TSI motor
-
- GTRene
Re: TSI motor problemen stapelen zich op
gaat het bij al die motoren om de distributie ketting die vast loopt?
TSI is dacht huh is dat niet TFSI is de TSI weer nieuwer oid?
zal me dan benieuwen waar het door komt of versnelt raakt.
TSI is dacht huh is dat niet TFSI is de TSI weer nieuwer oid?
zal me dan benieuwen waar het door komt of versnelt raakt.
-
Volgens alles valt de 2.0 TFSI buiten deze groep, omdat deze een riem heeft ipv een ketting...
-
Ze moesten door de rechter veroordeeld worden om alle auto's die of kettingproblemen hebben of olie problemen hebben met hun TSI motoren terug worden genomen en de mensen hun geld terug geven...
Complete wanprestatie...
Complete wanprestatie...
-
Ondertussen staan ze in China in de rij voor een "degelijke" Duitse Golf.....haha.
Die chinezen gaan nog opkijken....
Je hebt overigens gelijk Marc
Die chinezen gaan nog opkijken....
Je hebt overigens gelijk Marc
- stefan740
Directe injectie, downsizing. Het wordt allemaal wat te snel ingevoerd omwille van c02 waardes...
-
Daar zit het hem niet in hoor,maar de gebruikte materialen zijn gewoon inferieur...t moet goedkoop en dan nog veel goedkoper..
Maak nou gewoon een degelijk product....dan heb je nergens last van...maar jah...5 miljard winst in een kwartaal(so to speak) is ook niet meer genoeg..
Daarom zeg ik,veroordeel ze om al die auto's terug te nemen en betaal de mensen hun centen terug...
Maak nou gewoon een degelijk product....dan heb je nergens last van...maar jah...5 miljard winst in een kwartaal(so to speak) is ook niet meer genoeg..
Daarom zeg ik,veroordeel ze om al die auto's terug te nemen en betaal de mensen hun centen terug...
-
Jij heb nog steeds een olieprobleem met je GTI'tje, Marc?
Volgens mij was dat de 'druppel' of niet?!
- Tim N
LOL @ ErikS
- Apolo2
Heeft vooral betrekking op de 1.4 T(F)SI en in mindere mate de 1.2 versie. Kettingprobleem is al enkele maanden aan de orde in AutoBild, niet bepaald een blad waarin je negatief wil worden afgemeten.Rebel schreef:Volgens alles valt de 2.0 TFSI buiten deze groep, omdat deze een riem heeft ipv een ketting...
Da's echter niet het enige probleem bij de 1.4 T(F)SI. Zuigerveren, injectoren, turbo's (alhoewel die bij veel merken kwetsbaar zijn) willen bij bepaalde productiejaren nog wel eens vroegtijdig doei doei zeggen (MotorTalk.de staat er vol mee). Zoals ook bij een van onze auto's die met 2,5 jaar, 30k op de teller, 3 nieuwe turbo's (2x olieleiding dichtgekoekt, te dicht langs hete delen van de motor, hebben ze nu hitteschild voor), nieuwe zuigerveren, injectoren en bobine's weer aan de kant is gezet voor een 2.0 TFSI (volgens mij inmiddels ook met ketting). Een motor die ik probleemloos heb gereden in verschillende auto's. Gelukkig was Pon dit keer goedgeefs anders was het toch zuur geweest om na al die ellende ook nog zelf even vol de afschrijving te pakken

Los van dat alles liep die 1.4 heerlijk maar voor mij even geen downsizing motoren meer

-
ErikS schreef:Jij heb nog steeds een olieprobleem met je GTI'tje, Marc?
Hey Erik, (die had ik niet zien aankomen heheh)
Ja klopt,ze willen er een nieuwe motor in zetten maar ik zeg geef mij mijn geld maar terug,....

- dvh
Dat zou een mooie oplossing zijn !
Doen ze dat overigens ?
Gezien een verkoper altijd de kans moet krijgen binnen redelijke termijn een product te herstellen bij gebreken.
Doen ze dat overigens ?
Gezien een verkoper altijd de kans moet krijgen binnen redelijke termijn een product te herstellen bij gebreken.
-
Dat klopt,maar ik heb VOOR de koop diverse artikelen aangedragen waarin deze problematiek aangegeven werd en heb uitdrukkelijk gevraagd hoe het daarmee zat omdat ik geen nieuwe auto met problemen wilde,men heeft mij verzekerd dat ik mij geen zorgen hoefde te maken omdat er modificaties op doorgevoerd zouden zijn.
Nu blijkt het dat het dus gewoon geen kut aan gedaan is...en ik wilde zoals ik vantevoren had aangeven geen auto die eerst gerepareerd moest worden alvorens ie de weg op kon...( let wel he: BIJ EEN NIEUWE AUTO!!!)
Dus ik ga die auto teruggeven....hun probleem...
Nu blijkt het dat het dus gewoon geen kut aan gedaan is...en ik wilde zoals ik vantevoren had aangeven geen auto die eerst gerepareerd moest worden alvorens ie de weg op kon...( let wel he: BIJ EEN NIEUWE AUTO!!!)
Dus ik ga die auto teruggeven....hun probleem...
-
OnlineFabian
Komt het nu pas boven water?
IK had al begrepen dat de 160pk TSI's tijdens onderhoud stiekem gedowngrade werden que vermogen door de dealer....en dat was al wat maanden geleden.
Maar verder lopen ze bij bosjes kapot inderdaad, om diverse redenen.
IK had al begrepen dat de 160pk TSI's tijdens onderhoud stiekem gedowngrade werden que vermogen door de dealer....en dat was al wat maanden geleden.
Maar verder lopen ze bij bosjes kapot inderdaad, om diverse redenen.
- dvh
Moeten ze hun beeldje nu weer inleveren ?

