Bob's Golf 7 R Variant (p4)

Hier kun je jezelf voorstellen.
BobTheFish

Re: Zoektocht naar een trackday/fun car....The Search Contin

Bericht door BobTheFish » 08 mei 2012, 15:24

Macboy schreef:Als jij in de Z4 3.0 hebt gereden ga je die zeker kopen. Geen seconde twijfel.
Klopt.....wat een bak, ik mis de schop in de rug van de STI een beetje maar je hebt het gevoel met een echte auto onderweg te zijn...en dan het geluid, gewoonweg verslavend. In de natte omstandigheden niet te gek gemaakt (dat doen we op het circuit wel)...goed stuurgevoel, prettige remvertraging (standaard spul, dus kan nog een stuk beter) schitterende velgen..auto is gewoon af.

Nu een aankoopskeuring afwachten, want ik wil wel zeker weten dat het 'voorlopig' heel blijft.

Binnenkort een Z4 3.0i voor de deur, want als deze het niet is zoek ik de volgende.

**Kuch** was nooit een BMW man, maar dit is toch echt wel heel leuk spul ;)

Erik dB

Bericht door Erik dB » 08 mei 2012, 15:35

Goed stuurgevoel? Dat is grappig, want juist dat stuurgevoel wordt over het algemeen als het grootste manco van de Z4 niet-M gezien.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 08 mei 2012, 15:51

Daar is vast wel wat aan te doen middels een rondje polyurethane stabi's uitlijning etc.
Op de ring reden een paar NL-ers in een Z4, los van dat het een schitterende verschijning is, dat ging harder dan ik zou durven denk ik :)

Erik dB

Bericht door Erik dB » 08 mei 2012, 15:58

Erik schreef:Daar is vast wel wat aan te doen middels een rondje polyurethane stabi's uitlijning etc.
Op de ring reden een paar NL-ers in een Z4, los van dat het een schitterende verschijning is, dat ging harder dan ik zou durven denk ik :)
Het zit em niet in de rubbers etc. maar in de stuurbekrachtiging. Waar overigens ook wel weer wat aan te doen zal zijn :-)

BobTheFish

Bericht door BobTheFish » 08 mei 2012, 16:04

Erik dB schreef:
Erik schreef:Daar is vast wel wat aan te doen middels een rondje polyurethane stabi's uitlijning etc.
Het zit em niet in de rubbers etc. maar in de stuurbekrachtiging. Waar overigens ook wel weer wat aan te doen zal zijn :-)
Goed, ik vond het prima te doen, maar zat nergens op de limiet, stuurde gelukkig precies waar ik heen wilde ;)

BobTheFish

bobSTI -> Z4

Bericht door BobTheFish » 15 mei 2012, 09:42

Afgelopen weekend was het dan zover. De Z4 gevonden en mee naar huis genomen (na betaling natuurlijk ;) )

Het is een zwarte Z4 3.0i uit 2003 geworden welke er van binnen en buiten nog heel goed uit ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel een heel goed weekend gekozen want gehele tijd open kunnen rijden!

Driving Fun heeft een nieuwe betekenis gekregen. Vroeger was dit vooral op het circuit, maar nu is het heerlijk om open kleine binnenwegen te pakken en gewoon van alles te genieten.

Op het circuit zal ie beduidend minder hard gaan als de STI, maar denk dat ik ook daar plezier kan hebben. Eerst maar eens een drift cursus gaan volgen en de auto leren kennen. Moet zeggen dat ik de afgelopen dagen met een grote grijns op mijn gezicht heb rond gereden....

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2012, 10:10

prachtig toch, many smiles per mile :df:

Arjan B

Bericht door Arjan B » 15 mei 2012, 10:13

Een goede keus, mooie kleur combi, sjiek.
En het belangrijkste, veel power en handbak. Veel plezier. :wave:

BobTheFish

Bericht door BobTheFish » 15 mei 2012, 12:08

Arjan B schreef:Een goede keus, mooie kleur combi, sjiek.
En het belangrijkste, veel power en handbak. Veel plezier. :wave:
Zal ongetwijfeld in de toekomst een SC kit op komen, nu eerst maar eens leren rijden in een echte auto ;)

Knot

Re: Trackday/Funcar gevonden: Z4 3.0i

Bericht door Knot » 15 mei 2012, 12:16

Gefeli! Ziet er netjes uit.

Alleen die ducktale ziet er wat hoog uit, was dat standaard?

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2012, 12:19

:thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2012, 12:24

Ducktail Knot. Ducktale is de 'woordgrap' voor de titel van een decennialang durend Disney-verhaal...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2012, 12:25

Goeie keuze, deze Z4. Prachtige machine om lekker mee over kleine wegen te toeren en zo nu en dan dwars te gooien.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 17 mei 2012, 23:34

Mooi ding Bob :)
Wat zijn de modificatie plannen ?
:wave:

BobTheFish

Bericht door BobTheFish » 29 jun 2012, 12:08

Vanmorgen vroeg opgestaan en om 08:00 in Nijkerk beland met de Lexus, dit was gelijk het laatste ritje met de CT200h want vandaag gingen onze wegen scheiden. De ruim 6 maanden dat ik de Lexus heb gereden waren op zich prima, maar een veranderende gezinssituatie plus het gebrek aan "Freude Am Fahren" waren de belangrijkste reden om deze stap te maken en de flinke afschrijving maar te slikken.

Vandaag is de Lexus ingeruild op een 335i Touring automaat uit 2008 met nog net geen 50K op de teller en premium selection (2 jaar garantie).

