Ik rij een honda civic sedan uit 1994. Ben van een 1.5 blokje met max 6800 rpm 90 pk overgegaan naar een 1.6 met max 8200 rpm en 170 pk. Welke nu 8900 rpm draait met 200.8 pk ( krukas ).
De auto is voorzien van een LSD versnellingsbak ( mechanisch ), Recaro stoeltjes, schijfremmen achter ( niet standaard ), iets grotere remmen voor, Ferodo's, Swaybars en strutbars voor + achter, Alu draagarmen achter, verstevigingsubframe, schroefsetje enz enz.
Ik gebruik deze auto voor dagelijks, en voor zo nu en dan trackdays. Doel is wel om deze auto uiteindelijk bijna alleen maar voor track te gebruiken. Daarbij komen natuurlijk wel weer wat meer dingen kijken zoals rolkooi, weer een ander blok en ga zo maar door.
Hiernaast rij ik een Mitsubishi FTO erbij die ik zelf heb geimporteerd uit de UK. Altijd al een leuke auto gevonden, dus bij deze moest ik er gewoon een keer 1 hebben.
Vrouwtje rijdt in een golf 1 cabrio.
MAAR dan de grote vraag!
Waarom Honda? En geen verschrikkelijke grote bmw met een 3,2L 6 in lijn met 400+ pk en rwd.
Het straatimago van honda is erg slecht, terwijl het opzich hele goede auto's zijn.
Het chassis rot inderdaad weg als je er naar kijkt, maar als je technisch kijkt zijn het erg goede auto's. Standaard onafhankelijke wielophanging rondom, kleine motortjes met een hoop vermogen, supermakkelijk sleutelen. IN principe low running costs, en als je het goed doet kunnen ze heel hard over het circuit heen stuiteren.
Civicje met time-attack
Filmpje:
Civicje met dagelijkse wieltjes
FTO