Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door HansD » 16 mei 2012, 13:25

Sta je in je eentje op het Malieveld Dennis of vind jij het ook niet belangrijk genoeg om de straat voor op te gaan?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 mei 2012, 13:34

Neu, het was meer mijn verbazing dat je er vrijwel niemand over hoort.
Op BNR een itempje en Kees de Kort zal d'r wel over reppen, maar dan heb je 't wel gehad met de media aandacht voor de blunder van ABN.

Rupie

Bericht door Rupie » 16 mei 2012, 13:45

Al het geld wat naar de banken is gegaan is weggegooid geld. De overheid had alleen eventueel bedrijven (die duurzaam werken danwel zijn) en particulieren moeten helpen. Maar ja, dat vonden ze te lastig denk ik. Daar hebben we de banken tenslotte voor...

Daar wil ik wel de barricade voor op!

:)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 mei 2012, 15:54

Me2

We maken d'r gewoon een gezellig dagje van, want wij hebben geld zat natuurlijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mei 2012, 17:58

romo schreef:Kijk, huiver, vloek en tier...........................trek je conclusies voor zover nog niet gedaan;

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitrag/ ... land-Luege
goede video, en klopt met dat verhaaltje van een maand of wat geleden kan ik me nog herinneren nu ik de video zie.
erg triest voor bepaalde groepen mensen, zei moeten zich harder opstellen tegen corruptie en wat van die rijken die geen of weinig belasting betalen (scheeps lui) moeten zich schamen...en al die andere corrupte lui natuurlijk ook.

als je de sfeer zo proeft zou je bijna zeggen dat er binnen een jaar of max 2 een soort oorlog komt daaro...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 mei 2012, 18:56

Het gaat niet goedkomen daar, Spanje volgt.........

Boeiende tijd maar niet bepaald rustig...

Krijgen we hier ons eigen nine-twelve..met de, net, bekend geworden maatregelen is de Kunduz coalitie uiteraard een sitting duck............

dvh

Bericht door dvh » 16 mei 2012, 19:10

Was vandaag even in Waalwijk en zag daar winkelstraten met meer leegstand dan open deuren.
Koopkrachtdaling van 2% ?
Zeker 60% v/d straat stond leeg..

Het zal me benieuwen..

Luco

Bericht door Luco » 16 mei 2012, 19:14

dvh schreef:Was vandaag even in Waalwijk en zag daar winkelstraten met meer leegstand dan open deuren.

Het zal me benieuwen..
Gorinchem idem

dvh

Bericht door dvh » 16 mei 2012, 19:16

Leegstand in DB is er gelukkig nog nauwelijks.
Maar koopkracht is dit jaar al duidelijk minder.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 mei 2012, 19:17

Luco schreef:
dvh schreef:Was vandaag even in Waalwijk en zag daar winkelstraten met meer leegstand dan open deuren.

Het zal me benieuwen..
Gorinchem idem
Das in heel Nederland zo, centra die verloederen, leegstand en faillissementen, aan de orde van de dag.

Luco

Bericht door Luco » 16 mei 2012, 19:18

romo schreef:
Luco schreef:

Het zal me benieuwen..
Gorinchem idem
Das in heel Nederland zo, centra die verloederen, leegstand en faillissementen, aan de orde van de dag.
We gaan naar de klote

romo

Bericht door romo » 16 mei 2012, 19:20

2e wereld land had ik reeds geroepen..........ieg een duidelijke 2deling in de maatschappij, the have and the have nots...........

Revolution is in the air, eerst politiek, dat zal 12-09 wel blijken, en als het het echt niet meer gaat gaat de vlam in de pan, kijk Griekenland...........

