Nieuwste aanwinst: Audi A7 3.0TFSI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Nieuwste aanwinst: Audi A7 3.0TFSI

Bericht door Arthur » 25 apr 2012, 14:13

Leuk autootje :tooth:
:cool:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 25 apr 2012, 14:33

Nice! Mijn baas heeft een ABT AS7. 420pk, dat komt wel van z'n plek.
A7 vond ik eerst helemaal niks, maar is een kwestie van wennen. Ben ze zeker gaan waarderen.
Ook al is er voor een volwassenen achterin geen hoofdruimte.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 apr 2012, 14:45

Dat is onzin, ik pas er prima in en ben 1.87m. Hoofdruimte is gewoon voldoende.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 25 apr 2012, 15:57

Hey all,

betreft het interieur ben ik het helemaal met iedereen eens. Het is de veilige keuze, het S-Line interieur, dus zwart/zwart/zwart met geborsteld alu inleg, dan wel met de betere kwaliteit leder stoelen.

Het liefst had ik ook een andere kleurstelling gekozen,

vriend van me rijdt nieuwste model A8 in Havanna zwart(zwart met bruin/bronzen gloed) met balboa bruin interieur(volgens bij een audi exclusive leder pakket)

dit had ik ook graag gezien, of anders nougatbruine stoelen.

helaas was deze combi dan niet mogelijk met geventileerde stoelen en dus geperforeerd leder en tsja, prijzen van audi exclusive zal ik het maar niet over hebben.

Deze auto is een half jaar oud en komt van Audi AG. deze is daar als vervoer voor VIPS gebruikt(van airport naar fabriek vervoeren en terug) vandaar dat deze auto zo rijk in z'n opties zit.(waarschijnlijk om te kunnen laten zien wat er allemaal voor opties in een A7 passen)

Oorspronkelijk ging ik voor een herwaarderingsmodel, maar het model wat wij bij een andere dealer hadden gezien werd in de tijd dat wij een optie hadden op die auto, gewoon alsnog achter onze rug om verkocht....lang verhaal!

uiteindelijk flink pissed langsgegaan bij onze eigen dealer en toen aangegeven wat er was gebeurd.
Ik heb mijn dealer toen laten zoeken en hij had deze A7 gevonden(stond nog niet op de lijst bij audi AG online)en heeft meteen toegehapt. Heeft ivm evt reclamaties betreft coulance in de toekomst en gewoon Nederlandse garantie, de import via PON laten doen. Ik heb nu dus 5 jaar fabrieksgarantie en hoef voor claims niet naar Duitsland te gaan.

In dit geval gaven bij mij de opties de doorslag, ik geef de voorkeur aan deze hele rits opties in plaats van kleur leder. Er zaten een paar leuke kleurstellingen bij, maar met wat karigere uitrustingen.

Het enige waar ik nu nog over twijfel is het chiptunen door ABT naar 420pk en het vervangen van de alu panelen door natuurhout inleg.

De kleur wat in de A8 zit vind ik echt heel mooi , maar ook die dingen vallen bij de A7 in de audi exclusive lijn. Ben er nog niet over uit of ik de standaard natuurhout fineer van de A7 vind passen bij het zwarte interieur.

420 pk bereiken is natuurlijk heel leuk, maar het moet nog wel prettig rijden. We hebben deze auto niet als sportauto gekocht, want die hebben we al, maar meer als comfie sportieve cruiser die ook nog eens praktisch is. Als die 420 pk betekent dat het een nerveuze auto wordt waar je niet meer comfortabel mee kunt rijden doe ik het niet.

Als ik het doe, doe ik het waarschijnlijk wel bij ABT vanwege de garantie (wel de hoofdprijs: 4500 euro!!!!)
Laatst gewijzigd door cooldragon op 25 apr 2012, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 apr 2012, 16:24

Die combinatie van kleur en geventileerde stoelen was inderdaad wel lastig. Komt al snel 10 mille bij als je niet uitkijkt en beide 'wensen' laat uitvoeren.

Je kunt jezelf helemaal verliezen met het optieboek.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 25 apr 2012, 16:43

Dennis Cavallino schreef:Dat is onzin, ik pas er prima in en ben 1.87m. Hoofdruimte is gewoon voldoende.
ik zat toch echt met me kop tegen het plafond en ik ben ongeveer even groot.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 25 apr 2012, 16:58

Mooiste Audi die er te krijgen is, gefeliciteerd!

k33z

Bericht door k33z » 25 apr 2012, 17:05

Oe, serieus mooie auto deze A7. In deze klasse is Audi denk ik een prima optie. Sportiviteit zoek je niet in zo een auto, puur een heerlijke snelweg cruiser.

Hoop dat je er veel plezier van gaat krijgen.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 25 apr 2012, 17:21

Martijn M schreef:
Dennis Cavallino schreef:Dat is onzin, ik pas er prima in en ben 1.87m. Hoofdruimte is gewoon voldoende.
ik zat toch echt met me kop tegen het plafond en ik ben ongeveer even groot.

ligt denk ik meer aan de verhouding van de lengtes van bovenlichaam en benen.
Iemand met een heel erg lang bovenlichaam zal er meer moeite mee hebben dan iemand met langere benen en een wat korter bovenlichaam. Overigens helpt wat meer onderuitzitten dan ook wel.

