BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door romo » 07 mei 2012, 07:16

RVV schreef:Macboy Het Montageprobleem verhaal voor lief nemen is natuurlijk gewoon flauwekul, zoiets hoort van te voren in orde te zijn, ongeacht gebruiksdoel en en technische kennis van diegene die zo'n set afneemt . En drie keer op en neer rijden van ergens in Twente naar Eindhoven om het op te lossen helemaal van de zotte imho. Maar gezien het verhaal van de BMW reeptioniste :kikker: :D

Achteraf kijk je de koe in de ko......

Hoe vervelend ook, maar wat is het alternatief? Stennis schoppen? Daar schiet ik niets mee op, ze lossen de zaak op, goed ik moet er naar toe, tja, hoe vaak mag je met een kar naar de garage omdat het (ook) niet klopt??

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, das niet altijd leuk, maar goed, deal with it .........EN DAT IS WAT IK DOE......

Dat er een smeuig en leuk verhaaltje van wordt gemaakt wordt hier dan als zonde van de tijd afgedaan, tja, ik zal er toch heen moeten om het te laten oplossen dus maken we weer het beste ervan en het levert nog leuk leuk leesvoer op ook ( maar dat schat ik blijkbaar fout in).......maar goed, blijkbaar hebben vele mensen er problemen mee, meer dan ik waarschijnlijk..

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mei 2012, 07:39

romo schreef:
RVV schreef:Macboy Het Montageprobleem verhaal voor lief nemen is natuurlijk gewoon flauwekul, zoiets hoort van te voren in orde te zijn, ongeacht gebruiksdoel en en technische kennis van diegene die zo'n set afneemt . En drie keer op en neer rijden van ergens in Twente naar Eindhoven om het op te lossen helemaal van de zotte imho. Maar gezien het verhaal van de BMW reeptioniste :kikker: :D

Achteraf kijk je de koe in de ko......

Hoe vervelend ook, maar wat is het alternatief? Stennis schoppen? Daar schiet ik niets mee op, ze lossen de zaak op, goed ik moet er naar toe, tja, hoe vaak mag je met een kar naar de garage omdat het (ook) niet klopt??

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, das niet altijd leuk, maar goed, deal with it .........EN DAT IS WAT IK DOE......

Dat er een smeuig en leuk verhaaltje van wordt gemaakt wordt hier dan als zonde van de tijd afgedaan, tja, ik zal er toch heen moeten om het te laten oplossen dus maken we weer het beste ervan en het levert nog leuk leuk leesvoer op ook ( maar dat schat ik blijkbaar fout in).......maar goed, blijkbaar hebben vele mensen er problemen mee, meer dan ik waarschijnlijk..
Romo, je hebt natuurlijk gelijk want je weet nooit hoe zoiets uitpakt.
Ik heb hetzelfde gehad met diverse schokbreker fabrikanten,zonde van de tijd die er in gaat zitten.
Natuurlijk schop je geen stennis en hoop je dat het goed opgelost wordt, en dat wordt het ook meestal.
Je stukje was ook leuk, maar ik heb het alleen even samengevat.
Dat sommige dan ineens serieus gaan worden alsof ze aandelen bij die schokbreker toko hebben is helemaal vermakelijk.
Ongetwijfeld zal je auto stukken beter rijden en zal je er veel plezier van hebben, ik hoop alleen dat je de komende tijd niet nog een paar keer terug moet omdat er weer eens iets mis is met je dempers want dan wordt het ergerlijk.
Helaas komt dat met dit soort "custom" producten regelmatig voor......het internet staat vol met dit soort ellende.

Grtz,hanz06 :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 mei 2012, 08:28

Dat hoop ik ook.......... :lol:

Niet dat ik niet graag een stukkie wil karren, maar het moet leuk blijven..........................

Wellicht had ik achteraf tegen beter wetende in de koe in de kont kijkende niet van mijn eigen adagium moeten afwijken; er gaat niets boven het origineel............... :tooth:

Mischien valt het mee, of tegen. We gaan het zien.......ik had ook geen flauw idee dat er zoveel problemen met dit soort sets (ongeacht welk merk) bestaan. (even de commentaren van hierboven in ogenschouw nemende)

Weer wat geleerd............

Zoekt snel nog even het nummer van v Laarhoven...... :kikker:

Leen

Bericht door Leen » 07 mei 2012, 09:12

romo schreef:.

Een foto zegt meer dan 1000 woorden :whistle:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 07 mei 2012, 09:23

Helaas Leen, geen foto op de website: http://www.vanlaarhovenbmw.nl/eindhoven/bmw/index.html

Andre

Bericht door Andre » 07 mei 2012, 09:32

Het bevalt mij uitstekend ik zou niet graag terug gaan naar orgineel. Maar zoals ik eerder zei je moet eigenlijk op een trackday rijden om echt te genieten van zo n set.

Ieder zijn keus.