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 16 mei 2012, 19:33

Wilders begint een rechtzaak met Mosco tegen de Staat:
PVV-leider Geert Wilders begint een kort geding tegen de Staat om het permanente noodfonds voor de euro (ESM) van tafel te krijgen. Wilders zei vandaag dat Bram Moszkowicz het kort geding namens hem gaat voeren.
De PVV'er wil dat de rechter een in zijn ogen 'onrechtmatige daad' tegenhoudt. Volgens Wilders worden door de instemming met het fonds bevoegdheden aan Brussel overgedragen. Het kan wat hem betreft niet zo zijn dat het demissionair kabinet daarover besluit, zonder dat de kiezer zich erover uitspreekt. Daarom moet er pas na de verkiezingen in de Tweede Kamer over worden besloten.

Wilders probeerde eerder op de dag al om een besluit in de Tweede Kamer over het fonds uit te stellen tot na de verkiezingen van 12 september. Hiervoor kreeg hij in een hoofdelijke stemming de steun van 41 Kamerleden; te weinig om de beslissing uit te stellen. Volgens Wilders gaat het om 'een substantiële minderheid'.

De PVV-leider ziet het kort geding met vertrouwen tegemoet. Hij beschouwt zijn actie als uniek in de parlementaire geschiedenis, maar het is naar eigen zeggen geen verkiezingsstunt. 'Nee, ik kom op voor de belangen van Nederland.'

D66-leider Alexander Pechtold noemde het plan van Wilders merkwaardig. 'Hij heeft een stemming gekregen, daar moet je je als democraat bij neerleggen.' Verrast is Pechtold niet: 'We kennen de heer Wilders inmiddels.'
Dit geeft weer aan dat hij met afstand de meest slimme politicus is die daar rondloopt. Om me maar gelijk te verdedigen: nee, ik ben geen fan en stem niet op hem maar heb bewondering voor zijn instinct en handigheid. Ten eerste heeft hij gelijk met die rechtzaak, het is te bizar voor woorden dat we worden uitgeleverd aan het ESM waar we bij staan en dat met een demissionair kabinet. Daarnaast genereert hij weer veel media-aandacht en anti-Europese gevoelens met deze zaak en dat gaat het in september geen windeieren leggen. Het zou me zelfs niet verbazen als hij op 12 september de grootste wordt....

romo

Bericht door romo » 16 mei 2012, 20:44

^ +1

Intussen;

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1215 ... nti__.html

Chaos zal ons deel zijn...................

Luco

Bericht door Luco » 16 mei 2012, 20:49

Zou dat een beetje verdienen, aanslagen plegen?
Ik voorzie een carriereswitch :blink:

Shakes

Bericht door Shakes » 16 mei 2012, 20:54

Interessante ontwikkelingen.

Waar op te stemmen in september? Ik had met mezelf afgesproken nooit meer te stemmen maar ik ben wel klaar met dat hele europa sponsoren. Wilders is dan toch niet de enige optie?

Een voordeel is in ieder geval dat Tofik Dibi lijsttrekker van GL zal worden dus van die partij horen we straks niets meer :)

Ooh en die 2 % inflatie lol. Per twee maanden 2% de afgelopen jaren.

N

HansD

Bericht door HansD » 16 mei 2012, 23:46

Dus dat is de democratie van Wilders? Als een meerderheid van de 2e kamer tegen je voorstel stemt een rechtszaak beginnen? Dat gaat nog een leuk politiek schouwspel worden als dat gemeengoed wordt.

Politiek gezien wel zeer slim zoals Wouter al zegt. Het is by far de beste politicus die gevoel heeft voor wat electoraal winst oplevert en daarmee -een deel van- de massa kan bespelen.
Maar de islam en MOE'ers zijn blijkbaar niet belangrijk meer? Ik hoor er in ieder geval weinig meer over.