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 25 apr 2012, 21:17

Van harte, vind de A7 een mooie auto eigenlijk zijn ze te mooi :D

dvh

Bericht door dvh » 25 apr 2012, 21:31

In de juiste kleur vind ik hem ook fraai !
Moet eerlijk zeggen dat ik zwart niet de beste kleur vindt voor deze auto.

Deze staat altijd bij mij achter geparkeerd:
Afbeelding

Mooie kleur vind ik dat !
Buiten de kleur is het gewoon een heel erg luxe auto.
Hij oogt duur zeg maar :).. Vind het voor een Audi ook nog best gewaagd qua model.

Arthur

Bericht door Arthur » 26 apr 2012, 09:36

LOL, ga deze auto lopen verdedigen, joh! Luxeprobleem, "weetjewel" :wink: Gewoon een machtig hok, veel plezier ermee :thumbup:
cooldragon schreef:Hey all,

betreft het interieur ben ik het helemaal met iedereen eens. Het is de veilige keuze, het S-Line interieur, dus zwart/zwart/zwart met geborsteld alu inleg, dan wel met de betere kwaliteit leder stoelen.
Het liefst had ik ook een andere kleurstelling gekozen,
**Knip**
In dit geval gaven bij mij de opties de doorslag, ik geef de voorkeur aan deze hele rits opties in plaats van kleur leder. Er zaten een paar leuke kleurstellingen bij, maar met wat karigere uitrustingen.
**Knip**

Rupie

Bericht door Rupie » 26 apr 2012, 09:59

Hij schrijft gewoon van zich af :wink: En daarnaast deelt ie nuttige info imo. Goed dus, want afgezien van dat dit niet mijn auto is, zijn er te weinig van dit soort draadjes op deze manier op DF :thumbup:

Arthur

Bericht door Arthur » 26 apr 2012, 10:05

Eens.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 apr 2012, 16:10

Een mooie keuze....ik bedoel....geen 'standaard' A6...dus anders....

maar er gaat niets boven een 323F V6!!!

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 26 apr 2012, 19:23

Wouter81 schreef:Mooi ding! Ben geen Audi fan maar A7/A8 zijn bazen-auto's.
Is dat het nieuwe stoere woord van 2012? ''baas/bazen''?

Anyway, mooie auto, maar wat een overdreven veel opties/hulpmiddelen! Dat wil je toch niet!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 apr 2012, 19:45

BamiesGTA schreef:

Anyway, mooie auto, maar wat een overdreven veel opties/hulpmiddelen! Dat wil je toch niet!
Ja, rijden alleen bazen in. :-) Bij niet-bazen is het een centenkwestie. :bignews:

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 27 apr 2012, 20:10

Mooie auto gefeliciteerd! Ik weet niet wat ik van de achterkant moet denken, een beetje vreemd van vorm maar telkens als ik er één zie rijden vind ik het toch wel mooi. Doet ook erg denken aan de 100's van de jaren 70-80.
cooldragon schreef:yes, mij lukte het ook niet, maar na een keer goed de volgorde van handelingen bepaald te hebben, werkt het echt perfect voor als je wat leuks wil proberen (ik heb het van de 10 keer parkeren 1 keer gebruikt haha)
Het parkeersysteem werkt perfect, je moet wel opletten niet te snel te rijden c.q. tijdig te remmen als het display het aangeeft. Da's een kwestie van een aantal keren proberen. We hadden het al op onze vorige auto en nu sinds kort de nieuwste versie (in een nieuw auto) die ook haaks kan insteken....en da's pas echt wennen moet ik zeggen omdat de auto meerdere stuurbewegingen maakt en dan wel heel dicht op andere auto's gaat zitten. Maar het werkt perfect. Aan de andere kant....ik gebruik het nooit! Met perkeersensoren en weergave daarvan op het display van de navi, parkeer je uiteindelijk veel sneller in...alleen niet altijd zo strak als met de assistent.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 08 mei 2012, 16:53

dvh schreef:In de juiste kleur vind ik hem ook fraai !
Moet eerlijk zeggen dat ik zwart niet de beste kleur vindt voor deze auto.

