momenteel ook aardig wat bagger. Zoals de 1 serie en de 5GT. En de 3 serie blijft ook aardig (te) in veilige haven. Maar de modellen zijn nog wel steeds (welliswaar minder dan de bangle periode) onderscheidend.
Maargoed het gaat over de A3. 2 straten verder op staan voor een huis 2 redelijk standaard MK1's Audi A3's. Daar loop ik elke dag langs. Kijk ook vaak naar die auto's een mooi organisch ontwerp, nog steeds heel goed passend in het huidige straatbeeld daarbij oogt een e46 3 serie die 2 jaar later op de markt kwam al weer oudbakken. Anyway wat ik wil zeggen als ik die A3's zie staan ik ook weer precies weet waarom ik 3 van die auto's waaronder een S3 heb gehad ze riepen toendertijd begeerte bij mij op. Dat ontbreekt voor mij bij de huidige Audi's.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Let niet op de kuttypo's (via de iphone). Geen zin om te corrigeren 

- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Smaken verschillen inderdaad. Ik weiger overigens ook een nieuwer bouwjaar te rijden. Mijn droom is een 500e, deze wil ik ook gaan verwezenlijken. Echter ben ik nog maar 21 en ben ik nu best tevreden. Ik heb naast deze ook nog 2x W201, een W460 240GD en een S202 dieseltje.allen schreef: @ Richard: Wat Mercedes betreft hebben ze imho best een aantal prachtmodellen. De W124 in de juiste uitvoering met een karo interieur ipv leer heb ik nog altijd een zwak voor. De nieuwste Mercedessen zitten een paar tussen die ik prachtig vindt. Met name de coupe van de E klasse. Als de wagen in de avatar de jouwe is, dan verschillen smaken waarschijnlijk. In mijn ogen een van de lelijkste Mercedes ooit. De wagen oogde al gedateerd toen deze nog op de markt moest komen. Verder hadden een aantal klanten van me zo'n wagen. Schrikbarend hoe snel die wagens roesten rond het slotje van de achterklep.
Roest is echt een heikel punt bij deze auto's. Na een aantal W210's gehad te hebben weet ik hier helaas alles van. Echter is die verder bij mij altijd probleemloos geweest, dat is mij ook wat waard. En ik krab liever 1keer per jaar wat roest weg, als dat ik een distributie moet vervangen.
-
- Berichten: 55078
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe Audi A3 2012
LOL @ frustratie in lap tekst van Rebel.
Ik denk dat je het 'n beetje verleerd bent Rob. Het ligt er teveel bovenop, die 'aanval'.

Ik denk dat je het 'n beetje verleerd bent Rob. Het ligt er teveel bovenop, die 'aanval'.

- romo
- Berichten: 27058
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Tja, ik kom nooit op een circuit, ik rij braaf woon werk verkeer en v.v., ik maak never nooit niet gebruik van het potentieel wat aanwezig is, ja het gas gaat er eens op uiteraard en ik ben ook de paus niet ( gelukkig maar)....................boeie natuurlijk. Ik geniet van elke rit............en het aller belangrijkste; geen torque steer, dat dan gelukkig weer niet...................wil ik een rondje driften dan doe ik even een berichtje richting Heerenveen.............. 
OT; het is een fraaie kar en ik zou (als ik er voor in de markt was en moest kiezen tussen een 1 konijn en deze kar) zeker kiezen voor de Audi.......................tja het is echt zo.............

OT; het is een fraaie kar en ik zou (als ik er voor in de markt was en moest kiezen tussen een 1 konijn en deze kar) zeker kiezen voor de Audi.......................tja het is echt zo.............
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Rico, uiteraard ben ik het voor een groot gedeelte met jou eens als het op design aankomt. Echter kan ik me ook verplaatsen in de fabrikant. Je moet de "fans" geven wat ze verlangen.
En dat Audi en BMW dit goed doen blijkt uit de cijfers. (tov de concurrenten)
Ieder model heeft zijn eigen doelgroep. Zo zal een A3 koper nooit twijfelen tussen een A4 en A3. Dit geld ook voor de 1-serie en de 3-serie. Maar deze A3 koper zal het juist waarderen dat zijn A3 veel familie-trekjes heeft van de grotere/duurdere A4. En dit geld dan ook weer voor de A4 tov de A6 of A8.
De rijders van duurdere Audi's stoort het totaal niet dat een A3 of A4 dezelfde neus heeft als zijn auto.
De neus en derriere van een auto zijn nu eenmaal het makkelijkste en het beste om deze familietrekjes door te geven.
De nieuwe 3-serie is eigenlijk ook een slap aftreksel van de prachtige 5-serie. Toch zijn er massa's mensen die hem kopen. De 5-serie rijder zal het worst wezen of die nieuwe 3-serie op zijn auto lijkt.
Die van hem rijdt gewoon stukken lekkerder en bezit meer comfort dan de 3-serie. Daarnaast koppelen veel mensen persoonlijke status aan het type dat ze rijden.
Het valt me op dat buitenstaanders (rijders van andere merken) zich vaak eerder storen aan het kopieer-gedrag van fabrikanten dan de mensen die merkentrouw zijn. Ook rijders van oudere type auto's geven vaker commentaar op de eenheidsworst-strategie van fabrikanten.
De herkenbaarheid werkt nu eenmaal in het voordeel van de fabrikant. ze zouden wel gek zijn om ieder model een andere neus te geven. De merken die dit wel doen, staan niet bepaald bovenaan in de verkoop.
Tot slot, de nieuwe A3 ziet er net zo verfrissend uit uit als de nieuwe 1-serie.
Bijschaven en krachtigere lijnen. Dat zal de opdracht zijn geweest voor de heren ontwerpers.
"Never change a winning team"
@Robin, heb je wel eens onder invloed van een fles Chianti Classico een bericht tot 3 keer toe op die kl*te ipad geschreven en dat de browser zich dan zelf sluit onder het tikken? Frustratie all over the place, inderdaad.
@Romo, de Nieuwe A3 komt ook nu ook in een coupe (kofferbak) uitvoering..... step over to the darksite


