Hond ziek.. Wat een miserie!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jussi

Hond ziek.. Wat een miserie!

Bericht door Jussi » 02 mei 2012, 20:31

Om het verhaal even te schetsen: de hond deed al enkele weken raar en was wat suf en mijn vader merkte dat ie meer aan zijn testikels en scrotum bezig was. Hij dacht dat ie ziek was dus ben ik er vandaag mee naar de dierenarts gegaan.
Die heeft vastgesteld dat het beest een ontsteking aan de testikels heeft en het inmiddels een open wond is. Nu moet ie er een zalf aan krijgen en een jasje aan doen zodat hij er niet aan kan prutsen.
Nu kan ik je vertellen dat dat niet van een leien dakje loopt. Hij wordt helemaal gek als je het probeert aan te brengen en die ongeduldige vader maakt de zaken er niet gemakkelijker op. Mijn moeder kan hem ook niet in bedwang houden en staat maar wat te kreisen op de achtergrond.
Inmiddels is het toch gelukt maar loopt ie nu al 2 uur onafgebroken te huilen.. Arm beest.

Helaas moet dit gedoe nog 2x per dag de komende weken gebeuren. :(

Niels
Auto: Prius+

Re: Hond ziek.. Wat een miserie!

Bericht door Niels » 02 mei 2012, 21:01

Gekreis op de achtergrond helpt vast niet mee maar sneu is het wel voor zo'n beest!

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2012, 21:05

Vervelend voor de hond.
Onze laten gelukkig alles toe en zelfs na een operatie blijven ze van de wondjes af.
Laatst gewijzigd door Luco op 02 mei 2012, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Jussi

Bericht door Jussi » 02 mei 2012, 21:15

Open wond is misschien wat overdreven maar het ziet nu wel rood. Je hoorde hem ook niet en ik zag het niet gebeuren.

In gezondere tijden:
Afbeelding

350 Z

Bericht door 350 Z » 02 mei 2012, 21:43

Mooi beest wat is het voor een soort ? Tosa Inu ?
P.s. Sudoko creme vinden ze vaak wel prettig op hun testikels daar dit enorm verzacht.
Onze heeft ook wondjes daar gehad met zijn grote en zware lijf daar, lijkt me echt iets veel voorkomend voor de grote jongens onder de honden, veel gewicht op hun tere plek.
P.s. 1 man geeft hem een lekkere worst terwijl de ander hem smeert (zorg ervoor dat je hond ligt en altijd met je gezicht naar zijn hoofd om geen wantrouwen op te wekken en aardig en lief praten).

Lijkt raar voor sommigen hier maar met een beer op 4 poten moet dat wel want als zo'n beest zijn hoofd draait dan draait hij ook echt en zit tegenhouden er niet in want ze zijn echt enorm sterk (lees kan volwassen man met gemak doodbijten als hij echt wil).

Jussi

Bericht door Jussi » 02 mei 2012, 22:13

Het is een kruising tussen een Duitse Scheper en Sharpei. Hij is inderdaad nog best mooi geworden tegenover wat de meesten denken als ik zeg wat voor kruising het is. :) Hij is ook beresterk. Zowel in pure kracht als gewoon algemene gezondheid. Dit is de eerste keer dat er echt wat mee scheelt in de 6 jaar dat we hem hebben.
Zoals je zelf al aangaf: als hij echt niet wil meewerken dan is er geen houden aan. Nu met de tweede keer hebben we het geprobeerd wanneer iemand hem tussen zijn de benen houdt en er tegen praat met een stukje ham. Dat ging al een stuk beter en ik hoop dat hij er wat aan kan wennen.

Ik durf nu niet meteen een andere crème te gebruiken in combinatie met de zalf. Misschien remt dat de heling wel?