Deze staat altijd bij mij achter geparkeerd:
Afbeelding

Mooie kleur vind ik dat !
Buiten de kleur is het gewoon een heel erg luxe auto.
Hij oogt duur zeg maar :).. Vind het voor een Audi ook nog best gewaagd qua model.
gelukkig verschillen smaken dan want ik vind dit gewoon verreweg de lelijkste kleur op een A7
(al moet ik zeggen dat het in combinatie met dee PRC velgen die ik er zelf ook onder heb nu wel mee vind vallen. Je ziet de PRC bijna nooit onder een A7, meestal wel onder A8'jes)

Daytona grijs is voor mij eigenlijk de mooiste kleur, dan komt het S line exterieur pakket het beste naar voren vind ik.

franktastic

Bericht door franktastic » 08 mei 2012, 17:50

Wouter81 schreef:
BamiesGTA schreef:

Ja, rijden alleen bazen in. :-) Bij niet-bazen is het een centenkwestie. :bignews:

Geen vrijwilligers van de dierenambulance nee :lollerdelol:

Rebel

Bericht door Rebel » 08 mei 2012, 21:17

Hoe bevalt de A7 Cooldragon?

cooldragon

Bericht door cooldragon » 08 mei 2012, 22:05

Heb de afgelopen 10 dagen weinig gereden, zat op de Norwegian Epic en een paar dagen in Barcelona.
De auto bevalt over het algemeen gewon erg goed, eigenlijk beter dan verwacht, voor het doel waarvoor hij gekocht is. Een auto die praktisch is en een erg fijne snelweg cruiser.
Elke keer verbaas ik me erover hoe gemakkelijk hij te plaatsen is en hoe belachelijk hard je er bochtjes mee kunt ronden. Zoals Dennis (Drenthe) eerder al had aangegeven, rwd bias. Durfde het eerst niet aan met zo'n schuit, maar de mogelijkheid om met dat ding te spelen is er dus wel degelijk heb ik gemerkt. Rotondes zijn ook een feest.

Wel 1 ding waar ik een beetje mee zit(en waar ik binnenkort ook mee naar de dealer ga):
sinds de nieuwe banden erop gemonteerd zitten, vind ik dat er nu een andere trilling vanaf de vooras merkbaar is. Niet de welbekende audi 3.0tdi trilling, maar meer het gevoel alsof de banden scheef zijn afgesleten. Je hoort (en voelt) het geluid eigenlijk bij alle snelheden vanaf zon 30 km/u tot zo'n 130, het 'helikopter' whoop-whoop-whoop geluid wat je hoort bij cuppende banden (maar dat kan in principe niet, er zitten splinternieuwe michelin pilot super sports op, of is dat juist een side effect van deze banden in 20 inch en moet ik wachten totdat de banden wat meer versleten zijn?heb er nu pas 600km op zitten met deze rubbers) of versleten wiellagers. Een miniscule trilling is te voelen in het gaspedaal en een heeeeel klein beetje in de stuurkolom.

Hoogstwaarschijnlijk zal 99% van de mensen het niet eens merken, maar ik ben wat dat betreft een muggenzifter. Ik heb hiervoor ook een demo van hun gereden met 19 inch conti sport eronder en die had het niet. Toen de auto nog op de oude yokohama's stond, voelde ik echt een duidelijke trilling van linksvoor komen (wat ook echt door scheef afgesleten band kwam) en bij remmen (die trilling is wel weg)

iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

jeust
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI

Bericht door jeust » 09 mei 2012, 17:25

Mooi man zo'n comfortabele slee. Niet normaal wat een opties...

Hoe was de Epic? Ik ben afgelopen februari nog op de Pearl geweest. Vertrokken vanaf Miami. Voor mij de eerste keer, bizarre ervaring. We konden helaas niet naar de Bahama's vanwege te hoge golven. Volgens mij is de Epic nog wat luxer.

jarno1979

Bericht door jarno1979 » 09 mei 2012, 18:02

Super mooie wagen.
Ik vind het ook altijd een mooi gezicht als de spoiler omhoog staat,kan je die ook handmatig bedienen??

Greetz Jarno

cooldragon

Bericht door cooldragon » 10 mei 2012, 00:45

jeust schreef:Mooi man zo'n comfortabele slee. Niet normaal wat een opties...

Hoe was de Epic? Ik ben afgelopen februari nog op de Pearl geweest. Vertrokken vanaf Miami. Voor mij de eerste keer, bizarre ervaring. We konden helaas niet naar de Bahama's vanwege te hoge golven. Volgens mij is de Epic nog wat luxer.
De Epic is zo goed bevallen dat we waarschijnlijk deze maand nog voor onze meivakantie volgend jaar gaan boeken.Blue man group was erg leuk en de cirque du soleil dinner show was erg indrukwekkend.Het freestyle cruising concept is helemaal top! We twijfelen nog over de Epic of de nog uit te komen Breakaway. Vanwege de meivakantie van de kids kunnen we met de breakaway alleen de oversteek Southampton-New York doen, dus 7 zeedagen. Op de oceaan is het volgens mij rond die periode nog niet al te warm, dus denken er dan over om de Epic nog een keer in middellandse zee te boeken. Vrijwel dezelfde route als nu alleen dan mallorca ipv cannes, maar ik boek een cruise meer voor de boot en niet voor de aanmeerplekken.

Wij wilden eerst ook nog een cruise met de Gem boeken dus vanaf NYC als ik het goed heb, alleen wij zijn nu zo ingepakt door the Haven die alleen op de Epic en de breakaway zitten dat we die dan voor een volgende keer bewaren ;-) zit stiekem te loeren op die Garden Villa. Nu nog mensen vinden die met ons meewillen :-)
Laatst gewijzigd door cooldragon op 10 mei 2012, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie