BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Dit blijft toch echt een super lelijk hok hoor, niet om aan te zien 

-
Wat een goed ding die M135i, ik ben helemaal om. Maar dat was al een tijdje duidelijk denk ik.
Ook in 'standaard' uitvoering vind ik de 1-serie gewoon een goede verschijning. Die 114i zou ik best zakelijk willen rijden hoor. Waarom zou BMW geen instapper maken voor een scherpe prijs? Audi en andere concurrenten doen dit ook.
Ook in 'standaard' uitvoering vind ik de 1-serie gewoon een goede verschijning. Die 114i zou ik best zakelijk willen rijden hoor. Waarom zou BMW geen instapper maken voor een scherpe prijs? Audi en andere concurrenten doen dit ook.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Van de zijkant bezien heeft ie de aflopende neus van een 6er, en een afgezaagde kont..................het doet me allemaal niet veel, de 1er niet, de 3er niet, de 6er niet, een 5er das de enige die er met kop en schouders boven uit steekt, zowel qua in- als exterieur......
- GTRene
scheelt nog dat het een 1.6 is,
kwam laatst nog zo'n nwe F20 tegen, en ff na gekeken, vind ze mooier dan het oude model
en ja de koplampen konden wellicht ,mooier, maar al met al mooi ding bv die M135i
kwam laatst nog zo'n nwe F20 tegen, en ff na gekeken, vind ze mooier dan het oude model

en ja de koplampen konden wellicht ,mooier, maar al met al mooi ding bv die M135i
- RVV
Eerlijk is eerlijk, die persfoto's van de M drie deurs variant zien er erg dik uit.
- Macboy
Zeer grappig dat - met uitzondering van Joop - niemand opmerkt dat de voorkant van de auto radicaal gewijzigd is. Het definitieve bewijs dat ook BMW erkent dat de voorkant eigenlijk nergens op slaat. Voor het eerst in de geschiedenis van de M-pakketten heeft BMW namelijk een vrijwel geheel nieuwe neus op de auto geplakt. Daar waar voorheen een M-pakket een gewijzigde onderspoiler had, is het in dit geval rigoureus gewijzigd.
Kijk nogmaals eens goed naar de foto's en zoek de verschillen maar eens voor de grap. Het is - met uitzondering van de koplampen - een compleet nieuwe voorkant. Zelfs onder de koplampen lopen de lijnen anders, zelf vanaf de motorkap naar de grille toe loopt het anders. Het lelijkste vlak van de auto (de driehoeksverhouding tussen koplamp, nummerplaat en grille) is eindelijk doorbroken met een lijn die van onderop mooi naar boven loopt.
Dit begint er eindelijk op te lijken. Dit is eigenlijk een hele andere auto geworden. Jammer nog steeds van de lampen, kijk naar de prachtige fotoshop van Femme. Hoe mooi het al had kunnen en moeten zijn.
Maar eerlijk is eerlijk: dit is een serieuze verbetering. Maar schandalig dat BMW dat niet zelf durft toe te geven en hier niet iets over durft te zeggen (en dat DF er niks over zegt in het geplaatste artikel).
Kijk nogmaals eens goed naar de foto's en zoek de verschillen maar eens voor de grap. Het is - met uitzondering van de koplampen - een compleet nieuwe voorkant. Zelfs onder de koplampen lopen de lijnen anders, zelf vanaf de motorkap naar de grille toe loopt het anders. Het lelijkste vlak van de auto (de driehoeksverhouding tussen koplamp, nummerplaat en grille) is eindelijk doorbroken met een lijn die van onderop mooi naar boven loopt.
Dit begint er eindelijk op te lijken. Dit is eigenlijk een hele andere auto geworden. Jammer nog steeds van de lampen, kijk naar de prachtige fotoshop van Femme. Hoe mooi het al had kunnen en moeten zijn.
Maar eerlijk is eerlijk: dit is een serieuze verbetering. Maar schandalig dat BMW dat niet zelf durft toe te geven en hier niet iets over durft te zeggen (en dat DF er niks over zegt in het geplaatste artikel).
- Snipe
Ik ben er eerlijk gezegd niet zo verbaasd over. Eerder veranderde inderdaad alleen de bumper, maar omdat de 1 Serie feitelijk geen bumper heeft maar een plastic front is het natuurlijk eenvoudig om nog wat extra veranderingen aan te brengen.
Buiten dat vind ik de normale driedeurs 1 Serie er eigenlijk ook best lekker uitzien.
Buiten dat vind ik de normale driedeurs 1 Serie er eigenlijk ook best lekker uitzien.
-
Een 1.6 met 102pk en 180nm ...
Daar sta je dan bij het stoplicht in je echte BMW, met dichtgeknepen billen als er een 1.2 TSI polo naast je komt staan.....
3-2-1...groen...GO!.... ROFL
1.6 met 102 pk, dat zijn cijfers uit 1995...
Dat zal in ons zuunige Nederland uiteraard weer het best verkopende model worden.

