TSI motor

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rebel

Re: TSI motor problemen stapelen zich op

Bericht door Rebel » 10 mei 2012, 19:54

Marc, je moet ook niks meer posten gedurende dit conflict. Je weet nooit hoe een bal kan rollen en wie wat leest. Pas als alles in kanne en kruiken is, kun je eventueel vermelden hoe het is verlopen.

Rebel

Bericht door Rebel » 10 mei 2012, 19:57

RVV schreef:
Rebel schreef:
Ik heb zelf ook al een anaal keren tot in de rechtzaal toe moeten "vechten" voor mijn recht. En niet alleen om een auto.

:lol:
Zie je het al voor je? :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mei 2012, 20:09

Rebel schreef:
RVV schreef:
Rebel schreef:
Ik heb zelf ook al een anaal keren tot in de rechtzaal toe moeten "vechten" voor mijn recht. En niet alleen om een auto.

:lol:
Zie je het al voor je? :lol:
neen dank u :zwijntje:

Marc R

Bericht door Marc R » 10 mei 2012, 20:12

Rebel schreef:Marc, je moet ook niks meer posten gedurende dit conflict. Je weet nooit hoe een bal kan rollen en wie wat leest. Pas als alles in kanne en kruiken is, kun je eventueel vermelden hoe het is verlopen.

Dat was ook mijn gedachte...

Hielke

Bericht door Hielke » 10 mei 2012, 21:03

Rebel schreef:
Wouter81 schreef:Het blok van mijn nieuwe Fiat Grande Punto gaf er bij 3000 km al de geest aan....

Ik heb meer problemen met nieuwe auto's dan met oude auto's gehad.

Dat was zeker een "grande" plof ?

Het feit dat je dit nog niet eerder had gemeld zegt voldoende over Fiat. De mensen zijn er vaak zo klaar mee, dat ze zich niet eens de moeite meer nemen om hun italiaanse ellende te vermelden. Fia(t)sco...
Och...

89 - 94: Fiat Tipo 1.4
Mankementen over 64.000 km: GEEN. Geen rammeltje, geen storinkje, niks stuk. Alleen een stel lampen voor de koplampen.

98 - 2011: Fiat Bravo 1.4 LPG
Mankementen over 170.000 km: Kapotte klokkenwinkel bij 32.000 km (garantie) en twee keer een koprevisie vanwege ingesleten kleppen (motortje had nooit naar gas omgebouwd mogen worden volgens Turijn). Bij 130.000 km twee nieuwe schokbrekers voor. Auto is met de eerste originele remschijven verkocht

94 - 2004: Seat Ibiza 1.8
Mankementen over 60.000 km: Vier deuren die niet goed op de carrosserie aansloten. 3 raammechanismus die de geest gaven. Zeer luidruchtige stuurbekrachtiging. Pingelende motor omdat de timing niet stabiel bleef. We waren er thuis wel tevreden over, maar dit VAG produkt kon qua degelijkheid niet aan onze Fiats tippen.

dvh

Bericht door dvh » 10 mei 2012, 21:10

In mij schooltijd had in een polo 6n op g3 gas naar bijna 3ton gereden.
Nooit wat mee gehad.

Seat ibiza, een deukenmobiel, maar deed het altijd ! Nooit onderhoud aan gegeven, gewoon letterlijk niks aan gedaan. Ding reed altijd !

Wat dat betreft is mijn VAG ervaring tot op hede prima.

Hielke

Bericht door Hielke » 10 mei 2012, 21:13

dvh schreef:In mij schooltijd had in een polo 6n op g3 gas naar bijna 3ton gereden.
Nooit wat mee gehad.

Seat ibiza, een deukenmobiel, maar deed het altijd ! Nooit onderhoud aan gegeven, gewoon letterlijk niks aan gedaan. Ding reed altijd !

Wat dat betreft is mijn VAG ervaring tot op hede prima.
Zie, vroeger was alles beter!

Marc R

Bericht door Marc R » 10 mei 2012, 21:16

Fiat Bravo van een kennis van me...heeft in 4 jaar tijd zeker een half jaar lang in de garage gestaan...vrijwel alles is vervangen...

van electronica tot cilinderkoppen tot tellerbakken,ECU (uitvallen op de snelweg etc etc...)...you name it...officiele kutauto

Rebel

Bericht door Rebel » 10 mei 2012, 21:28

Hielke ligt er in jouw dorp alleen maar een Fiat dealer?
Of woon je er vlak naast?
Of werkt er een lekker wijf bij de fiat dealer? (pardon my french)
Of heb je italiaanse ouders?
Of ben je een sadomasochists? En rij je graag voor joker?
Of heb je te veel 'italiaanse" diepvriespiza's gegeten en zijn je hersens bevroren?