Rico hoe vaak heb jij bij de bmw dealer gestaan, omdat iets mis was of de beurtjes laten doen. Dat zijn groningen heerenveen ritten. Ik denk dat jij meer km hebt gereden dan die keren dat romo naar eindhoven is geweest. Dus maak er maar niet zo n drama van.

romo

Bericht door romo » 07 mei 2012, 09:54

Dat is wat ik bedoel.

Ik heb er geen problemen mee, komt ook omdat iedereen zijn best doet om het goed en vakkundig op te lossen. Buitendat rijdt het nu echt perfect (hoe lang die perfectie houdbaar is zal moeten blijken :kikker: )

Trackday dus............goed, dat moet dan maar een keer :df: :lol:

dvh

Bericht door dvh » 07 mei 2012, 09:58

Daarbij, kies je er zelf voor om op een bepaalde plaatst iets af te nemen.
Als er dan iets niet naar wens is, moet je nog een keer. Logisch.
Dat Romo er nuchter op reageert en het positieve ervan inziet, kan ik niet meer dan waarderen !

Rebel

Bericht door Rebel » 07 mei 2012, 10:07

dvh schreef:Daarbij, kies je er zelf voor om op een bepaalde plaatst iets af te nemen.
Als er dan iets niet naar wens is, moet je nog een keer. Logisch.
Dat Romo er nuchter op reageert en het positieve ervan inziet, kan ik niet meer dan waarderen !

Klopt! Dit spreekt juist in het voordeel van Romo. Hij is juist relaxed. Zulke klanten zou ik me ook wensen. En meestal krijgen ze dan nog een correcte service ipv degene die mopperen en dreigen...

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 mei 2012, 13:14

ff mening over aftermarket algemeen, onderstel in bijzonder. Iedereen moet lekker doen wat ie wil uiteraard, de één doet het voor de show én de ander zoekt een reden (maar doet het uiteindelijk ook voor de show, misschien wel het idee) en de laatste heeft een échte toepassing/reden voor de modificatie.
Eensch met iedereen hier dat aftermarket gedoe zeker wel kan, maar vraagt een type/soort koper. Vraagt om onderhoud, afstelling, beheer etc. Kan wel, maar moet je willen. Voor een racer is dat prima, voor een toerist lijkt me niet. Voor een toerist - met wanabee racerdromen - lijkt me weer wel en ga zo maar door.
Persoonlijk - en ik ben toerist - doe ik nooit meer aftermarket op de auto: alleen maar problemen. Alleen bij Schnitzer ging het goed, voor de rest alleen problemen met produkten en leveranciers zoals: Hartge, Dahler, Beek autoracing, Braspenning. Ik heb het niet zozeer over de goede inzet en aandacht van deze bedrijven, want dat zat wel snor, alleen het steeds terugkeren met weer een klein dingetje. En waar deed ik het voor als toerist? Voilá, voor niets. Ik ben er klaar mee. Voor een racer (of een hobbyïst) is dit verhaal echt anders, want dan hoort dat sleutelen bij het finetunen van een auto, en dat geven standaard auto's je af-fabriek niet.

Zo, nu in de Spyder, kan nog 5 minuten want het gaat deze week regenen, geen zon, 8*C en daar houdt mij otootje niet zo van :). OF beter gezegd, daar houdt de bestuurder niet zo van :)

:kikker:
:df:

en

:ziek: (< door klapperdakkie)

Marius

Bericht door Marius » 07 mei 2012, 13:53

Andre schreef:Leen inderdaad!!! Het is puur entertainment. Je zou er eens een driftdagje mee moeten doen. Marius ging je al voor. Een smile van oor tot oor.
Yep was top! De 27e weer, kan niet wachten en bid elke avond braaf tot Allah of hij het wil laten regenen dan ;)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 mei 2012, 14:07

Die JRZ RS1 zouden in weze straat dempers moeten zijn alleen is het een vrij nieuw product, word het in die kleine oplages geproduceerd dan kan je wel wat aanloop problemen verwachten.

Probleem met veel van die race dempers ala Intrax 1K2, Proflex noem het allemaal maar op is dat het gewoon niet geschikt is voor hoge kilometrages. En ook niet voor een lekker ritje door de pekel of om veel buiten te staan. Vaak zijn de body's zelf gemaakt van een exotisch materiaal, bijvoorbeeld alu 7075, niet echt corrosie resistent. De seals zijn vaak van het low drag type en er worden geen extra beschermings seals gebruikt in veel gevallen, die geven namelijk meer weerstand maar dat houd ook in dat het minder lang mee gaat.

Harde montagepunten is inderdaad net waar je voor kiest. Je kan in veel gevallen de dempers ook wel in rubber monteren maar dat haalt de performance van je dempers ook ontzettend omlaag. Beetje zonde om een setje dempers van 3000-4000 euro onder je auto te steken en het dan met rubber mounts af te maken.