Daar sta je dan bij het stoplicht in je echte BMW, met dichtgeknepen billen als er een 1.2 TSI polo naast je komt staan.....
3-2-1...groen...GO!.... ROFL
1.6 met 102 pk, dat zijn cijfers uit 1995...
Dat zal in ons zuunige Nederland uiteraard weer het best verkopende model worden.
- Snipe
Dus? Volgens mij is een vermogen van rond de 100 pk niet heel ongebruikelijk in deze klasse. Kijk maar naar de Audi A3 en Volkswagen Golf, om eens iets te noemen. Dat het niet de spannendste versie is, lijkt me duidelijk. Maar bij welk merk geldt dat wél voor het instapmodel?Rebel schreef:Een 1.6 met 102pk en 180nm ...![]()
Er is overigens ook een versie met 320 pk. Is misschien interessanter om het over te hebben, maar dat is maar een suggestie.
-
Niet ongebruikelijk in deze klasse? In welke grot heb jij afgelopen 10 jaar gewoont?
Polo 1.2 TSI -105 pk -175 nm,
Golf 6 - 1.4 - 122/160pk - 204/240nm
En zo zijn er nog een dozijn zuinige motoren, die meer vermogen hebben. (Alfa,Fiat,Peugeot,Renault, etc...)

En zo zijn er nog een dozijn zuinige motoren, die meer vermogen hebben. (Alfa,Fiat,Peugeot,Renault, etc...)
-
De dubbele pijpjes op de 102 pk uitvoering maken natuurlijk veel goed.
Kun je ook een M-pakket op de 114i krijgen? Bang for The buck!
Kun je ook een M-pakket op de 114i krijgen? Bang for The buck!
-
Ik probeerde zojuist weer 5 minuten om die 135 M pakket mooi te vinden maar sorry
het lukt nog steeds niet...

- Snipe
Ik weet niet waar jij kijkt, maar volgens de site van Volkswagen heeft de instap-Golf 80 pk en bovendien moet die versie het met vijf versnellingen doen.Rebel schreef:Niet ongebruikelijk in deze klasse? In welke grot heb jij afgelopen 10 jaar gewoont?![]()
- dvh
Joop schreef:De persfoto's van de huis-tuin-en-keuken versie, de 125d:
Vind het net een X1......... ?!
Betreft de 135i met M-pakket. Ja het begint er inderdaad op te lijken.
Maar toch is het allemaal net niet.
Als je als automodel dit al nodig hebt ( topuitvoering, M-pakket , kek kleurtje , ect ) dan wordt het vrijwel niks meer. Een auto moet in de basis al lekker smoelen. Als je hem daarna wat gaat tweaken met een M-pakket en een fris kleurtje en wat grote wielen, dan moet het er gewoon af spatten.
Dat gebeurd bij deze auto niet. Als ik de voorkant zie blijf ik aan een 5GT denken. Beetje plomp en groot.
En volgens mij wordt deze auto gepest. Want de diffusor geeft de indruk een wedgie gekregen te hebben zo hoog zit ie..
- Tristan
Heb een offerte liggen van een 120dA met M-pakket or Performance pakket etc. 20% bijtelling. Ken geen 20% auto met RWD, dit vermogen en rij-eigenschappen.
Ga er toch serieus over nadenken. M-pakket doet 'm goed. En voor de haters:
"They see me rollin', they hatin'.
Ga er toch serieus over nadenken. M-pakket doet 'm goed. En voor de haters:
"They see me rollin', they hatin'.

-
Azo, daarin heb je volkomen gelijk Snipe. Ik had alleen iets meer vermogen verwacht uit een nieuwe motor van BMW. Een 1.6 met turbo en dan nog maar 102 pk vind ik enigzins tegenvallen. Maar hij zal waarschijnlijk 2 levens lang meegaan
Verder ben ik het met DVH eens, jammer dat de basis-uitvoering nog steeds zo saai oogt van voren. Maarja hij moet natuurlijk het zelf ogen als de 4 deurs. Van opzij vind ik hem van achteren te plomp.

