Honda civic 1.6

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
ReLXe

Honda civic 1.6

Bericht door ReLXe » 03 mei 2012, 18:04

Ik was alles maar in m'n voorsteltopic aan het posten, maar kan dat natuurlijk beter hier doen.

Ik rij een honda civic sedan uit 1994. Ben van een 1.5 blokje met max 6800 rpm 90 pk overgegaan naar een 1.6 met max 8200 rpm en 170 pk. Welke nu 8900 rpm draait met 200.8 pk ( krukas ).
De auto is voorzien van een LSD versnellingsbak ( mechanisch ), Recaro stoeltjes, schijfremmen achter ( niet standaard ), iets grotere remmen voor, Ferodo's, Swaybars en strutbars voor + achter, Alu draagarmen achter, verstevigingsubframe, schroefsetje enz enz.

Ik gebruik deze auto voor dagelijks, en voor zo nu en dan trackdays. Doel is wel om deze auto uiteindelijk bijna alleen maar voor track te gebruiken. Daarbij komen natuurlijk wel weer wat meer dingen kijken zoals rolkooi, weer een ander blok en ga zo maar door.

Hiernaast rij ik een Mitsubishi FTO erbij die ik zelf heb geimporteerd uit de UK. Altijd al een leuke auto gevonden, dus bij deze moest ik er gewoon een keer 1 hebben.
Vrouwtje rijdt in een golf 1 cabrio.

MAAR dan de grote vraag!
Waarom Honda? En geen verschrikkelijke grote bmw met een 3,2L 6 in lijn met 400+ pk en rwd.
Het straatimago van honda is erg slecht, terwijl het opzich hele goede auto's zijn.
Het chassis rot inderdaad weg als je er naar kijkt, maar als je technisch kijkt zijn het erg goede auto's. Standaard onafhankelijke wielophanging rondom, kleine motortjes met een hoop vermogen, supermakkelijk sleutelen. IN principe low running costs, en als je het goed doet kunnen ze heel hard over het circuit heen stuiteren.

Civicje met time-attack

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje:

Civicje met dagelijkse wieltjes

Afbeelding

Afbeelding

FTO

Afbeelding

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Re: Honda civic 1.6

Bericht door Niels » 03 mei 2012, 19:46

Nice, lekkere sleeper ook :D Hij klinkt ook lekker :df:

Tim R

Bericht door Tim R » 04 mei 2012, 18:23

Leuke Civic en zeer geschikt voor track days lijkt mij. Waarom wil je voor trackdays weer een ander blok?

ReLXe

Bericht door ReLXe » 05 mei 2012, 18:35

Niels schreef:Nice, lekkere sleeper ook :D Hij klinkt ook lekker :df:
Thanks :) Erg veel mensen verwachten het inderdaad niet, vooral niet van een 4 deurs.
Tim R schreef:Leuke Civic en zeer geschikt voor track days lijkt mij. Waarom wil je voor trackdays weer een ander blok?
Er is een 2 liter type-r blok die met de nodige inlaat/uitlaat en afstelling al gauw tegen de 250pk/250nm kan zitten.
Dit icm een goede 6-bak ( standaard ) is dit echt een uitzonderlijk snel motortje.
Dat is al gauw weer 50 pk meer en 75 nm meer dan wat ik nu heb, en je blijft met die korte 6 bak constant in je hoge toeren zitten. N/A uiteraard.
Op youtube zijn er genoeg filmpjes over, zoek dan op K20. Dat is de motorcode.

Roche92

Bericht door Roche92 » 14 mei 2012, 22:31

Een gave auto voorral leuk dat je met een Sedan over het circuit blaast!
ben zelf wel fan van de JDM's! Hij kicked ook wel heerlijk in zeg, en netjes hoor 200pk voor een B16

Me pa rijd zelf een ep3 type r! haha met indd 250pk voor de fun
geweldige machine zo'n motor;)! Zou m zo willen ruilen:)

Plaats reactie