Marc R

Bericht door Marc R » 07 mei 2012, 15:25

Leen schreef:
romo schreef:.

Een foto zegt meer dan 1000 woorden :whistle:

Geen foto maar dat zal dan Melissa Vermaessen zijn... ;-)

romo

Bericht door romo » 07 mei 2012, 16:04

Bert ///M3 schreef:Die JRZ RS1 zouden in weze straat dempers moeten zijn alleen is het een vrij nieuw product, word het in die kleine oplages geproduceerd dan kan je wel wat aanloop problemen verwachten.

Probleem met veel van die race dempers ala Intrax 1K2, Proflex noem het allemaal maar op is dat het gewoon niet geschikt is voor hoge kilometrages. En ook niet voor een lekker ritje door de pekel of om veel buiten te staan. Vaak zijn de body's zelf gemaakt van een exotisch materiaal, bijvoorbeeld alu 7075, niet echt corrosie resistent. De seals zijn vaak van het low drag type en er worden geen extra beschermings seals gebruikt in veel gevallen, die geven namelijk meer weerstand maar dat houd ook in dat het minder lang mee gaat.

Harde montagepunten is inderdaad net waar je voor kiest. Je kan in veel gevallen de dempers ook wel in rubber monteren maar dat haalt de performance van je dempers ook ontzettend omlaag. Beetje zonde om een setje dempers van 3000-4000 euro onder je auto te steken en het dan met rubber mounts af te maken.

Exact, daarom ben ik ook niet ongerust of gefrustreerd, ik ben ook echt niet de enige, op Bimmerpost zijn een aantal zelfde gevallen bekend, die overigens ook allemaal keurig opgelost zijn/worden

Ik wilde eigenlijk alleen de Eibach Pro Kit eronder (vooral de voorkant te veel ruimte in de wielkast), maar met standaard dempers geeft dat ook fricties, dus dan maar alles in een keer zonder dat het gelijk kapitalen moet kosten maar wel een upgrade is van het bestaande standaard setje. Toen kwam de JRZ RS 1 dus in beeld. Die kan het dagelijkse en het sportieve goed combineren (naar hun zeggen) intussen weet ik ook dat dat zo is, want momenteel rijdt het zeer gladjes allemaal, het stoterige van de standaard dempers (mn op lage / bebouwde kom snelheid) is voltooid verleden tijd.

Meer upgrades c.q. aftermarket spullen zijn voor mij verder niet nodig, sterker, daar was ik al nooit zo van.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 mei 2012, 16:10

Mij gaat 't eigenlijk meer om Melissa d'r veerpoten :kikker:

Verder met de coolheid van Romo eens. :thumbup:

romo

Bericht door romo » 07 mei 2012, 17:57

Robin schreef:Mij gaat 't eigenlijk meer om Melissa d'r veerpoten :kikker:

Verder met de coolheid van Romo eens. :thumbup:

Ja, van die veerpoten wil ik ook wel verschillende settings proberen, van zacht tot knetterhard........ :kikker: Flink draaien aan de knopjes voor het ultieme rijgenot.....

En als ze gereviseerd moet worden (zal na 1 rit zijn :lol: ) zal ik de doorsmeerbeurt hoogst persoonlijk zelf uitvoeren voor het allerbeste resultaat.......... :tong:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mei 2012, 18:07

Voor het allerbeste resultaat heeft ze iemand met ervaring nodig..............Romo.....dus jij moet even wachten want foto ervaring telt niet :lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 mei 2012, 18:39

Downforce Hans schreef:Voor het allerbeste resultaat heeft ze iemand met ervaring nodig..............Romo.....dus jij moet even wachten want foto ervaring telt niet :lol:
+1, dus jongens waar en wanneer moet ik mij melden voor deze klus?

Marc R

Bericht door Marc R » 07 mei 2012, 18:40

Get in line... :wave:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mei 2012, 18:51

:hungry:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 mei 2012, 19:29

romo schreef: Meer upgrades c.q. aftermarket spullen zijn voor mij verder niet nodig, sterker, daar was ik al nooit zo van.
Hulde! +1 , like en al wat nog niet meer.

Een goed setje schokdempers is het belangrijkste onder een auto. De rest is allemaal leuk maar niks veranderd de auto meer op dezelfde manier.

romo

Bericht door romo » 07 mei 2012, 20:54

dvh

Bericht door dvh » 07 mei 2012, 20:56

Gaaf ding Romo.
Is dit nu met het nieuwe onderstel ?

romo

Bericht door romo » 07 mei 2012, 20:58

dvh schreef:Gaaf ding Romo.
Is dit nu met het nieuwe onderstel ?
Ja, ik zal even kijken of ik de oude gespot ook nog kan vinden, dan kan je het vergelijken

dvh

Bericht door dvh » 07 mei 2012, 21:00

Ziet er lekker laag uit iig :)

Plaats reactie