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2012, 22:24

De nekspieren van een hond zijn de zwakke plek, die van ons zijn nu 11 maanden en 53 kilo en 13 maanden en 48 kilo, sinds 3 weken werken we met een soort halti, met 2 vingers te corrigeren :thumbup:

Jussi

Bericht door Jussi » 02 mei 2012, 22:52

Luco schreef:De nekspieren van een hond zijn de zwakke plek, die van ons zijn nu 11 maanden en 53 kilo en 13 maanden en 48 kilo, sinds 3 weken werken we met een soort halti, met 2 vingers te corrigeren :thumbup:
Kan je er eens een foto van tonen? Ik wandel met de gewone leiband en band want ik ben de dominante maar als mijn vader met hem gaat wandelen durft ie aardig te trekken. Hij gebruikt nu zo'n harnasje met twee touwtjes dat onder zijn voorste oksels loopt en opspant. Ik vind dat maar troep en het is al een keer stuk gegaan. Probleem is ook wel dat door hij van een Sharpei afstamt, enorm veel nekvel heeft.

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2012, 22:59

Jussi schreef:
Luco schreef:De nekspieren van een hond zijn de zwakke plek, die van ons zijn nu 11 maanden en 53 kilo en 13 maanden en 48 kilo, sinds 3 weken werken we met een soort halti, met 2 vingers te corrigeren :thumbup:
Kan je er eens een foto van tonen? Ik wandel met de gewone leiband en band want ik ben de dominante maar als mijn vader met hem gaat wandelen durft ie aardig te trekken. Hij gebruikt nu zo'n harnasje met twee touwtjes dat onder zijn voorste oksels loopt en opspant. Ik vind dat maar troep en het is al een keer stuk gegaan. Probleem is ook wel dat door hij van een Sharpei afstamt, enorm veel nekvel heeft.

Wij hebben ook een tuig, maar dat is wel een goed tuig, een halti gaat over zijn snoet en zit dan onder zijn bek aan de riem vast.
Als je dan corrigeert trek je zijn kop om, let wel op absoluut niet meer corrigeren met een ruk, maar lijn eerst zachtjes spannen en dan pas kracht zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn onze tuigjes

Jussi

Bericht door Jussi » 02 mei 2012, 23:10

Ah, zoiets! Ik heb daar al eens naar liggen kijken maar ik vraag me af of je hem daar niet mee treitert (vals maakt). Daarbij vraag ik me af of je hem daar mee bedwingt om die zalf aan te brengen? Dan zit ie te springen en te schudden als een stier.

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2012, 23:39

Nee met zalven zal het niet helpen, maar wel tegen trekken met wandelen, en nee ze worden er niet vals van, mits juist gebruikt.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 03 mei 2012, 00:26

2 keer een slipketting juist gebruiken en je hoeft er nooit meer aan te trekken :wink:

Luco

Bericht door Luco » 03 mei 2012, 08:31

Gijs, slipketting is echt achterhaald.

Jussi

Bericht door Jussi » 03 mei 2012, 09:55

@ Gijs: bij mij trekt ie niet, enkel bij mijn vader. Ik zie een 63-jarige toch niet meer met een slipketting over de straat gaan.

Heeft zo'n tuig ook het gewenste effect, Luco?

Luco

Bericht door Luco » 03 mei 2012, 10:08

Nee tuig is gewoon om de kracht meer te verdelen en er zit een handvat aan, altijd makkelijk :blink:

Maar zon halti is ideaal, wel rustig aan laten wennen, eerst laen zitten, voor zijn neus houden en belonen, dan los om zijn neus en belonen, enz,enz, bij ons vonden ze het binnen een dag ok met wat oefenen.

Luco

Bericht door Luco » 03 mei 2012, 10:22

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 mei 2012, 22:15

@Jussi : veel sterkte met jullie hond.
Hoorde vorige week nog op de radio dat honden steeds minder worden gezien als huisdier, maar als gezinslid.
Hierover kan ik meepraten. Ze is (bijna) een volwaardig lid van de familie, maar op een andere manier want het blijft immers een beest. Zo is haar mat onder de trap haar nest dat zo "lekker" mogelijk moet ruiken. Een uitgezogen kofferbak die naar Febreze ruikt is ze vies van! :zwijntje:

Naast meerdere halsbanden van Rogz heeft ze ook een tuigje. Echter de ene tuig is de andere niet. Let goed op vorm, materiaal en binnenvoering. Van het merk dat wij hebben lopen de banden als een Y-vorm over haar borst en zitten de banden de poten het minst in de weg. Ook heb ik er opgelet dat er geen "handgreep" op zit of dat deze in de lengterichting bevestigd is. Niet zo fijn als ze achter een tak oud blijft hangen. Onze tuig is van Hurtta

Het gebruik van zo'n gentleleader valt mij tegen! Ook wij hebben een krachtige hond, die de neiging heeft om te trekken, maar na weer wat aandacht loopt ze naast je. Voldoende training met aandacht naar jou eventueel met behulp van koekjes!