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Gelukkig is mijn 2.0 TSI nog probleemloos na 70k.... afkloppen want garantie is net voorbij,
Collega rijdt in Alfa Giulietta 1.4 downsize blok 170 pk. Nu rond de 40k km, multiair systeem naar de klote.... downsize rotzooi dus.
Collega rijdt in Alfa Giulietta 1.4 downsize blok 170 pk. Nu rond de 40k km, multiair systeem naar de klote.... downsize rotzooi dus.
- Apolo2
Klopt ongeveer, niet minder vermogen maar de gasklep ging minder snel vol open (ofzoiets), dat was onderin wel duidelijk te merken. De dealer verkocht me dit als een motormanagement dat zich aanpast aan de rijstijl....ja natuurlijk dat was het...en dat van de eene op de andere dagFabian schreef:IK had al begrepen dat de 160pk TSI's tijdens onderhoud stiekem gedowngrade werden que vermogen door de dealer....en dat was al wat maanden geleden.

-
Hiero had de kettingspanner er ook geen zin meer in.
Het nieuwe 1.8tsi blok heb ik net weer ingereden :strong:
Het nieuwe 1.8tsi blok heb ik net weer ingereden :strong:
-
dvh schreef:Moeten ze hun beeldje nu weer inleveren ?

Daar zullen ze geen problemen mee hebben. Er zijn ondertussen zoveel TSI's verkocht, die lachen zich de ballen uit hun broek...
- Niels
- Auto: Prius+
Het concept is top maar wat Marc zegt, de gebruikte materialen zijn gewoon (te) slecht. De reden waarom ik eigenlijk niet meer omkijk naar VAG producten. Vanaf 1997 is het imho berg afwaarts gegaan met VW....
Met downsizen ga je nu eenmaal meer eisen van het materiaal maar het moet gewoon goedkoop.
Met downsizen ga je nu eenmaal meer eisen van het materiaal maar het moet gewoon goedkoop.
- duifjes.com
hahhaha...vind dit wel geweldig om te lezen zoiets hoor....idd VW met het ooow zo mooie TSI...stuk voor stuk potentiele "plofblokken" je zou er maar 1tje hebben...elke meter die je aflegt...nu? zou het nu gebeuren? en net zoals Wouter buiten de garantie rijden....of als particulier van je zuurverdiende centjes een gebruikte hebben gekocht en een dan PLOF....coulance krijgen ze?
Buiten de garantie TSI-tjes zal de dealert ook niet happig op inruilen zijn...je meer laten afschrijven omdat ze wat marge moeten houden....
Wat een vooruitgang! van VW!!!!....een Golf2 GTD is betrouwbaarder dan dit.....
Buiten de garantie TSI-tjes zal de dealert ook niet happig op inruilen zijn...je meer laten afschrijven omdat ze wat marge moeten houden....
Wat een vooruitgang! van VW!!!!....een Golf2 GTD is betrouwbaarder dan dit.....

- duifjes.com
Het concept is dus ook buitengewoon KUT.,....want feitelijk bijna niet uitvoerbaar ivm dat het goedkoop moet anders te duur voor de consument of voor de fabrikant.......dus niet genoeg over nagedacht...Niels schreef:Het concept is top maar wat Marc zegt, de gebruikte materialen zijn gewoon (te) slecht. De reden waarom ik eigenlijk niet meer omkijk naar VAG producten. Vanaf 1997 is het imho berg afwaarts gegaan met VW....
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Is dit ook bij de 1.4TFSI van Audi??
- duifjes.com
Ff Googlen maar zijn niet alle VAG 1.4 TS(f)I blokken hetzelfde alleen ander motormanagement? basis in techniek identiek...Hans R schreef:Is dit ook bij de 1.4TFSI van Audi??
- Downforce Hans
Hans R schreef:Is dit ook bij de 1.4TFSI van Audi??
Ja Hans, jij komt ook aan de beurt.............