Idd, gewoon bagger imho.Fabian schreef:Komt het nu pas boven water?
IK had al begrepen dat de 160pk TSI's tijdens onderhoud stiekem gedowngrade werden que vermogen door de dealer....en dat was al wat maanden geleden.
Maar verder lopen ze bij bosjes kapot inderdaad, om diverse redenen.
1op11.6 met een......??? omfg....en DSG..als het werkt voelt het wel goed...alleen zoveel fouten erin..vaak resetten en je kan weer...maar goed.,.....en toch massaal dat spul kopen he...dat snap ik dan weer niet..Kasteel schreef:Idd, gewoon bagger imho.Fabian schreef:Komt het nu pas boven water?
IK had al begrepen dat de 160pk TSI's tijdens onderhoud stiekem gedowngrade werden que vermogen door de dealer....en dat was al wat maanden geleden.
Maar verder lopen ze bij bosjes kapot inderdaad, om diverse redenen.
Volgens mij is zoiets ook aangepast bij de 122pk, destijds turbo+toebehoren vervangen en nieuwe software ivm 'te groot bereik' van de turbo. Top ging met 10-15 terug toen.
Maar eerlijkheidshalve heb ik meer ellende met de DSG bak dan met de motor...
Ps net met 3 man naar Duitsland, 100 km cruise 100/120, verbruik 1 op 11,6; hmpf..
Van beide Hansen bedoel je!Ruben schreef:Hans zijn nieuwe vervoer binnenkort![]()
![]()
Mn 20jaar oude BX 1.6 doet dat ook ongeveer.........maar goed t'ging over de TSItjesMarc RS4 schreef:Dat is niet goed hoor, je kan lullen wat je wil over de TSI 1.4 maar ik vind em niet duur rijden..
Mijn gemiddelde over 3500km is nu 7.2 liter op 100km...
Natuurlijk is het concept prima uitvoerbaar. Als de zuigers en krukassen je nou om de oren vlogen maar randzaken als een turbo en distributie..... kom op zeg!duifjes.com schreef:Het concept is dus ook buitengewoon KUT.,....want feitelijk bijna niet uitvoerbaar ivm dat het goedkoop moet anders te duur voor de consument of voor de fabrikant.......dus niet genoeg over nagedacht...Niels schreef:Het concept is top maar wat Marc zegt, de gebruikte materialen zijn gewoon (te) slecht. De reden waarom ik eigenlijk niet meer omkijk naar VAG producten. Vanaf 1997 is het imho berg afwaarts gegaan met VW....
Met downsizen ga je nu eenmaal meer eisen van het materiaal maar het moet gewoon goedkoop.
de dealer heeft geen enkele moeite met inruilen van een 1.4 TSI, er is inmiddels een nieuwe ketting en de fabrikant zal nu wel beter op zijn zaakjes letten ( zou het greedschap over de marges heen gebruikt hebben). En wellicht plaatsen ze het probleem in een ander perspectief, x miljoen van deze motoren zijn gemaakt dus je hebt snel een grote groep probleemhouders te pakken als je wil.Rebel schreef:Hans R, je hebt 2 jaar garantie, en wil je hem langer blijven rijden moet je altijd gebruik maken van de verlengde garantie (2jaar) Dan betaal je een paar honderd euro meer.
Beter is om die "tijdbom" zo snel mogelijk van de hand te doen. Zolang je er nog iets voor terug krijgt
Ja LOL, we hebben deze nog, stuk betrouwbaarder..Ruben schreef:Hans zijn nieuwe vervoer binnenkort![]()
![]()
Ik weet niet wat voor een levenstijd voor een ketting staat. Maar ik neem aan een tonnetje of 2 minstens? Dan lijkt het mij dat als je hier problemen mee krijgt, ook al is het buiten de garantie, je alsnog coulance mag verwachten met betrekking tot de reparatie hier van. Ketting falen bij 85K is imho geen normale slijtage.Wouter81 schreef:Voor de zekerheid de lokale VW dealer ook maar even gemaild. Mijn GTI is net buiten garantie en heb uiteraard geen trek in peperdure reparaties omdat het blok in de soep loopt. Betreft vooral 1.4 en 1.2 motoren als ik het zo lees maar in de Autoweek comments lees ik ook over iemand met een 2010 GTI, waarbij de ketting bij 85.000 km faalde. Mijn auto staat nu op 71.000.
Benieuwd wat de dealer zegt. Misschien is het zelfs wel raadzaam om preventief die ketting te vervangen dan?