Peugeot 106 GTI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Mrton

Peugeot 106 GTI

Bericht door Mrton » 27 jan 2010, 22:04

Bouwjaar: 1998
Kleur: Zwart
Opties: Airco, ABS
Onderstel/Wegligging: H&R schroefset, nurburgring versie en tijdens montage een jaar of 3 geleden zijn ook alle rubbers en slijtagegevoelige delen van het onderstel vervangen. Uiteraard ook een veerpootbrug en draagarmbrug van OMP zijn aanwezig.
Velgen: 15 inch, 7J breed voorzien van Goodyear eagle F1 GSd03 banden.
Remmen: 307 remmen aan de voorzijde, standaard formaat remmen aan de achterzijde. Beiden standaard schijven en blokken en voldoet ook op het circuit prima. DOT 5.1 remvloeistof en Goodyear staalomvlochten remleidingen.
Motorisch: Airbox en ragazzon katvervanger .De motor is voorzien van 10W60 TWS castrol olie om onder alle omstandigheden goed gesmeerd te blijven. Koppeling is een sportkoppeling van OMP met een groepN drukgroep. Verstevigde onderste motorsteun.
Interieur: Vrij weinig, een 30 cm sparco stuur, 2 sparco sprint stoelen op sparco frames en 3/2 inch 4 puntsgor dels. Achterin nog een sparco helmbak en daaronder de accu in een RVS accubak. RVS rem en koppelingspedaaltje. Op de vloer liggen 2 zwarte traanplaat-look rubber matten.
Exterieur: De verstralers zijn eruit gehaald en vervangen door ‘racegaas’ met luchtslangen richting de wielkasten voor koeling van de remmen. De leeuw op de motorkap is zwart gespoten en verder is de auto +/- 3 – 3,5 cm verlaagd en voorzien van de eerder aangegeven 15 inch velgen.

Plaatje:
Afbeelding

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Re: Peugeot 106 GTI

Bericht door StefanW » 27 jan 2010, 22:05

Welkom!
Is deze niet van Joey geweest?

Mrton

Bericht door Mrton » 27 jan 2010, 22:07

StefanCS schreef:Welkom!
Is deze niet van Joey geweest?
Inderdaad... Net als de tekst waarin ie beschreven staat. De auto heb ik gekocht, de tekst hierboven gewoon gejat. :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 27 jan 2010, 22:09

Netjes! Heb je nog meer foto's van het interieur en de motorruimte?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 jan 2010, 23:28

Nette wagen zeg, gefeliciteerd! :)

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 27 jan 2010, 23:45

Eindelijk nog een foto. Prachtig ding.

Mrton

Bericht door Mrton » 28 jan 2010, 08:56

Robertdj schreef:Netjes! Heb je nog meer foto's van het interieur en de motorruimte?
Nee. Bovendien heb ik een radiootje ingebouwd en dat was eerst eerst niet het geval, zal wel geen vrienden maken met het toevoegen van gewicht hier. :oops:
Jurjen schreef:Eindelijk nog een foto. Prachtig ding.
Hoezo eindelijk? Ik ben hier pas net actief. :wink:

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 28 jan 2010, 09:23

Strak karretje hoor!
Een radio wordt door de vingers gezien :whistle:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 28 jan 2010, 09:27

Mrton schreef:
Robertdj schreef:Netjes! Heb je nog meer foto's van het interieur en de motorruimte?
Nee. Bovendien heb ik een radiootje ingebouwd en dat was eerst eerst niet het geval, zal wel geen vrienden maken met het toevoegen van gewicht hier. :oops:
Ach, als jij het gewicht van een radio voelt in het rijgedrag zul je wel vrienden maken hier. :hmmm:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 jan 2010, 10:45

Leuke auto!

Mrton

Bericht door Mrton » 02 mar 2010, 22:00

Tom Westendorp schreef:Leuke auto!
Hardstikke leuke auto.

Behalve dan dat hij zojuist om half zes na mijn werk (en het was al zo'n geweldige dag) niet startte. Sleutel omdraaien, geen controle-lampjes of wat dan ook. Grrr... Eens kijken naar de schakelaar voor de lampjes, zit op de richtingaanwijzers en naar voor gedraaid. Naar vóór gedraaid? Dat is de verlichting inschakelen, gek dat ie niet start negen uur later. Hoe kan ik zo dom zijn? Stomme gepiep van dat ding ook niet gehoord blijkbaar... Grrr..

