Parrot Asteroid / Iphone 4 / BT of USB tethering vraagje!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HJ2

Parrot Asteroid / Iphone 4 / BT of USB tethering vraagje!

Bericht door HJ2 » 03 mei 2012, 08:22

Na een jaar lang gezeik met de parrot radio van de eerste generatie heb ik dan gisteren van de leverancier een nieuwe gekregen, de Asteroid.

De parrot zit in mijn Lotus, omdat ik de functionaliteit en connectiviteit in een 1-DIN jasje met kop en schouders boven de concurrentie vond uitsteken. Bovendien paste de 'plasti-dip' look heel goed bij het keurige OEM interieur van de Lotus! Alleen die grote glim knop wilde ik zelf nog plasti dippen, maar dat hoeft nu niet meer.

De nieuwe is iets meer glimmy (jammer) maar valt helemaal flush met het dash, wat dan wel weer mooi is. Ik heb 'm gisteren ingebouwd en nog maar kort kunnen spelen, maar tot nu toe bevalt hij erg goed, goede audio instelmogelijkheden en perfecte spraakbesturing, ook om MP3 tjes te zoeken!

De nieuwe Asteroid, voor de lezertjes thuis, is een op Android gebaseerde radio die appjes kan draaien. Voor in de Lotus niet echt nodig, maar wel heel leuk natuurlijk! (Coyote, parkeerplaatsen zoeken ec. ec.

De meeste zinnige appjes hebben natuurlijk naast GPS (meegeleverd) internet toegang nodig middels tethering (USB of Bluetooth) of middels een 3g Dongle.

Nu gebruikte ik mijn iPhone al langer in de Lotus voor navigatie, omdat hij zo mooi 'OEM' in een gleufje boven op mijn tellerbak past, dus die combi wil ik niet meer kwijt. Navigon is de SW van mijn keuze.

Om volop gebruik te kunnen maken van Phone en radio wil ik beide tetheren. De radio kan dat, de iPhone kan dat, alleen T-Mobile vraagt daarvoor 15,- per maand extra bovenop de 44,- die ik nu al kwijt ben :ziek:
Aangezien met 2 maanden mijn abbo verloopt zoek ik nu naar wat advies wat er voor abbo in de plaats moet komen.

Mijn wensen:

1. Sim only abo
2. 3g Dataverkeer mogelijk (500 Mb max)
3. Tethering toegestaan op de iPhone ZONDER jailbreak o.d.
4. SMS / bellen doe ik niet zo veel

Ik heb geen flauw iedee waar te beginnen, dus als er mensen zijn met tips of zelf goede ervaringen: kom maar op!

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Parrot Asteroid / Iphone 4 / BT of USB tethering vraagje

Bericht door Spijkerhard » 03 mei 2012, 23:33

Op mijn KPN abo betaal ik niets extra voor tethering (WIFI-hotspot), maar wel via Android.... (geen iPhone dus maar Galaxy Note)

wjn

Bericht door wjn » 03 mei 2012, 23:58

Ik zou idd ook zeggen begin aan een Android telefoon.

Tethering / hotspot functie is standaard en kost je alleen maar je "eigen" dataabonnement, niets extra's.

Kwestie van aanvinken, naampje en wachtwoord opgeven en klaar.

Edit: Als je radio gebaseerd is op Android, moet dat toch geen probleem zijn, mits je daar een sim in kunt plaatsen en die gsm functie heeft.

HJ2

Bericht door HJ2 » 04 mei 2012, 09:30

Waarom een nieuwe phone kopen als ik een perfecte heb?
Bovendien moet ik dan zeker Navigon en overige apps weer voor de volle mep, maar nu voor Android aanschaffen. Ook weer een andere dash mount fabriceren en dat alleen maar omdat tethering is geblokkeerd door mijn huidige provider? No thanks. Ik laat me over het algemeen niet in de luren leggen door een user-interface of provider pesterijtjes.

De radio kan geen sim herbergen, maar wel een 3G USB Dongel gebruiken (aan de achterkant) Maar dan zit je weer met een dual sim en dat er dus maar 1 sim actief kan zijn. Gewoon via BT tetheren met de huidige hardware is toch de meest elegante en bovendien goedkoopste oplossing. Bovendien kan het gewoon, alleen niet met T-Mobile! :kikker:

Nu nog het juiste SIM only abonnement.

wjn

Bericht door wjn » 04 mei 2012, 11:18

Lijkt me raar dat een provider een functie van de telefoon kan blokkeren, dat was de essentie.

Als ik een iPhone had, had ik vast wel kunnen vertellen wat wel en niet mogelijk is, maar dat is dus helaas voor jou niet zo ;)

HJ2

Bericht door HJ2 » 04 mei 2012, 12:52

De apparaten (radio en iphone) kunnen hardwarematig prima met elkaar tetheren. Ook softwarematig kan het prima werken. Alleen T-mobile heeft tethering standaard uitgeschakeld in zijn netwerk profiel (grijs, dus ik kan 'm niet selecteren) en geeft de functie pas vrij als je hiervoor een extra abonnement afsluit.

Ik weet prima wat wel en niet mogelijk is, en ik heb besloten dat ik T-mobile niet extra wil sponsoren voor een functionaliteit die bij andere providers gratis is :?

Anyway, gisteren een firmware update van de radio gedaan en nu nog meer leuke internet based goodies! Tijd voor dat geschikte sim only abonnementje dus :-)

hugo1976

Bericht door hugo1976 » 05 okt 2012, 23:41

Hey HJ2,

Is dit geen optie?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=24160035

http://www.mon-asteroid.fr/tuto/installer-navigon-sur-son-parrot-asteroid

dan heb je navigon op je Asteroid.
werkt hier prima!!

heel simpel!!

WireWess

Bericht door WireWess » 06 okt 2012, 00:24

Persoonlijke hotspot is naar mijn weten op dit moment nog niet beschikbaar voor i-150/300/450 '08 en '10 contracten i.c.m. iOS 5.

Er zijn een aantal opties:
Overstappen naar iOS 6. ( http://www.iphoneclub.nl/206730/t-mobil ... ebruikers/ )
Overstappen van provider
Wachten tot het eind van het jaar omdat het vanaf 1Januari 2013 niet meer is toegestaan om tethering te blokkeren.
Met dank aan de nieuwe regelgeving m.b.t. netneutraliteit:
http://www.customitsolutions.nl/nl/nieu ... keren.html
http://www.iphoneclub.nl/129852/tweede- ... icatiewet/
http://tweakers.net/nieuws/81848/politi ... omwet.html

HJ2

Bericht door HJ2 » 06 okt 2012, 11:29

Tof!

Naivgon ga ik zeker even proberen!
Inmiddels heb ik Simyo, tetheren gaat flawless

:wave:

Ik zit alleen te weinig in de Lotus om te genieten ;-)

Plaats reactie