De formaliteiten waren snel afgehandeld en de verkoper (die op mijn verzoek er al om 08:00 was, waarvoor hulde) nam veel tijd en legde me geduldig uit hoe het i-drive systeem werkt...volgens mij kan ik daar nog wel wat tijd in doorbrengen..wat een mogelijkheden en soms is het niet even duidelijk voor een idrivebeet.

Na een half uurtje waren de belangrijkste zaken ingesteld en kon de weg naar huis aanvangen.
Wat een machine, heerlijk gewoon, glimlach als het gas beroerd wordt en zeer comfortabel. Qua power was ik wel wat gewend met de STI, maar dit is toch wel heel erg leuk ;) Wel nog even in de file gestaan, maar met de automaat kon ik lekker de knoppen verkennen en ben weer veilig thuis aangekomen.

Zoals ik weet zijn de mensen hier visueel ingesteld dus komen er natuurlijk foto's..ook van de originele optielijst.
De foto's zijn genomen met mijn Nokia Lumia, dus niet van echt goede kwaliteit.

De originele optielijst:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AYU8M4AG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IFQQLREB.jpg

Zoals hij vanmorgen in de showroom stond

Afbeelding

Helaas kwam er een kort buitje over, waarschijnlijk met Sahara zand of zo iets, want hij ziet er nu al niet meer uit...dat wordt straks al afspoelen... :nou:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het interieur:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ErikS

Re: Lexus eruit, BMW erbij

Bericht door ErikS » 29 jun 2012, 12:16

Dik ding.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 jun 2012, 12:18

Prachtig zeg! Echt een hele mooie auto. Die Z4 had ik even gemist. Ook mooi! Waarschijnlijk wat minder lomp snel dat je STI maar wel erg mooi spul.

Niet over een Micra nagedacht? :D :strong:

BobTheFish

Bericht door BobTheFish » 29 jun 2012, 12:27

@ErikS: Thanks!
Petrolhead Tom schreef:Prachtig zeg! Echt een hele mooie auto. Die Z4 had ik even gemist. Ook mooi! Waarschijnlijk wat minder lomp snel dat je STI maar wel erg mooi spul.

de Z4 zal zeker een stuk langzamer zijn, maar alle dagen die ik niet op het circuit rij waarbij het zonnetje schijnt zijn echter ook leuk.

Jammer dat ik de 4e er op CPZ niet bij kan zijn, maar ga de 30e met gummen de Z4 zijn circuitdoop geven. De tijden welke ik met de STI reed zal ik niet evernaren, maar dat hoeft ook niet, gewoon lekker mijn rondjes doen en vooral veel fun hebben.
Afgelopen zondag een drift cursus gedaan in Lelystad en dat was echt leuk! Ken de auto nu zeker beter!

Het rondje meerijden in jouw Micra op CPZ ben ik niet vergeten hoor! was echt leuk.

Ik las trouwens dat je zelf inmiddels ook aan de BMW bent ;).

Rupie

Bericht door Rupie » 29 jun 2012, 12:34

Ekris Nijkerk ook goede ervaringen mee :thumbup: Veel plezier toegewenst met de auto.

RVV

Bericht door RVV » 29 jun 2012, 13:02

Feli ermee! BMW virus slaat hard om zich heen :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 jun 2012, 13:04

bobSTI schreef:@ErikS: Thanks!
Petrolhead Tom schreef:Prachtig zeg! Echt een hele mooie auto. Die Z4 had ik even gemist. Ook mooi! Waarschijnlijk wat minder lomp snel dat je STI maar wel erg mooi spul.

de Z4 zal zeker een stuk langzamer zijn, maar alle dagen die ik niet op het circuit rij waarbij het zonnetje schijnt zijn echter ook leuk.

Jammer dat ik de 4e er op CPZ niet bij kan zijn, maar ga de 30e met gummen de Z4 zijn circuitdoop geven. De tijden welke ik met de STI reed zal ik niet evernaren, maar dat hoeft ook niet, gewoon lekker mijn rondjes doen en vooral veel fun hebben.
Afgelopen zondag een drift cursus gedaan in Lelystad en dat was echt leuk! Ken de auto nu zeker beter!

Het rondje meerijden in jouw Micra op CPZ ben ik niet vergeten hoor! was echt leuk.

Ik las trouwens dat je zelf inmiddels ook aan de BMW bent ;).
Ik ben het rondje in de STI ook niet vergeten. Dat ging goed hard. 4 vierwielaandrijving is niet helemaal mijn ding maar de gang zat er goed in.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 jun 2012, 13:04

RVV schreef:Feli ermee! BMW virus slaat hard om zich heen :D
Zeg dat wel!

KoenM

Bericht door KoenM » 29 jun 2012, 13:31

Mooie bak man :thumbup:
Blackline achterlichten, helemaal goed.

Enige opmerking die ik nog zou kunnen maken is eventueel een setje spacers, maar ondanks dat, heeel veel :df: gewenst :)

Fabian

Bericht door Fabian » 29 jun 2012, 14:05

Helemaal goed! Wat een kanon.

Veel plezier ermee! :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jun 2012, 14:29

KoenM schreef:Mooie bak man :thumbup:
Blackline achterlichten, helemaal goed.

Enige opmerking die ik nog zou kunnen maken is eventueel een setje spacers, maar ondanks dat, heeel veel :df: gewenst :)
idd :D

verder een vette bak zeg, veel DF gwenst :df:

Plaats reactie