Toevoeging D-F Car Facts service?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Toevoeging D-F Car Facts service?

Bericht door InjectTheVenom » 22 apr 2012, 12:58

Sommigen zullen het vast wel herkennen als ze een auto kopen met als doel deze op te bouwen als tracktool of om gewoon van te genieten op de Nederlandse wegen. De auto is vanwege 1 of meer redenen aantrekkelijk genoeg om op te knappen maar de onderhoudsgegevens zijn niet beschikbaar en/of de verkoper weet er verder ook niet al te veel van omdat het hem of haar niet veel interesseerde, maar voor jou wel een probleem betekent omdat je geen onnodig geld uit wil geven aan voorzorgsmaatregelen als het niet persé hoeft.

Het zou naar mijn mening een goede toegevoegde waarde voor Driving-Fun zijn als de hier aanwezige dealers en monteurs op aanvraag zouden kunnen helpen met het opzoeken van diverse gegevens in de diverse beschikbare systemen, dit hoeft uiteraard niet gratis te gebeuren maar er zou een redelijk en klein bedrag tegenover kunnen staan.
In mijn geval bijvoorbeeld (Opel Calibra Turbo) zou ik graag uitgezocht willen hebben of de schade aan de achterkant ooit geclaimd is of in ieder geval in behandeling genomen, en of er een manier is om alsnog een onderhoudsgeschiedenis te achterhalen ondanks dat de auto aangeschaft is bij een universeel autobedrijf.

InjectTheVenom

Re: Toevoeging D-F Car Facts service?

Bericht door InjectTheVenom » 03 mei 2012, 17:38

Bump wegens negatief bericht van het RDW op mijn aanvraag :(

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 mei 2012, 17:55

Onderhoudsgeschiedenis is wel na te gaan, als hij bij de dealer in onderhoud is geweest. Gewoon alle dealers langsbellen..

Schadehistorie is wel op te vragen, weet zo niet waar.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 mei 2012, 18:22

Ik heb al vastgesteld dat hij bij de enige eigenaar voor mij door een universeel bedrijf is onderhouden dus dealer historie is er simpelweg niet, geen idee of zoiets in het land van waaruit hij in 2000 geïmporteerd is wél na te gaan valt want hij moet in ieder geval ergens bij een Opel dealer verkocht zijn toen hij nieuw was?

Ben benieuwd waar de schadehistorie op te vragen is en of het D-F beheerteam mogelijk interesse heeft om dit idee verder uit te werken.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 04 mei 2012, 09:25

ik denk als je geen boekje, stempel, nota of ander aanknopingspunt hebt van waar hij vandaan komt en onderhouden is én hij is niet bij de dealer onderhouden, dan is het simpelweg onmogelijk dit te achterhalen. Er is gewoon geen algemeen systeem waar alle garagisten dingen in zetten. Die schrijven gewoon een factuur en klaar. Als je weet dat hij ergens onderhouden is dan kunnen ze tot 7 jaar terug in de boekhouding, maar of ze dat voor je doen...mijn boekhouding ligt op zolder iig.

Van het deel in het buitenland is het al helemaal onmogelijk na te gaan. Het enige wat je nog kunt checken als je een kennis hebt bij een dealer of garagebedrijf, is de uitdraai van de APK's met bijbehorende km-standen (NAP) Wellicht kun je hier ook zien wie hem afgemeld heeft en dus wie de APK gedaan heeft en dus wellicht wie ook het onderhoud voor zijn rekening heeft genomen...

Echter snap ik er nog altijd niks van wat je ermee denkt te bereiken, wat versleten moet worden moet gemaakt worden en er is geen taxateur die bij een dergelijke auto gaat kijken of de distributieriem vervangen is voor zijn eindwaarde..... Ik zou er anders over denken als je een 250 GTO zou hebben!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 04 mei 2012, 20:25

Dit bericht is niet alleen voor mij bedoeld he maar ook voor andere D-F'ers die mogelijk met hetzelfde zitten en hier graag iets mee zouden willen kunnen, is het niet voor de taxateur dan is het wel voor mezelf omdat ik benieuwd ben hoe er in het verleden met de auto omgegaan is zodat er een verwachtingsbeeld geschept kan worden.

Zou zo'n persoon bij een garagebedrijf alle APK's uit het verleden uit kunnen draaien ja?

Het zou leuk zijn als via de dealer te achterhalen is waar de auto ooit nieuw verkocht is, ik meen onthouden te hebben dat het iemand met een BMW ooit gelukt is.

Plaats reactie