Luco

Bericht door Luco » 03 mei 2012, 22:49

Sjoerd, er is wel een duidelijk verschil tussen een gentle leader of een halti.

Maar inderdaad is het beste met een goed tuigje of halsband ze zonder trekken te laten lopen, maar er zijn omstandigheden en andere oorzaken waardoor een hulpmiddel af en toe makkelijker/beter is.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 04 mei 2012, 00:04

@ Luco, Heb mijn hond met een slipketting alleen in het begin leren gehoorzamen(heel even).
Had nu de liefste hond ter wereld, en heeft daarna zelfs nooit iets om zijn nek gehad.
Luisterde perfect.
Helaas is hij afgelopen jaar overleden aan kanker.
Ben nu weer opzoek naar een nieuwe hond.
En ja een hond is een familielid, en daarom ook heeel erg gemist. :?

Thomas911

Bericht door Thomas911 » 04 mei 2012, 00:27

Dat is niet zo fijn gijs, onze doberman is een paar jaar ook overleden aan kanker :'( We krijgen nu eindelijk weer een doberman na de zomer :hosanna:

Luco

Bericht door Luco » 04 mei 2012, 08:14

Gijs Evo schreef:@ Luco, Heb mijn hond met een slipketting alleen in het begin leren gehoorzamen(heel even).
Had nu de liefste hond ter wereld, en heeft daarna zelfs nooit iets om zijn nek gehad.
Luisterde perfect.
Helaas is hij afgelopen jaar overleden aan kanker.
Ben nu weer opzoek naar een nieuwe hond.
En ja een hond is een familielid, en daarom ook heeel erg gemist. :?
Wij hebben met onze vorige honden ook altijd een slipketting gehad, alleen de theorien erover zijn nogal wat veranderd, maar als het werkt is het goed toch.
Ja het overlijden van een hond is altijd een drama, hier ook een paar keer meegemaakt, vooral als ze jong overlijden is het nog pijnlijker.

HJ2

Bericht door HJ2 » 04 mei 2012, 09:24

Hoe is het nu met het beestje?

Gisteren is die van ons van de trap gevallen! Hij komt nooit boven, maar hij is wat ouder en sinds kort bang voor onweer. Hij durft tegenwoordig de trap dus op te lopen. Trap naar beneden was toch wat lastiger met z'n stijve pootjes :-( Heel erg geschrokken, maar gelukkig is het een klein hondje (niet zo zwaar) en is het bij schrikken gebleven :wave:

Jussi

Bericht door Jussi » 04 mei 2012, 19:46

Zo.. na dag 1 was het t-shirtjasje helemaal nat van het likken. Ik heb het maar in de droger gestoken toen mijn vader er mee is ging stappen (ik kan niet met mijn gescheurde meniscus). Daarna met veel moeite de zalf terug aangebracht en dat jasje terug aan gedaan.
Vanochtend stond ik op en trof de hond aan zonder jasje.. Juist, daar lag het dan helemaal verscheurd in de hoek. :? Dat is dus niet geschikt voor mijn hond.

Nu ben ik aan het kijken voor een kap rond zijn nek. Op die manier kan hij er toch niet aan likken en zoiets is toch makkelijker aan te doen dan zo'n jasje dat rond zijn gevoelige balletjes zit. Zonder een beschermmiddel is zalf aanbrengen dweilen met de kraan open want hij zal het er toch meteen terug aflikken.
Ik kwam volgende tegen:
http://www.medpets.be/comfy+cone+kraag/

Ziet er niet slecht en vrij gemakkelijk uit toch? Weet er iemand wat zo'n normale plastieken kap kost?
Bijlagen
comfy2.jpg
comfy2.jpg (30.1 KiB) 1170 keer bekeken

Plaats reactie