De parrot zit in mijn Lotus, omdat ik de functionaliteit en connectiviteit in een 1-DIN jasje met kop en schouders boven de concurrentie vond uitsteken. Bovendien paste de 'plasti-dip' look heel goed bij het keurige OEM interieur van de Lotus! Alleen die grote glim knop wilde ik zelf nog plasti dippen, maar dat hoeft nu niet meer.
De nieuwe is iets meer glimmy (jammer) maar valt helemaal flush met het dash, wat dan wel weer mooi is. Ik heb 'm gisteren ingebouwd en nog maar kort kunnen spelen, maar tot nu toe bevalt hij erg goed, goede audio instelmogelijkheden en perfecte spraakbesturing, ook om MP3 tjes te zoeken!
De nieuwe Asteroid, voor de lezertjes thuis, is een op Android gebaseerde radio die appjes kan draaien. Voor in de Lotus niet echt nodig, maar wel heel leuk natuurlijk! (Coyote, parkeerplaatsen zoeken ec. ec.
De meeste zinnige appjes hebben natuurlijk naast GPS (meegeleverd) internet toegang nodig middels tethering (USB of Bluetooth) of middels een 3g Dongle.
Nu gebruikte ik mijn iPhone al langer in de Lotus voor navigatie, omdat hij zo mooi 'OEM' in een gleufje boven op mijn tellerbak past, dus die combi wil ik niet meer kwijt. Navigon is de SW van mijn keuze.
Om volop gebruik te kunnen maken van Phone en radio wil ik beide tetheren. De radio kan dat, de iPhone kan dat, alleen T-Mobile vraagt daarvoor 15,- per maand extra bovenop de 44,- die ik nu al kwijt ben

Aangezien met 2 maanden mijn abbo verloopt zoek ik nu naar wat advies wat er voor abbo in de plaats moet komen.
Mijn wensen:
1. Sim only abo
2. 3g Dataverkeer mogelijk (500 Mb max)
3. Tethering toegestaan op de iPhone ZONDER jailbreak o.d.
4. SMS / bellen doe ik niet zo veel
Ik heb geen flauw iedee waar te beginnen, dus als er mensen zijn met tips of zelf goede ervaringen: kom maar op!