Ieder model heeft zijn eigen doelgroep. Zo zal een A3 koper nooit twijfelen tussen een A4 en A3. Dit geld ook voor de 1-serie en de 3-serie. Maar deze A3 koper zal het juist waarderen dat zijn A3 veel familie-trekjes heeft van de grotere/duurdere A4. En dit geld dan ook weer voor de A4 tov de A6 of A8.
De rijders van duurdere Audi's stoort het totaal niet dat een A3 of A4 dezelfde neus heeft als zijn auto.
De neus en derriere van een auto zijn nu eenmaal het makkelijkste en het beste om deze familietrekjes door te geven.
De nieuwe 3-serie is eigenlijk ook een slap aftreksel van de prachtige 5-serie. Toch zijn er massa's mensen die hem kopen. De 5-serie rijder zal het worst wezen of die nieuwe 3-serie op zijn auto lijkt.
Die van hem rijdt gewoon stukken lekkerder en bezit meer comfort dan de 3-serie. Daarnaast koppelen veel mensen persoonlijke status aan het type dat ze rijden.
Het valt me op dat buitenstaanders (rijders van andere merken) zich vaak eerder storen aan het kopieer-gedrag van fabrikanten dan de mensen die merkentrouw zijn. Ook rijders van oudere type auto's geven vaker commentaar op de eenheidsworst-strategie van fabrikanten.
De herkenbaarheid werkt nu eenmaal in het voordeel van de fabrikant. ze zouden wel gek zijn om ieder model een andere neus te geven. De merken die dit wel doen, staan niet bepaald bovenaan in de verkoop.
Tot slot, de nieuwe A3 ziet er net zo verfrissend uit uit als de nieuwe 1-serie.
Bijschaven en krachtigere lijnen. Dat zal de opdracht zijn geweest voor de heren ontwerpers.
"Never change a winning team"
@Robin, heb je wel eens onder invloed van een fles Chianti Classico een bericht tot 3 keer toe op die kl*te ipad geschreven en dat de browser zich dan zelf sluit onder het tikken? Frustratie all over the place, inderdaad.
@Romo, de Nieuwe A3 komt ook nu ook in een coupe (kofferbak) uitvoering..... step over to the darksite


-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Interieur ziet er clean en no-nonsens uit.





- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe Audi A3 2012
mooi interieur
dat mis ik nog wel eens bij bepaalde bmw's bv zoals die met die kameel bulten e.d.


dat mis ik nog wel eens bij bepaalde bmw's bv zoals die met die kameel bulten e.d.
-
- Berichten: 9420
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Ben geen groot Audi fan (met uitzondering van de grotere modellen: A5, A7, A8) maar die interieurs bij Audi zijn echt meesterlijk. Daar kan geen merk aan tippen.
En een voordeel van het behoudende design van Audi: ze zijn behoorlijk tijdloos. Ook een A3 van 10 jaar oud is nog steeds een modern ogende auto.
En een voordeel van het behoudende design van Audi: ze zijn behoorlijk tijdloos. Ook een A3 van 10 jaar oud is nog steeds een modern ogende auto.
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Kan zowel met Rico alsook Rebel meegaan. Ik rij al meer dan een decennium Audi, kon ze vroeger op afstand uit elkaar houden maar moet tegenwoordig echt goed kijken welk type welk is. Stoort het me? Nee, ik heb onlangs wederom een nieuwe Audi gekocht omdat het totaal me aanspreekt, interieur, exterieur, motorisering en omdat het om de familymover ging, de ruimte in dit geval. Zoals bij elke keer ook in de orientatie ook nu weer aan een BMW gesnuffelt maar die viel wederom af (ruimte, interieur). Wegligging is niet het belangrijkste als het primaire doel is het gezin van A naar B te verplaatsen.
Mbt het USP RWD....ook buiten het circuit kan dit voor een extra fun factor zorgen maar ik geloof daarin niet bij een basis motorisering die in 90-95% van de gevallen in NL geleverd worden. Een A3 met 120/140 pk heeft geen last van torque steer en wielspin en een 114i/116d gaat echt niet driftend door een bocht. Je kunt dus simpelweg voor de mooiste kiezen!
Mbt het USP RWD....ook buiten het circuit kan dit voor een extra fun factor zorgen maar ik geloof daarin niet bij een basis motorisering die in 90-95% van de gevallen in NL geleverd worden. Een A3 met 120/140 pk heeft geen last van torque steer en wielspin en een 114i/116d gaat echt niet driftend door een bocht. Je kunt dus simpelweg voor de mooiste kiezen!
-
- Berichten: 55078
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe Audi A3 2012
@Rob, ik denk dat iedereen een beleving heeft bij 'beter'rijden. Ik vind een 335i stukken 'beter' rijden dan de 535i die ik had. Dat ligt met name aan de 200kg minder. Op de Autobahn zou voor jou misschien 'n 7er nog te stug zijn, bij wijze van he. Het is maar wat je zoekt in 'n auto. Looks? Dan kom je inderdaad toch vaak bij Audi uit.Al is 'n Golf GTI natuurlijk de verstandiger (DF) keus, wees eerlijk. Maar daarvoor is dit ook 'n discussieforum. Zelfs 'looks'zijn subjectief. Het blijft 'n hatchback. Ik zag zojuist 'n erg dikke Citroen hatchback mooi aangekleed, C3 ofzo? Beetje Golf grootte, dikke wielen, pakketje:HEEL MOOI. En dat zeg IK als Citroen -hater zegmaar.
@Apolo, laat ik 't zo zeggen, de huidige turbo motoren zorgen ook bij 'n 120/140pk motor voor lekker veel koppel onderin. Nu zul je met die ecobanden van vandaagdedag op droog asfalt wel 'n beetje torquesteer hebben hoor, dat valt niet uit te vlakken, de avg A3 is 9/10 geen quattro en voorzien van een tam onderstel en niet al te vet rubber(vaak ecobanden). Anders word't t als 't 'n beetje vochtig weer is, maar daar hebben we hier in NL nooit last van.
En inderdaad een 114i/116i is 't ook niet.Ben je mal. Maar zoals Rob al aangeeft gaat 't bij 'n rwd layout inderdaad alleen maar om 't driften en de status wat 'n ander ervan vindt.
Maakt allemaal niks uit. Ik vind hedendaagse Audis prachtig, eigenlijk allemaal, maar overdrijven is ook 'n kunst betreffende dat ze de koning zijn op elk gebied in hun klasse. Niet en nooit geweest. BMW/Merc/vulmaarin ook niet hoor.
Om te spreken van veredelde te dure Volkswagens gaat me wat te ver, maar bij de A3 denk ik dat ik 'n Golf GTI kies.
Ik ga lekker wokken. Gaan jullie maar door met mokken.
Cheers
Robin
@Apolo, laat ik 't zo zeggen, de huidige turbo motoren zorgen ook bij 'n 120/140pk motor voor lekker veel koppel onderin. Nu zul je met die ecobanden van vandaagdedag op droog asfalt wel 'n beetje torquesteer hebben hoor, dat valt niet uit te vlakken, de avg A3 is 9/10 geen quattro en voorzien van een tam onderstel en niet al te vet rubber(vaak ecobanden). Anders word't t als 't 'n beetje vochtig weer is, maar daar hebben we hier in NL nooit last van.
En inderdaad een 114i/116i is 't ook niet.Ben je mal. Maar zoals Rob al aangeeft gaat 't bij 'n rwd layout inderdaad alleen maar om 't driften en de status wat 'n ander ervan vindt.

Maakt allemaal niks uit. Ik vind hedendaagse Audis prachtig, eigenlijk allemaal, maar overdrijven is ook 'n kunst betreffende dat ze de koning zijn op elk gebied in hun klasse. Niet en nooit geweest. BMW/Merc/vulmaarin ook niet hoor.
Om te spreken van veredelde te dure Volkswagens gaat me wat te ver, maar bij de A3 denk ik dat ik 'n Golf GTI kies.
Ik ga lekker wokken. Gaan jullie maar door met mokken.

Cheers
Robin
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Wokken?????Wokken?????
Ik dacht dat de crisis voornamelijk in het zuiden van europa plaats vindt......
Ik dacht dat de crisis voornamelijk in het zuiden van europa plaats vindt......

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: De nieuwe Audi A3 2012
De Duitse pers is uiterst te spreken over de nieuwe A3. Ondanks het behoudend ontwerp is hij onderhuids compleet veranderd. hij rijdt nog beter als het vorige model en afwerkingsniveau is subliem.
Je kunt er helaas niet mee goed mee driften en op het circuit zal hij hij misschien geen baanrecords verbeteren. Laten dat nu net de punten zijn die de gemiddelde Nederlander (euh...DF-er) uiterst belangrijk vinden aan een auto....
Je kunt er helaas niet mee goed mee driften en op het circuit zal hij hij misschien geen baanrecords verbeteren. Laten dat nu net de punten zijn die de gemiddelde Nederlander (euh...DF-er) uiterst belangrijk vinden aan een auto....

- Fernando
- Berichten: 5076
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Facelift ziet er goed uit...
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Clean is dat interieur inderdaad, kaal dus.
Ik las dit ergens: Audi, voorsprong der techniek, stilstand qua design. Vond het wel treffend..
Ik las dit ergens: Audi, voorsprong der techniek, stilstand qua design. Vond het wel treffend..
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Wat mis je dan in het interieur? Zo kaal is het allemaal niet volgens mij.Richard430 schreef:Clean is dat interieur inderdaad, kaal dus.
Ik las dit ergens: Audi, voorsprong der techniek, stilstand qua design. Vond het wel treffend..
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Ik heb vorige week de nieuwe A3 van dichtbij bekeken, en moet zeggen dat Audi het toch wel weer goed voor elkaar heeft. Natuurlijk is de auto niet veel anders dan je zou verwachten... men borduurt verder op een bestaand concept, en dat doen ze naar mijn mening erg goed.
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Begrijp me niet verkeerd, alles zit er wel op en aan hoor. Maar het design van het dashboard is voor mijn smaak veel te veel opgeruimd en minimalistisch. In een woning kan ik daar ook heel slecht tegen, idem voor het interieur van een auto.RutgerK schreef:Wat mis je dan in het interieur? Zo kaal is het allemaal niet volgens mij.Richard430 schreef:Clean is dat interieur inderdaad, kaal dus.
Ik las dit ergens: Audi, voorsprong der techniek, stilstand qua design. Vond het wel treffend..
- JP
- Berichten: 34215
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Zo gaat dat over een half jaar ook op voor de Golf 7 (haterz zeggen Golf 5.75)Rebel schreef:Ondanks het behoudend ontwerp is hij onderhuids compleet veranderd. hij rijdt nog beter als het vorige model en afwerkingsniveau is subliem.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28525
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Martijn_bmw schreef:wat is er zo slecht dan geworden??jos_br schreef:Ik ben helemaal A3 minded, echter dan wel de serie tot 2003. Daarna werden ze wel mooi, echter de kwaliteit werd werkelijk tenenkrommend. Pak alleen de deurklink van een A3 die ong. 40k gelopen heeft, deze klingelt nog net niet na. Afwerking en gebruikte materialen zijn niet des Audi´s...Macboy schreef:Inderdaad onzin. Build quality bij de A3 was bizar goed.
Ook technisch is er goed wat fout gegaan, wel dezelfde kwalen als bij de Golf V en consorten, dit mag eigenlijk niet voorkomen bij VAG.
De Golf VI e.d. hebben echter een kwalitatief geweldige inhaalslag gemaakt.
Jos.
wanneer het bij andere merken nog slechter is.......
ben redelijk serieus bezig om te kijken naar een A3 sportback uit 2004-2007 1.9TDI...
maar weet van BMW redelijk veel na 11 jaar BMW rijden en zelf sleutelen echter van VAG weet ik eigelijk niks behalve dat ik zo'n A3 TDI erg lekker vind rijden...
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: De nieuwe Audi A3 2012
Martijn, juist na die 1e ouwe A3-serie, die er lomp uitzag (!), is de A3 subliem geworden. Mijn vrouw heeft 2 jaar een nieuwe A3 gereden en precies zoals Macboy zegt, build quality bizar goed.
Het voelt allemaal een klasse hoger en beter. Vrienden van ons hebben een A3 Sportsback TDI, waarmee hij al 140.000 heeft gereden in nog geen 3 jaar en hij voelt nog als nieuw.
Het voelt allemaal een klasse hoger en beter. Vrienden van ons hebben een A3 Sportsback TDI, waarmee hij al 140.000 heeft gereden in nog geen 3 jaar en hij voelt nog als nieuw.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28525
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De nieuwe Audi A3 2012
thnx voor je reactie Rebel 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], BMeinders, Cazzo46, EvdP, matthyssie, sitechris en 44 gasten