Die enorme kuddes verpleegsters die voor het grootste part met elkaar zitten te klessebessen vallen mij ook al jaren op. Alles is geautomatiseerd, zou dus veel simpeler moeten gaan, maar je merkt er als bezoeker in de praktijk niks van. Anderzijds moet de verpleging in de verzorgingstehuizen zich continue in het zweet werken om de basisbehoeften van de bewoners te kunnen blijven voorzien. Moeders heeft de afgelopen jaren een aantal keren in een verpleeghuis moeten verblijven en dan zie je zaken waar je niet gelukkig van wordt. Bijvoorbeeld een heel huis met 100 patiëntbewoners die het een hele nacht met slecht twee verpleegsters moet doen. De hele nacht door mensen op de po zetten en weer op bed doen. Als bewoner in hoge nood moet je lang op hulp wachten en als verpleger ben je in de ochtend helemaal gebroken. Het is geen wonder dat 90% van de leerlingen van HBO verzorgenden opleidingen naar ziekenhuizen willen. Gezellig, relatief geringe werkdruk, huwbare internisten met hele vette salarissen. Paradijsjes voor de zustertjes. En die scheefgroei laten ze gewoon bestaan! Ongelofelijk! Maak mij minister van gezondheid en ik los dat probleem in twee stappen op. 1. Ik draai die idiote privatisering in de zorg per direkt de nek om en 2. ik schop de helft van het administratieve ziekenhuispersoneel naar de verpleeghuizen.Luco schreef:Ik kijk helemaal niemand op hun vingers, het viel gewoon op.
Dat jij dat ziet als zwartkijken zegt meer over jouw.
Of betaal jij je personeel ook gewoon een uur als ze maar 15 min werken?
Ben verder niet zo'n zwartkijker. We hebben het hier geweldig. Maar de bestaande scheefgroei wordt keer op keer veel te laat aangepakt terwijl we achteraf zeggen dat iedereen het al lang had zien aankomen.