Mijn "eco" daily (let op FWD content)
- Kevin20v
Re: Mijn "eco" daily (let op FWD content)
Er is een pakketje gearriveerd

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ziet er mooi uit zo. Alleen ECO kan ik het niet meer noemen... Je pompt er voor een paar K aan accessoires in die je direkt afschrijft. Ik heb ook een ECO gevalletje, was ook duur zat. Maar als enige aftermarket een dakspoiler gemonteerd. Iemand die ECO wil hoeft, meestal, niet zo'n uitgedoste auto als jij hebt
Begrijp me niet verkeerd en je moet het niet negatief opvatten! Niet zo bedoeld, al kan het wel zo overkomen
Auto ziet er prima uit en je moet doen wat je wilt.
Maar in mijn ogen schiet je je doel voorbij. Hoeveel km's had je nu wel niet kunnen maken met de 20VT? Uitgaande van verbruiksverschil en het geld wat je erin pompt en toe hebt moeten betalen?

Begrijp me niet verkeerd en je moet het niet negatief opvatten! Niet zo bedoeld, al kan het wel zo overkomen

Maar in mijn ogen schiet je je doel voorbij. Hoeveel km's had je nu wel niet kunnen maken met de 20VT? Uitgaande van verbruiksverschil en het geld wat je erin pompt en toe hebt moeten betalen?
- Kevin20v
He Arthur, ik begrijp wat je bedoelt echter is het nog steeds een eco oplossing! Hier komt mijn betoog, overigens is het eco in dit verhaal een beetje overdreven, het is een stadsautootje maar geen bluemotion crap.
Ik had een 1.8 20v atmo golf 4 van 1999 met 224.000km (gekocht met 80k km's), deze had een nieuwe distributieriem, uitlaat, remmen rondom, nieuwe aandrijfas, nieuwe onderstelrubbers rondom etc. nodig.
Deze had 125pk (
) en deed gemiddeld 1 op 9 met mijn rijstijl.
Daarnaast had ik een golf 1 1.8 20vt die stil stond wegens tijdsgebrek, maar als ik er mee reed liep het ding met gemak 1 op 8, een weekendje rijden was al gauw 300 euro aan benzine.
Nu rijd ik minimaal gemiddeld 1 op 14 op gewone 95 benzine van de witte pomp, de 2 beide auto's met accessoires heb ik verkocht voor de prijs waar ik het eco hok voor kocht.
De eibach set is een gebruikte set van toen 2 maanden oud, de velgen, banden, stabi etc kosten alles bij elkaar nog geen 1800 euro.
Laat het prijsverschil op 15k km's bij een gemiddelde van € 1,70 nou € 1000,- zijn
Dat zou inhouden als je de accessoires weer los verkoopt dat je na het eerste jaar alles alweer eruit hebt
Maar nu heb ik wel een nieuwere stadsauto die op z'n minst nog een beetje lekker stuurt

Ik had een 1.8 20v atmo golf 4 van 1999 met 224.000km (gekocht met 80k km's), deze had een nieuwe distributieriem, uitlaat, remmen rondom, nieuwe aandrijfas, nieuwe onderstelrubbers rondom etc. nodig.
Deze had 125pk (

Daarnaast had ik een golf 1 1.8 20vt die stil stond wegens tijdsgebrek, maar als ik er mee reed liep het ding met gemak 1 op 8, een weekendje rijden was al gauw 300 euro aan benzine.
Nu rijd ik minimaal gemiddeld 1 op 14 op gewone 95 benzine van de witte pomp, de 2 beide auto's met accessoires heb ik verkocht voor de prijs waar ik het eco hok voor kocht.
De eibach set is een gebruikte set van toen 2 maanden oud, de velgen, banden, stabi etc kosten alles bij elkaar nog geen 1800 euro.
Laat het prijsverschil op 15k km's bij een gemiddelde van € 1,70 nou € 1000,- zijn

Dat zou inhouden als je de accessoires weer los verkoopt dat je na het eerste jaar alles alweer eruit hebt
Maar nu heb ik wel een nieuwere stadsauto die op z'n minst nog een beetje lekker stuurt

- Kevin20v

Stabi gemonteerd, maar dat is nogal een verschil met sturen!
- MartijnGizmo
Kapitaalvernietiging FTW, en bij een dikkere motorisering had je ws. dezelfde mods uitgevoerd!
Mooie upgrade, zo'n stabi-stang, ik heb hier ook een 20mm-Whiteline klaarliggen voor de MINI. 

- Kevin20v
Jij snapt het :drinking:MartijnGizmo schreef:Kapitaalvernietiging FTW, en bij een dikkere motorisering had je ws. dezelfde mods uitgevoerd!Mooie upgrade, zo'n stabi-stang, ik heb hier ook een 20mm-Whiteline klaarliggen voor de MINI.
Ik was op vanalles voorbereid toen ik de stang bestelde, maar dat er zo'n drastische verbetering waar te nemen was... Het is nu net of je met 4 wielen stuurt en bijzonder makkelijk om op het randje te rijden.
Ik begrijp wel waarom de fabrikant zo'n stabi niet monteert.
-
En wederom wordt er weer eens bevestigd dat een schroefset + een mooie set wielen van iets burgerlijk saais iets moois kunnen maken. Ziet er goed uit
.
Wat zijn de volgende plannen?

Wat zijn de volgende plannen?
- Kevin20v
Als de remmen aan de beurt zijn om te vervangen, gaan er wat betere blokken op, en staalflex leidingen.
Maar dat zal het waarschijnlijk zijn (Ik weet dat als ik roep dat ik er niks meer aan ga doen dat er dan nog 20 punten komen, maar voorlopig weer ik ze even uit m'n hoofd)
Maar dat zal het waarschijnlijk zijn (Ik weet dat als ik roep dat ik er niks meer aan ga doen dat er dan nog 20 punten komen, maar voorlopig weer ik ze even uit m'n hoofd)

- MartijnGizmo
Toen mijn remmen moesten heb ik ze vervangen voor ATE PowerDisc + Ferodo DS2500. Net een stukje beter dan origineel, en nog stukken goedkoper ook. Achter zit nieuw origineel spul, dat geeft méér remstof dan de voorkant... 

- Kevin20v
Dat is wel een goede inderdaad, mijn velgen zijn ook continu vies van het remstof, geen idee hoe het komt
Binnenkort maar eens een TF rondje gaan doen

Binnenkort maar eens een TF rondje gaan doen
- Martijn M
Tof ding zeg!
Weer eens wat anders dan al die BMW's hier. Tenminste origineel
Weer eens wat anders dan al die BMW's hier. Tenminste origineel