Verder ben ik het met DVH eens, jammer dat de basis-uitvoering nog steeds zo saai oogt van voren. Maarja hij moet natuurlijk het zelf ogen als de 4 deurs. Van opzij vind ik hem van achteren te plomp.
- Dennis Cavallino
Eens met Rebel. BMW had indruk gemaakt als ze een 1 liter met 102 pk hadden geleverd (die met gemak 1:20 loopt). Ten opzichte van 20 jaar geleden is een 1.6-je niets sneller geworden, zo lijkt 't haast.
Wat mij bij de instap-BMW's altijd heeft gestoord is de matige gasresponse. Het hij-wil-niet gevoel is altijd enorm aanwezig. Dan heb ik liever een 1.6 turbodieseltje met wat boost onderin die vlot in toeren klimt. Niet voor niets was de 116i bij de introductie in 2004 meteen teruggeroepen, nadat de eerste proefpersonen hadden geklaagd.
Wat mij bij de instap-BMW's altijd heeft gestoord is de matige gasresponse. Het hij-wil-niet gevoel is altijd enorm aanwezig. Dan heb ik liever een 1.6 turbodieseltje met wat boost onderin die vlot in toeren klimt. Niet voor niets was de 116i bij de introductie in 2004 meteen teruggeroepen, nadat de eerste proefpersonen hadden geklaagd.
- Snipe
Maar BMW introduceert een 114i en een M135i en we gaan het hier serieus over de wieldopversie hebben?
-
Snipe schreef:Maar BMW introduceert een 114i en een M135i en we gaan het hier serieus over de wieldopversie hebben?
De "wieldopversie's" zijn wel al jarenlang de meest verkochte auto's in Nederland

- GTRene
die persfoto's van de 125d vind ik prachtig, in die kleur komt ie er toch mooi uit.
de achterkant vind ik ook mooi, hij lijkt best laag en breed....of is deze foto iets geshopt...iets naar opzij uitgerekt zeg maar?

de achterkant vind ik ook mooi, hij lijkt best laag en breed....of is deze foto iets geshopt...iets naar opzij uitgerekt zeg maar?
-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Mijn 18 jaar oude Alfa 155 (met basis motor!) heeft al meer vermogen..
De 116 lijkt me al een beetje magertjes, maar een 114....
Een 120dA met m-pakket heeft volgens mij geen 20% bijtelling vanwege de wielen.
En die 135? Wel beter met m-pakket, maar nog steeds niet echt mooi imo.
De 116 lijkt me al een beetje magertjes, maar een 114....
Een 120dA met m-pakket heeft volgens mij geen 20% bijtelling vanwege de wielen.
En die 135? Wel beter met m-pakket, maar nog steeds niet echt mooi imo.
- Tristan
Wel als hij op 16' afgeleverd wordt.Joël D. schreef: Een 120dA met m-pakket heeft volgens mij geen 20% bijtelling vanwege de wielen.
.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Mooie boot inderdaad.... die in het water dan. Die andere boot moeten ze even 10 meter naar voren duwen.GTRene schreef:die persfoto's van de 125d vind ik prachtig, in die kleur komt ie er toch mooi uit.
-
De basis (instapmodel) A3 1.6 had in 1997, 100 pk. Dit is 15 jaar geleden. Ik had gewoon iets meer vermogen verwacht, that's all.
Ik ben benieuwd of deze nieuwe 3 deurs 1-serie de Audi A3 wel kan verslaan in verkoopcijfers.
Komende vrijdag ga ik naar de A3 presentatie.
LOL @ Wouter!
Ik ben benieuwd of deze nieuwe 3 deurs 1-serie de Audi A3 wel kan verslaan in verkoopcijfers.
Komende vrijdag ga ik naar de A3 presentatie.
LOL @ Wouter!
- GTRene
Wouter81 schreef:Mooie boot inderdaad.... die in het water dan. Die andere boot moeten ze even 10 meter naar voren duwen.GTRene schreef:die persfoto's van de 125d vind ik prachtig, in die kleur komt ie er toch mooi uit.
ik weet wel welke 2012 uitvoering ik koos