Je maakt me niet wijs dat je zonder bovenstande reden bewust voor Fiat kiest :lol:

*zo, en nu terug terug on-topic....en niet meer zo na-trappen als Volkswagen buiten-westen en weerloos op de vloer ligt ;-)

////Maikel

Bericht door ////Maikel » 10 mei 2012, 22:21

Hier ook een TSI (lease) rijder, een Golf 5 van bj 09-2008. Het is de 122 pk versie.... staat nu op 118.000 km. De auto wordt niet ontzien, op een soms ietwat rumoerige start 's morgens na nog nooit problemen gehad. Olieverbruik, tussen 30k km beurten door gaat er een liter olie bij. Ondanks de maar 122 pk rijdt de auto echt goed.

Valt me op dat het ochtendhumeur (bedoel ik het beetje tikken en rammelen mee) met name afhangt met hoe de auto de dag daarvoor is bereden. Wanneer de auto de dag daarvoor alleen een kort en rustig ritje heeft gemaakt start de auto stil.

Nog een paar maanden en dan gaat ie eruit, best jammer want het is echt een fijne auto en 1 (nog) zonder problemen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 mei 2012, 22:56

Had ik al eens gezegd dat de 2.0TFSi in m'n Audi olie verbruikt?
:tooth:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 mei 2012, 09:26

Rebel schreef:
duifjes.com schreef:Ik snap niet dat mensen bij een slecht product/wanprestatie dan maar hun verlies nemen......ik weet een 'beetje' hoe het gaat met garantie/coulance afhandeling...gewoon direct naar de dealer/importeur en bij een slecht voorstel de media opzoeken...vinden ze niet fijn....slechte reclame kost ze meer dan 1 blokje...

LOL wat een onzin. De media opzoeken..blijkbaar heb je de helft niet gelezen in deze topic.
Denk je nu werkelijk dat het allemaal zo simpel is? De verkopende partij is de dealer.....daar heb jij de koop mee afgesloten. De importeur zal je ten alle tijden terug verwijzen naar de dealer. De dealer moet het probleem oplossen en de importeur zal hierin hooguit bemiddelen of assisteren, komen je er dan niet uit dan zal de dealer weer verhaal moeten halen bij de importeur. Deze zal dit vervolgens weer moeten terugkoppelen naar Volkswagen.AG, de fabrikant.
Veel geduld,een goede advokaat die je belangen behartigd en dan nog geen garantie op succes.

Nogmaals, de dealer speelt de sleutelrol in dit geheel. Maar misschien dat het jouw wel lukte in je "goede tijd" duifjes...

Betreffende gedupeerden moeten zich vooral niet gek laten maken door al dat geschreeuw, en gewoon fatsoenlijk het gesprek aan gaan met de dealer. Vaak los je meer op met correct te blijven, dan door te dreigen.
Ahja...sorry verkeerd gelezen...

Ik weet ook niet hoe dit gaat idd klant->dealer->importeur -> fabrikant.....maar zoals ik kan lezen jij wel...thnx voor de nuttige informatie!

:lollerdelol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 mei 2012, 09:37

Rebel schreef:
Wouter81 schreef:Het blok van mijn nieuwe Fiat Grande Punto gaf er bij 3000 km al de geest aan....

Ik heb meer problemen met nieuwe auto's dan met oude auto's gehad.

Dat was zeker een "grande" plof ?

Het feit dat je dit nog niet eerder had gemeld zegt voldoende over Fiat. De mensen zijn er vaak zo klaar mee, dat ze zich niet eens de moeite meer nemen om hun italiaanse ellende te vermelden. Fia(t)sco...
Compagnon heeft een Alfa Giulietta 1.4 multiair. 40.000 km jong, heeft ook alweer tig keer bij de garage gestaan. Hele motormanagement is eergister vervangen. Auto wou niet harder meer dan 80, met veel getril en gestotter. Wordt wel weer opgelost (garantie) maar wel vervelend. Mooi, die nieuwe auto's.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 mei 2012, 09:41

Voortaan bij het aanschaffen van een nieuwe auto ff op de plank kijken bij de dealer hoe dik de map "claims/garantie" weet je genoeg :tooth:

Laat ik het zo zeggen dat ik weleens "schrok" van de "dikte van de map" bij collega's destijds tov ons :shocking:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 mei 2012, 09:42

duifjes.com schreef:
Rebel schreef:
duifjes.com schreef:Ik snap niet dat mensen bij een slecht product/wanprestatie dan maar hun verlies nemen......ik weet een 'beetje' hoe het gaat met garantie/coulance afhandeling...gewoon direct naar de dealer/importeur en bij een slecht voorstel de media opzoeken...vinden ze niet fijn....slechte reclame kost ze meer dan 1 blokje...