Anyway, even 2 collega's geroepen om aan te duwen. Vooral het duwen lukte wel, aan een stuk minder. Startblokkering? Brandstofpomp? Sportkoppeling? Geen idee wat de oorzaak was maar starten was geen optie... Dan maar met startkabels proberen... Motorkapje open en kijken of er nog contactpunten waren (accu ligt immers achterin waar het reservewiel hoort te liggen onder een helmbak). Gelukkig is de constructie zodanig gemaakt dat je voor, waar de accu oorspronkelijk zit, geen plus en min meer hebt om de klemmen op te zetten (min vast wel maar blijft dat er geen plus is). Dus helmbak verwijdert en voor het eerst eens gezien hoe dat nou precies weggewerkt is. Klemmetjes erop en op draaiende auto van collega aangesloten. Contact om en wederom géén controlelampjes. Grrrr... Vervolgens alle zekeringen nagekeken of daar iets kapot was. Niks te zien. Zou een van die stomme losse kabels (want stom zijn ze dan inmiddels wel, in een normale auto zou je dit gezeik vast niet hebben, toch?) Dan de wegenwacht maar eens proberen. Een half uur later komt er zo'n geel busje en vijf minuten later loopt het monster weer. Compleet lege accu. Moest ik minimaal een uur de auto laten draaien. Dus maar naar mijn ouders gereden, daar de auto op de oprit gezet, met de reservesleutel afgesloten en lekker aangeschoven. Na het 8 uur journaal stap ik in de auto om naar huis te rijden. Mijn moeder loopt even mee, eenmaal in de auto doe ik het raam open want ik had de verwarming heel de tijd aan laten staan, toch best warm... "Doet ie het nou goed?" Vraagt mijn moeder nog. Ja hoor... En ik wil de radio aanzetten. Doodse stilte. Hmmm... Lekker weer. Onderweg naar huis bedacht dat dit misschien de zekering kon zijn achter in de radio. En gelukkig had de weinige kennis die ik van al dit soort dingen heb me niet in de steek gelaten en was de zekerering doorgebrand.

Thuis toch nog even gecheckt of het piepje van het uitstappen met ingeschakelde verlichting nog wel werkte. Dat deed het dus niet, bleek een onwillig drukdingetje (vergeef me de vakkundige benaming), dat ook de interieurverlichting aandoet, bij deur te zijn.

Onbedoeld toch een avondje bezig geweest met mijn Franse meuk. :bag:

Mrton

Bericht door Mrton » 16 mei 2010, 21:21

Vandaag eindelijk fatsoenlijke foto's gemaakt van mijn Franse meuk. Leuk dat het foto's maken van het ding mezelf ook weer wat enthousiaster maakte om de vele kleine problemen toch te lijf te blijven gaan. Mijn fotograaf wil de foto's graag eerst bewerken maar ik post er alvast één waar die ik zelf wel erg tof vind...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mrton op 21 mei 2010, 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Mrton

Bericht door Mrton » 21 mei 2010, 21:29

Afbeelding
Bescheiden vooraanzicht, schattig Peugeotje toch?

Afbeelding
Fraai en in mijn ogen lekker dik zijaanzicht, jammer van de deuken in de deur...

Afbeelding
Spiegeltje,

Afbeelding
spiegeltje...

Afbeelding
Pookje.

Afbeelding
Zicht vanaf de achterbank, eh... Vanuit de helmbak...

Afbeelding
Stuurtje...

rebelish

Bericht door rebelish » 23 mei 2010, 13:58

knap zo 8)

altijd al vette auto'kes gevonden.

