Ducati 999s (mark m)
-
Re: Ducati 999s (mark m)
denk dat je 151pk op de krukas bedoelt? 151 awpk staat gelijk aan 169 krukas pk's.
-
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik dacht altijd gewoon krukas-pk's?Peric schreef:Dacht dat Ducati altijd achterwiel-pk's opgeeft?
Ik bedoel in ieder geval de fabrieksopgave

Nee, op het achterwiel.jarno trulli schreef:denk dat je 151pk op de krukas bedoelt? 151 awpk staat gelijk aan 169 krukas pk's.
Ik ben overigens geen uitzondering, er zijn veel 999s'en te vinden met dit vermogen .
-
150PK is geen uitzondering inderdaad bij bijvoorbeeld Biggel. Maar dan is er wel iets meer aan de koppen gedaan dan bijvoorbeeld alleen een uitlaat en afstellen.mark m schreef:Ik heb eigenlijk geen idee. Ik dacht altijd gewoon krukas-pk's?Peric schreef:Dacht dat Ducati altijd achterwiel-pk's opgeeft?
Ik bedoel in ieder geval de fabrieksopgave![]()
Nee, op het achterwiel.jarno trulli schreef:denk dat je 151pk op de krukas bedoelt? 151 awpk staat gelijk aan 169 krukas pk's.
Ik ben overigens geen uitzondering, er zijn veel 999s'en te vinden met dit vermogen .
-
De koppen zijn bij mij idd. standaard*, enkel de gaskleppen zijn aangepast. Ik weet alleen niet of dat veel verschil maakt...
* Voor zover ik weet in ieder geval. Ik heb geen idee wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft
Dit zijn in ieder geval de gemeten waardes...
Maargoed, who cares.
Cijfertjes zijn leuk, 't gaan mij erom dat het goed rijd (en dat doet het
). En of ie nu 100, 150 of 200 pk heeft, dat zegt mij niet zoveel 
* Voor zover ik weet in ieder geval. Ik heb geen idee wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft

Maargoed, who cares.
Cijfertjes zijn leuk, 't gaan mij erom dat het goed rijd (en dat doet het

-
Ben benieuwd!! Specs zijn mooi! 

-
Ach, laat die bank 5PK teveel aangeven! Het blijft een erg goede score! Heb je een grafiekje? Ben benieuwd naar de driveabilitymark m schreef:De koppen zijn bij mij idd. standaard*, enkel de gaskleppen zijn aangepast. Ik weet alleen niet of dat veel verschil maakt...
* Voor zover ik weet in ieder geval. Ik heb geen idee wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft![]()
Maargoed, who cares.
Cijfertjes zijn leuk, 't gaan mij erom dat het goed rijd (en dat doet het). En of ie nu 100, 150 of 200 pk heeft, dat zegt mij niet zoveel

- wjn
Mooi resultaat.
Mijn ex 999s uit 2003 had 148pk op het achterwiel, na tuning bij biggelaar en afstellen. Reed erg prettig, altijd verbaasde gezichten van GSX1000R rijders
"Vroeger" gaf Ducati idd achterwiel pk's op, totdat de Japanners wel erg veel krukas pk's begonnen te ontwikkelen en er een te groot gat (lees lagere verkoopcijfers) ontstonden. Ergens met de 996 zijn ze overgestapt naar krukas pk's. Later namen ze ook de "Japanse" drooggewicht methode over (zonder olie en accuwater etc., scheelt weer een paar kg) ipv. alleen zonder benzine het gewicht te meten.
Mijn ex 999s uit 2003 had 148pk op het achterwiel, na tuning bij biggelaar en afstellen. Reed erg prettig, altijd verbaasde gezichten van GSX1000R rijders

"Vroeger" gaf Ducati idd achterwiel pk's op, totdat de Japanners wel erg veel krukas pk's begonnen te ontwikkelen en er een te groot gat (lees lagere verkoopcijfers) ontstonden. Ergens met de 996 zijn ze overgestapt naar krukas pk's. Later namen ze ook de "Japanse" drooggewicht methode over (zonder olie en accuwater etc., scheelt weer een paar kg) ipv. alleen zonder benzine het gewicht te meten.
-
Een poosje geleden heb ik een Monoposto zitje (en bijbehorend subframe) gekocht en laten spuiten. Dit zitje heb ik afgelopen weekend geplaatst.
Nu ziet de Duc er ongeveer zo uit:

Om nog even terug te komen op de 'discussie' over het vermogen (ik zag dat ik dat nog niet gepost had):
Ik moet jullie toch gelijk geven!
Na de uitdraai nogmaals bekeken te hebben, denk ik dat de gemeten pk's, krukas pk's zijn geweest

Nu ziet de Duc er ongeveer zo uit:
Om nog even terug te komen op de 'discussie' over het vermogen (ik zag dat ik dat nog niet gepost had):
Ik moet jullie toch gelijk geven!
Na de uitdraai nogmaals bekeken te hebben, denk ik dat de gemeten pk's, krukas pk's zijn geweest

- wjn
Mooi!
Blijft een mooi zelfstandig model.
Blijft een mooi zelfstandig model.
-
Love it!!