Ik vermoed dat hij het wel best vind om na de verkiezingen in de oppositie terecht te komen. Kan hij lekker anderen de kastanjes uit het vuur laten halen met commentaar vanaf de zijlijn en daar electoraal mee scoren.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 mei 2012, 12:50

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1214 ... gen__.html

Wordt feest! We gaan er allemaal flink op achteruit. Wat ik alleen niet begrijp is dat nog zoveel mensen zitten te mekkeren over de bezuinigingen. We hebben met zn allen teveel geld uitgegeven, dus er moet drastisch worden bezuinigd, simpeler is het niet. De hele maatschappij heeft (met dank aan onze gekozen politici) teveel besteedbaar inkomen gehad de afgelopen jaren. Het was leuk zolang het duurde, nu moeten we op de blaren zitten.
AKKOORD 2013 Belastingen AMSTERDAM - Het meest omvangrijke onderdeel van het Lenteakkoord is een palet aan belastingverhogingen, die soms via andere lastenverlichtingen weer worden gecompenseerd:

- Het hoge btw-tarief gaat vanaf oktober al van 19 naar 21 procent. De BTW verhoging wordt voor 1,5 miljard euro teruggegeven aan de burger via de inkomsten- en loonbelasting.

- De tarieven van de eerste en tweede schijf worden met 0,4 procentpunt verlaagd, naar 1,55 procent respectievelijk 10,4 procent. Het maximum van de arbeidskorting stijgt met 70 euro.

- De rest van de opbrengst van de BTW-verhoging wordt vanaf 2014 op vergelijkbare wijze teruggegeven aan de burger. Dit geldt ook voor de opbrengst van lastenverhogingen aardgasheffing, leidingwaterbelasting, kolenbelasting, rode diesel en eurovignet.

- Volgend jaar moeten werkgevers tijdelijk 16 procent extra belasting betalen over lonen die dit jaar meer dan 150.000 euro bedragen.

- Vertrekbonussen van 531.000 euro of meer worden belast tegen 75 procent.

- Er komt geen gebruikelijke inflatiecorrectie voor de belastingschijven.

- De al ingevoerde btw-verhoging van 6 naar 19 procent op theaterbezoek wordt vanaf juli teruggedraaid. Zodra de maatregel officieel bekend is gemaakt, kunnen mensen voor het lage tarief al kaartjes voor 1 juli of later aanschaffen.

- De accijnzen op sigaretten gaan met 35 cent per pakje omhoog. Shag wordt 60 cent per pakje duurder.

- De accijnzen op bier gaan met 10 procent omhoog. Die op wijn en tussenproducten met 15 procent. Sterke drank wordt 6 procent meer belast.

- De beloofde lastenverlichting van 430 miljoen euro aan het bedrijfsleven wordt niet uitgekeerd.

- De bankenbelasting wordt verdubbeld.

- Woon-werkverkeer wordt belast, door het afschaffen van de onbelaste reiskostenvergoeding. Het vergoeden van zakelijke reizen blijft onbelast.

- De woon-werkkilometers met de auto van de zaak of leaseauto’s worden belast.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 17 mei 2012, 17:17

Hey Maurice, je komt op het goeie moment terug. Had beter in Maleisie kunnen blijven haha. :)

Nu ook een bankrun in Spanje: http://www.niburu.nl/index.php?option=c ... &Itemid=28

Het wordt een lange hete zomer. :boogie:

Rupie

Bericht door Rupie » 17 mei 2012, 20:18

Jolande Sap vanaf 19:25 minuten:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1252171

Ze zet zichzelf buitengewoon goed neer én ze heeft naar Dennis geluisterd :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 17 mei 2012, 21:11

dvh

Bericht door dvh » 17 mei 2012, 21:22

Welk pad ook wordt gekozen, ik ben bereid te doen wat nodig is om dit land te beschermen en onze economie en ons financieel systeem te waarborgen."
''David Cameron'
Afbeelding

Rebel

Bericht door Rebel » 17 mei 2012, 22:35

"Please remain calm and stay in your seats" ......niks aan het handje Romo.
Nog een paar weken en dan begint het EK!

romo

Bericht door romo » 18 mei 2012, 09:20

Ogh, ik ben kalm, nuchter en geen paniekmaker, maar je moet toch ziende blind zijn als je de tekens der tijd niet (wil) verstaan............

Anyway, een Nobelprijs winnaar heeft ook een mening;

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/05/18/eco ... ps-nadert/

HansD

Bericht door HansD » 18 mei 2012, 09:57

Amen Maus.

Plaats reactie