LOL wat een onzin. De media opzoeken..blijkbaar heb je de helft niet gelezen in deze topic.
Denk je nu werkelijk dat het allemaal zo simpel is? De verkopende partij is de dealer.....daar heb jij de koop mee afgesloten. De importeur zal je ten alle tijden terug verwijzen naar de dealer. De dealer moet het probleem oplossen en de importeur zal hierin hooguit bemiddelen of assisteren, komen je er dan niet uit dan zal de dealer weer verhaal moeten halen bij de importeur. Deze zal dit vervolgens weer moeten terugkoppelen naar Volkswagen.AG, de fabrikant.
Veel geduld,een goede advokaat die je belangen behartigd en dan nog geen garantie op succes.

Nogmaals, de dealer speelt de sleutelrol in dit geheel. Maar misschien dat het jouw wel lukte in je "goede tijd" duifjes...

Betreffende gedupeerden moeten zich vooral niet gek laten maken door al dat geschreeuw, en gewoon fatsoenlijk het gesprek aan gaan met de dealer. Vaak los je meer op met correct te blijven, dan door te dreigen.
Ahja...sorry verkeerd gelezen...

Ik weet ook niet hoe dit gaat idd klant->dealer->importeur -> fabrikant.....maar zoals ik kan lezen jij wel...thnx voor de nuttige informatie!

:lollerdelol:
Of je bij de dealer moet zijn of bij de importeur lijkt me bij Volkswagen niet het allergrootste probleem. Hoeveel VW-dealers heeft Pon inmiddels opgeslokt?

Rebel

Bericht door Rebel » 12 mei 2012, 10:43

VAG problemen kun je ook beter niet bespreken op een "bmw"-forum ;-)
Laatst gewijzigd door Rebel op 12 mei 2012, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Rebel

Bericht door Rebel » 12 mei 2012, 10:55

Volgens een woordvoerder van Pon gaat het niet alleen om de 1.4-versie, maar ook om de 1.2 TSI-motor. Daarover zijn 900 probleemmeldingen binnengekomen, waarbij in 85% (!) van de gevallen een nieuwe distributieketting is gemonteerd. Bij de 1.4 TSI gaat het om een klein deel van de ruim 50.000 motoren, die er in ons land rondrijden. De importeur heeft inmiddels besloten dat er een coulanceregeling geldt voor auto's vanaf 2006.

Ook voor de merken Audi, Seat en Skoda geldt een vervangingsactie voor de 1.2 TSI-motor. Als de auto voor een servicebeurt wordt aangeboden, zal de distributieketting daar worden vervangen. Bij Skoda gaat het om 242 auto's, voor Seat 14 exemplaren terwijl het er bij Audi 70 zijn.
Als je de probleem-gevallen afzet tegenover de productie, dan valt het allemaal nog wel mee. Daarnaast lees je steeds meer dat ze het probleem inmiddels hebben aangepakt. Eind goed, al goed ;-)

Marc R

Re: TSI motor problemen

Bericht door Marc R » 12 mei 2012, 13:35

N nieuwe distributie is een,maar hoe zit het met olieverbruik en met DSG problemen?

Die komen hierna weer....blijf je wel lekker bezig.

Arthur
Auto: Nr.51

Re: TSI motor

Bericht door Arthur » 13 mei 2012, 05:50

Schijnbaar valt mijn 1.2TSi hier niet onder. Hoe check je dat? Anders dan bij de dealer want die zegt dat mijn auto "okay" is.
Als ik daar niets over had gelezen had ik ook niets gemerkt met die 1.2TSi.
Maar dan heb ik ook nog een 2.0TFSi die olie verbruikt. Hoor je ook niets van als je het zelf niet aankaart want het is wel degelijk bekent. En vervolgens willen ze er niets aan doen want je valt buiten de norm...

Marc R

Bericht door Marc R » 13 mei 2012, 08:24

Ook zoiets: een paar jaar geleden was de norm 1 liter op 5000km voordat er actie werd ondernomen...nu is dat ineens 1 liter op 1000km...en dan nog moet je erop staan dat ze er wat aan doen...

D20VT

Bericht door D20VT » 13 mei 2012, 08:52

Zou ik echt onacceptabel vinden dit soort verbruik. Olieservice kan dan ook worden afgeschaft, aangezien je de motorolie dan constant ververst. 1 liter op 5K vind ik al veel

Mijn Golfje 1.6 TDI heeft op 82K van mij nog geen druppel extra olie gehad tussen de beurten, peil hem elke 2 weken, maar hij is nog niet in de buurt van min geweest. Dus het kan wel bij VAG.

Plaats reactie