Mrton

Bericht door Mrton » 24 jul 2010, 23:27

Vandaag een beetje aan mijn auto aan het klussen geweest, opeens viel mijn oog op een gapend gat van waar de accu ooit gezeten heeft. Los van dat daar nog een aansluitpunt moet komen waarmee ik de auto eventueel op een accustarter kan zetten vroeg ik me af of ik daar niet een iets kan fabriceren waarmee ik meer koude lucht de motor in kan krijgen. Er is ruimte zat voor een groter luchtfilter als wat er origineel in zat te plaatsen. Dus valt daar iets van een airbox voor te fabriceren? Heeft iemand daar ervaring mee of ideeën over? Heeft het geen zin omdat mijn 1600tje toch maar een beperkte hoeveelheid lucht kan aanzuigen?

Afbeelding

Afbeelding

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 25 jul 2010, 17:19

Ik heb mijn BMC CDA slang daar langs lopen.. loopt tussen stuurbekrachtigings tankje en de slang door zo naar beneden.. dan kom je uit bij je rooster onder in de bumper.. rechte aanzuiging is bijna onmogelijk helaas...

Of je moet je koplamp er uithalen voor een carbon intake ( heb ik nog liggen voor je evt)

Mrton

Bericht door Mrton » 25 jul 2010, 22:09

arnold naber schreef:Of je moet je koplamp er uithalen voor een carbon intake ( heb ik nog liggen voor je evt)
Hmmm... Bedankt maar ik laat de koplamp nog even zitten denk ik aangezien ik tot nu toe alleen maar op de openbare weg rijd. :bag:

Mrton

Bericht door Mrton » 12 mar 2011, 16:17

Van de week heeft Edgar van EH mijn auto weer wat aandacht gegeven en vandaag in Goes op de Dynobank geweest. Resultaat?
122.8 pk bij 6284 rpm
157.9 Nm bij 4846 rpm
Gemeten aan de wielen! Vond het geen vervelende waarden voor een 1.6je.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 12 mar 2011, 17:40

Gemeten aan de wielen, of vermogen aan de wielen? :)

Mrton

Bericht door Mrton » 13 mar 2011, 21:55

Eh... Geen idee wat het verschil is. Gewoon auto op de bank rijden en karren. Zegt dat voldoende?

ErikS

Bericht door ErikS » 14 mar 2011, 08:14

vermogen aan de wielen, dus!

Niet aan de assen...;)

Mrton

Bericht door Mrton » 14 mar 2011, 21:30

ErikS schreef:vermogen aan de wielen, dus!

Niet aan de assen...;)
Nee, tuurlijk aan de wielen. Waar zou je anders het vermogen willen meten? :bag:

Mrton

Bericht door Mrton » 01 mei 2012, 20:30

En na aardig wat km's + een berg plezier voorzichtig in de verkoop. Heb er een ontzettend dubbel gevoel bij. Net nieuwe banden gemonteerd en de remmen achter compleet vervangen en begin een beetje te balen van de zorg die ik er aan heb om hem in deze goede staat te houden. Voor de deur staat momenteel een BMW e28 die ik eigenlijk altijd pak voor mijn vervoer en ook ontzettend leuk vind en wat TLC (en dus geld) nodig heeft. Dit gaat niet lekker met de constante zorg die mijn 106 nodig heeft om in topconditie te blijven. Ik blijf voor mijn gevoel banden, remmen, olie, etc bestellen. En daarnaast rij ik er nu weer te weinig mee (de BMW was vorig jaar gekomen om de 106 wat minder te hoeven laten afzien in het dagdagelijkse verkeer) en dat vind ik ook zonde.

Kilometerstand rond de 144.000km
Prijs (niet vraag dus): €3700,-

Daarvoor krijg je een erg snelle auto + een berg documentatie van de vorige eigenaar en mij.

Ik weet dat dit een berg geld is voor een 106 maar oordeel hier aub pas over nadat je andere 106'jes of scheurijzers voor dit geld hebt gereden. Niet gereden = geen oordeel (voor de spammers en 'kenners' onder ons.) Kijk naar je budget, rij rond in wat je daarvoor kunt kopen en neem dan eens contact met me op middels een PM'tje.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LVLlhRG3 ... detailpage[/youtube]
122,8 bhp at 6283.9 rpm
157,9 Nm at 4846.3 rpm :swinging:

ErikS

Bericht door ErikS » 04 mei 2012, 10:19

Mooiste / best rijdende 106 GTI die er te koop staat. Punt. :thumbup:

Plaats reactie